Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 7  (Luettu 39306 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #45 : 02.02.16 - klo:09:58 »
Mistäköhän johtuu, että tänään en saa videoista kuulumaan ääntä ?  Ei kuulu musiikkia Youtubesta, eikä ääntä myöskään Iltasanomien videoista .   Onko lumipyry
niin sankka ettei Mockula jaksa pyörittää. Vai onko tietokonetrolli tehnyt tempun ?

Joku firma tarjoaa lisäsuojausta, mutta en ole ottanut kun tukeni sanoo että hän on laittanut muureja riittävästi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #46 : 02.02.16 - klo:10:07 »
Tietokonetrolli on asialla. Tarkista ovatko liittimet tiukasti paikoillaan ja sitten käynnistä kone uudestaan. Jos sillä ei korjaudu on kyseessä vakavampi juttu.

 Minulla on pikkuläppärissä ollut samankaltainen vika pitkään. Jos soitan videota koneen muistista ääni pelaa, mutta ei salaimesta. Toisekseen jos olen kytkeytynyt HDMI johdolla televisoon niin ääni pelaa. Olisi ollut vielä takuu voimassa, mutta en ole jaksanut lähteä Ruoholahteen sen kanssa, kun takuu ei koske ohjelmavikoja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #47 : 02.02.16 - klo:10:25 »
Mekin tappelemme samanlaisten "vikojen" kanssa, kun asumme kahdessa paikassa. Oppia ikä kaikki!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #48 : 02.02.16 - klo:12:42 »
Imurini heräsi henkiin  :109: Tai ehkä se(kin) vain halusi viettää vuoden pimeimmän ajan talviunilla, ajatteli ettei ne pölyt kumminkaan nyt näy.

Ja tietysti olin juuri eilen käynyt kaupassa ihastumassa toiseen imuriin. En ostanut kun olin menossa postiin pakettia noutamaan ja ihan muilla ja pienemmillä asioilla käväisin siellä muumälän imurikerroksessa, mutta ohimennessäni tulin tsekanneeksi valikoiman. Ostanko nyt toisen imurin varastoon odottamaan sitä, että nykyinen päättää oikeasti hajota - tai seuraavaa talviunikautta varten?

Imurini käyttöohjeessa muuten lukee, ettei sillä saa imuroida hienojakoista pölyä. Mikäs imuri se sellainen on olevinaan?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #49 : 02.02.16 - klo:13:14 »
Tarvittiin oman ATK-tukeni käynti, että selvisi äänen sortuminen. Nyt ei ollut pikkukätönen sulkenut kaiuttimia, mutta ei myöskään trolli.
McAfee jolta en ole ottanut palveluita oli epäilyn alainen, eikä sekään ollut.

Itse lienen ( tahi M ) sohinut jotakin nappulaa joka teki tämän.

T.P. vaihtoi Yahoon palvelimen pois ja Googlen takaisin. Tapahtuiko tämä itsekseen  is the question.
Myös bassokaiuttimen särinä on lakannut enkä ainakaan toistaiseksi osta kuulokkeita. Ihmekö tämäkin ?

Meinasi ' mennä elämä sekaisin'  kun en voinut kuunnella musiikkia. Kun on laaja valikoima YouTubessa, on mistä ottaa. Radiossa soitot ovat sattumia. Kiitän kyllä sydämestäni joitakin musiikkiohjelmia, kuten Tästä levystä en luovu, josta löysin Klauss Hoffmanin ja muutaman muun.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #50 : 02.02.16 - klo:15:00 »
Tarvittiin oman ATK-tukeni käynti, että selvisi äänen sortuminen. Nyt ei ollut pikkukätönen sulkenut kaiuttimia, mutta ei myöskään trolli.
McAfee jolta en ole ottanut palveluita oli epäilyn alainen, eikä sekään ollut.

Itse lienen ( tahi M ) sohinut jotakin nappulaa joka teki tämän.

T.P. vaihtoi Yahoon palvelimen pois ja Googlen takaisin. Tapahtuiko tämä itsekseen  is the question.
Myös bassokaiuttimen särinä on lakannut enkä ainakaan toistaiseksi osta kuulokkeita. Ihmekö tämäkin ?

