Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 7  (Luettu 39288 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #60 : 21.04.16 - klo:23:42 »
Microsoft varoittaa itsestään: Kun avaan Internet Explorer -selaimen, se kehottaa päivittämään uuteen versioon. Kun napsautan painiketta, jolla päivityksen voi ladata, selain ilmoittaa turvallisuussyistä estäneensä tiedostojen lataamisen ko. lataussivustolta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #61 : 11.05.16 - klo:14:01 »
Tässä ASUS-merkkisessä läppärissäni on raivostuttava ominaisuus. Kirjoittaessa se heittelee sanat keskelle aiemmin kirjoitettua, nappaa joskus jonkin vanhan linkin kirjoituksen sekaan, tai heittää koko Google-puolen sivut sivuun.
Tässä on kai sisäänrakennettuna valmistajan ja yhteistyökumppanin palvelut. Niitä en tarvitse, mutta ei niitä saa poiskaan. Nopeasti tällä ei ole mahdollista kirjoittaa.

Etenkin viime perjantain jälkeen jolloin ' operaattorini'  sai netin taas toimimaan kahden päivän jumin jälkeen, on ollut ongelmia. Silloin poistettiin jotakin. Sen piti nopeuttaa toimintoja. Voi olla että kirjautuminen ja hakeminen on nopeampaa, mutta vikojen ilmaantuminen on myös.

Vanha läppärini,Fujitsu Siemens joka pääsi hyvinansaitulle eläkkeelle oli todella läppäreiden mersu ( öppiäisen luonnehdinta) tähän  mopoon  verrattuna.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #62 : 11.05.16 - klo:14:56 »
Käytän selaimena Googlen Chromea ja se säästää monilta huolilta. Se on ilmaiseksi ladattavissa verkosta. Exploreria ein ole käyttänyt mies muistiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #63 : 11.05.16 - klo:16:21 »
Kuvaa teknisen tietämiseni tasoa kun kerron etten tiedä mikä selain minulla on käytössä.
Otan asian puheeksi kun tulevat käymään. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #64 : 19.05.16 - klo:13:47 »
Auttakaa lähimmäistänne ja keksikää ratkaisu tähän ongelmaan:

Kaverillani on sähköperämoottori ja sydämentahdistin, ja ne eivät ole yhteensopivia: Perämoottorin akku kuluttaa tahdistimen paristoa. Pitäisi päästä istumaan kauemmas moottorista ja silti kyetä ohjaamaan sitä.

Onko parasta vain suosiolla vaihtaa vene sellaiseen, jossa on keskipenkillä kuskinpulpetti ruoreineen? Onko pieniä sellaisia olemassa edes? Soutamismahdollisuuskin olisi toivottava säilyttää. Tai onko myytävänä jotain rakenneltavia ohjaimistosettejä? En tunne alan tarjontaa.

Itse olen miettinyt, saisiko perämoottorin kahvaan liitettyä kepin, joka ylettyy keskituhdolle. Jos käyttäisi liittämiseen muoviletkua ja kiristäisi sen sellaisella LVI-hommissa käytetyllä kiristimellä, jonka oikeaa nimeä en tiedä.

Muita ehdotuksia? Mökki- ja kalastelujärvellä ei saa muunlaista perämoottoria käyttää.
« Viimeksi muokattu: 19.05.16 - klo:13:52 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #65 : 19.05.16 - klo:14:07 »
 :-\
Täys kumipuku ?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #66 : 19.05.16 - klo:15:26 »
Auttakaa lähimmäistänne ja keksikää ratkaisu tähän ongelmaan:

Kaverillani on sähköperämoottori ja sydämentahdistin, ja ne eivät ole yhteensopivia: Perämoottorin akku kuluttaa tahdistimen paristoa. Pitäisi päästä istumaan kauemmas moottorista ja silti kyetä ohjaamaan sitä.

Onko parasta vain suosiolla vaihtaa vene sellaiseen, jossa on keskipenkillä kuskinpulpetti ruoreineen? Onko pieniä sellaisia olemassa edes? Soutamismahdollisuuskin olisi toivottava säilyttää. Tai onko myytävänä jotain rakenneltavia ohjaimistosettejä? En tunne alan tarjontaa.

