Kirjoittaja Aihe: Älä käänny  (Luettu 23880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #30 : 29.06.10 - klo:11:34 »
kenen tahansa kristityn ihmisen elämä on kävelevä evankeliumi,

Aivan liian optimistista ajattelua!  Ihminen ei ole kävelevä evankeliumi vaan korkeintaan kävelevä paska. -siis hengellisessä mielessä.

Liian optimistiset kuvitelmat "kävelevistä evankeliumeista" karisevat kun lukee pätkän lakia, -ajatuksella.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #31 : 29.06.10 - klo:11:38 »
Minä taas ymmärsin vaivatun sielun ajatuksen niin, että joskus sitä vain tapaa ihmisiä, jotka tekevät sillä hetkellä semmoisia tekoja, että teot puhuvat puolestaan vaikka henkilö itse ei puhu sanaakaan Jumalasta. (=kävelevä evankeliumi)





Sellaisia ihmisiä ja tekoja ei ole olemassa. Raamatun mukaan ihmisen paraskin teko on pelkkä saastainen riepu mikä kertoo että kiiltävinkin teko on tehty itsekeskeisyydessä, palkkion toivossa, omavanhurskaudessa jne.  -tiedostaen tai tiedostamatta.  Pahempi juttu on jos ihminen ei edes tiedosta saati tunnusta tätä tosiasiaa.

Vaivattu sielu puhui mielestäni ihan oikein tästä asiasta. Hänhän totesi ettei itse rohkenisi sellaisena esiintyä niinkuin ei ole syytäkään.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Älä käänny
« Vastaus #32 : 29.06.10 - klo:12:19 »
Ihminen on kuitenkin uskossaan Jumalan kävelevä käyntikortti. Se leiviskä kai on syytä hoitaa hyvin? Kävelevä evankeliumi... hmmm... se taitaa olla mahdoton ajatus kaikin tavoin, kuten Jampe totesi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Älä käänny
« Vastaus #33 : 29.06.10 - klo:12:41 »
Ihminen on Jumalan kuva.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Älä käänny
« Vastaus #34 : 29.06.10 - klo:12:43 »
Ihminen on kuitenkin uskossaan Jumalan kävelevä käyntikortti. Se leiviskä kai on syytä hoitaa hyvin? Kävelevä evankeliumi... hmmm... se taitaa olla mahdoton ajatus kaikin tavoin, kuten Jampe totesi.

Riippuu siitä, mitä kävelevällä evankeliumilla tarkoittaa.

Jumalalla ei ole täällä maan päällä muita käsiä ja jalkoja kuin meidän vajavaisten ihmisten kädet ja jalat. Jos ne kädet ja jalat kaikessa paskamaisuudessaan kuitenkin tekevät toiselle ihmiselle "itsekeskeisyydessään ja palkkion toivossaan" semmoista, että toinen ihminen tulee autetuksi, niin se voi julistaa evankeliumia tälle autetuksi tulleelle paremmin, kuin parhainkaan saarna.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Älä käänny
« Vastaus #35 : 29.06.10 - klo:13:33 »
Aivan liian optimistista ajattelua!  Ihminen ei ole kävelevä evankeliumi vaan korkeintaan kävelevä paska. -siis hengellisessä mielessä.

Ymmärrän: Mikään ei ole mitään. 
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #36 : 29.06.10 - klo:16:06 »
Ihminen on kuitenkin uskossaan Jumalan kävelevä käyntikortti.

Jeesus oli Jumalan käyntikortti. Me olemme paholaisen käyntikortteja.  On turha ajatella meistä sen enempää.

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #37 : 29.06.10 - klo:16:08 »
Ihminen on Jumalan kuva.

Oli, vaan ei ole enää koska tuli turmelus.  Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi mutta kuva turmeltui ja meni pilalle.

Nyt on jäljellä enää rumia ja likaisia ihmisriepuja jotka on armahdettu ilman omaa ansiotaan.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #38 : 29.06.10 - klo:16:19 »
Riippuu siitä, mitä kävelevällä evankeliumilla tarkoittaa.

Jumalalla ei ole täällä maan päällä muita käsiä ja jalkoja kuin meidän vajavaisten ihmisten kädet ja jalat. Jos ne kädet ja jalat kaikessa paskamaisuudessaan kuitenkin tekevät toiselle ihmiselle "itsekeskeisyydessään ja palkkion toivossaan" semmoista, että toinen ihminen tulee autetuksi, niin se voi julistaa evankeliumia tälle autetuksi tulleelle paremmin, kuin parhainkaan saarna.

Kuten sanoin, evankeliumi ei ole hyvien tekojen tekemistä vaan armon sanoma jonka mukaan  jokainen maailman ihminen on armahdettu synneistään ilman omaa ansiotaan.

Ei pidä sekoittaa tekoja ja evankeliumia millään tavalla keskenään. Ei edes tällaisella herttaisen viattomalta ja hyväntuoksuisilla kukkasilla reunustetulla  tavalla, muuten meillä ei ole mitään toivoa.


