Yleensä vältän kirjottamasta montaa viestiä, enkä varmaan tähän enää puutu, mutta tällä hetkellä juuri Jeesuksen todellisesta elämisestä ja olemisesta katsotaan olevan poikkeuksellisen hyvät todisteet, eikä kukaan opponoi. Viime vuosisadan puolivälin jälkeen muuan kielitietilijä (en muista nimeä. En ylipäänsä muista nimiä) esitti toista, argumentoikin, mutta kumottiin. Jeesuksen olemassaolosta on siksi nämä poikkeuksellisen hyvät dokumentit että sitä on tutkittu huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi Aleksanteri Suuren olemassaoloa. ´
Eri mieltä ei ole edes kiivain ateisti --- jos perehtyy kunnolla ---- Leena aina perehtyy... Leena kääntää joka kiven eikä koskaan uhkaa tyhjällä pyssyllä... Leena tietää...
sehän on kiistelyn alaista mitä hän sanoi, teki ja mikä merkitys hänelle tulee antaa, siis, jos vaikka luet Vesa Mannisen kirjaa hän on siinä isätön poika joka sekoaa... mutta sillehän on analyytikkopiireissäkin naureskeltu koska VM ei käytä psykoanalyyttistä metodia järjellisesti vaan ikään kuin Jeesus eläisi nyt ja olisi hänen potilaansa - aivan jotakin tätä ja siksi se on hölmö ... sitten noita mitä Jeesus sanoi selvitellään juuri esimerkiksi rivittämällä lähinnä Tuomas ja synoptikot mutta sen sinä tiedät... sitten Johannes on nyt saanut uutta arvoa kun on löytynyt linkki ns kastaja-liikkeeseen...sen minä pengoin puremalla aineopettajan alkeitten nilkkaa kun tein silloin esitelmän Jeesuksen omasta kasteesta, vaikka se ei ollut tarjotuissa aiheissa, minä halusin ja teen kuitenkin aina mitä haluan... ja löysin kaikkea tajuttoman kiinnostavaa kun hän ei voinut muuta, kuin auttaakaan, kun minä olin aika vaikea oppilas, tyyliä nyt äijä kerrot kaikesta kaiken...sinä olet olemassa vain siksi että Leena tahtoo tietää kaikkea... (voi minua on kaduttanut se opintojakso, minä olin kamala opiskelija)
Kaanon itsessään oli muotoutunut jossakin täällä esitetystä poiketen noin sataluvulla - siis, lähellä vuotta sata,. Kun tutkii kirkkoisiä, löytää sieltä, vaikka se "virallisesti" voitiin vahvistaa vasta, kun kristinusko oli valtionuskonto, sitä ennen oli hieman hankalampaa pitää laajoja ekumeenisia kokouksia ja sopia tämmöisistä kun Diocletianuksen aikaan niitä ei saanut edes olla kellään. . Myös joku 300-luvulla elänyt (Leena EI muista nimiä) ja juuri hän on puolestaan tutkinut tätä ja todennut että kaanon oli koossa silloin. Nyt täytyy lopettaa. Muuten tätä ei kukaan jaksa lukea. Hyvä jos edes nyt.