Kirjoittaja Aihe: TULEVAISUUS ???  (Luettu 26343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #75 : 06.11.14 - klo:07:54 »
D on kalkkia palasjokelaisittain.

" Meilän neilit ei syä kalkkia "  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #76 : 06.11.14 - klo:09:37 »
Cee muuttuu suomessa joko kooksi tai ässäksi.

Kreikan k (kappa) muuttui matkan varrella c:ksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #77 : 06.11.14 - klo:20:58 »
Olisi kätevää olla vapaa kaikenlaisista haluista ja peloista. Olla möllötellä vain, huolia vailla.

Vielä jos kykenisi muistamaan, ettei niistä ole helppo vapautua, niin ei lankeaisi muille saarnaamaan että kyllä te pystytte vapautumaan, jos vain tahdotte.

Taitavat vapahtajallakin tarkoittaa sitä, joka vapauttaa tuomiosta, kun on halunnut tehdä pahaa ja sitten tehnytkin. Mutta olisihan se yksinkertaisempaa, jos vapahdettaisiin jo siitä halusta. Tyytyisi vähään ja ihmettelisi tätä maailmaa tällaisena kuin se on tässä ja nyt. Eikä tarvitsisi vastata siihen minne haluaisit matkustaa -ketjuunkaan  :003:.

Isä Meidän - rukouksessa pyydetään että äläkä saata meitä kiusaukseen vaan päästä meidät pahasta. Minulla on kesken hyvä kirja kaikesta. Ennätin perehtyä vasta tuohon kohtaan pyhitetty olkoon. Se ymmärrettiin siinä, että milliin näin on niin mielen maailmassa ei ole yleistä hälinää. Tai jotain. Jumalan nimen pyhittyessänse merkitsee niin suuria ettei mahdu juuri muuta.

Mutta jos vallan kaikki halut häviää niin sukupuutto uhkaa. Pelko on hyödyllinen ja tarpeellinen varottaja, peloton yksilö ottaa liian  helposti suuria riskejä, sille on tosin oma nimitys eli uhkarohkeus.

Sitten jos pelkää aiheetta tai ei oikein tule toimeen sen kanssa ettei saa haluamaansa voi etsiä hyvän psykoterapeutin. Siis hyvän. Toisaalta tuohon toisinaan arvelen, joutuu yksikseenkin sopeutumaan, on paljon epävarmuusseikkoja ja pettymyksiä.

Kiitollisuudella itsessään on paljon onnellistuttavaa vaikutusta. Mutta ei sellaisesta jota Porterin tyttökirjasta tuttu Pollyanna harrasti eli ilonkeksimisleikistä. Jos havainnoi hyviä pieniä asioita ja on niistä onnellinen, herää kiitollisuus, arvelen. Riippuu kai siitä mihin suuntaa katseensa.

Mutta.  Mietin toisinaan kirjoittelenko aivan pöhköä tänne, jostain vain tulee mieleen jotakin itselle tärkeää tai juuri mietittyä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #78 : 07.11.14 - klo:00:38 »
Mutta jos vallan kaikki halut häviää niin sukupuutto uhkaa. Pelko on hyödyllinen ja tarpeellinen varottaja, peloton yksilö ottaa liian  helposti suuria riskejä, sille on tosin oma nimitys eli uhkarohkeus.

Sitten jos pelkää aiheetta tai ei oikein tule toimeen sen kanssa ettei saa haluamaansa voi etsiä hyvän psykoterapeutin. Siis hyvän.

Intän vastaan:

Ne on kalliita nuo hyvät psykoterapeutit, ei useimmilla ole moiseen varaa. En tiedä onko minulla ollut vain huonoja, kun ei ole kaikki ongelmat hävinneet.

Sukupuutto ei ehkä olisi iso vahinko. Paavalikin toivoi että eläisimme kuten hän, naimattomina ja siis lisääntymättöminä. Ja voihan sitä tehdä asioita ilman haluakin, silkasta velvollisuudesta - vaikka sitten lisääntyä, jos katsoo että pitää. Ja sitten jos ei ole suuremmin haluja, miksi tekisi mitään uhkarohkeaakaan, paitsi silloin kun se on velvollisuus?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #79 : 07.11.14 - klo:04:26 »

 ...Se ymmärrettiin siinä, että milliin näin on niin mielen maailmassa ei ole yleistä hälinää...



   Mittee!?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #80 : 09.11.14 - klo:10:26 »
Intän vastaan:

Ne on kalliita nuo hyvät psykoterapeutit, ei useimmilla ole moiseen varaa. En tiedä onko minulla ollut vain huonoja, kun ei ole kaikki ongelmat hävinneet.

Sukupuutto ei ehkä olisi iso vahinko. Paavalikin toivoi että eläisimme kuten hän, naimattomina ja siis lisääntymättöminä. Ja voihan sitä tehdä asioita ilman haluakin, silkasta velvollisuudesta - vaikka sitten lisääntyä, jos katsoo että pitää. Ja sitten jos ei ole suuremmin haluja, miksi tekisi mitään uhkarohkeaakaan, paitsi silloin kun se on velvollisuus?

