Kirjoittaja Aihe: Tänään 49  (Luettu 29388 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 49
« Vastaus #120 : 06.05.16 - klo:07:56 »
Mitä, olenko minä kirjoittanut tänne pakinoita? Tarkoittanet varmaan joitakin tärkättyihin kauluksiin sonnustautuneena kirjoitettuja teologisia pohdiskeluja, joiden paras puoli lienee ollut niiden huvittavuus, ei kun sanotaan suoraan, naurettavuus. Toisaalta, jos teologinen pohdiskelu on naurettava, se tuottaa jollekin iloa. Siten se ei ole aivan turha, sillä iloa tässä maailmassa silloin tällöin tarvitaan. Syntyisikö laiskalta systemaatikolta Juhanilta pieni disputaatio aiheesta "Ilo teologisena kategoriana"?

Mt
Ilo on Jumalan luomaa. Lutteeruskin totesi tämän. Pöytäpuheissaan (Kirja) hän totesi, että Saatana on iloton, melankoolinen, surumielinen ja melkein purskahtamassa itkuun. Saatana on mahdollisesti körttihenkinen. Ilo, nauru, musta huumori etenkin... ne on Jumala tuonut maailmaan.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Tänään 49
« Vastaus #121 : 06.05.16 - klo:08:10 »
Körttiläiset ovat iloista joukkoa. Ei suruttomuuden karttaminen johda ilottomuuteen. Päinvastoin, suruttomuus on ilottomuutta. Hauskaa pidetään hampaat irvessä sen peittämiseksi.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 49
« Vastaus #122 : 07.05.16 - klo:08:43 »
Siitä, kun sain viestin " sinua kaivataan" olen itse kaivannut teitä ja se tuli aivan puun takaa, uskotteko. Olin todella lähinnä vapautunut ja rehellisesti puhuen koin kyllä, että roikuin liikaa somettamassa kun on juuri nyt kiva fb-joukko ympärilläni.

Se jäi mieleeni niin, että en usko muuten lähteneeni tänne vaan se oli mielessäni, se vähitellen oli yhä suuremmiten mielessäni ja lopulta aloin varovasti lueskella vanhoja ketjuja.

Tässä on yksi suuuuuuuuri pyyntö.  Älköön kukaan väittäkö minun lähetelleen itselleen yv: itä ellen ole sitä tehnyt, siis valehdelko. Itsestä saattaa tuntua että on Jumalan avulla vapautunut synneistä, hienoa, minä en ole. Se on surkea asia mutta auttamaton.

Älköön erityisesti kukaan väittäkö minun julkaisseen täällä itsestään tietoja, jotka kuuluvat salassapitovelvollisuuden taakse kahdesta syystä. Järjellisin on se etten voi niitä tietää. Vaarallisin se, että salassapitosäädösten rikkominen on rikoslain alainen ja siitä saa puoli vuotta ehdotonta vankeutta maksimissaan. Sellaisen tiedon levittämisen vien jatkossakin poliisitutkintaan.

Mutta nämä ovat pikku poikkeuksia. Voihan kirjoitella vähemmän kun ei oikeastaan  ehdi todella. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Tänään 49
« Vastaus #123 : 07.05.16 - klo:11:18 »
Olen ollut yli kuukauden pelaamatta Ray:n peliautomaateilla. :109:
Elämä on kemiaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 49
« Vastaus #124 : 07.05.16 - klo:12:13 »
Hienoa AKUANKKA313 ! :eusa_angel:
-------

Itse olen leiponut.
Iltapäivällä saapuu tyttö ja vävy ja potra poika. :060:

Ja viikolla sain jo lahjan pojan tytöltä, oli hieno tyynyliina, johon oli neidn jalat ja ihanat varpaat painettu kangasväreillä.
Ja kissakortti.
On vuodessa pikku neidin jalka kasvanut, viime vuonna oli samalla systeemillä onnittelukortti mummolle.
Ja isomummolle myös.

Ihanaa odottaa, että taas näen reilun kuukauden ikäisen pojan....keskiviikkona olimme siellä heillä äitini kanssa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 49
« Vastaus #125 : 07.05.16 - klo:17:18 »
Olen koittanut sinnikkäästi liikuntaa jatkaa, vaikka yösäryt lisääntyneet ja haittaa
nukkumista. En tiedä mikä on hyväksi.

Mallalla ihana juttu, saa nähdä pienokaisia usein!   :eusa_angel: :039:

Meille tuli vaan kuva, tosi hieno kylläkin, ja vähän piirustuksia.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 49
« Vastaus #126 : 08.05.16 - klo:12:01 »
Nyt joukolla ulkoilemaan, keväästä voi nauttia täysin siemauksin. Kirja kainaloon ja puiston penkille lukemaan esim.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 49
« Vastaus #127 : 08.05.16 - klo:17:07 »
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille, mummuille ja isomummuille!   :eusa_angel: :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 49
« Vastaus #128 : 08.05.16 - klo:18:33 »
Kiitän onnittelusta kaikissa kolmessa äiti-ominaisuudessa.

Jumalan armosta äiti, R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 49
« Vastaus #129 : 09.05.16 - klo:11:28 »
Ajelimme pienen rengasmatkan kun haimme lantaa Vesivehmaalta. Urajärven kumpuilevat pellot ja taloryppäät kumpujen rinteillä olivat tällaisena päivänä parhaimmillaan. Pellot oli muokattu ja osin kylvetty. Hevoset ja yksi lehmälauma laitumilla. Koivut hiirenkorvalla ja valkovuokot valtoimenaan notkoissa.

Vesivehmaalta palaillessa ylitimme 24-tien ja tulimme Paimelan pitkän rantakylän kautta Kukkilaan ja siitä Karjusaaren kautta kotiin.

Tämä oli minulle juhlaa nyt jo hieman toipuneena . Elämä voittaa luonnossa kuin itsessäkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 49
« Vastaus #130 : 09.05.16 - klo:20:37 »
Uimahallipäivä arkiviikon alkuun.
Puoli tuntia vesijuoksua + puoli tuntia rintauintia sujuu jo lähes "entiseen malliin"

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 49
« Vastaus #131 : 09.05.16 - klo:20:52 »
Jaksoin jo puuhailla jotain, kokeilin liikkumista: kävelin portaat kolmanteen kerrokseen, kun vein sairaslomatodistuksen töihin (sittenpä yskinkin riittävän säälittävästi) ja kävin pyörällä kirjastossa (1km). Vähän nosti lämpöä, mutta tasaantui Paratiisisaaren murhan aikana.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 49
« Vastaus #132 : 10.05.16 - klo:15:07 »
Kävin tänään työterveyslääkärillä, jatkoi saikkua 31.1.-17 asti.  :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 49
« Vastaus #133 : 11.05.16 - klo:14:04 »
Siivosin ruusuaidasta kuivat oksat ja vein ne omakotiyhdistyksen roskienkeräilypaikalle.
Kova tuuli oli kiva hikiselle hommalle mutta hankaloitti kärräystä. Kottarit huojuivat, vai olinko se minä.
Nyt pidän lukutaukoa . Luen C. L. Engelistä, sekä uutuuskirjaa, että Kansallisgalleriaa ja Googlea.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 49
« Vastaus #134 : 11.05.16 - klo:20:44 »
Päivä on jälleen illassa.
Eli aika toivottaa hyvää yötä ja rauhallisia unia.