Kirjoittaja Aihe: Thomaksen provosoivat postit  (Luettu 6104 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Thomaksen provosoivat postit
« : 29.11.22 - klo:05:50 »
Mikään täällä foorumilla ei ole sitä, miltä näyttää. 1944 on ehkä ainoa avoin ja rehellinen ihminen koko foorumilla. Olen itse kirjoittanut täällä provosoivasti. Yritän saada reaktion, jolla voisin ymmärtää tätä uskonnollista suuntausta paremmin. Tulokset ovat nihkeitä, mutta niitä on. Uskon ymmärtäväni nyt jotakin, en kaikkea.
Vastaukset minulle seuraavat kaavan, joka muun muuassa näyttää kokonaisen salassa tapahtuvan elämän. Se tuli vahingossa ilmi eilen Pekka Väätäsen postista, jossa hän valittaa väsyneensä siitä, että oli koko viime torstain ja perjantain päivän linjassa minun takiani. Olen viime kuukausina ollut harva vieras täällä, sen jälkeen kuin käänökseni poistettiin eikä ollut minulla enää syytä taistella, niinkuin Mauno sanoisi. En löytänyt "viisveisaajan" narsismihuomautuksia kun vasta perjantai-iltana, jolloin rupesin kirjoittamaan. Miten Pekka on voinut väsyä siitä asiasta jo kaksi päivää ennen kuin huomasin itse ja puutuin asiaan? En tiedä käsitteli hän sitä vai jotain muuta minuun liittyvää. Mutta hän oli linjassa väsymässä minun takiani kaksi päivää, jolloin en ollut lukemassa tai kirjoittamassa täällä, ja luulin, että kaikki oli hyvin, virsienkäännökset olivat turvallisesti esillä HYn sivuilla, ja rauhaa oli joka paikassa paitsi Ukrainassa. Siis, mikään ei ole täällä niin kuin se näyttää.
Provosoivat postini ovat näyttäneet muitakin asioita, jotka olivat piilossa, mutta ulkopuolinen ei voi huomata niitä, koska tausta materiaalia ei enää ole. Pitäisi tietää enemmän, että voisi huomata mitä tapahtuu.
Olen pieni tekijä eikä Siionin virsien käännös ole se todellinen ongelma. Ongelmia on paljon ja tiedän ulkopuolisena jonkun verran niistä. Eivät liity minuun eivätkä vanhoihin Siionin virsiin. En paljasta mitä olen saanut tietämän, vaikka se ei ole kenenkään häpeäksi, mutta se kuuluu körteille eikä yleiseen palstaan. Voin sanoa kuitenkin yleispäteviä asioita. Herännäisyys taistelee olemassa olostaan. Osallistajamäärä on nopeasti laskenut ja sitä myötä taloudellinen tilanne heikentynyt. Jokainen sen tietää, joka on seurannut tilastoja ja käynyt useita kertoja Herättäjäjuhlissa. Se ei ole herännäisyyden ongelma ainoastaan vaan melkein kaikki uskonnolliset laitokset kärsivät samasta ilmiöstä. Jokainen tietää, että Suomen ev.lut. kirkko pienenee ja köyhtyy. Syyt ovat monia, mutta tulos on samaa kaikilla. Seurakunnissa johto ahdistuu tilanteesta eikä pysty enää tarjoamaan sitä, jota pystyi aikaisemmin.
Saan kiittää körttejä kärsivällisyydestään. Luultavasti provosoivat postini päättyvät tähän, sillä olen jo oppinut vastauksistanne kaiken mitä oli opittava.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #1 : 29.11.22 - klo:07:19 »
Tuli kiusallinen olo. Olemmeko koko ajan olleet uskontotieteellisen laboratorion koe-eläimiä?

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #2 : 29.11.22 - klo:09:05 »
Tuli kiusallinen olo. Olemmeko koko ajan olleet uskontotieteellisen laboratorion koe-eläimiä?

Ymmärrän, että niin voi kokea. Ilmoitin tekeväni antropologista tutkimusta v 2014 kun olin kääntämässä virret, niin ei se mitään salaisuutta ollut. HYn hallituksen jäsenet, joiden kanssa keskustelin silloin pitivät sitä hyvänä asiana. Mutten ole saanut sitä materiaalia, johon olin lähinnä kiinnostunut, siis vuodesta 1946 vuoteen 1972, niin päätin olla julkaisematta. Jäi kuitenkin asioita, jotka kiinnostivat. Ne ovat nyt tulleet selviksi.
Pahoittelen, kun on tullut kiusallinen olo.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #3 : 29.11.22 - klo:09:26 »
Thomaksen avausteksti tässä ketjussa tuntuu valitettavan tutulta.  Kirkko on kriisissä Suomessakin. Globaali Kristuksen kirkko/seurakunta ehkä ei, mutta piskuinen lauma.
Herätystä tarvitaan, ja sitä on siellä täällä. Ehkä vielä tulee sellainen herätys mikä näkyy ja tuntuu.

Poissa inehmo

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 15
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #4 : 29.11.22 - klo:23:40 »
Katsokaa Thomasin käännöksestä jos joku virsi osuisi sieltä hohkamaan. Ääneti lukemalla voi löytää meditatiivisen tunteen. Lukurytmi on merkittävä elämyksien ylevöittäjä.

Alusta alkaen kehotetaan kohdentamaan katse oman sielun tilaan. Tuomiopäivän hetki mielessä virret kehottavat arvioimaan itseään. Onko tehnyt typeryyttään, vaiko tieten tahtoen omaa ilkeyttään, asioita jotka painavat omatuntoa.

