Kirjoittaja Aihe: Yleinen urputustopic vol.3  (Luettu 52400 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #120 : 31.03.08 - klo:22:36 »
Aaaaaaaaaaareght!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #121 : 01.04.08 - klo:11:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Voi kettu. B tulee psykasta, en usko että mulla on mitään mahiksia C:hen.


Beellä ei bsykologiaa pääsee opiskelemaan, tarvittaisiin mieluummin ämmä tai lavi, ei muuta ku uusiksi syksyllä. :wink:
Acta, non verba.

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #122 : 01.04.08 - klo:16:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Aaaaaaaaaaareght!


 :shock:

Ottaa päähän opettajat joiden kritiikki on yhtäkuin: no hyvinhänsemeneejeah! *tap tap olallesi*

Ota sitten tästä selvää.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #123 : 01.04.08 - klo:20:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Voi kettu. B tulee psykasta, en usko että mulla on mitään mahiksia C:hen.


Beellä ei bsykologiaa pääsee opiskelemaan, tarvittaisiin mieluummin ämmä tai lavi, ei muuta ku uusiksi syksyllä. :wink:

Ehämmää psykologiaa oo menossakaan opiskelemaan :D Kirjotin sen sitäpaitsi ylimääräsenä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #124 : 02.04.08 - klo:09:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Voi kettu. B tulee psykasta, en usko että mulla on mitään mahiksia C:hen.


Beellä ei bsykologiaa pääsee opiskelemaan, tarvittaisiin mieluummin ämmä tai lavi, ei muuta ku uusiksi syksyllä. :wink:

Ehämmää psykologiaa oo menossakaan opiskelemaan :D Kirjotin sen sitäpaitsi ylimääräsenä.


Ei sit kannata urputaakhaa. :wink:
Acta, non verba.

Benkku

  • Vieras
Huumori
« Vastaus #125 : 02.04.08 - klo:10:59 »
Kirkko & Kaupunki 12/08
Kerittiläinen
   
Ympäristötietoinen kirkko

Kirkko, joka kaikin tavoin pyrkii syleilemään ajan henkeä, on ottanut muodissa olevan ympäristöteeman todella vakavissaan. Arkkipiispanahan on jo pitkään pörissyt Paarma. Nyt on järjestelmällisesti pyritty valitsemaan myös muita luonnonläheisiä piispoja kuten Peura ja viimeksi Repo.

Pienemmillä kirkollisilla jakkaroilla vaikuttavat muun muassa Ilves, Hirvi, Karhu, Susi, Kettu ja Hiiri, kuten myös Hukka, Kontio ja Kuutti. Piispaliidossa ovat kuulemma myös Sorsa, Sääksi, Käki, Kiuru, Kurppa, Närhi, Naakka ja Pyy. Kukon miinukseksi lasketaan liiallinen patriarkaalinen vivahde. Ehkä kisaan uivat myös Karppi, Kuha, Salakka, Lohi ja Kiiski.

Erinomaisiksi hahmoiksi ympäristötietoisen kirkon johtotehtäviin pidetään myös Tuomea, Tammea, Jalavaa, Katajaa, Koivua, Kuusta, Pajua ja Visaa. Palmun miinukseksi lasketaan turhan rasitteinen mielikuva ilmastonmuutoksen etenemisestä.


Että sillee tänään.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #126 : 02.04.08 - klo:14:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Voi kettu. B tulee psykasta, en usko että mulla on mitään mahiksia C:hen.


Beellä ei bsykologiaa pääsee opiskelemaan, tarvittaisiin mieluummin ämmä tai lavi, ei muuta ku uusiksi syksyllä. :wink:

Ehämmää psykologiaa oo menossakaan opiskelemaan :D Kirjotin sen sitäpaitsi ylimääräsenä.


