Kirjoittaja Aihe: Nyt 18  (Luettu 28470 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 18
« Vastaus #15 : 04.11.18 - klo:13:03 »
Vein klaanini makkaranpaistoon Loistokarin nuotiopaikalle, oli siellä muitakin, joten juttu lensi.
Puolen tunnin perästä lapset viedään kotiosoitteeseen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 18
« Vastaus #16 : 06.11.18 - klo:20:05 »
Olen vapaa kuskin hommista. Poikaa ja pojan poikaa ajelin nyt pimeällä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 18
« Vastaus #17 : 09.11.18 - klo:09:45 »
Kirjoittelen Kankaalasta. Lämmin sää ajella aamuhämärässä ja hieno tunne nähdä onnelansa hyvässä kunnossa. Linnuillamme oli ruoka riittänyt, sillä viime kerralla lisätty tali on näköjään suosittua evästä. Pirtissä tuoksuu pikinen savu. En siitä halua poikaani moittia, vaikka hänen käyntinsä aikana savu oli tulvinut joka paikkaan. Muuratuissa laitteissa ei ole vikaa, mutta painovoimaista tuuletusta ei kaupunkilainen ilman opetusta ymmärrä. Olisi pitänyt ajoissa opettaa, mutta ..... mea culpa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 18
« Vastaus #18 : 09.11.18 - klo:09:47 »
Olen yllä kirjoittanut klaanistani, mutta ei minulla sellaista ole, on vain osia kahdesta perheestä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nyt 18
« Vastaus #19 : 09.11.18 - klo:13:48 »
Olen yllä kirjoittanut klaanistani, mutta ei minulla sellaista ole, on vain osia kahdesta perheestä.

Eiköhän sinulle suoda tässä yhteydessä lupa tuollaiseen isotteluun. Tiedän tunteen itsekin isoisänä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 18
« Vastaus #20 : 09.11.18 - klo:14:01 »
Perheen kesken käytän ilmaisuja: sakki, meijän remmi, koko revohka, ym mitä milloinkin mieleen juoltuu.

Suku, perhe, jälkeläiset ja me  olemme kaikki yhdessä virallisesti.
Meitä on 17 . Pankissa henkilökuntaa nimitettiin kappaleiksi ( kpl ) :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 18
« Vastaus #21 : 09.11.18 - klo:19:41 »
Sanottiinko pankissa asiakkaita rahanhankintavälineiksi?   :icon_biggrin:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 18
« Vastaus #22 : 09.11.18 - klo:19:55 »
Taisi olla niitä fuusioketjupuheita. Niin ja niin monta kappaletta täytyy vähentää  :icon_exclaim: 
Nykyään taitavat olla kuin' koneita'. Laskukone kilisee riippuen onko asiakkaalla varallisuutta vaiko ei.
Hyvääkin palvelua on. Siitäkin on kokemusta. Riippuu missä pankissa asioi ja mikä on asia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Nyt 18
« Vastaus #23 : 09.11.18 - klo:21:17 »
Koulussa tökki puhe oppilasmateriaalista. Eiväthän pölkkypäisimmätkään sentään olleet mitään metreittäin mitattavaa kakkosnelosta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 18
« Vastaus #24 : 10.11.18 - klo:19:11 »
Palasimme koiran viennistä Oulusta. Lähtiessä satoi ja oli pimeää. Sitten kylmeni, jolloin tihkusade  pusertui  lumikiteiksi eikä pyyhkimiä tarvinnut pitää toimessaan. Lopussa alkoi näkyä valkeita juotteita tienvarsirämeillä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 18
« Vastaus #25 : 10.11.18 - klo:21:02 »
Pena on näköjään referoinut kirjoitustani klaaniani koskien. Ihan hyvin kirjoitettu ja eihän klaanin merkityskään ole ihan tarkkarajainen. Suomessa eletään varsin vapaasti menemättä virallisesti avioon ja sitten erotaan näistä vapaista suhteista, että en minä ole varma, miten klaanin rajat kirjoittaisin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 18
« Vastaus #26 : 12.11.18 - klo:11:24 »
Kirjoittelen, mutta en kehuakseni. Olen ollut masentunut ja apea, joten yritin itseäni reipastuttaa. Ja sehän onnistuu pikku askareen ja Zetorin avulla.
Poltin näin sateella ja oikean tuulen vallitessa lustepellon roskaläjämme. Keräsin siihen kaikki alassahaamani koristepensaiden oksat ja suurten pahvilaatikoiden tyhjät kuoret. Juurena läjässä oli monen vuoden polttojen pohjat. Harmitti, kun sytyttämisessä meni kaksi tikkua. Olen kirjoittanut moitesävyyn Europa Hölzerien kirjavasta laadusta. No, toisella onnistuin, kun keskityin. Sain läjän ylpeään korkeaan liekkiin. Koska se on leveä kuin lehmän SE, niin kiersin Zetorin ja takalanan kanssa palavaa osaa yhäti pienenevään kekoon. Minulla ei ole vielä sellaista peltistä kartiota, ns boosteria, jolla palon voi hallita viimeiseen hiileen asti. Kartion piin tulisi olla jotakin 99-125 sentteinä ja huipusta pitäisi nipistää pois pala, jossa piin lukema voisi olla 8 a 9 tuumina. Huipun reikä meriteeraa savuhormin kokoa.
Tullessani pirttiin menninkäisen vaatteissani Kaariina kehui hienoa liekkiä. Hän arveli, että voisi omiakin roskiaan polttaa. Vaihdoin kuivat vaatteet ja istuuduin keinutuoliin rauhoittumaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Nyt 18
« Vastaus #27 : 12.11.18 - klo:12:23 »
Kyllä tämä kaamos tainuttaa ja masentaa täällä etelämmässäkin. Viime viikolla tuli Matille tieto pahanlaatuisesta löydöksestä . Se säikäytti ensin, mutta olemme päässeet taas toivon tielle.

