Kirjoittaja Aihe: Kirkosta eroaminen osa 3  (Luettu 6004 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #30 : 14.05.21 - klo:14:30 »
Me pysymme kirkossa niin kauan kuin isä meidän luetaan ja korjaamme sen haavoja joita konservatiivit tulehduttaa väittämillään.

Me konservatiivit väitämme asioita, jotka tulehduttavat kirkkoa ja muut joutuvat sitten niitä haavoja korjaamaan.
Miksi on näin? Olemmeko me konservatiivit muita tuhmempia, pahempia, tyhmempiä, pahantahtoisempia vai mistä ominaisuuksistamme tämä johtuu?  Konservatiivina otan kriittistä palautetta mielelläni vastaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #31 : 14.05.21 - klo:17:39 »
Ehkä konservatiivit on sellaisia jotka pitäytyvät Raamattuun,
eivätkä lähde kaikkiin ajan hengen vaatimiin kirkossakin tapahtuviin uudistuksiin mukaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #32 : 14.05.21 - klo:19:06 »
Ehkä konservatiivit on sellaisia jotka pitäytyvät Raamattuun,
eivätkä lähde kaikkiin ajan hengen vaatimiin kirkossakin tapahtuviin uudistuksiin mukaan.

Konservatiivi tarkoittaa vanhan säilyttäjää eli niitä, jotka eivät uskalla elää ja kulkea kehityksen mukana. Elämä on jatkuvaa kehitystä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #33 : 14.05.21 - klo:20:19 »
Jos kirkon papistosta suurin osa on herännäisyyden hengessä olevia ultraliberaaleja "heinimäkejä" arkkipiispa Tapio Luoman luonnosteltua omaa hybridimallia kirkon sukupuolieettisessä hämmennyksessä esikuvana pääministeri Sanna Marinin hallituksen hybridistrategia koronakriisissä, niin mihin kirkkoa enää tarvitaan?   :017:

Pääministeri Marinin mukaan ”hybridistrategia ei ole joko tai -strategia, vaan se on sekä että -strategia”.  Pyrkimyksenä on ollut ”siirtyä laajoista yhteiskuntaa koskevista rajoitustoimenpiteistä kohti testaa, jäljitä, eristä ja hoida -toimintamallia”. Hallituksen strategia ei kuitenkaan ole toiminut. Siitä kertoivat suuret tartuntaluvut ja lainsäädäntösekoilu. Hallituksen hybridistrategiassa on todellisuudessa kysymys taitavaan verbaliikkaan perustuvasta harhautuksesta. Ylilääkäri Harri Tohmon mielestä hallituksen toimintastrategiaa tulisikin nimittää ”seuraa-toivo-suosittele” -malliksi.

Radio Dein haastattelussa 13.3. arkkipiispa Luoma suosittelee kirkolle hybridistrategiaa, jossa hän suosittelee kirkolle sellaista mallia, jossa voimassa oleva avioliittokäsitys ei muutu mutta jossa samaa sukupuolta olevia pareja voidaan vihkiä vaikka on itse perinteisen avioliittokäsityksen kannalla, mutta ei kuitenkaan katso sen olevan puolustamisen arvoista.

Minkä logiikan mukaan on mahdollista yhdistää toisiinsa kirkon voimassa oleva avioliittokäsitys ja samaa sukupuolta tai muita kuviteltuja sukupuolia olevien parien vihkiminen?  :017:

Olemmeko tulleet tilanteeseen, jossa aralla tunnolla olevien alatien maan matosten, joiden omatunto on sidottu Jumalan sanaan Raamattuun, joutuminen kirkon ulkopuolelle on välttämätöntä?  :eusa_pray:


Minusta luterilainen kirkko on kirkko lähellä ihmistä,
Siis arjessa elävää ihmistä.
Joka samalta tasolta on kohtaamassa ihmisien ongelmia.

Tämä miten Raamattu sanoo tai Raamatussa on on asia joka tulisi olla ihmisiä auttavaa ajassa tulkintaa.

Ooon enempi kördebaari tunnelmissa, niin en ala tähän soppaan enempi pist'mään lusikoita.
Minusta körtit on aina olleet avarakatseisia ja enempi vierellä kulkevia, kuin Mooseksen lain mukaan asioita tulkitsevia.

Armon alla ja siihen turvaten ?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #34 : 14.05.21 - klo:22:01 »
Konservatiivisia kristittyjä on monenlaisia. Osalle on tärkeää säilyttää puhtaana se, minkä he ovat ymmärtäneet kristillisyyden ytimeksi. Toiset taas kokevat aivan kehällisissäkin asioissa tapahtuvan muutoksen maailmallisuuden ja ajan hengen hyökkäykseksi. Jälkimmäiset ovat varmaankin niitä, joiden Seppos sanoi tulehduttavan kirkkoa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #35 : 14.05.21 - klo:22:28 »
Konservatiivisia kristittyjä on monenlaisia. Osalle on tärkeää säilyttää puhtaana se, minkä he ovat ymmärtäneet kristillisyyden ytimeksi. Toiset taas kokevat aivan kehällisissäkin asioissa tapahtuvan muutoksen maailmallisuuden ja ajan hengen hyökkäykseksi. Jälkimmäiset ovat varmaankin niitä, joiden Seppos sanoi tulehduttavan kirkkoa.

Täsmälleen ja Köpi kuuluu ensimmäisiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #36 : 15.05.21 - klo:11:23 »
Konservatiivi tarkoittaa vanhan säilyttäjää eli niitä, jotka eivät uskalla elää ja kulkea kehityksen mukana. Elämä on jatkuvaa kehitystä.
Onneksi kirkossa on kehityksen mukana kulkeva ultraliberaali joukkoon rakastava herännyt ystäväkansa!  :109:

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #37 : 15.05.21 - klo:11:39 »
Amen!   :109:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #38 : 15.05.21 - klo:12:47 »
Mitä ultraliberaalien ajama kehitys pitää sisällään?
Esim. mitä sääntöjä, käskyjä, kieltoja?
Mitä tavoitteita, päämääriä?
Vai onko ns. vapaa kasvatus mikä antaa yksilölle mahdollisuuden olla ja elää miten tykkää?
Sitten ymmärrän kyllä kysymyksen: Mihin kirkkoa vielä tarvitaan.
Pitänee kuitenkin muistaa Raamatun Sana, Jeesuksen opetukset ja pelastustyö.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #39 : 15.05.21 - klo:13:02 »
Vai onko ns. vapaa kasvatus mikä antaa yksilölle mahdollisuuden olla ja elää miten tykkää?

Vapaa kasvatus oli 60- ja 70-luvulla pinnalla. Se ymmärrettii yleisesti väärin. Se ei tarkoittanut kasvatuksen laiminlyöntiä vaan luopumista ankarien rangaistusten ja nolaamisen käytöstä. Todellinen vapaa kasvatus on oikeastaan työläämpää kuin kovan kurin pitäminen; se näet edellyttää aktiivista osallistumista lasten ja nuorten elämään. Ei riitä se, että äiti uhkaa kertovansa illalla töistä palaavalle isälle, jollei olla kiltisti.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kirkosta eroaminen osa 3
« Vastaus #40 : 17.05.21 - klo:11:40 »
Opiskelin teologiaa niin pitkälle kuin avoimessa yliopistossa sai ja lisää itäsuomen yliopistossa sekä jossain tiedekunnassa kunnes en enää löytänyt yhtään kurssia. 

Tarkoitus alkuaan oli mikälie.

--------

Mooses-niminen heprealainen sotilas oletetaan.

Egyptologinen tutkimus ei löydä heprealaisen väestön siirtoa, ja siellä oltiin todella tarkkoja. 

Nämä osattiin joskus vuonna 2010  tai jotain.  Tiede kehittyy ja löytää uutta ja mielenkiintoista mutten ehtinyt seurata. Näin kävi.

......................

sarvipää Mooses on kai tuttu täällä, Mooseksen otsa säteili valoa tullessaan Siinailta mutta pitkään se käännettiin erheellisesti sarviksi, Dûrerin kuvitukasessa on sarvipää Mooses vielä, mutta onhan tuo oikaistu aikapäivää ja tämä siis edustaa käännöstyön kehitystä, oli Mooses mikä sitten oli.

.................

Täälläkin muuutama kuuluu Birdlifeen ja Vasemmistoliittoon, Amnestyyn ja toivoakseni Suomen Siiliyhdistykseen.

Jäsenmaksuihin palaa rahaa.... huomaan.   :icon_cool: :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.