Ei sit kannata urputaakhaa. :wink:

En oo menossa opiskelemaan myöskään äikkää, matikkaa, enkkua, ruotsia tai saksaa. Mun ei siis tarvitte välittää yhtään mitä mää niistä saan?!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #127 : 02.04.08 - klo:14:35 »
Loppujen lopuksi niillä ylppärien arvosanoilla ei ole kuin statusarvoa. Voi aina muistella hellin mielin sitä elämänsä kohokohtaa kun sai jostain aineesta laudaturin. Surullista, minun mielestäni ainakin :D

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #128 : 02.04.08 - klo:22:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
En oo menossa opiskelemaan myöskään äikkää, matikkaa, enkkua, ruotsia tai saksaa. Mun ei siis tarvitte välittää yhtään mitä mää niistä saan?!


Höps höps, en mäkään oikein ymmärtänyt Saliksen kommenttia. Tottakai arvosanoilla on itselle merkitystä, ja saa harmittaa, jos joku aine ei mennyt niin kuin olisi toivonut, vaikkei kyseistä alaa lähtisi opiskelemaankaan. Tavoitteita ja kunnianhimoa saa olla, ja se on nimenomaan senhetkisessä elämässä tärkeää, mitä arvosanoja sieltä tulee.

Valitettavan totta on kuitenkin myös se, että ei niillä arvosanoilla sitten viime kädessä mitään tee, muuta kuin kaiholla (tai katkeruudella) niitä muistelee. Varsinkaan, jos niillä ei ole merkitystä omaan alaan. Itse opiskelen juurikin sellaista alaa, johon ei mitään yo-arvosanoja kysellä, joten turhaa stressasin koko lukion... paitsi kyllä se yksi mokattu fysiikantehtävä vieläkin miettiessä kaihertaa, muuten olisi tullut L, mutta ei niin ei. Tuli E. No, hyvä sekin.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Re: Huumori
« Vastaus #129 : 03.04.08 - klo:08:18 »

Lainaus käyttäjältä: "Benkku"
Kirkko & Kaupunki 12/08
Kerittiläinen
   
Ympäristötietoinen kirkko

Erinomaisiksi hahmoiksi ympäristötietoisen kirkon johtotehtäviin pidetään myös Tuomea, Tammea, Jalavaa, Katajaa, Koivua, Kuusta, Pajua ja Visaa.

Tuohon listaan sopisi myös Kanerva! :)

Lainaus käyttäjältä: "Benkku"
Palmun miinukseksi lasketaan turhan rasitteinen mielikuva ilmastonmuutoksen etenemisestä.

Ympäristötietoinen tapa olisi ottaa  nimestä yksi kirjain pois sillä aina kun nimi olisi lehdessä niin säästyisi sen kohdalla 20% painomustetta ja paperia. Ja lisäksi Almu sopisi muutenkin kirkkoon :)

Tosikkokko voi käyttää silti huoletta pitkää nimimerkkiään sillä todennäköisyys sille että joku printtaisi näitä "älyviestejä" on mitättömän pieni. Toki pääsiäisenä ja juhannuksena voisin käyttää luonnon kiertoon hyvin sopivaa tosikokko muunnosta.[/size]

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #130 : 03.04.08 - klo:10:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Voi kettu. B tulee psykasta, en usko että mulla on mitään mahiksia C:hen.


Beellä ei bsykologiaa pääsee opiskelemaan, tarvittaisiin mieluummin ämmä tai lavi, ei muuta ku uusiksi syksyllä. :wink:

Ehämmää psykologiaa oo menossakaan opiskelemaan :D Kirjotin sen sitäpaitsi ylimääräsenä.


Ei sit kannata urputaakhaa. :wink:

En oo menossa opiskelemaan myöskään äikkää, matikkaa, enkkua, ruotsia tai saksaa. Mun ei siis tarvitte välittää yhtään mitä mää niistä saan?!


Tarvitteepas. Eikös yo-tutkinnon yleisarvosanoilla ole mitään merkitystä korkeakouluun pääsemises?
Acta, non verba.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #131 : 03.04.08 - klo:10:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Tarvitteepas. Eikös yo-tutkinnon yleisarvosanoilla ole mitään merkitystä korkeakouluun pääsemises?


