Kirjoittaja Aihe: Voiko olla vain virtuaalikörtti?  (Luettu 14701 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #15 : 05.12.11 - klo:18:49 »
Tervetuloa takaisin. :kahvi: :kahvi:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #16 : 05.12.11 - klo:18:51 »
Tervetuloa taas tännekin virtuaalisesti ihmisten ilmoille! Voisiko sinua kutsua urbaaniksi erämaaisäksi?

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #17 : 05.12.11 - klo:19:04 »
Tätä ei aamulla arvannut! Kiitokset tervetulotoivotuksista. Penan kysymykseen vastaan varovaisen pidättyvästi. Asun Kirkkonummella, joten en pidä itseäni urbaanina, isä olen siinä mielessä, että olen lapsellinen (yksi tytär). Erämaa tuntkuulostaa hyvältä, siellä erakon on hyvä olla, kaukana kavala maailma. :039:
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #18 : 05.12.11 - klo:19:29 »
Varovainen pidättyvyys on hyvä elämänasenne. 70-luvulla tutustuin lukiolaispoikien muotoilemaan maltillisten epäilijöiden (måttliga skeptiker) ideologiaan. Siinäkin oli jotain. Itse olen valinnut tempomerkinnäkseni moderato ma non troppo, ei liian kohtuullisesti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #19 : 05.12.11 - klo:19:54 »
Hienoa kuulla taas sinusta. Kotimaa24 blogeja olen lueskellut sinun ja Penan vuoksi.

Adventti-halaus sinulle ! :056:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #20 : 05.12.11 - klo:22:18 »
Riitta-mummi, lämmin kiitos terveisistä. Hyvää Itsenäisyyspäivää ja adventin aikaa, siunattua joulun aikaa.  :114:
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #21 : 06.12.11 - klo:00:04 »
Leena tuossa jo vastasi pitkästi  öppiäiselle..

 Öpppiäinen lienee käsittänyt väärin tai ei lainkaan eroa, mikä on körttiläisyyden ja muiden kristillisten herätysliikkeiden välillä...

 Me muut, jotka emme vann herännäisyyden nimiin, vaan olemme saaneet tietoisesti tulla "uskoon", uudestisyntyä, olla uskomassa tai mitä nyt kukin ryhmä käyttääkään.  

Olemme siis jumalan etsimänä ja kutsumana saaneet löytää jotain, ainakin syntien anteeksi antamuksen....ja armahduksen...

Tällaistahan "oikea" körtti ei ilmeisesti tunnusta, vaan pysyy aina etsivällä paikalla....  Näin olen tältäkin foorumilta voinut lukea.





Hö. Kyllä vain Leena on tullut uskoon och kommit till tron vielä, eller tillbaka genom bikten och so vidare, eli kyllä vain, uskoon on saatu tulla.  

Se vain ei minua pelasta tuo uskoontulo, Kristus sitä ei laske miksikään, eikä Jumala sekoita kunniasansa minun viksuun vapaantahdonvalintaiseen uskoontulooni...   . Se oli niitä seikkoja jotka... no niistä jo ennätin kertoa.   Minkään uskoontulon varaan en voi mitään laskea - vain nuoruuteni kauhun, entäs jos tänään en olekaan uskossa?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #22 : 06.12.11 - klo:06:22 »

   Hyvä, Leena!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #23 : 06.12.11 - klo:17:55 »
 Enpä ole kauhua kokenut, jospa en olekaan uskossa??? Niin on meillä erilaiset kokemukset, vaikka olen kansanraamattuseuran, vapaakirkon, ja helluntailaisten saarnoja saanut kuulla yli 60 vuotta.   Kyllä se on jumalan rakkaus, joka aikanaan veti syntisen paikalle...

 Armon ja vain armon varaan olen saanjut jättäytyä jo yli 50 vuotta.... :039: Vaan niin ovat kokemukset itsekullakin erilaiset, Yksi etsii lattianraosta, toinen nostaa kätensä ja hänelle julistetaan " Jeesuksen nimessä ja veressä, kaikki synnit anteeksi".   Ei ole minusta tuomariksi, eikä raiteen tekijäksi, että "vain" näin voidaan Jumalan rakkaus ja anteeksiantamus kokea... :039:

Hyvää itsenäisyyspäivän iltaa jokaiselle lukijalle.


Poissa LePanther

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #24 : 07.12.11 - klo:02:00 »

Kiitos, että olette olemassa. :001:

Komppaisin uutena rekisteröityneenä (ja miksen myöhemminkin), erakko-erkin kiitoksen sanoja: Kiitos, että olette olemassa.   :kahvi: (Toivottavasti osasin lainata sitaattia oikein).

Tutustuin useampaankin keskusteluketjuun sivustolla, ennen kuin "uskalsin" rekisteröityä. Hienoa, että täällä saa olla sitä mitä on, on se mielipide sama tai eri kuin muilla. Koin keskustelun rakentavassa mielessä käydyksi, vaikka välillä totta kai kiehuttaa tai... hiukset halkeilevat  :-\

Öppiäinen:
Itse ajattelin aloittaa tältä virtuaalikörtin penkiltä. Se on minulle tällä hetkellä ominaisin tapa, vaikka tiedostan, että varmastikin jotain jää puuttumaan, kun en seuroissa käy. Ajatuksissa pyörii toki ainakin seuroissa (ainakin kertaalleen, miksei kolmestikin) piipahtaminen ja eritoten Siionin virsiin tutustuminen, mutta se on kohdallani hiukan myöhemmin. Eli: tällä hetkellä virtuaalikörtteilen kahvikuppi kädessä, tulevaisuudessa ehkä Siionin Virret kätösissä seuroissa.