Kumma juttu että juuri körttifoorumilla väitellään ihmisen mahdottomuudesta ja perisynnistä! Luulisi edes täällä olevan se asia selvä?

Jos ihminen on mahdoton Jumalan edessä, niin silloin se kuulkaa on niin, että parhaine tekoineenkaan se ei kelpaa!

Se joko kelpaa tai sitten ei kelpaa!  Ei voi olla niin että "kelpaa tuossa ja tässä ei kelpaa".


Ihminen ei kertakaikkiaan kelpaa Jumalan edessä parhaine tekoineenkaan, vaan nekin teot on likaisia, ahneudessa ja pahuudessa tehtyjä eli turha niistä on metelöidä!  Häpeäksi ne meille koituvat!

Ainoa mitä kristitty saattaa ääneen mainita, on Jeesuksen Kristuksen teot ja kuuliaisuus. Muilta osin on parempi painaa katse alas ja hävetä niin syvästi kuin voi. Myös niitä "hyviä" töitä.  Ja julkeaa on edes kuvitella olevansa itse tai että joku toinen olisi "kävelevä evankeliumi".

Minä olen mahdoton ja niin olette tekijn joka iikka!  Vaikka teidät voissa paistaisi ja kermassa pyörittelisi niin yhtä mahdottomina pysytte eikä tekonne/tekomme kelpaa Jumalan edessä!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: Älä käänny
« Vastaus #39 : 29.06.10 - klo:16:24 »
Minä olen mahdoton ja niin olette tekijn joka iikka!  Vaikka teidät voissa paistaisi ja kermassa pyörittelisi niin yhtä mahdottomina pysytte eikä tekonne/tekomme kelpaa Jumalan edessä!

Älä nyt ole...  :'(

ps. :icon_cool:

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Älä käänny
« Vastaus #40 : 29.06.10 - klo:16:43 »
Jeesus oli Jumalan käyntikortti. Me olemme paholaisen käyntikortteja.  On turha ajatella meistä sen enempää.



Ehdoton EI ääni täältä suunnalta sille väitteelle, että ihmiset ovat automaattisesti paholaisen käyntikortteja.  :107: Olemme tietenkin epätäydellisiä Jumalan käyntikorttieja, mutta Jumalalle me kuulumme. Paholaisen käyntikortiksi täytyy haluta ja tulla. Minä olen valinnut Jumalan, en paholaista. Piste.

Ja toisaalta... mehän olemme myös Kristuksen ruumis...  :017:


Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Älä käänny
« Vastaus #41 : 29.06.10 - klo:17:24 »
Ehdoton EI ääni täältä suunnalta sille väitteelle, että ihmiset ovat automaattisesti paholaisen käyntikortteja.  :107: Olemme tietenkin epätäydellisiä Jumalan käyntikorttieja, mutta Jumalalle me kuulumme. Paholaisen käyntikortiksi täytyy haluta ja tulla. Minä olen valinnut Jumalan, en paholaista. Piste.

Ja toisaalta... mehän olemme myös Kristuksen ruumis...  :017:




"Ei ole ketään joka tekee hyvää, ei yhden yhtäkään, kaikki ovat pois poikenneet"



-mutta tällä palstalla on ilmeisesti joitain poikkeuksia joita tuo kohta ei koske (?)


Kyllä se nyt on vaan nieltävä että ihminen on paholaisen käyntikortti!

Sitäpaitsi me emme ole epätäydellisiä. Me olemme KELVOTTOMIKSI KÄYNEET!
« Viimeksi muokattu: 29.06.10 - klo:17:29 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Älä käänny
« Vastaus #42 : 29.06.10 - klo:19:11 »
Kumma juttu että juuri körttifoorumilla väitellään ihmisen mahdottomuudesta ja perisynnistä! Luulisi edes täällä olevan se asia selvä?

Johtuu varmaan siitä, että täällä saa kysellä ja esittää näkemyksiä varsin vapaasti eikä foorumiin rekisteröityneiden tarvitse esittää Herättäjä-Yhdistyksen jäsenkirjaa tai hyväksyttyä tenttimerkintää sen paremmin herännäisyyden perinteestä kuin Tunnustuskirjojen teologiastakaan.

Mt

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Älä käänny
« Vastaus #43 : 30.06.10 - klo:01:04 »
Epätäydellinen ja syntinen ihminen (jonka syntisyys näkyy muillekin), täysin kelvottomaksi käynyt, ja joka on saanut syntinsä anteeksi.
Siinä on se kävelevä evankeliumi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Älä käänny
« Vastaus #44 : 30.06.10 - klo:08:03 »
Oli, vaan ei ole enää koska tuli turmelus.  Ihminen luotiin Jumalan kuvaksi mutta kuva turmeltui ja meni pilalle.

Nyt on jäljellä enää rumia ja likaisia ihmisriepuja jotka on armahdettu ilman omaa ansiotaan.

Tänään aamuhartaudessa puhuja kosketteli aihetta "Jumala loi ihmisen kuvakseen" http://areena.yle.fi/ohjelma/
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024