Kirjoittaja Aihe: Tyhmä pieni kysymys  (Luettu 46905 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22077
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #120 : 30.08.15 - klo:12:37 »
Miten niin ei, jos nyt juuri ei Mäkkäriin niin mihin sitten.

Raxiin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #121 : 30.08.15 - klo:12:55 »
Raxiin.

Tottatotta minä menisin ainakin tosiaan Raxiin
tai Kotiruokaan.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #122 : 11.09.15 - klo:16:23 »
Miten niin ei, jos nyt juuri ei Mäkkäriin niin mihin sitten.

Takatukka putkella työssä tai kaupassa olen mennyt mäkkäriin ja tilasin 5 kpl juustohampurilaisia. Söin ne ja tulin vihaiseksi. Minulla oli nälkä vieläkin.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #123 : 11.09.15 - klo:16:54 »
^ salaattihan on terveellstä ja hampurilainen epäterveellistä.  :003: maailmalla saa usein cesar-salaattia, ja siinähän on salaattia, majoneesipohjaista kastiketta, juustoa, kanaa tai sianlihaa ja vaaleaa leipää. Hampurilaisessa on vaaleaa leipää, lihaa tai kanaa, juustoa, majoneesipohjaista kastiketta ja salaattia. Tästä voimme päätellä, että näistä aineksista tulee terveellistä, kun leipä tarjotaan kuutioina. Näin kertoi maailman hauskin mies show'ssaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #124 : 11.09.15 - klo:21:34 »
Näemmä me lyömme leikiksi jutun kuin jutun, ja eihän se ole kummempaa kuin Penan muinainen toteamus:  Emmekö uskalla keskustella tästäkään mikä se nyt olikaan, kuin kotiaaweidemme välityksellä.

Eli kiitos Öppiäiselle siitä että hän ainoana vastasi minun kysymykseeni. Tosin ei niin että voi luottaa että Jumala puhuu niissä lukijalle tai ei, ei todellakaan voi. 

No tästä me pantiin leikkien että sitäkö meinaat että Juudas meni ja hirtti itsensä, mene ja tee sinä samoin.

Ilmeisesti kysymys ei ollut herännäishenkinen. Se löytyy parin sivun takaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #125 : 18.09.15 - klo:19:43 »
Takatukka putkella työssä tai kaupassa olen mennyt mäkkäriin ja tilasin 5 kpl juustohampurilaisia. Söin ne ja tulin vihaiseksi. Minulla oli nälkä vieläkin.

 :icon_lol: :icon_lol: :icon_rolleyes:
Juu, joskus tehnyt saman jossain gurmee ravintolassa :)
Eli syönyt jotain hyvää ja kallista, mut ei jäänyt kuin nälkä.

Tää osio Tyhmä pikku kysymys on jotain parasta ikuna :)
Pikkaset tyhmät heitot on yleensä täynnä viisautta ja vie aseet monelta viisaiden puheilta.
Minusta Herrallani Jeesuksella oli sellainen tpa.
EI mitään poikkitieteellisiä selittelyjä pitkälti, vaan lapsenkin tajuavia heittoja joihin kellään sen ajan viisaalla ei ollut mitään väittämistä vastaan, vaan ihan sanattomana joutui takavasemmalle poikkeamaan.
Ja anteeksi Jeesuksen sen ajan fiksuille heitoissa musta oli tilanne huumoria niin paljon, että luulen, että Jeesuksen kanssa olisi ollut ihan rentoa ja hauskaa.
Mut sellaistahan uskontoon ei kuulu, siis rentoa ja hauskaa :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22077
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #126 : 18.09.15 - klo:21:38 »
Takatukka putkella työssä tai kaupassa olen mennyt mäkkäriin ja tilasin 5 kpl juustohampurilaisia. Söin ne ja tulin vihaiseksi. Minulla oli nälkä vieläkin.

Ns. roskaruokaan lisätään usein mitä lie suoloja, jotka pitävät ruokahalua yllä, vaikka vatsa täyttyisikin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #127 : 18.09.15 - klo:23:10 »
Ns. roskaruokaan lisätään usein mitä lie suoloja, jotka pitävät ruokahalua yllä, vaikka vatsa täyttyisikin.

Juu ja monen pheisiin.
Varsinkin poliitikkojen.

Ei asiaa, mut mausteita ja tyhjää hassua höpinää.
Löytyy sitä täältäkin jokus :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #128 : 18.09.15 - klo:23:24 »
Alkuperäiseen (tyhmään pieneen) kysymykseen liittyen, jokos tämä on ollut täällä (jos näkyy): http://aamulehdenkuvat.ning.com/profiles/blogs/18-9-2015-fingerpori

« Viimeksi muokattu: 18.09.15 - klo:23:31 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #129 : 18.09.15 - klo:23:40 »

Ratkaisu oli helpohko :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #130 : 20.09.15 - klo:12:49 »
Ehkä se onkin tuo valtion ja kirkon vähittäinen erottaminen, joka näkyy "Suomen lipuissa", joita mm. Eurokauppaland myy. Risti kapenee vähitellen olemattomiin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #131 : 20.09.15 - klo:14:25 »
Valkoisen lipun heiluttaminen merkitsee antautumista. Nyt taistelemaan siniristin puolesta
ettei EU sitä meiltä vie.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #132 : 24.09.15 - klo:17:37 »
Oravalan kirjaa Erämaan profeetta lukiessani nousevat taas kysymykset herätyksen ensiajoista eteeni. Mistä se herätyksen tuuli 1700-luvulla tänne puhalsi ?  Koituiko se 1701-vuoden virsikirja siemeneksi ?

Kirjassa Paavo oli Kristuksen sisälliseen tuntoon tutustuttuaan hädissään Savojärven heränneistä.  Rohkaistuttuaan hän kävi Lustigin väärän opin kanssa lyhyen taistelun ja voitti. Syntyi körttiläisyys Savoon ja Pohjois-Karjalaan. Herännäisyys lähti vyörymään, ja loppu onkin kirkkohistoriaa.

En ole Paavossa huomannut, ainakaan tältä lukemalta enkä aiemminkaan, suurta huolta koko kansan heräämisestä. Oikeasta opista ja armonjärjestyksestä hän kiivaili ja kantoi huolta. Toki hän iloitsi herätyksen tulen leviämisestä kuin kulosta kangasmaalla.

Kysymys, jota otsakekin pyytää, kuuluu; Onko meidän uskovien ihmisten asia rukoilla kansallemme herätystä ?
Vapaat suunnat ja viidesläiset anovat Jumalaa antamaan herätyksen. Onko se ihmisten anottavissa ?

Riittääkö että rukoillaan Jumalan tahdon toteutumista meissä ihmisissä ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #133 : 24.09.15 - klo:20:47 »
Kyllä kai herätystä kansalle voi rukoilla, varmaan pitäisikin.
Mutta pitänee rukoilla sitä ensin itselleni.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6340
Vs: Tyhmä pieni kysymys
« Vastaus #134 : 24.09.15 - klo:22:51 »
Riittääkö että rukoillaan Jumalan tahdon toteutumista meissä ihmisissä ?

Ai mihin riittääkö? Siihen herätyksen syntymiseenkö?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.