Kirjoittaja Aihe: Älä käänny  (Luettu 23948 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Älä käänny
« Vastaus #45 : 30.06.10 - klo:08:19 »
Jeesus oli Jumalan käyntikortti. Me olemme paholaisen käyntikortteja.  On turha ajatella meistä sen enempää.

Ollaanpa sitä nyt niin maan matosia. Kyllä me kristityt olemme käveleviä evankeliumeja, koska olemme syntisiä, vajavaisia ja heikkoja. Sellaisia Kristus lähestyi. Ei tohkeissään olevia tärkeilijöitä.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Älä käänny
« Vastaus #46 : 30.06.10 - klo:08:32 »
Sitoo ja päästää
vaivojasi säästää

Tätä kun sä rukoilet
vähemmin myös sekoilet.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Älä käänny
« Vastaus #47 : 30.06.10 - klo:10:11 »
Tuola ripareilla yritän suomentaa sanaa evankeliumi että, se on ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta ja hänen sovitustyöstään. Itseäni en osisi evankeliumiksi julistaa. Ja tässä olen siis Jampen kanssa samoilla linjoilla.
Mutta Raamatun mukaan meidän pitäisi olla suolana. Ainakin Jampe tuntuu "kirpaisevalta" suolan tavoin. Kristuksen seuraajien pitäisi myös olla valona maailmassa. Ei niin että, itse olisimme mitään loistavia. Meistä tulisi heijastua Jumalan kirkkaus. Tässäkin olemme varmasti vajavaisia. Minä kyllä olen nähnyt kristittyjä, jotka säteilevät sitä Jumalan rakkautta, joka ei ole heistä itsestään lähtöistä.
Pyryharakka

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #48 : 30.06.10 - klo:15:25 »
Ollaanpa sitä nyt niin maan matosia. Kyllä me kristityt olemme käveleviä evankeliumeja, koska olemme syntisiä, vajavaisia ja heikkoja. Sellaisia Kristus lähestyi. Ei tohkeissään olevia tärkeilijöitä.


Kyllä minä voin ymmärtää että se ärsyttää ihmistä joka mielestään on kävelevä evankeliumi ja esimerkki muille, jos sanotaan ettei omia ansioita eikä ylpeilyn aiheita oikeasti ole.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Älä käänny
« Vastaus #49 : 30.06.10 - klo:15:41 »
Kyllä minä voin ymmärtää että se ärsyttää ihmistä joka mielestään on kävelevä evankeliumi ja esimerkki muille, jos sanotaan ettei omia ansioita eikä ylpeilyn aiheita oikeasti ole.
mutta... :icon_wink:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #50 : 30.06.10 - klo:15:43 »
Minä kyllä olen nähnyt kristittyjä, jotka säteilevät sitä Jumalan rakkautta, joka ei ole heistä itsestään lähtöistä.


Minä taas en ole koskaan nähnyt sellaista ihmistä enkä tiedä mistä tällaiset legendat yleensäkin kumpuavat ihmisistä "joista säteilee Jumalan rakkaus". En jaksa uskoa sellaisia olevankaan. Jotenkin sitä ajattelee että yleensäkin (ei siis nyt sinun viestiin Pyris, vaan yleisesti ajateltuna) -koko teema Jumalan rakkautta säteilevästä ihmisestä on ihmis-ihailuun perustuva juttu joka on jotenkin sisäänkirjoitettu harjoittamaamme kristillisyyteen ja josta tulisi pyrkiä sitkeästi eroon. Oikeasti kun semmoisia ihmisiä ei kerta kaikkiaan ole. Kaikki ovat itsekkäitä, pahuuteen taipuvia; -ei siis epätäydellisiä vaan kokonaan pois poikenneita.

Jos ihminen on perisyntinsä tähden tullut mahdottomaksi niin miten ja mihin kohtaan siihen asiaan sopii ihmisrakkautta ja Jumalanrakkautta säteilevä kävelevä evankeliumi?  Eikö tässä ole ristiriita?


Mutta mikä saa ihmisen niin hanakasti ihailemaan itseään ja toisiaan?  Kerrotaan eräässä kirjassa kuinka esim. entisaikain körttipiireissä oli ylen ihailtu jotain nutturapäistä ja nuhteettomalta ulospäin vaikuttavaa vanhaa muoria jota kaikki pitivät oikein kristityn esikuvana mutta joka olikin ollut oikea teeskentelyn ja omavanhurskauden perikuva. Epäilemättä mustiin pukeutuva ja tiukkaan nutturaan sonnustautunut muori oli pitänyt itsekin itseään kunnon kristittynä ja kävelevänä evankeliumina, miksipä ei?

