Kirjoittaja Aihe: Eläimet 6  (Luettu 34698 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #15 : 30.07.14 - klo:14:15 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #16 : 21.08.14 - klo:09:24 »
Karhuja oli kaadettu Pohjois-Karjalassa eilisiltaan mennessä 12. Tappioihin voi lukea yhden koiran, jonka susi tai sudet söivät.

Kerran toivat karhunruhon trikiinitutkimuksia varten elintarvikelabraan kun olin siellä töissä. Pieni karhu oli kyseessä. 

www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/54566-karhujahti-alkoi-12-kaadolla-sudet-soivat-yhden-koiran-olemattomiin

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #17 : 21.08.14 - klo:09:29 »

    :'(


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #18 : 21.08.14 - klo:10:38 »
Olen kerran, nuoruuden hölmöyksissäni, syönyt karhupaistia  :075:
Vaikka jotenkin diggaan Gustav Hägglundia ( kts. lehdistökatsaus-saitti) niin kauhukammiolta näytti kuva hänen Hirvensalmen huvilaltaan.
Vanha tupa oli "koristeltu" ympäriinsä  trofeilla, jopa liki puolikkailla peuroilla ja antiloopeilla. Näki, että talon emännällä ei ole ollut sanaansa sanottavana sisustusasioissa. No, ei meilläkään. Tässä huoneessa on kolmen hirven ja kahden peuran sarvet seinällä + peurantalja. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #19 : 21.08.14 - klo:11:23 »
Oikeastaan ilvoksun ajatusta, että pitäisi karhunpaistia ruveta syömään. En ole vuosikymmeniin syönyt nautaa, härkää, lautasella isona könttinä. Maku ei ajatuksena miellytä. Mutta samassa pöydässä olevat saavat toki syödä, ei sellainen haittaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #20 : 21.08.14 - klo:11:24 »
Olen kerran, nuoruuden hölmöyksissäni, syönyt karhupaistia  :075:
Vaikka jotenkin diggaan Gustav Hägglundia ( kts. lehdistökatsaus-saitti) niin kauhukammiolta näytti kuva hänen Hirvensalmen huvilaltaan.
Vanha tupa oli "koristeltu" ympäriinsä  trofeilla, jopa liki puolikkailla peuroilla ja antiloopeilla. Näki, että talon emännällä ei ole ollut sanaansa sanottavana sisustusasioissa. No, ei meilläkään. Tässä huoneessa on kolmen hirven ja kahden peuran sarvet seinällä + peurantalja. :017:

Meillä on vain lampaantaljoja tuoleissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #21 : 21.08.14 - klo:11:26 »
Olen tulossa samanlaiseksi. Leikkeleet vielä käyvät. Ja makkarat. Maitokaan ei enää lasista juotuna maistu.

Ilvoksun, on jälleen uusi kiva sana. Onko ihan omasi, vai paikallinen ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #22 : 21.08.14 - klo:12:16 »
Sunnuntaina ajellessani Vaasaan oli pienin välein kolme kuollutta eläintä.
Ensin ukkometso sitten jänis ja sitten orava.

Vanhempi kissa oli taas viikon lomalla ja palaili aamusta kotiin oman ruokakipponsa luokse.
Ilmeisesti ollut rannalla kun kesäasukkaat kalastaa ja saa siellä perkkuita.

Siilit, ne kaksi...eivät ole hetkeen näyttäytyneet nyt.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #23 : 21.08.14 - klo:12:59 »
Riitalle, että ilvoksua-sana on Täällä pohjan tahden-alla trilogian jostakin osasta Leppäsen Aunen sanomana. Hänhän teki työväentalolla ruokaa miehille ja siinä yhteydessä tämmöinen sana esiintyy, niin kirjassa kuin elokuvassakin. Minusta sanaan sisältyy haju/makuefekti.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #24 : 25.09.14 - klo:16:18 »
Tässä on 'minun eläimeni' Kerttu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #26 : 02.10.14 - klo:09:59 »
Näin kävi yhdelle city-ketulle täällä. Juttelimme tapauksesta aamiaisella, sillä olemme itse lopettaneet pihassa yhden kapisen supikoiran.
Ei onneksi olleet pienet lapset silloin vielä meillä. Se tehtiin kalauttamalla kepakolla sitä raukkaa niskaan kun se oli lintulaudan alustaa penkomassa. Olin soittanut metsästäjien paikalliselle päälikölle, ja saanut ohjeet.

http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2014/10/01/poliisi-ampui-ketun-lasten-silmien-alla-launeen-perhepuistossa

Tänään vein lintulaudan talipallojen seuraksi pähkinöillä täytettynä. Siinä käy muutamia talitiaisia, mutta niitä on hirmuisen vähän aiempiin vuosiin nähden. Poikaset menehtyivät kesäkuun sateisiin.

Matin veli soitti tunti sitten, että kaksi ilveksen poikasta on heillä pihassa. Asuvat hyvin metsäisessä paikassa Padasjoella.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #27 : 02.10.14 - klo:15:22 »
Onkohan ilvespoikasten emä menehtynyt, kun pennut toljailivat pihaan? Jotakin häikkiä on.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #28 : 05.10.14 - klo:06:59 »

   YouTuben kissa- ja koiravideot ovat hauskoja.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 6
« Vastaus #29 : 17.10.14 - klo:15:17 »
Kävin metsäpalstassa katsomassa, että mistä kohtaa saamme helpoiten taloyhtiön lahjakuuset. Sellaista ruohottunutta penkkatietä talsin, niin edestäpäin lähti pakoon lyllertämään kaksi supikoiraa. Minähän säntsäin juoksuun ja huusin lujaa kuin muinoin kohortissa, niin jälkimmäisellä supilla oli otsaa pysähtyä ja katsoa minua taaksepäin. Tottapahan halusi viestittää "oliko pakko huutaa, etkö tuota nähnyt, että täysillä lähettiin". Minä jotenkin yllätyin supin käytöksestä, tiedän, että ne osaavat juosta lujaa.