Sairaalan urologian-poli vaan mokailee kutsuissaan ja kirjeissään. Ilmoituksen yhteydessä piti saatteena olla hoito-ohjelma, eipä ollut, eikä ole vielä tullut vaikka lupasivat. Myös posti kuulema hävittää leikkaukseen lähetettyjä kutsuja yms.

Jos olemme valmiit saamaan hyviä lahjoja ( uusi koti tulossa ) on meidän sopeuduttava huonoihinkin uutisiin ( koepalat molemmilta )

' Käymme yhdessä ain...'
...
Minä poltin leivinuunissa kahden viikon pakkaukset ja kartongit. Olisi mahtava jos pihalle saisi tehdä ison nuotion jossa polttaa kaikki se mitä muuttoon ei oteta mukaan.
Eihän se täällä kaupungissa käy. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 18
« Vastaus #28 : 12.11.18 - klo:13:26 »
 :039:
Kaupunki on erilainen paikka asua kuin maaseutu. Eihän täälläkään saisi poltella roskiaan, mutta alue on laaja ja jokainen vuorollaan tekee lain rikkomisen syntiä.
Toivottavasti olisi kyse vain kaamostaudista.
Teidän osanne ei ole helppo, että en liirumlaarumia osaa helpotukseksi kirjoittaa. Tukekaa toinen toistanne.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 18
« Vastaus #29 : 13.11.18 - klo:11:02 »
Tänään varaan ajoneuvojemme akkuja. Päältäajettavassa akku on sellainen nykyaikainen, että se ei varaudu pakkasessa. Poksin akku on normaali suljettu lyijyakkua, että sitä saa paahtaa talvellakin.
Irroitin PuniZ:sta takalanan, sillä seuraavan kerran tarvitsen traktoria Peipporämeen kuusenhakureissulla. Olemme  päättäneet, että mitkä kuuset "lainaamme" taloyhtiön joulun kuusiksi 2 kpl.
Ajelin lustepellolla hunöörikierroksen ja panin tyytyväisenä merkille, että kyllä pelto tulee sulkeutumaan koivumetsälöksi ajan myötä. Kaariinan kasvatusosat ovat jo juhannuskoivikkoa isoimmilt puiltaan.