Vaihtoehtotoiminnan mahdollisuus toki kiinnostaa, mielessäni ei nyt tällä hetkellä vain ole mitään vaihtoehtoiseksi toiminnaksi sopivaa... Kellokin raksuttaa, mutta unta ei saa... tuo siis lähinnä selitykseksi tämän hetkiselle ajatusten laahavuudelle ainakin tässä hetkessä,

Mitä kysyit ns. syntykörttien ja hmmm... muiden kokemusten eroavaisuuksista (vai ymmärsinkö kysymystäsi edes oikein?): eroja on. Mutta niin on meidän jokapäiväisissä kokemuksissammekin: miksi niitä vertailemaan tai hakemaan pohjustusta omalle olemiselle? Me olemme mitä olemme, juuri tällä hetkellä ja juuri näin. Seuraavasta hetkestä ei voi tietää, toivoa toki voi/saa  :) ...ei ollut tarkoitus olla pessimistinen.... minä vain arvostan tätä hetkeä ja nyt, olemisen ihanuutta. Polullani on alku ja loppu, nautin maisemista matkan varrella, kokemuksista ja tiedosta, etten sittenkään ole yksin.

Kauniita unia kaikille!
P.S. Onko Siionin virret jossakin bittiavaruudessa saatavilla? Tai muuten?
P.P.S. Osaisiko joku viksumpi ja enemmän aikaansa täällä viettänyt kertoa minulle täällä käytyjen keskusteluketjujen nimiä, joissa käsitellään anteeksiantoa?
Kiitos.

-J
Joka ilta olen näkymätöntä kiittänyt, kiusaajilleni anteeksi antanut.
Maailman menoa ihmetellyt, suojelusta pyytänyt.
Koskaan pahaa en toivonut.
Silti musta enkeli minua
on aina kiusannut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #25 : 07.12.11 - klo:07:00 »
Huomenta pantteri !

Toivotan sydämellisesti tervetulemaan joukkoon!

Kysyit Siionin virsiä, tässä numerohaun mukainen nettivirsikirja, googlettamalla löytyy myös aakkosellinen. Ja Herättäjäyhdistyksen sivuilla on monenlaista tietoa, körttisanastosta alkaen.

http://www.h-y.fi/sv/index.html

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #26 : 07.12.11 - klo:08:10 »
En muista sitä henkilöä nimeltä, jonka ajatukset ovat lähinnä minun ajatuksiani. Syntisellä pääkaupunkiseudulla on miljoona ihmistä, jotka eivät tunne körttiläisyyttä, mutta ajattelevat samalla tavoin kuin körttiläisyys.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #27 : 07.12.11 - klo:11:36 »
Tervehdys, pantteri!

Tuo "ajatusten laahaavuus" on hyvä ilmaisu. Mieleen tulee "epäilevän tuomaan" ominaisuuksia: on lupa etsiä, epäillä, kyseenalaistaa. Hengellinen lähtöruutuni onkin Tuomasmessussa. Entä nyt, miten eteenpäin? Usko(ni) on prosessi, ei staattinen tila. Etsiminen jatkuu.

Ennuste ei välttämättä rohkaise. Olen perfektionisti ja haluan tehdä kaiken 'viimesen päälle'. Riski: etsiminen uuvuttaa, mikään ei riitä.

Näillä mennään, tänään.  :059:

P.S. Mieleen tuli toinen ilmaus virtuaalikörtille: nörttikörtti.
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #28 : 07.12.11 - klo:16:13 »
Täällähän on ihan oma ketjukin (teko)syille olla käymättä seuroissa.

Ehkä minä sitten menen. Muistelen että kerran olisin Joensuussa asuessani käynyt, eikä tehnyt suurempaa vaikutusta. Pielisensuun kirkossa olisi ollut. Mutta siitä on jo kolmisenkymmentä vuotta. Ja olen sitä mieltä että kyllä vähintään kolme kertaa on kaikkea sosiaalista toimintaa kokeiltava ennen kuin päättää sopiiko se itselle. Kaikki piirit ovat sisäpiirejä ja niihin on vaikea päästä sisään, mutta onneksi olen sinnikäs ja paksunahkainen.

Saakos sieltä myöhästyä vähän? Tänään olisi seurat, mutta olen sopinut myös asunnon katsomisen täksi illaksi, enkä tiedä kuinka kauan siinä menee. Tai tietenkin saa myöhästyä; väärässä ovat ne jotka paheksuvat, jos heitä on. Tai väärässä minä kun heitä paheksun.

Sitä vain, että kun en noin yleensä puheesta saa yhtään mitään. Saarnat eivät uppoa (no, muutama poikkeus on ollut) ja toivon vain että ovat lyhyitä. Opiskeluaikoina en oppinut luennoilla yhtään mitään, vaan luin kaiken kirjoista. Ja laulutaitoinen en siis ole.

Kuuntelin Youtubesta Siionin virsiä, saisi olla monimutkaisemmatkin melodiat makuuni. Eipä ne pahalta kuulostaneet.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Voiko olla vain virtuaalikörtti?
« Vastaus #29 : 07.12.11 - klo:17:32 »

   Voiko kuulija antaa jotain puhujalle?


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024