Kirjoittaja Aihe: TULEVAISUUS ???  (Luettu 26340 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #60 : 02.11.14 - klo:15:33 »
Vapaus on vaikea sana. Tarkoittaako se vapautta johonkin vai vapautusta jostakin? Mihin tai mistä?

Michael Jackson on muodostunut minulle - oikein tai väärin - surulliseksi malliksi ihmisestä, joka yritti vapaaksi kaikista rajoittavista määritelmistä: rodusta, iästä, sukupuolesta... Moni asia oli mahdollista, kun oli paljon lahjoja ja niillä ansaittu omaisuus. Tuloksena hänestä tuli jokseenkin ainutlaatuinen henkilö, mutta samalla outo kummajainen. Kovan paikan tullen ihminen tarvitsee kohtalotovereita. Oliko hänellä ketään? Ainutlaatuinen taitaa olla lohduttoman yksin.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #61 : 02.11.14 - klo:16:16 »

   Kun nyt eläkkeella on vapaa, on alkanut horjuttaa, kun ei ole kiintopisteitä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #62 : 02.11.14 - klo:16:25 »
Onpas mielenkiintoinen ja pohdinnan arvoinen asia tuo "vapaus"...
"Vapauteen Kristus vapautti meidät"....eipä ole pienestä asiasta / tunteesta kyse...

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #63 : 02.11.14 - klo:18:00 »
Muistui tämä jae Jeremiasta mieleen.

Jer. 29:11

   
Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #64 : 02.11.14 - klo:18:03 »
Vapaus on vaikea sana. Tarkoittaako se vapautta johonkin vai vapautusta jostakin? Mihin tai mistä?

Olisi kätevää olla vapaa kaikenlaisista haluista ja peloista. Olla möllötellä vain, huolia vailla.

Vielä jos kykenisi muistamaan, ettei niistä ole helppo vapautua, niin ei lankeaisi muille saarnaamaan että kyllä te pystytte vapautumaan, jos vain tahdotte.

Taitavat vapahtajallakin tarkoittaa sitä, joka vapauttaa tuomiosta, kun on halunnut tehdä pahaa ja sitten tehnytkin. Mutta olisihan se yksinkertaisempaa, jos vapahdettaisiin jo siitä halusta. Tyytyisi vähään ja ihmettelisi tätä maailmaa tällaisena kuin se on tässä ja nyt. Eikä tarvitsisi vastata siihen minne haluaisit matkustaa -ketjuunkaan  :003:.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #65 : 02.11.14 - klo:18:06 »
Ilman toivoa valtaa epätoivo ja epätoivon monet kuilut.
Ilman uskoa...ehkä valtaa epäusko, epäilys, epävarmuus, pelko.
Ilman Jumalan rakkautta...olisi kuin helisevä vaski ja kuin kumiseva kymbaali.

Jumalan rakkaus lahjoitettuna meille - Vapahtajassa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #66 : 02.11.14 - klo:18:07 »
Millainen on kumiseva kymbaali? (Nyt tänne joku rakkaudeton antamaan ääninäyte!)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #67 : 02.11.14 - klo:18:09 »
 :icon_eek: :icon_cool:

Olen erittäin epämusikaalinen ihminen ja minä en ainakaan osaa antaa minkäänlaista ääntä millaisen kymbaali lähettäisi.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #68 : 02.11.14 - klo:18:10 »
Mutta ehkä se tarkoittaa jotensakin tyhjiä ja merkityksettömiä sanoja ?
Puhetta, kaunistakin...ilman todellisia tekoja ?
Tai jottai sen sorttista...kenties ?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #69 : 02.11.14 - klo:18:48 »
Varmasti sanoina tai sanojen puutteena tuollaista tyhjyyttä, katteettomia lupauksia...

"Ääninäytteenä" kuvittelen...kun ajelen jossain Norjan vuonojen serpentiiniteillä ja kuulen
kun alhaalla vuonossa tyhjä tynnyri kolisee kiviin...niin sellainen ääni...

Ja toinen..."hyvänä lintuihmisenä" en muista...härkälintu vai kaulushaikara??....
kumisee kaislikossa...

noh...tällaista tuli mieleen

Mutta...ehkä en ole rakkaudeton...silti tuli ääninäyte mieleen... :icon_eek:


Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #70 : 02.11.14 - klo:19:49 »
Vapaus on vaikea sana. Tarkoittaako se vapautta johonkin vai vapautusta jostakin? Mihin tai mistä?

Michael Jackson on muodostunut minulle - oikein tai väärin - surulliseksi malliksi ihmisestä, joka yritti vapaaksi kaikista rajoittavista määritelmistä: rodusta, iästä, sukupuolesta... Moni asia oli mahdollista, kun oli paljon lahjoja ja niillä ansaittu omaisuus. Tuloksena hänestä tuli jokseenkin ainutlaatuinen henkilö, mutta samalla outo kummajainen. Kovan paikan tullen ihminen tarvitsee kohtalotovereita. Oliko hänellä ketään? Ainutlaatuinen taitaa olla lohduttoman yksin.
Yksi tai toinen surullinen esimerkki on minusta Elvis Presley.

Muitakin on ja ihmettelen näitää menestyneitä sikarikkaita on ne sitten urheilijoita tai ketä, kun ovat itsemurhan partaalla ja monet tehneet itsarin, kuten vaikka Marilyn Monroe,.
Luulisi että sillä rahamäärällä mitä heillä on voisi alkaa ottaa iisisti ja vähät välittää mitä mieltä mediat ja muu porukka on.
Vetäytyä jonnekkin vaikka kalareissulle tai mistä nyt tykkääkään.

Vaikka mitäs tälläinen pieni ihminen sellaisesta tietää, kun aika menee oravanpyörässä juoksuun ja siinä pähkäillessä jokapaiväisiä pikkumurheita.
Vaikkakin samaa tautia kai me kaikki sairastetaan.
Kuka on mielestään liian lyhyt kuka liian pitkä ja jotakin muuta.

Tämä tulevaisuus kun on tuonut tämän median jokaisen käsiin, niin kaitpa tässä tulevaisuudessa saamme Elviksen tapaisia kohtaloita enempi ja enempi lukea ja ihan tavisten parista.
Sos,mediassa kiusaaminen kun on uusi tauti johon on vaikea löytää vastalääkettä.




Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #71 : 02.11.14 - klo:21:53 »
Kumiseva kymbaali lienee joku gongin tapainen.

http://www.paulnoll.com/China/Music/mus-gong.html

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #72 : 05.11.14 - klo:15:56 »
Tarkoitetaanko sillä symbaaleita. Eli siis rummun lautasiksi sanottuja
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #73 : 06.11.14 - klo:07:43 »
Tarkoitetaanko sillä symbaaleita. Eli siis rummun lautasiksi sanottuja

Cee muuttuu suomessa joko kooksi tai ässäksi.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: TULEVAISUUS ???
« Vastaus #74 : 06.11.14 - klo:07:49 »
D muuttuu pohojalaisittain reeksi.
wilhelmi niskasen jäljillä