Meinasi ' mennä elämä sekaisin'  kun en voinut kuunnella musiikkia. Kun on laaja valikoima YouTubessa, on mistä ottaa. Radiossa soitot ovat sattumia. Kiitän kyllä sydämestäni joitakin musiikkiohjelmia, kuten Tästä levystä en luovu, josta löysin Klauss Hoffmanin ja muutaman muun.

Minun olisi pitänyt sanoa sinulle, että katso oikeaan alakulmaan miltä kovaäänisen merkki näyttää ja klikkaa sitä. Ei vaan tullut mieleen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #51 : 16.02.16 - klo:19:16 »
Modeemi räpsähti. Totesin, kaikkihan me kerran kuolemme, dnalta totesi,  onneksi emme yhtä usein. Siis sain uuden, tietsikka on juuri vuosihuollettu, modeemi toimii ja kuulemma ei ole mahdollista mikään yhteensopimattomuusilmiö.

Siis siellä vain herjataan, ethernetin johto irti tai väärin kytketty. Ei ole. Sikäli kuin ymmärrän enkä väitä ymmärrystäni tässä syväksi. Mutta kun olen näitä säädellyt ja vaihtanutkin ja niitä on niin tosi vaikeaa kytkeä väärin, kun ne ei mene vääriin rakosiin. 


Siis siinä on joku joka ei suostu löytämään verkkoa! Tämä iPad toimii kyllä, mutta tämän linkitys ei pelittänyt.

Huomenna saapuu komistus Helpsonista.... Hei täällä kuinka voin autttaa.... No Leenapa täällä.....  Ai no hei taas.....  :icon_cool:   Yritän olla cool..... Siis sain kävijän huomiseksi. Oletusarvona on että johto on risa. Minun siis. Se modeemista koneeseen. Jonka sain uutena tänään uuden modeemin mukana. Mutta ne ovat kivoja ja nopeita. Niissä voi usein lepuuttaa silmää ja löytävät kiinnostaviakin vikoja kuten johto irti seinästä, siis virtajohto.
« Viimeksi muokattu: 16.02.16 - klo:19:21 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #52 : 20.02.16 - klo:19:49 »
Tuossa jokin aika sitten purnasin, kun tietokone takkusi; seli vasta uhkaus. Reilu viikko sitten sanoi kovalevy sitten kokonaan irti työsopimuksensa. Vietiin huoltoon ja lähti maahantuojalle. Ei kuulemma saa katsoa liikkeessä, onko rikki ( :017: :018:). Asian selvitys kuulemma vie 2-4 viikkoa! Meillä ei odotettu niin pitkään, vaan tilattiin netistä uusi kovalevy (toisenmerkkinen, jospa joskus tarvittaessa huolto toimikin, ainakin takuuaika on pitempi) ja nyt on tas pelittää.

Koneen uudelleen asennuksen hoitivat muuten pojat keskenään, 12v oli täällä päässä koneen ääressä ja 23v 250km päässä omalla koneellaan ja Teamwieverin avulla homma hoitu.  :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #53 : 20.02.16 - klo:21:08 »
Tuossa jokin aika sitten purnasin, kun tietokone takkusi; seli vasta uhkaus. Reilu viikko sitten sanoi kovalevy sitten kokonaan irti työsopimuksensa. Vietiin huoltoon ja lähti maahantuojalle. Ei kuulemma saa katsoa liikkeessä, onko rikki ( :017: :018:). Asian selvitys kuulemma vie 2-4 viikkoa! Meillä ei odotettu niin pitkään, vaan tilattiin netistä uusi kovalevy (toisenmerkkinen, jospa joskus tarvittaessa huolto toimikin, ainakin takuuaika on pitempi) ja nyt on tas pelittää.

