Kirjoittaja Aihe: Kovasydämisyys, ahneus, saituus  (Luettu 5876 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #30 : 17.05.21 - klo:06:10 »
Veljiet ja sisaret foorumissa, maksakaamm se H_Y n velka.  Karttuisa on kansan käs ollut silloinkin kun maksettiin sotakorvaukset, moniko ties että piti maksaa jo Moskovan rauhan jälkeen...   :icon_cool:  Se oli kuulkaa vähän toista, Leena muistaa...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #31 : 17.05.21 - klo:06:13 »
Se mitä haikaalen wanhoosta ajoosta on hyvät käytöstavat ja ihmisten keskinäinen kunnioitus.

Internetti saastuttaa ja levittää esim. kapakoissa esiintyvää alatyylistä ja häpeämätöntä  viinanhuuruusta käytöstapaa, jossa mikään ei ole pyhää ja kunnioitettavaa.

Körttifoorumi on osaa internettiä ja on samankaltainen. Täällä pidetään outona, että Malmivaaran Siionin Virsien kääntäjä loukkaantuu siitä epäkunnioituksesta, jota hän on täällä saanut kokea. Ei sitä edes häpeä. Jos hän olisi sen sijaan vain linkittänyt jazzia, poppia, ja wanhaa kevyttä, hän olisi nyt rakastettu ja kunnioitettu Körttifoorumin osallistuja, sen sijaan että....
Jos tutustumalla vanhoihin tai edes uudistettuihin Siionin Virsiin kova sydän murtuisi niin.... Turha toivo. Jatkakaa englantilaista ja amerikkalaista heviä kuuntelua ja Siionin Virsien kääntäjien halveksimistä. Ei se varmaan taivaan porttia sulje. Ei nyt puhuta toisesta paikasta. Se olisi hihhulimaista.
Kummallista, ranskalaiset katoliset, ateistit et muslimit osaavat lukea Siionin Virsien käännökset kunnioitettavasti, jopa internetistä, mutta suomalaiset luterilaiset eivät. Mistähän se johtuu? Ei kai paatuneista sydämistä, ei.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #32 : 17.05.21 - klo:06:15 »
Veljiet ja sisaret foorumissa, maksakaamm se H_Y n velka.  Karttuisa on kansan käs ollut silloinkin kun maksettiin sotakorvaukset, moniko ties että piti maksaa jo Moskovan rauhan jälkeen...   :icon_cool:  Se oli kuulkaa vähän toista, Leena muistaa...

Kun kansainvälinen yhteisö painostaa Moskovaa maksamaan takaisin suomalaisille järkyttävät "sotakorvaukset", niin rupean taas uskomaan ihmiskuntaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #33 : 17.05.21 - klo:09:08 »
Körttifoorumi on osaa internettiä ja on samankaltainen. Täällä pidetään outona, että Malmivaaran Siionin Virsien kääntäjä loukkaantuu siitä epäkunnioituksesta, jota hän on täällä saanut kokea. Ei sitä edes häpeä. Jos hän olisi sen sijaan vain linkittänyt jazzia, poppia, ja wanhaa kevyttä, hän olisi nyt rakastettu ja kunnioitettu Körttifoorumin osallistuja, sen sijaan että....
Jos tutustumalla vanhoihin tai edes uudistettuihin Siionin Virsiin kova sydän murtuisi niin.... Turha toivo.
Hag
9. "Te odotatte paljoa, mutta se menee vähiin. Te tuotte kotiin, mutta minä puhallan sen pois. Minkätähden? sanoo Herra Sebaot. Minun huoneeni tähden, kun se on rauniona ja te juoksette kukin oman huoneenne hyväksi."
Nykyään ihmiset ovat kovin tarkkoja omista oikeuksistaan ja "valtauksistaan", että siinä usein yhteinen hyväkin jää kärsimään.
Minä pirän työtäsi evankeliumityönä, johon olet saanut kutsumuksen.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #34 : 17.05.21 - klo:10:10 »
Kun kansainvälinen yhteisö painostaa Moskovaa maksamaan takaisin suomalaisille järkyttävät "sotakorvaukset", niin rupean taas uskomaan ihmiskuntaan.