Itse olen miettinyt, saisiko perämoottorin kahvaan liitettyä kepin, joka ylettyy keskituhdolle. Jos käyttäisi liittämiseen muoviletkua ja kiristäisi sen sellaisella LVI-hommissa käytetyllä kiristimellä, jonka oikeaa nimeä en tiedä.

Muita ehdotuksia? Mökki- ja kalastelujärvellä ei saa muunlaista perämoottoria käyttää.

Olen nähnyt meidän mökkijärvellä perämoottorin kahvaan liitetyn kepin, muoviputken tai mikä lienee, kun en ole niin läheltä kurkkinut. Siinä yksinäinen mies istuu veneen keskipenkillä ja paino jakautuu oikein. Eli se on ainoa noista ideoista, joka toimii.
 
Pulpetti vaaditaan meillä yli 20hv tehoisissa moottoreissa eikä sitä saa  veneisiin joita voi myös soutaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #67 : 19.05.16 - klo:16:24 »
Ehkä lähdetään sitten kehittämään keppipohjaista ratkaisua.

Ongelma on kyllä vielä sekin, että järvi on matala ja vesikasvustoa piisaa. Paikoitellen voi joutua tempaisemaan moottorin nopeasti ylös. Vesikasvien seassa lymyää haukia, reseptejä niiden valmistamiseen otetaan vastaan myös.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #68 : 19.05.16 - klo:17:14 »
Ehkä lähdetään sitten kehittämään keppipohjaista ratkaisua.

Ongelma on kyllä vielä sekin, että järvi on matala ja vesikasvustoa piisaa. Paikoitellen voi joutua tempaisemaan moottorin nopeasti ylös. Vesikasvien seassa lymyää haukia, reseptejä niiden valmistamiseen otetaan vastaan myös.

Laita nivel siihen lisävarteen niin on helpompaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #69 : 19.05.16 - klo:21:56 »
^Millaista valmista niveltä suosittelisit? Ts. mistä niitä saa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #70 : 20.05.16 - klo:09:36 »
^Millaista valmista niveltä suosittelisit? Ts. mistä niitä saa?

Kysy Biltemasta tai Motonetistä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #71 : 20.05.16 - klo:14:49 »
Tällä kämppärillä on netti ollut ns ethernet-kaapelilla, siis kopista irtokaapeli auton ikkunan läpi läppikselle. Nopeus on ollut oiva, mutta näyttää siltä, että tekniikka on tullut elinkaarensa loppuun. Kävin sanomassa asiasta, niin Bartolomeo, toimistopomo, sanoi, että ota käyttöön wifi-yhteys. Kyllä se pelaa, mutta hitaampana. Tälle loppuajalle ei ole niin nukaa, kunhan auton liikennekäytöstäpoistoilmoitus onnistuu sitten aikanaan. Jääkiekon live-katselulle wifi on hidas.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #72 : 21.05.16 - klo:12:58 »
Suurta häslinkiä netin kanssa. Toimistossa sanovat toista, mitä on todellisuudessa. Meidän parcelallemme ei kaapelilla tule netti nyt. Piste. Wifi on ns yhden megabitin väylä ja se riittää. Olemme kaukana antennista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #73 : 21.05.16 - klo:16:16 »
Onneksi meillä on taivaskanavia varten dekooderi ja baraboloidipeili. Saamme katsella Suomi-Venäjä ottelun saksalaiselta kanavalta.
Tämän kämppärin nettiyhteydet meille selviävät vasta maanantaiaamulla, kun iso-Antonio tulee paikalle.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #74 : 21.05.16 - klo:17:22 »
Mulla on molemmat, tahdistin ja sähköperämoottori, enkä ole havainnut että tahdistin söisi akkua. Jos kokee että asia on näin niin voi hommata pidemmät ja samalla paksummat akkukaapelit sieltä moottorilta akulle ja sijoitaa akku eteen. Noissa akkuperämoottoreissa on alimitoitetut sähkökaapelit alun alkaen (kustannussyistä). Se on sitten toinen juttu että tommosia "voimakkaan" sähkökentän omaavia laitteita ei saisi tahdistin potilas käyttää. Esim. kun teimme keittiööremontin niin varoittelivat ettei sitten kannata hankkia induktioliettä, oli tyytyminen keraamiseen. Samoin moottorisaha ja rälläkkä mainittiin erikseen jo tahdistinpolilla.
ps. vaimolleni olen saanut uskoteltua että imurikin on hengenvaarallinen ;).