Kirjoittaja Aihe: Kaikkea karmivaa  (Luettu 6890 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #15 : 17.08.14 - klo:16:15 »
Kätevät punkkipihdit saat tehtyä mökilläkin jos on vain kuulakärkikynä tai vaikka mehupilli.  laitat onkisiiman mehupillin läpi ja työnät siiman sitten takas jolloin mehupillin päähän muodostuu siimasta lenkki. Sen kun laittaa punkkiin niinkuin punkkipihdit,ja vetää siiman lenkin tiukalle ja nykäsee punkkarin poijjes. Ajaa saman asian, kuin punkkipihdit jopa parempikin.   :kahvi:

Kuulostaa tehokkaalta. Muistin/luin vasta jälkeenpäin että punkki olisi pitänyt "ruuvata" pihdeillä kiertämällä pois, eikä vetämällä kuten tein. Ja että siitä taitaa aina jäädä pieni osa ihoon joka poistuu itsestään parin päivän kuluttua.

Minua karmi samaten viisitoista vuotta sitten kun samoin totesin punkin ja sen ympärille kehkeytyneen renkaan. Se katosi ja ilmeistyi suurempana. Vankomysiiniä kuusi viikkoa meinasi tehdä minusta lopun tpdin mutta ei sitten tullut puutiaisaivokuumetta eikä botrelioosia kuten hyvin voi.

Lääkärit karmivat minua mutta nyt ehdotan suurta varuillaanoloa ja ehkä yhteydenottoa terveyspalveluihin herkällä kädellä.

Vielä ei ole rinkulaa ilmestynyt. Elän hetken toivossa ennenkuin toimin. Joka viides punkeista kantaa borrelioosia joten toivon että punkki oli yksi niistä muista neljästä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #16 : 17.08.14 - klo:21:29 »
Kuulostaa tehokkaalta. Muistin/luin vasta jälkeenpäin että punkki olisi pitänyt "ruuvata" pihdeillä kiertämällä pois, eikä vetämällä kuten tein. Ja että siitä taitaa aina jäädä pieni osa ihoon joka poistuu itsestään parin päivän kuluttua.

Vielä ei ole rinkulaa ilmestynyt. Elän hetken toivossa ennenkuin toimin. Joka viides punkeista kantaa borrelioosia joten toivon että punkki oli yksi niistä muista neljästä.

Tuohon vaikuttaa erityisesti se, missä sen punkin sait sillä tautia ei ole koko maassa, vaan lähinnä rannikolla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #17 : 17.08.14 - klo:22:28 »
Tuohon vaikuttaa erityisesti se, missä sen punkin sait sillä tautia ei ole koko maassa, vaan lähinnä rannikolla.

Kyllä sitä täällä itäsuomessakin on, eräskin tuttuni sen sai. http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/kesan-huolet-borrelioosi-ja-puutiaisaivokuume/#.U_EBqmPCelM

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #18 : 17.08.14 - klo:22:56 »
Oli todella hyvä kartta lehdessäsi. Onneksi meidän mökin tienoo oli hyvin vähätautista aluetta, muuten vaimolla olisi se jo ollut. Hän on varsinainen poimuri. Hänellä on ollut aivokalvon- ja vatsakalvontulehdus, niskan murtuma, ruusu korvalehdessä, puolen litran paise jne
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #19 : 18.08.14 - klo:10:06 »
Maailmassa on paljon kaikkea karmivaa, mikä yleensä on ihmisen toisilleen aiheuttamaa. Mutta onko luonto karmivaa? Itse pidän monenmoisista  mönkijöistä. Yksi suosikkejani on syreenikiitäjän toukat. http://perhoset.perhostutkijainseura.fi/historia/sphingidae/sph-ligustri.htm  Nyt vain on harmikseni mennyt pari, ehkä kolmekin kesää, etten ole pihaltamme noita löytänyt. Vuosi sitten ilahduin suuresti ritariperhosen toukista, jotka popsivat Mooseksen palavaa pesasta pihassamme. Yritin suojella paikkaa talvella, vaikka en tiennyt minne ne menivät talvehtimaan. Ei ole tänä kesänä ritariperhosia näkynyt.
Vaikka siendän tuoukkia, kovakuoriaisia ym. ötököitä, niin inhoan vankkarakenteisia hämähäkkejä. Sellaisia jotka liikkuvat nopeasti ja lähtevät liikkeelle nykäyksenomaisesti. Ne ei tarvitse olle edes isoja. Jokin niistä tekee häijyn näköisiä. Toisaalta en ensinkää pelkää seinälukkeja, vaikka ne on huikean isoja noihin mustiin pieniin verrattuna. Lukit uskallan ottaa varovaiseenn ottessen, paljain käsin ja vien ne ulos. Yksi kesä kasvatin kuistissa ristilukkia, kun se tekin niin kauniit verkot ja pyysi kuistista kärpäsiä.
Pyryharakka