Suomen sotakorvaukset Neuvostoliitolle oli arvoltaan 300 miljoona $, joka vastaisi nykyrahassa 4,5 miljardia euroa. Sotakorvausasiassa oli onni onnettomuudessa se, että Suomen oli pakko tehdä mullistava rakennemuutos maatalousyhteiskunnasta teolliseksi yhteiskunnaksi, jossa tiede ja koulutus nousi arvoonsa. Kun sotakorvaukset Neuvostoliittoon tuli maksettua, niin heiltä tuli sen jälkeen vuosikymmeniksi hyviä tilauksia esim. teollisuuden ja rakentamisen aloilla. Neuvostoliiton kanssa sovittua vaihtokauppa ei sovi unohtaa, kun viedyt tuotteet maksettiin öljyllä ym. raaka-aineilla, jotka olivat kovin edullisia Suomen kannalta.

Kaupankäynnistä lännen kanssa Suomi taitaa maksaa yhä liiankin kovia oppirahoja, kun esim. Sonera maksoi v.2000 näistä umts-toimiluvista huikeat 4,3 miljardia euroa vain todetakseen ne pari vuotta myöhemmin täysin arvottomiksi. Kaupasta Saksan ilmatilasta Suomen valtio kärsi lähes sotakorvausten veroiset tappiot, mutta saihan yhdistynyt Saksa niilläkin rahoilla saneerata maanosaansa, joka tuli heille DDR:n romahdettua.:voiei:
« Viimeksi muokattu: 17.05.21 - klo:10:20 kirjoittanut Mörtti-57 »
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #35 : 17.05.21 - klo:10:34 »
^
Hyvin kirjoitettu.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #36 : 17.05.21 - klo:11:13 »
Viisaasti, tietäen ja taiten.  Näin se meni.    :icon_cool:

Että, maksakaam jos olem velasa, oletan että jäivät kolehdit vain keräämätä juhlia kun ei pidetty :003: 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #37 : 17.05.21 - klo:11:50 »
Hag
9. "Te odotatte paljoa, mutta se menee vähiin. Te tuotte kotiin, mutta minä puhallan sen pois. Minkätähden? sanoo Herra Sebaot. Minun huoneeni tähden, kun se on rauniona ja te juoksette kukin oman huoneenne hyväksi."
Nykyään ihmiset ovat kovin tarkkoja omista oikeuksistaan ja "valtauksistaan", että siinä usein yhteinen hyväkin jää kärsimään.
Minä pirän työtäsi evankeliumityönä, johon olet saanut kutsumuksen.

En ota pienintä moitetta vastaan. En ole tehnyt mitään väärin kääntämällä, enkä mitään väärin tuomitsemalla ihmisiä, jotka ottavat nokkiinsa Malmivaaran loukkaavien ilmaisujen takia, sanoen niitä kamaliksi, kuvottaviksi, ja niin hihhulimaisiksi, että pitäisi kieltää ne kirkon omistamista paikoista. Maailma on täyshelvetti täynnä perkeleitä, ja jos ihmiset olisivat tajunneen sen silloin Malmivaaran aikana, olisimme saattaneet välttyä monesta pahasta tähän päivään saakka. En ole hyökännyt ketään vastaan enkä uudistuksia vastaan. Päin vastoin, olen saanut huonon maineen siitä, että olen puolustanut tekemisiäni ja vanhoja Siionin Virsiä.
Teen sitä "evankeliumityötä" täysiaikaisen Raamatunkäännöstyön ohelle niin paljon kuin jaksan. En odota kiitosta keneltäkään, vaan parjaamista. Kuitenkin se tehdään, vaikka ylävirtaan. On ihmisiä, joita työ on siunannut.
Tietääkseni Herättäjä Yhdistys tekee hyvää työtä, niin olen Leenan kanssa samaa mieltä, että sitä pitää tukea. Itse panen aikaa, energiaa, ja rahaa vanhojen Siionin Virsien kääntämiseen ja levittämiseen. En tarvitse enkä pyydäkään apua. Niin kaikin mokomin, tukekaa Herättäjä Yhdistystä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #38 : 17.05.21 - klo:12:04 »
Suomen sotakorvaukset Neuvostoliitolle oli arvoltaan 300 miljoona $, joka vastaisi nykyrahassa 4,5 miljardia euroa. Sotakorvausasiassa oli onni onnettomuudessa.
Kaupankäynnistä lännen kanssa Suomi taitaa maksaa yhä liiankin kovia oppirahoja, kun esim. Sonera maksoi v.2000 näistä umts-toimiluvista huikeat 4,3 miljardia euroa vain todetakseen ne pari vuotta myöhemmin täysin arvottomiksi.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/11/01/suomen-sotakorvaukset-neuvostoliitolle-olivat-jattimainen-urakka