Ei kai semmoista enää olekaan kuin yleisarvosana? En minä ainakaan saanut sellaista puolitoista vuotta sitten. Vai tarkoitatko jotain muuta, esim. arvosanoja "yleisistä" aineista (vaikka äidinkieli tms)?

Pääsykoepainotteisemmaksihan sisäänkäynti yliopistoon on muuttumassa. Jokos tuli se laki, jonka mukaan yo-tuloksista ei enää anneta ollenkaan pisteitä uusillekaan ylioppilaille? Luulen, että se on tänä keväänä tullut voimaan. En ole kyllä varma. Hyvä kun ehdin alta pois, minä en olisi ilman yo-pisteitä päässyt tätä alaa opiskelemaan.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #132 : 03.04.08 - klo:16:42 »
Ei yleisarvosanaa saanut kahdeksan vuotta sittenkään, silloin kun itse kirjoitin. Se poistui muistaakseni silloin kun eximia tuli arvosteluihin mukaan eli joskus 90-luvun loppupuolella.

Joillekin aloille yo-arvosanat tai osa niistä vaikuttaa, joillekin ei. Ja joihinkin paikkoihin saa itse valita, haluaako niiden vaikuttavan vai luottaako pelkästään pääsykoetaitoihin.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #133 : 03.04.08 - klo:22:28 »
Itselle vaikutti yo-arvosanat (4*L ja 2*E) aikoinaan niin, että ei tarvinnut mennä koko pääsykokeisiin. Sitten vaihdoin alaa ja nykyiselle alalle ei vaikuttanut vanhoille ylioppilaille (joka siis itsekin tuolloin olin) ollenkaan yo-pisteet. Haluttiin näin tukea suoraan lukiosta tulevia. Tänä vuonna kai ne on muuttuneet niin, että nyt vaikuttaisi myös vanhoille yo-pisteet (uusi laki). Sitten on vielä oma kommervenkkinsä, kun on näitä uuden reaalin kirjoittaneita. Itselläni  (vanha reaali) pengottaisiin tällä hetkellä, moneenko bilsan, fyssan, kemian ja psykan tehtävään olen vastannut ja niiden pisteillä annettaisiin reaalipisteet. Uuden reaalin kirjoittaneilla katsottaisiin vastaavasti edelliset kirjoitetut kokeet. Sekavia, kun joka alalla on omat systeeminsä.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Yleinen urputustopic vol.3
« Vastaus #134 : 04.04.08 - klo:18:01 »
Lainaus käyttäjältä: "jude"
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Tarvitteepas. Eikös yo-tutkinnon yleisarvosanoilla ole mitään merkitystä korkeakouluun pääsemises?


Ei kai semmoista enää olekaan kuin yleisarvosana? En minä ainakaan saanut sellaista puolitoista vuotta sitten. Vai tarkoitatko jotain muuta, esim. arvosanoja "yleisistä" aineista (vaikka äidinkieli tms)?


Huono ilmaisu mulla, mutta oikea tulkinta Sulla = arvosanat esim. äidinkielessä, vieraassa kielessä, matikassa, suoritetuissa reaaliaineissa.

Lainaus
Pääsykoepainotteisemmaksihan sisäänkäynti yliopistoon on muuttumassa. Jokos tuli se laki, jonka mukaan yo-tuloksista ei enää anneta ollenkaan pisteitä uusillekaan ylioppilaille? Luulen, että se on tänä keväänä tullut voimaan. En ole kyllä varma. Hyvä kun ehdin alta pois, minä en olisi ilman yo-pisteitä päässyt tätä alaa opiskelemaan.


Toisin päinkin mietitään ratkaisua eli, että yo-tutkinnon perusteella pääsis sisään. Pidän itse parhaimpana mallina yo-tutkinnon arvosanojen ja pääsykokeiden yhdistelmää, jota nykyään useimmiten käytetään. Se tarjoa mahdollisuudet a) hyvät tai b) huonot arvosanat yo-tutkinnossa saaneille.
Acta, non verba.