Kirjoittaja Aihe: Mitä luin viimeksi vol 6  (Luettu 33831 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #105 : 15.01.10 - klo:13:37 »
Suuri Englanti-Suomi -sanakirja

Kiitän vinkistä, kävin hakemassa sanakirjan.

Mt

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #106 : 15.01.10 - klo:15:44 »
Kiinteistönmuodostamislakia olen viime aikoina lueskellut joltisenkin ahkerasti. Mielenkiintoista ja mukaansatempaavaa! :kahvi:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #107 : 15.01.10 - klo:16:19 »
Kiinteistönmuodostamislakia olen viime aikoina lueskellut joltisenkin ahkerasti. Mielenkiintoista ja mukaansatempaavaa! :kahvi:

Niin, kiinteistöasiathan siirtyivät vuodenvaihteessa käräjäoikeuksista Maanmittauslaitokselle, joten muutoksen tuulet puhaltavat vinhasti ja kadunmiestäkin kiinnostavasti.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #108 : 15.01.10 - klo:16:24 »
Niin, kiinteistöasiathan siirtyivät vuodenvaihteessa käräjäoikeuksista Maanmittauslaitokselle, joten muutoksen tuulet puhaltavat vinhasti ja kadunmiestäkin kiinnostavasti.

Toivottavasti laatu paranee. Olen mökin hankinnan yhteydessä kahdesti tarvinnut heidän palveluitaan ja molemmilla kerroilla pieleen. En tiedä missä oli virkailijan ajatukset, kun ei osannut lukea. Sain onneksi puhelinsoitolla korjattua, kun heillä oli dokumenttini.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #109 : 15.01.10 - klo:16:26 »
Mikä meni pieleen?

Itselleni on kertynyt pelkkiä hyviä kokemuksia.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #110 : 15.01.10 - klo:18:01 »
Niin, kiinteistöasiathan siirtyivät vuodenvaihteessa käräjäoikeuksista Maanmittauslaitokselle, joten muutoksen tuulet puhaltavat vinhasti ja kadunmiestäkin kiinnostavasti.


 Kyllä se hyvä on että kirjaamisasiatkin siirtyivät maanmittauslaitokselle!  Vuosikausia on ihmisparkoja juoksutettu virastojen väliä samaa asiaa hoitamassa. Yhteiskunnan pitää järkeistyä!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #111 : 15.01.10 - klo:18:11 »
Mikä meni pieleen?

Itselleni on kertynyt pelkkiä hyviä kokemuksia.

Virkailija luki paperin huolimattomasti, kun ostimme siskoilta heidän osuudet mökistä pois niin, että se on nyt vaimoni ja minun yhdessä tasaosuuksin omistama. Minä ja siskoni saimme sen vanhemmiltani lahjaksi tasaosuuksin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #112 : 15.01.10 - klo:20:11 »
Kiitän vinkistä, kävin hakemassa sanakirjan.

Mt

Ole hyvä  :)

Tänään kävin uudelleen.... Mukaan tarttui 'Maailman runosydän' (400 runoilijaa, 800 runoa)
ja 'Aikamatka Kuopioon' (kirjassa on 74 kuvaparia, jotka kertovat kaupunkikuvan ja ihmisten elämän muutoksesta Kuopiossa 1880-luvun alusta 2010 luvulle. Vanha kuva on postikortti ja uusi kuva on pyritty ottamaan mahdollisimman tarkasti vanhaa mukaillen) Huippukirja  :eusa_clap: ((ei kyllä ollu tarjouksessa))
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #113 : 15.01.10 - klo:20:19 »
Olipa röhee alennus. Kyllä sitten kannatti investoida.

Jeps, kyllä tämä on... Kun olisi ollut vielä toiseenkin suuntaan, suomi-englanti, samanlainen.

Tänään Joensuun Suomalaisessa paremmalla ajalla, mukaan tarttuivat:

Thomas Mann: Huijari Felix Krullin paljastukset
Daniel Chirot & Clark McCauley: Miksei tapeta niitä kaikkia? Poliittisen joukkomurhan logiikka ja ehkäisy. Helsinki: Like, 2008. (Pystykorvasarjaa)
Terry Pratchett: Carpe Jugulum
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #114 : 15.01.10 - klo:20:26 »
Viittasin lähinnä siihen, että Tabermannia ja Dunderfeltiä on tullut luetuksi liikaakin.  :039:

Leikillänihän minä  :)
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #115 : 16.01.10 - klo:10:00 »
Leikillänihän minä  :)

Onko joku foorumilainen lukenut Helena Sinervon "Tykistönkadun päiväperho":n?
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #116 : 17.01.10 - klo:03:41 »
   "– Kaaduin eilen kaksi kertaa. Ensin keittiön kaappeja vasten, ja kuin pilakuvissa paistinpannu putosi päähän! Ei mitään vahinkoa, mutta kumahti kuin Säämingin kirkonkello. Sitten kaaduin uudestaan, Haavikko kertoo."

                                                                                 Mauno Saari: Haavikko-niminen mies, s. 444
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #117 : 17.01.10 - klo:15:23 »
Sain Maunolta lainaksi Jaakko Elenius, Härmän vikuri.

Nyt vien kaikki dekkarit ja vapaussodasta kirjoitetut kauheudet palautukseen ja keskityn yllämainittuun ja joululahjakirjoihin joista osa on vielä lukematta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #118 : 18.01.10 - klo:17:25 »
Lueskelin (ja lauleskelin)) 'Uusi messulauluja' -kirjaa, joukossa muutamia helmiä....
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mitä luin viimeksi vol 6
« Vastaus #119 : 18.01.10 - klo:19:18 »
Hitomi Kaneharan " Käärmeitä ja lävistyksiä" (Sammakko), jota kehuttiin undergroundista kertovana kultturikirjana oli tyhjänpäiväinen teos. Ei kannata lukea.

Seuraavaksi on vuorossa:

Ismael Kadare:n (albaani) "Kolme surulaulua Kosovolle" (Faros).
Sjón:in (islantilainen) "Argon lastu" (Like)
Acta, non verba.