En ymmärrä miksi olen ainoa Suomessa, joka tajuaa, että Suomea kohdellaan kaltoin alusta loppuun ja se on skandaali. Mutta asia ei kuulu minulle. Asiani on edistää Siionin Virsiä.
Edelleen, olen samaa mieltä Leenan kanssa. Herättäjä Yhdistystä sopii tukea.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #39 : 17.05.21 - klo:12:36 »
Kyllä Herättäjä on meille tärkeä ja tukemisen arvoinen yhdistys, toimitetaanhan sen kautta lehtemmekin. Lehdestä voin todeta, että viimeiset numerot, "henki"lehdet, ovat olleet kaikilla tavoin lukemisen arvoisia. Vähän yllätyin, kun edellinen numero otti niin läheisen kannan omalle "wanhoille" laulelmilleni. Olen luullut, että olen jossain körttisyyden ulkokehällä mielipiteitteni vuoksi. Olen arkeutunut käyttämään itsestäni körtti-sanaa. Huonommuuden tunteelle pohjalaisena en tahdo löytää poispääsyä. Maallisen esivallan sinitakit ja muut "armanilaiset" eivät näköjään jälkeläistäni halua irtipäästää. Minulle on todistettu, että en olisi yksin ja se helpottaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #40 : 17.05.21 - klo:22:29 »
Veljiet ja sisaret foorumissa, maksakaamm se H_Y n velka.
Herännyt ystäväkansa maksa kökkänä H_Y n velat, jos haluaa.  :109:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #41 : 18.05.21 - klo:07:37 »
Huonommuuden tunteelle pohjalaisena en tahdo löytää poispääsyä.

Siionin Virsien luoma huonouden tunne viittaa siihen, ettei kukaan ihminen pysty tekemään pienintäkään elettä, jolla hän ansaitsisi pelastuksen, vaan se on kaikki Jumalan työtä. Se ei tarkoita, että joku on huonompi ihminen kuin joku muu.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #42 : 18.05.21 - klo:07:46 »
Herännyt ystäväkansa maksa kökkänä H_Y n velat, jos haluaa.  :109:

Velka ei olisi syntynyt, jos herännäisyydessä olisimme tyytyneet veisaamaan Malmivaaran Siionin Virsiä ahkerasti kotihartauksissa ja toimimaan niiden kautta syntymällä parannuksella. Siihen ei tarvitse paljoakaan rahaa. Laitosten ylläpito vaatii rahaa. Tietysti, laitokset tekevät paljon hyvää. Toisaalta, pois suljettuna veisaajana, minulle riittää vanhat Malmivaaran Siionin Virret pienillä kustannuksilla, kun minulle ei ole suotu sen enempää.
Jos nyt laskutan HYtä vaatimattomasti 100 euroa jokaisesta Siionin Virren käännöksestä, siis 159 kappaletta kun otetaan Oi jos mä matkamies mukaan, se on 15.900 euroa. Annan sen nyt HYn hyväksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kovasydämisyys, ahneus, saituus
« Vastaus #43 : 18.05.21 - klo:11:25 »
Siionin Virsien luoma huonouden tunne viittaa siihen, ettei kukaan ihminen pysty tekemään pienintäkään elettä, jolla hän ansaitsisi pelastuksen, vaan se on kaikki Jumalan työtä. Se ei tarkoita, että joku on huonompi ihminen kuin joku muu.
Kyllä, jospa näin on. :039: