Kirjoittaja Aihe: Tänään 49  (Luettu 29393 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 49
« Vastaus #105 : 02.05.16 - klo:22:13 »
Vähän kivuliaampi päivä vuorossa.
Silti sain uimahallissa palattua 4 kuukauden tauon jälkeen normaaliin päiväjärjestykseeni,
eli puoli tuntia vesijuoksua + puoli tuntia rintauintia ilman pohjakosketusta  :023:
Tosin uintivauhti ei päätä huimannut, mutta homma on korkattu kuitennii  :icon_biggrin:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 49
« Vastaus #106 : 03.05.16 - klo:12:49 »
Pihatalkoot jatkuvat ja päättyvät illalla grillibileisiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 49
« Vastaus #107 : 03.05.16 - klo:18:23 »
Olen harrastanut tänään leipomista, useammankin sorttista.
Huomenna menemme äitini kanssa tervehtimään reilun kuukauden ikäistä poikaa...jälleen.
Aamusta lähdemme.
Velipoika on omalla reissullaan lähipäivät.
Ystävänsä kanssa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 49
« Vastaus #108 : 03.05.16 - klo:23:50 »
Yksi toistakymmentä vuotta sinnitellyt yritys alkaa olla suunnitelman mukaisessa saattohoitovaiheessa. Olen siinä omistajana. Toimitilat on myyty ja ilmeisesti rahatkin on saatu, koska tilinumeroa kysyttiin saatavien maksamiseksi. Muutama kuukausi aikaa tyhjentää tupa.

Niin haihtuu työyhteisö, johon tuli kuuluttua neljännesvuosisata. Elo oli varsin monipuolista. Harjoittelijaneito totesikin vähän aikaa touhua seurattuaan, että ihan kuin olisi tullut kotimaiseen sarjafilmiin. Joskus mietin, että tästä sakista romaanikin syntyisi, mutta sitten tajusin, että viileän totuudenmukaisesti kuvatut henkilöt ja tapahtumat olisivat kritiikin mielestä pinnistellyn epäuskottavia.

Aikoinaan pakinoitsijana se jo nimimerkkikaverin kanssa huomattiin: vaikka miten yritämme liioitella ja vääntää hullunkurisia tilanteita, elämä panee aina paremmaksi. Todellisuutta ei voi voittaa.

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Tänään 49
« Vastaus #109 : 04.05.16 - klo:06:30 »
Älä pane pakinoitsijan turkkia naftaliiniin, vaan vedä niskaasi. Siinä on sinulle uusi työ .
Ne muutamat, jotka olet foorumille nikkaroinut, olivat sekä hauskoja, että älykkäitä. Tunnistin heti Mustapartaisen miehen serkun.

Sinulla on lisäksi yhdyssanat ja pilkut hanskassa, joten homma hoituu säädyllisesti.

Jään odottamaan luettavaa !           :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 49
« Vastaus #110 : 04.05.16 - klo:11:45 »
Jokunen aika sain tosi herttaisen viestin: Sinua kaivataan. Kiitos 1944!  Se välitettiin kai tuon ylläpidon kautta.


Olen pahoillani mutta toivon, että kukaan ei loukkaannu. Minä olen vain saanut niin monta kertaa kuulla että " sun kanssa ei aleta" ja se alkoi kun olin ensimmäisessä työpaikassani. Sairaanhoitaja, joka potilaille tarkoitettua aikaa istumalla työhuoneessani, milloin vaatimassa minua paljastamaam " todellisen" palkkani, hän sai nähdä aina tilinauhani, mitä salaaamista siinä oli, ja joutuihan hän vaihtamaan taloa hajotettuaan kai useamnan tiimin.... Siitä en vielä välittänyt.

En tiennyt enkä koskaan osannut ajatella että jokin ammatti tekisi minusta kelvottoman eikä se tietysti tehnytkään ellei ao: lla oolit niin käsittelemätön kateusproblematiikka, että sellaista oppi jo väistämään. Paljon tarpeetonta kärsimystä aiheutui kaikillekin nuorille naislääkäreille 1994. He ponkaisivat yhtäkkiä itsemurhatilastojen huippuun, ja maa kärsi lääkäripulasta vaikka alalla oli ylikoulutusta. Itse säilytin henkeni suuresti siksi että minulla on aivovamma ja sen oireena ns. irritatiivinen keskushermosto.

Seuraavaksi ja pääasiassa tietty sain takkiini tajuttomuuskohtauksista työpaikalla. " katsokin että tuo ei toistu" . Uskon, että täällä yksi ainut henkilö jonka perättömien juttujen kerran jo jouduin kirjoittamaan antavani asian poliisitutkintaan ( sillä kertaa syytös oli niin vakava) ja myöhemmi n on väittänyt minun muun muassa lähetelleen itselleen yksityisviestejä vaikka minulla ei siihen ole pienintäkään halua, riippumatta siitä, että saa ilman muuta soittaa ja pyytää apua keskiyöllä edelleen, on tällä kertaa nyt vain tapaus, jollaisen kohdattuani minä kävelen matkoihini.

Elämä on aika vaikeaa, eikä mi nulla ole minkäänlaista halua tehdä siitä itselleni enää pisaran vertaa  vaikeampaa kuin se jo on.  En siis enää tule tänne ja tämä oli vain kiitos minua muistaneelle.

Ja yksi juttu joka on hyvä saatraa tiedolsi Jos joku tahtoo hän on tervetullut fb-kaveriksi. Sivusto kaatui jokin aika sitten joten jokainen siellä jo ollutkin saattaa ihmetellä miksi minä sillä tavalla poistin
Ystävyyden, tarkoitus ei ollut, eli ellen ole huomannut pyytää takaisin, pyytäkää toki itse!
Lähdin täältä tietoisesti enkä aio palata. Jos joku toivoo ystäväksi niin hän on tervetullut fb-kaveriksi.

Kiitän vielä kerran. Se tuntui miellyttävältä.
« Viimeksi muokattu: 04.05.16 - klo:11:53 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 49
« Vastaus #111 : 04.05.16 - klo:12:07 »
Niille jotka eivät jaksa lukea noin pitkää tekstiä:  mainittakoon nyt että jo kerran olen joutunut selvin sanoin ilmoittamaan erään henkilön perättömän syytöksen niin raskaaksi että vien sen poliisitutkintaan. Se sillä kerrtaa riitti.

Kun jälleen alkoi selittely minun lähettämistäni yksityisviesteistä hälytyin koska osasin odottaa niiden johtavan varsin mahdollisesti yhtä vakavasn tilanteeseen, haluan pysyä täydellisesti, kokonaan  ja pysyvästi koko körttifoorumin ulkopuolella.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 49
« Vastaus #112 : 04.05.16 - klo:21:46 »
Niille jotka eivät jaksa lukea noin pitkää tekstiä:  mainittakoon nyt että jo kerran olen joutunut selvin sanoin ilmoittamaan erään henkilön perättömän syytöksen niin raskaaksi että vien sen poliisitutkintaan. Se sillä kerrtaa riitti.

Kun jälleen alkoi selittely minun lähettämistäni yksityisviesteistä hälytyin koska osasin odottaa niiden johtavan varsin mahdollisesti yhtä vakavasn tilanteeseen, haluan pysyä täydellisesti, kokonaan  ja pysyvästi koko körttifoorumin ulkopuolella.

Kuten edellisestä huomaamme yksityisviestit ovat vaarallisia. Yritetään pysyä julkisissa viesteissä niin tulee enemmän mietittyä mitä kirjoittaa. En ole kovin helposti hermostuvaa sorttia, joten älkää minua pelätkö.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 49
« Vastaus #113 : 04.05.16 - klo:22:39 »
Se on sitten kesäkausi korkattu, ts. ensimmäinen hyttynen korkkasi minut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 49
« Vastaus #114 : 04.05.16 - klo:23:31 »
Älä pane pakinoitsijan turkkia naftaliiniin, vaan vedä niskaasi. Siinä on sinulle uusi työ .
Ne muutamat, jotka olet foorumille nikkaroinut, olivat sekä hauskoja, että älykkäitä. Tunnistin heti Mustapartaisen miehen serkun.

Mitä, olenko minä kirjoittanut tänne pakinoita? Tarkoittanet varmaan joitakin tärkättyihin kauluksiin sonnustautuneena kirjoitettuja teologisia pohdiskeluja, joiden paras puoli lienee ollut niiden huvittavuus, ei kun sanotaan suoraan, naurettavuus. Toisaalta, jos teologinen pohdiskelu on naurettava, se tuottaa jollekin iloa. Siten se ei ole aivan turha, sillä iloa tässä maailmassa silloin tällöin tarvitaan. Syntyisikö laiskalta systemaatikolta Juhanilta pieni disputaatio aiheesta "Ilo teologisena kategoriana"?

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Tänään 49
« Vastaus #115 : 05.05.16 - klo:06:41 »
Mitä, olenko minä kirjoittanut tänne pakinoita? Tarkoittanet varmaan joitakin tärkättyihin kauluksiin sonnustautuneena kirjoitettuja teologisia pohdiskeluja, joiden paras puoli lienee ollut niiden huvittavuus, ei kun sanotaan suoraan, naurettavuus. Toisaalta, jos teologinen pohdiskelu on naurettava, se tuottaa jollekin iloa. Siten se ei ole aivan turha, sillä iloa tässä maailmassa silloin tällöin tarvitaan. Syntyisikö laiskalta systemaatikolta Juhanilta pieni disputaatio aiheesta "Ilo teologisena kategoriana"?

Mt

Eihän tämäkään ole pakinointia. Vai onko?  :icon_biggrin:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 49
« Vastaus #116 : 05.05.16 - klo:11:24 »
Eihän nyt toki, jo oppikoulussa äidinkielenopettajat varoittivat yhteen ääneen pakinatyylistä, koska se epäonnistuu kuulemma aina.

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Tänään 49
« Vastaus #117 : 05.05.16 - klo:11:33 »
Niin varoittivat. Ainoa, jonka tiedän saaneen koulussa kiitosta pakinoistaan, oli siskoni luokkatoveri, joka hämmästyi, kun hänen asia-aineensa luokiteltiin pakinoiksi.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 49
« Vastaus #118 : 05.05.16 - klo:16:59 »
Selvä muutos pyöräilykulttuurissa nyt kun kaupunkipyörät tuli liikenteeseen. Ne jotka niillä ajelee on selvästi ihmisiä joilla ei ole ollut pyörää arkikäytössä, tai eivät selvästi ole ajaneet Helsingin kantakaupungin alueella. Muutenkin pyöräilijöitä on syytetty arvaamattomiksi ja jalkiksilla ajelusta on ollut polemiikkia, nyt meno on tuplasti villimpää. On suorastaan ihme jos tästä ei kirjoitella yleisönosastoilla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 49
« Vastaus #119 : 05.05.16 - klo:19:39 »
Kesäpäivä nyt!
Aamupäivällä tunnin kävelylenkki. Äsken luontoretkellä metsässä kävellen sinivuokkojen
määrää ihmetellen ja rantakallioilla järven tyyntä pintaa.
Saattaa olla että ensi yökin menee jalkasäryissä pyöriskellessä.