Tällä käännöksellä on arvoa henkisen itsetutkiskelun välineenä. Englantia osaa arviolta 600-1700 miljoonaa ihmistä. Se on suurempi kielialue kuin 5,3 miljoonan puhujan suomen kieli. Thomasille suurkiitos käännöstyöstä! Viittaa kintaalla noille murisijoille.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #5 : 30.11.22 - klo:04:25 »
Katsokaa Thomasin käännöksestä jos joku virsi osuisi sieltä hohkamaan. Ääneti lukemalla voi löytää meditatiivisen tunteen. Lukurytmi on merkittävä elämyksien ylevöittäjä.

Alusta alkaen kehotetaan kohdentamaan katse oman sielun tilaan. Tuomiopäivän hetki mielessä virret kehottavat arvioimaan itseään. Onko tehnyt typeryyttään, vaiko tieten tahtoen omaa ilkeyttään, asioita jotka painavat omatuntoa.

Tällä käännöksellä on arvoa henkisen itsetutkiskelun välineenä. Englantia osaa arviolta 600-1700 miljoonaa ihmistä. Se on suurempi kielialue kuin 5,3 miljoonan puhujan suomen kieli. Thomasille suurkiitos käännöstyöstä! Viittaa kintaalla noille murisijoille.

Ei ole käännös enää saattavissa eikä alkuperäinen Malmivaaran suomenkielistä tekstiäkään helposti löydy. Se on jo poistettu HYn sivuilta, kuten luvattiin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #6 : 30.11.22 - klo:07:23 »
Ei ole käännös enää saattavissa.

Se on varmaan kopioitu moneenkin paikkaan. Ei netissä mikään pysy paikoillaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #7 : 30.11.22 - klo:11:24 »
Se on varmaan kopioitu moneenkin paikkaan. Ei netissä mikään pysy paikoillaan.

Toivottavasti ne, jotka ovat halunneet sen, ovat kopioineet. Niitä ei ollut monta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #8 : 30.11.22 - klo:13:05 »
Minua ei haittaa, vaikka näyttäisi kirkossa olevan alennustila ja jäsenkato ja herännäisyys olisi taistelemassa eloonjäämisestä.

Yleensä niin se aina on mennyt, että tulee joku ns, lamaaika ja sitten siitä noustaan.

Pienet seurat on parhaita ja ei haittaa yhtään jos on vähän ihmisiä paikalla.

Joku on sanonut, että uusi saarnaaja kun tulee seurakuntaan, niin ensin hän saarnaa niin, että kirkko tyhjenee ja sitten alkaa kasvu.
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #9 : 30.11.22 - klo:14:24 »
Thomaksen avausteksti tässä ketjussa tuntuu valitettavan tutulta.  Kirkko on kriisissä Suomessakin. Globaali Kristuksen kirkko/seurakunta ehkä ei, mutta piskuinen lauma.
Herätystä tarvitaan, ja sitä on siellä täällä. Ehkä vielä tulee sellainen herätys mikä näkyy ja tuntuu.
Aamen! Voi miten alas kirkko onkaan vaipunut miellyttääkseen ihmisiä ja pyrkimyksissään olla moderni. Toteen on käynyt 1800-luvun englantilaisen saarnamiehen C. H. Spurgeonin ennustus hänen visioidessaan kristinuskon tulevaisuutta runsaat sata vuotta sitten näin: Tulee vielä aika, jolloin paimenet eivät enää kaitse lampaita, vaan klovnit viihdyttävät vuohia.  :icon_xmaslol:

Lähde

Miten alas kirkko onkaan vaipunut https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009231532.html



Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #10 : 30.11.22 - klo:14:28 »
Kirkkohan on nyt vahvimmillaan antaessaan mielipiteensä, tabularasa, siis olevasta tilasta, nyt on tie vain ylös ja näissä heikoissa tilanteissa kirkossa löytyy voima.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #11 : 30.11.22 - klo:15:03 »
Tulee vielä aika, jolloin paimenet eivät enää kaitse lampaita, vaan klovnit viihdyttävät vuohia.

Ahkerastipa oletkin meitä viihdyttänyt, luterilainen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #12 : 30.11.22 - klo:15:36 »
' Kun Herra vain mua paimentaa, ei mitään multa puutu. '

Voiha olla että on maallistenkin paimenten tarve, heille joille lain saarna on välttämätön. Monille hurskauden tarve on rakkauden lakia suurempaa.

Kovin on monenlaista oikean uskon saarnaaja, ja joikasella on oma reseptinsä. Minun leipäni ja viinini on ristiinnaulittu Kristus. Hän riittää minulle, ja toivon että mibä kelpaan hänelle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #13 : 30.11.22 - klo:16:58 »
' Kun Herra vain mua paimentaa, ei mitään multa puutu. '

Voiha olla että on maallistenkin paimenten tarve, heille joille lain saarna on välttämätön. Monille hurskauden tarve on rakkauden lakia suurempaa.

Kovin on monenlaista oikean uskon saarnaaja, ja joikasella on oma reseptinsä. Minun leipäni ja viinini on ristiinnaulittu Kristus. Hän riittää minulle, ja toivon että mibä kelpaan hänelle.

Jeesuksen ohje paimenelle taisi olla: "Ruoki minun karitsoitani." Mistään 'karjanajosta' ei siis taida hengellisen paimenen toimessa olla kysymys.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Thomaksen provosoivat postit
« Vastaus #14 : 30.11.22 - klo:17:18 »
Kuinka näette Jeesuksen kehotuksen ' Ruoki minun karitsoitani ! '

Näettekö sen vain Raamatunopetuksena vaiko muunakin ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)