Kirjoittaja Aihe: Kalajuttuja, tosia, tietenkin  (Luettu 1631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Kalajuttuja, tosia, tietenkin
« : 15.11.15 - klo:20:00 »
Hei kalamiehet ja -naiset!
Joko on katseltu talviverkkojen ja muiden pyydysten paikat?
Kohtahan sitä KAI päästään niitä virittelemään.
Muutama pakkasyö tarvitaan kun ne jäät kantavat kevyesti liikkuvan.
Vielä ovat veneillä liikkuneet ohitseni, ei verkkomiehiä niissäkään.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Kalajuttuja, tosia, tietenkin
« Vastaus #1 : 18.06.17 - klo:20:27 »
Sain mato-ongella täysikokoisen hauen  :icon_eek:. Ihan (kaverin) mökkirannassa vain kalastelin, kokeilin josko kissalle löytyisi ahventa, mutta haukeen oli nyt hänen tyytyminen.

Pikkuisen oli syödä nypiskellyt, nostin onkea tarkastaakseni syötin tilaa, ja silloin hauki nappasi kiinni. Teki niin kaksi kertaa, joista jälkimmäinen koitui kohtalokkaaksi.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Kalajuttuja, tosia, tietenkin
« Vastaus #2 : 23.07.17 - klo:21:30 »
Ohoh, eikös meitä kalastajia muita olekaan?

No niin mutta. Huonosti on tullut kalaa tänä kesänä. Eilen kävin kokemassa kaksi katiskaa, toisessa oli särki ja kämmenenkokoinen lahnanlituska, toisessa särjen pää ja "hartiat", ei muuta. Mitä nyt tässä ihmettelen. Mihin oli loppu särki kadonnut  :017:. Joku särkeä isompi oletettavasti käynyt aterioimassa, mutta kuka?

Aiemmin kävi niin, että katiskassa oli pari pikkusinttiä, menin kauemmas kalaan ja piti ne sintit palatessani hakea katiskasta, mutta ei siellä enää mitään ollutkaan. Lieneekö ollut sama tekijä asialla, vai katiskan nielu liian isolle säädetty?

Särki ja lahna ovat kuulemma Suomen parhaat kalat sushiin ja sashimiin, ja kun eivät kissaherralle kelvanneet niin kokeilin sitten itse jälkimmäistä em. ruokalajeista. Särki maistui jotenkin veriseltä, samaan tapaan kuin raaka naudanliha. Lahnasta pidin enemmän. Kokeilin myös etikassa pikakypsennettynä, valkoviinietikka ei toiminut siinä oikein hyvin vaan tuli jotenkin tunkkainen lopputulos.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.