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #20 : 20.08.14 - klo:08:28 »
Itse asiassa moni uudissana vieraannuttaa (kai tuokin on joskus ollut uudissana) ihmisen hänen omista tunteistaan. Tapasin ystäviä ja sovin vanhan riidan. Nyt on hyvä olo, kun ollaan jälleen väleissä. Söin suklaajäätelöä ja katselin leffan joka kertoi yhdestä vuoristokiipeilijästä. Tykkäsin kun sitä oli kuvattu hyvissä maisemissa. Himalajalla. Tosi jännä niin että unohdin kaikki kurjuudet vähäksi aikas. Miksi ihmiset eivät enää puhu näin?

Kieli köyhtyy. Se ei kuitenkaan ole pahin, vaikka on riittävän paha. Ihmiset loitontavat tapahtuneet asiat ja kokemuksensa itsestänsä.
Tuntuu että he eivät lopulta huomaa, tapahtuiko mitään heille ylipäänsä.


Olen ihan samaa mieltä, että omissa asioissa loitonnetaan kokemuksia. Sitten koetaan kollektiivista ja suurta surua muille tapahtuneista asioista, pidetään yleisiä ja julkisia jälkipuinteja ja suruiltoja asioista, jotka ovat läheisesti koskettaneet ihan muutamaa vierasta ihmistä. Esimerkkinä ne Oulussa kuolleena löydetyt vauvat. Järkyttävä ja sairas tapahtuma, mutta oikeastiko puoli kaupunkia ja maata suri? Keskusteluapua ja kuuntelemista tarvitsevat ennenkaikkea ne, joita ko järkyttävä asia koskettaa, emme me iltapäivälehtien lööppejä lukeneet.

Sitten vähemmän vakavaa, joka karmii minua. En todellakaan halua syödä broiskua ja tomskuja.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #21 : 20.08.14 - klo:09:40 »

Sitten vähemmän vakavaa, joka karmii minua. En todellakaan halua syödä broiskua ja tomskuja.

Mitä ne ovat?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22112
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #22 : 20.08.14 - klo:09:41 »
Tomskut ovat tomaatteja.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #23 : 20.08.14 - klo:09:57 »
Minua karmi kun minut nähtiin ryhmässä suojelusenkeleitä tämän lapsenmurhaajaparan ympärillä ja kiihdyin sen verran että vakuutin olevani vain ihminen, mutta akuuttuneeni myös siitä että homma kuuluu psykiatrille, enkä rupea lukemaan kenenkään syntejä enkä etenkään kun opettivat nämä lääkärikoulussa. Taisin heittäytyä turhankin tiukkikseksi mutta minua karmii vieläkin.

-että siis nämä olivat mielenhäiriöitä?
-niin.
-eikä mitään syntejä
- niin minun mielestäni
-ja tämä ei tarvitse meitä
-en minä niin väitä ettei rukoilla pidä mutten rupea tollaiseen se on kuvittelua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #24 : 20.08.14 - klo:13:29 »

   Broiskut lienevät broilereita.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #25 : 20.08.14 - klo:16:37 »
Vuotavat kumpparit.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #26 : 20.08.14 - klo:17:27 »
   Broiskut lienevät broilereita.



Tomskut ovat tomaatteja.

Minä syön mieluummin broileria ja tomaatteja.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #27 : 20.08.14 - klo:21:12 »
Minä syön mieluummin broileria ja tomaatteja.

Samoin. On kiva tietää mitä suuhunsa panee.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kaikkea karmivaa
« Vastaus #28 : 21.08.14 - klo:20:52 »
Omituinen tahma jonka piti kerätä liikavedet pois, kun kuorin sen. Kai se jauho jotakin keräsi. Lastikot turpoili ja pursusi sitä möhnää. Yöks.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.