No minulla on ollu kaikessa sitä toista onnea eli parempaa joskin elämä tulee ottaa huomioiden etrei siitä ongelmat katoa, asennoituminen saattaa olla vähän itsestäkin kiinni ja tarkoutus on että sitä siinä terapiassa voisi muotoilla.  Ihmettelen joskus miten tulin silloin toimeen mutta tulin vaan.  Kun etukäteen tuskittelin minun psykiatrian opettaja sanoi että älä rupee suremaan ne rahat repii vaikka mistä. Kyl ne repi kun opiskeli puoli vuotta tuhannel markal rahaakin. Sillon tympi kun joku tyyppi selitti ettei viittiny  ruveta opiskeleen kun ei myönnetty lainaa. Työs oli yks kaveri joka oli ollu kaikkien kurssikaveri. Se aloitti analyysin jo opiskelkessa ja oli koko ajan työssä ja putosi aina kurssilta. No, nyt jän on mikä hän on, yksi lahjakkaimipia kouluttaja-analyytikoita.
Sen sijaan joka puolella maata niitä ei ole. Se on suurempi ongelma niin arvioin. Jotkut hurjapäät otti lainankin analyysia varten. Yks muutti Hesaan ja toinen aloitti praktiikan omassa pikku yksiössään. Jotkut soveltaa.  :kahvi:

Paavali odotti Jeesuksen paluuta oman sukupolvensa aikana, kuten koko kimppa. Sen tähden Jerusalemin alkuaan köyhä alkuseurakunta köyhtyi kolehdintarpeeseen asti ettei enää hyödyttänyt työtä tehdä eikä kehrätä. Mitä sukupuuttoon tulee se tosin on oikein nähty ilman naimista ja naittamistakin että toteutuu se. Viisausihmiset  arvioivat että tänne jäävät viimeisinä viruiset eli maapallon alkuperäisasukkaat en tosin tiedä kuinka ilman isäntäsoluja. Ehkä niille jää jokunen.  :icon_eek:,
« Viimeksi muokattu: 09.11.14 - klo:10:37 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #81 : 10.11.14 - klo:00:53 »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #82 : 10.11.14 - klo:00:56 »
Ai mutta. Minä muistan kaikellaissi assioi!  Varhaisil vuosisadoilla eli se joku lahko minä unohan nimet aina mutta siis eli. He pitivät parhaana ottaa Paavalin ohjeen todesta ja niin he elivät elämänsä loppuun saakka eikä heistä sittemmin jäänyt jälkeläisiä kuoleman jälkeen olemaan.   :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #83 : 10.11.14 - klo:10:01 »
Leena opiskelee. On tulevaisuudessa pastoraalipsykoterapeutin ura tähtäimessä. Aiheesta on meidän aviisissa tänään. Itä-Suomen Yliopiston Paavo Kettunen oli haastateltavana.   :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #84 : 12.11.14 - klo:05:48 »
Ei minullabole tähtäimisyyksiä minä vain huvittelen. Niin jotenkin tapahtui ja sitten katson mitä tapahtui.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #85 : 12.11.14 - klo:07:43 »
Samaa minulla. En näe mitään muuta kuin omaa uskoani vahvistavaa etsintää kun antaudun hengelliseen ohjaukseen. Näen kyllä johdatuksen, joka on alkanut jo nuoruudessani, vaikka nyt vasta ymmärrän tämänkin.

Kyselin ohjaajalta: Olenko itsekäs kun rakennan itseäni vielä tässä iässä , enkä näe tässä nyt juuri yhteiseen käyttöön antavani.
Anna-Mari sanoi: Ei voi koskaan tietää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #86 : 12.11.14 - klo:07:57 »

   Esimerkki vaikuttaa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #87 : 12.11.14 - klo:12:10 »
Pekan vastaus on esimerkillisen monipuolinen, ajatuksia herättävä.  Esimerkkejä on paljon siitä,  mitä seuraa,  kun käyttää vääriä esikuvia. Vaikkapa Hitleristä itään !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #88 : 15.11.14 - klo:11:13 »
Tästä on Salis kerran kirjoittanut loistavan runon käyttäen otsikoita. Minä sävelsin sen. Missähän runo mahtaa olla. Muistan vielä minä lauloin sen sisarelke paitsi että me tukehduimme välillä nauruun :repee2: :repee2:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #89 : 15.11.14 - klo:11:18 »
Samaa minulla. En näe mitään muuta kuin omaa uskoani vahvistavaa etsintää kun antaudun hengelliseen ohjaukseen. Näen kyllä johdatuksen, joka on alkanut jo nuoruudessani, vaikka nyt vasta ymmärrän tämänkin.

Kyselin ohjaajalta: Olenko itsekäs kun rakennan itseäni vielä tässä iässä , enkä näe tässä nyt juuri yhteiseen käyttöön antavani.
Anna-Mari sanoi: Ei voi koskaan tietää.

Minä olen hirmuisen onnellinen.Docens ei voi olla hyppelehtimättä ja pyytää anteeksi hyppelemistä me emme voi nyt muuta kuin hyppelehtiä Docens esiintyy julkisilla foorumeilla  :026: oikeinymmärryksen saattamana. Me kerromme ihmisille kaiken metanoiasta ja teodikeasta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.