Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4  (Luettu 32917 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #15 : 25.08.14 - klo:12:08 »
Tätähän se Stubb hehkutti sanoin LOISTOVALINTA !!      :kahvi:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014082518599524_uu.shtml

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #16 : 25.08.14 - klo:17:48 »
Olin nuorena kesätöissä epäpätevänä apuhoitajana sairaalaosastolla, jossa oli enimmäkseen lonkkansa särkeneitä vanhoja naisia. Siellä tunsin itseni tarpeelliseksi, vaikka en ehkä raavas duunari ollutkaan. Mies nyt kumminkin.

Mä olin kesätyössä Tanskassa puutarhurihommissa, siis kaupungin tai kunnan hommissa. Leikkasin nurtseja ja hoidin vanhusten pihoja ja aina ne antoi oluen kaks joka pihalla ja jutteli mukavia ja nuorena mopoilin kotin aika tillintallin, kunnes äitini käski mun lopetttaa sen kivan työn.

Nyt jälkikäteen, niin kun on sanonta, että puutarhurit ovat maailman onnellisimpia ihmisiä, niin nykyään se on tullut todemmaksi se sanonta enempi ja enempi :)

Tarpeellisista töistä pitäisin maanviljelijöitä, kalastajia, tietysti sairaanhoitoväki kaikkinensa tarpeellisimpana :)

Vaikka pikkaisen arvostan myyntityötänikin, kun nyt eletään kulutus hyödyke yhteikunnassa.
Ei kai tehtaat pyörisi ja ihmisillä olisi töitä ilman meitä, mutta ei tämä työ ole verrattavissa maanviljelijän tai kalastajan työhön, joka on mun haaveammatti.
Saari, kalastus ja joku pikku viljely siellä :)

Tietekään mitään ei voi arvostella, sillä on työttömiä ja ties mitä ammattejakin joihin vaan ajaudutaan. En väheksy niitä, mutta maailman tärkein ammatti ehdottomasti on maanviljely .
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #17 : 25.08.14 - klo:20:20 »
Mitäs VeeVee tehdään, jos meiltä kielletään perunoiden kotoviljely. Olen ajatellut ryhtyä sen jälkeen kansalaistottelemattomaksi ja sisällä ämpäreissä perunaa kasvattamaan kuten noi hampun kasvattajat, vai mitä piristettä se on virallisesti. Luin tätä koskevan artikkelin lehdestä ja vähän järkytyin, ettei saisi elintarvikkeitansa itse kasvattaa.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33759
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #18 : 25.08.14 - klo:20:30 »
Perustetaan tottelemattomuuspuolue. Minäkin olen vapaata riistaa, ja asialle altis. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #19 : 25.08.14 - klo:20:51 »
Perustetaan tottelemattomuuspuolue. Minäkin olen vapaata riistaa, ja asialle altis. :039:

Ei muuta kuin kappa perunoita ja eduskuntaa pommittaan niillä.

Järki käteen uunot huuodoin :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #20 : 25.08.14 - klo:20:58 »
Ite olen miettinyt jos alkais pimeesti kasvattaan pottua ja möisin sitten salaa.  Toinen ois jotta alkais salaa myymään nuita pölynimureita. Eikös ne ihan tavalliset 1800 w ja sitten myöhemmin myös 1600 W on kielletty kotikäytössä.  Keskuskoneena laillinen.  Muka säästää sähköä ja paskat, tehotonta konetta käytetään reilusti kauemmin.    :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #21 : 25.08.14 - klo:21:06 »
 :039:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #22 : 25.08.14 - klo:23:46 »
Aikoinaan kun EU suunnitteli tervan kieltämistä (eivät raukat ymmärtäneet että kivihiiliterva on eri asia kuin meidän hautaterva), päätin, että jos sen ruojat tekevät, käyn tervaamassa EU:n Helsingin edustuston oven. Uskon, että en olisi joutunut heiluttelemaan tervasutia yksin.

Mt

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #23 : 26.08.14 - klo:05:18 »

   Minä kannatan esivallan kunnioitusta. Rukoilen päättäjille viisautta. Ymmärrän, että kypsän aikuisenkin valtaa joskus lapsenmieli, haluaa hassutella. Kristityn velvollisuus on kuitenkin myöntää myös vastuunkantajien inhimillisyys. Olemme ristin raitilla. Kohtaamme ihmisiä myös somessa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #24 : 26.08.14 - klo:06:53 »
Esivallan kunnioittaminen ei tarkoita esivallan palvelijoiden ehdotonta kunnioittamista. Esivallan väärinkäyttäjiä pitää vastustaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #25 : 26.08.14 - klo:07:06 »

   Minä en alennu esivallan vahtikoiraksi.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #26 : 26.08.14 - klo:07:13 »
   Minä en alennu esivallan vahtikoiraksi.

Jonkun on nöyrästi hoidettava sitäkin koiranvirkaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #27 : 26.08.14 - klo:07:19 »


 Jonkun on nöyrästi hoidettava sitäkin koiranvirkaa.



   Joku raja nöyryydelläkin


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #28 : 26.08.14 - klo:10:33 »
Nyt kaikki käsityöihmiset ja torikauppiaat, puikot nurkkaan ja langat tuleen.  Patalaput ja uunikinttaat on kohta laittomia.  Sakot tulee, eikä katsota sormienläpi kuin Ahne  Rätyä.
Eu-ihanuutta.

Ehdotuksessa esitetään, että uunikintaat ja tiskihanskat luokiteltaisiin virallisiksi henkilösuojaimiksi. Jos näin kävisi, kyseisiä keittiötarvikkeita koskevat kriteerit tiukentuisivat esimerkiksi materiaalivaatimusten osalta.

Tässä yks pimeenä myytävä tuote lisää.   :kahvi:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #29 : 26.08.14 - klo:10:45 »
Ehdotuksessa esitetään, että uunikintaat ja tiskihanskat luokiteltaisiin virallisiksi henkilösuojaimiksi. Jos näin kävisi, kyseisiä keittiötarvikkeita koskevat kriteerit tiukentuisivat esimerkiksi materiaalivaatimusten osalta.

Jos ette usko, niin lukekaa:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288729716231.html

Positiivista tässä on ainoastaan se, että EU-edustuston oven tervausurakkaan osallistuvat voivat suojata kätensä direktiivinmukaisilla tiskikäsineillä.

Haluaisin tehdä ehdotukseen lisäyksen. Koska monet käyttävät uunipadan nostamiseen patalappuja, pitää nekin joko ottaa mukaan direktiiviin tai niiden käyttö kieltää. Tässä on sitten lankatehtaille tuotekehittelyn paikka, mikäli koulujen käsityötunnilla edelleen väsättäisiin patalappuja, kuten ennen vanhaan.

Mt