Todellisuudessa meistä yhdelläkään ei ole mitään mahkuja olla kävelevä evankeliumi. Olemme käveleviä perkeleitä koska olemme ihmisiä, emme sen enempää emmekä vähempää.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Älä käänny
« Vastaus #51 : 30.06.10 - klo:15:59 »
emme sen enempää emmekä vähempää.
Niin...että uskokaa jo nyt vihdoinkin, kerran kieletystä hedelmästä on pala haukattu.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #52 : 30.06.10 - klo:16:03 »
Niin...että uskokaa jo nyt vihdoinkin, kerran kieletystä hedelmästä on pala haukattu.



Älä muuta sano!  :003:  -aina vaan muka ollaan olevinaan "käveleviä evankeliumeja" ja ties mitä...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Älä käänny
« Vastaus #53 : 30.06.10 - klo:16:17 »
Kyllä minä voin ymmärtää että se ärsyttää ihmistä joka mielestään on kävelevä evankeliumi ja esimerkki muille, jos sanotaan ettei omia ansioita eikä ylpeilyn aiheita oikeasti ole.

Sinusta tulisi hyvä maailmanlopun saarnaaja, kun mikään ei ole mitään ja kun emme ole edes pieruja Saharassa.  :003:
Juuri heikkoudessamme olemme ilosanoman eteenpäin viejiä.
Ei ilosanoma vahvoille ole vaan heikoille.
Acta, non verba.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Älä käänny
« Vastaus #54 : 30.06.10 - klo:16:19 »
Niin...että uskokaa jo nyt vihdoinkin, kerran kieletystä hedelmästä on pala haukattu.

Niin, ja koska kertaus on opintojen äiti, niin...

Mt

santtu-62

  • Vieras
Vs: Älä käänny
« Vastaus #55 : 30.06.10 - klo:16:27 »
Niin, ja koska kertaus on opintojen äiti, niin...
...silti vaikka kuinka tulisi kertailtua.aina sitä silti palataan ristin juurelle.
On se niin vaikeeta tämä oppiminen vaikka Opettaja yrittää kaikensa meidän hyväksi, tungosta on luokassa ja pyrkyreitä on kovasti luokalta. Mutta kun ei niin ei... silkasta armosta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #56 : 30.06.10 - klo:16:32 »
Sinusta tulisi hyvä maailmanlopun saarnaaja, kun mikään ei ole mitään ja kun emme ole edes pieruja Saharassa.  :003:
Juuri heikkoudessamme olemme ilosanoman eteenpäin viejiä.
Ei ilosanoma vahvoille ole vaan heikoille.

En minä ole sitä vastaan että ilosanoma on heikoille mutta ei pidä sekoittaa itse ilosanomaa sen saastaisiin ja arvottomiin viejiin!  Nehän eivät ole yksi ja sama asia vaan kaksi eri. On viejä ja on sanoma.

Viejä on pelkkä musta likainen paljasjalkainen ja takkutukkainen pakana mutta sanoma joka hänellä on, on loistava, ihmeellinen ja ihana!

Sopivaa olisi kenties ajatella jostain ilosanoman viejästä että "kuinka ihmeessä noin likaisen ja inhottavan ihmisen mukana voikin olla noin kallis, puhdas ja ihmeellinen sanoma?"

Silloin ajateltaisiin oikeinpäin asiat!

Ja samalla pitää muistaa että itsekin toki olemme yhtä pahoja ja arvottomia.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Älä käänny
« Vastaus #57 : 30.06.10 - klo:16:46 »
Sopivaa olisi kenties ajatella jostain ilosanoman viejästä että "kuinka ihmeessä noin likaisen ja inhottavan ihmisen mukana voikin olla noin kallis, puhdas ja ihmeellinen sanoma?"
Silloin ajateltaisiin oikeinpäin asiat!
Ja samalla pitää muistaa että itsekin toki olemme yhtä pahoja ja arvottomia.

...kuten se spitaalinen, rampa, ryöväri, tuhlaajapoika, samarialainen nainen…ei  taida luettelo loppua.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Älä käänny
« Vastaus #58 : 30.06.10 - klo:22:35 »
Niin...että uskokaa jo nyt vihdoinkin, kerran kieletystä hedelmästä on pala haukattu.

                     
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Älä käänny
« Vastaus #59 : 30.06.10 - klo:22:42 »
--- Minä kyllä olen nähnyt kristittyjä, jotka säteilevät sitä Jumalan rakkautta, joka ei ole heistä itsestään lähtöistä.

Uskallan tunnustaa, että niin minäkin olen nähnyt. Älä Jampe nyt hyppää tasajalkaa, ei ollut tiukkaa nutturaa eikä mustaa pukua.

Luulen, että Pyryharakan ja minun tarkoittamani ihmiset eivät itse ole edes tietoisia tästä "säteilystään" puhumattakaan, että he leventelisivät sillä.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.