Koneen uudelleen asennuksen hoitivat muuten pojat keskenään, 12v oli täällä päässä koneen ääressä ja 23v 250km päässä omalla koneellaan ja Teamwieverin avulla homma hoitu.  :039:

Hyvät pojat sinulla ja oikea ohjelma, jolla voi kaukokäyttää toisen konetta jos toinen antaa luvan. Helpson ym apupalvelut käyttät samaa ohjelmaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #54 : 15.03.16 - klo:18:48 »
No niin kahvinkeitin hajosi. Onneksi ei aamulla, vaan vasta iltapäivällä.

Tai sitten tuo keittimenrotisko vain kärsii kevätväsymyksestä, joka on kuukauden päästä ohi. Niinhän imurinikin päätti viettää kuukauden talviunilla. Onneksi en ehtinyt ostaa uutta sinä aikana.

En millään jaksaisi lähteä valitsemaan ja ostamaan uutta keitintä. Ei se rahanmeno, vaan päättäminen minkä niistä kaikista tsiljoonasta eri mallista ottaisin. Ja vähän harmittaa, kun tuohon olisi nyt peräti kaksi ehjää kannua olemassa. Yleensähän ne on ne kannut jotka poksahtelee, ei niinkään keittimet itse.

Haluaisin, että olisi nappi, jota painamalla saisi kotiin tilattua täsmälleen samanlaisen uuden tuotteen aina hajonneen tilalle. Mikä sitten milloinkin hajoaa. En tarvitse mitään uusia hienoja ominaisuuksia. Enin tuotekehittely on ihan turhaa.

Tai sitten pitäisi olla se shoppailuassistentti. Telkkaria ostaessa sellainen oli minulla mukana, asioita tuntevampi henkilö, joka pysähtyi jonkun ihan halpismallin kohdalle ja sanoi että se riittää minulle. Oikeassa oli; hyvin on riittänyt jo kohta 20 vuotta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #55 : 05.04.16 - klo:19:54 »
Tämän kämppärin netti on kovin hidas aamulla ja illalla tiettyyn aikaan. Kyllä sen näköjään oppii, jos klikkauksesi jälkeen ehdit tehdä vaikka voileivän  :003:, niin odota. Yksi puutarhakoneen myyjä kaupatessaan jyrsintä sanoi: "jos kuumuu liikaa, niin polta tupakki, siinä ajassa hyvin jäähtyy". En tehnyt kauppaa kerta en polta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #56 : 05.04.16 - klo:21:10 »
Tämän kämppärin netti on kovin hidas aamulla ja illalla tiettyyn aikaan. Kyllä sen näköjään oppii, jos klikkauksesi jälkeen ehdit tehdä vaikka voileivän  :003:, niin odota. Yksi puutarhakoneen myyjä kaupatessaan jyrsintä sanoi: "jos kuumuu liikaa, niin polta tupakki, siinä ajassa hyvin jäähtyy". En tehnyt kauppaa kerta en polta.
:icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #57 : 05.04.16 - klo:21:59 »
Tämän kämppärin netti on kovin hidas aamulla ja illalla tiettyyn aikaan. Kyllä sen näköjään oppii, jos klikkauksesi jälkeen ehdit tehdä vaikka voileivän  :003:, niin odota. Yksi puutarhakoneen myyjä kaupatessaan jyrsintä sanoi: "jos kuumuu liikaa, niin polta tupakki, siinä ajassa hyvin jäähtyy". En tehnyt kauppaa kerta en polta.

Meillä huomaa mökillä, että viikonloppuisin verkko on hitaampi, kun kaikilla mökkiläisillä on älypuhelimet
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #58 : 06.04.16 - klo:18:10 »
Hajonneen kovalevyn tilalle tuli viimein uusi. Ei homma kestänyt kuin 6 viikkoa. Melkein kerkäsin hermostua ja soittaa kuluttaja-asiamiehelle. Ei tuo oikein ole asiallista asiakaspalvelua!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #59 : 06.04.16 - klo:18:13 »
Hajonneen kovalevyn tilalle tuli viimein uusi. Ei homma kestänyt kuin 6 viikkoa. Melkein kerkäsin hermostua ja soittaa kuluttaja-asiamiehelle. Ei tuo oikein ole asiallista asiakaspalvelua!

Onnitelut siitä, että sait.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi