Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XX  (Luettu 27901 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #60 : 22.01.16 - klo:23:08 »
Aamulla oli mukava bussimatka töihin. Ylläni oli toiseksi lämpimimmät vaatteeni, olihan pakkasta vain 27 astetta. Ne lämpimimmät on tarkoitettu yli 30 asteen pakkasille. Yhtään ei palellut bussia odotellessa. Bussipysäkin lasiseinä oli täynnä kauniita jääkukkia. Parin pysäkin päästä kyytiin nousi kolme noin 5-6 vuotiasta sisarusta nuoren äitinsä kanssa. Lapset olivat hauskoja, hyppivät innosta, kun bussi tuli pysäkille (eivät kylmästä, koska seisoivat edeltävästi ihan rauhallisina ja olivat hyvin puettuja) ja silmät naurusta sikkurassa etsivät istumapaikkojaan. Pirteitä tapauksia. Vieressäni istuvalla naisella oli siililapaset ja Virkkukoukkusen raikkaan vihreä kassi, eikä hän ollut paikkakuntalaisia, koska sanoi jäävänsä pois seuraavalla pysäkillä. Paikkakuntalaiset näet vain nousevat seisomaan ja tunkevat mitään puhumatta vieressäistuvan ohi. Kukaan bussissa ei ollut yrmeä tai seissyt tulppana käytävällä, jolloin uudet matkustajat joutuvat ahtautumaan etuosaan käytävälle, vaikka takana olisi vapaita penkkejäkin. Perillä olin iloinen rolaattoripapan puolesta, hän pääsi hengissä nelikaistaisen kadun yli paikassa, jossa ei ole suojatietä eikä jalankulkijoitten liikennevaloja. Klo 8 aamuruuhkassa rollaattorin kanssa semmoinen tienylityspaikka!

Tämä on onnilahjakkuutta.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #61 : 22.01.16 - klo:23:10 »
Tekstivaihtelu sisaren kanssa. Hän opiskelee jotakin jonka unohdin jo koska en ymmärtänyt niin viisaita. Hyvin viisaita kirjoja kumminkin.

Ratkaisin rottaongelman. Vieritin yhden talipallosen lattiaa pitkin ja sanoin että koska. en pysty tappamaan niin en kyllä rupea kuvittelemaan ettei sinua ole, ja tällä terassilla ei sovi kuolla nälkään.

Lintupallo on näpsäkästi mahdoton vieräyttää amppelin reunan yli nyt.

Sisar saa sitten noutaa rottamme luonnonhelmaan tai myydä sen lemmikkieläinkauppiaalle.

« Viimeksi muokattu: 22.01.16 - klo:23:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #62 : 24.01.16 - klo:18:07 »
Lepääminen on päivän onnenseikka, suuri. Hämärän vaihtuessa pimeään tuli uninen olo. Hugelo on oppinut vastaamaan kun kysyy missä Leenan pikku iilukka on. Se rakastaa pesänrakennustaitoa ja kuopsuttelua ja vastaa peittojen alta vain uh?

Onneksi on paljon fleecejämäpaloja, niistä sai siilisopivia vaihdeltavia pestäviä myrkyttömiä hyllypeittoja, rakennus-  ja kuopsutustarvikkeita.  Onni on onnellinen pieni siili.  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #63 : 25.01.16 - klo:09:40 »
Sain univajauksen nukuttua ja olen nyt tyytyväinen kaikkeen näkemääni ja kokemaani.
Lumi, lauha sää, läskisoosi muhimassa, pyykkikone pyörimässä viimeisillään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #64 : 26.01.16 - klo:02:18 »
Pikku siilukkani kaulallani nukahtamassa kun sille laulaa juuri Mozarin aarioita, kuvitelkaa mutta muusta kömpii pois. Tuh.

Pieni lämmin siili unimassa kippurassa niin että kun sen hellävaroen lopulta umpikäheänä siirtää unimahyllylleen lämpöpullon vierelle se vain unisena toistelee Uh huh... Huh...

Huomasin että siilihän laulaa mukana, totta kuin mikä. Sillä on hento, eri korkeuksilla poikkeava ääni joka yhtyy lauluun kunnes se nukahtaa.

Umpikäheys iltalaulun jälkeen kun nyt ehkä se vähän yskittää ja on erikoinen kaulaliina siinä nuutenkin. On kyllä sen arvoista. Olen kuullut koiran laulavan kyllä ja peräti säestykšellisesti vaan en kiiliäisen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #65 : 27.01.16 - klo:15:58 »
Tapasin oppilaani vuosien takaa. Hänelle oli kertynyt sairauksia ja vastuksia sen verran, että se ei tosiaankaan tehnyt minua onnelliseksi. Se sen sijaan teki, että hänessä oli edelleen sama sinnikkään taistelijan kipinä kuin ennenkin.  :023:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #66 : 27.01.16 - klo:20:57 »
Kävimme syömässä edellisen työpaikan työkavereitten kanssa. Mukava ilta ja hyvä ruoka.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #67 : 28.01.16 - klo:11:32 »
Hahaa, tämä toimii taas.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #68 : 28.01.16 - klo:12:26 »
, läskisoosi muhimassa,

Yli parikymmentä vuotta tein gradua katolisesta moraaliteologista. Isäni ja Hannu Taanila tulivat äänittämästä jostakin studiosta. Taanila vain sanoi, että minä olen paras ainakin kahdessa asiassa... körttiläisyydessä ja läskisoosin laitossa. Reseptinä oli perinteiset ruokatarvikkeet ja pullo koskenkorvaa. Kysyin häneltä, että sinä sen pullollisen ruokaan. Taanila sanoi, että puolet ja kokille toinen puoliska. Oli kyllä hyvää.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #69 : 28.01.16 - klo:13:59 »
Yli parikymmentä vuotta tein gradua katolisesta moraaliteologista. Isäni ja Hannu Taanila tulivat äänittämästä jostakin studiosta. Taanila vain sanoi, että minä olen paras ainakin kahdessa asiassa... körttiläisyydessä ja läskisoosin laitossa. Reseptinä oli perinteiset ruokatarvikkeet ja pullo koskenkorvaa. Kysyin häneltä, että sinä sen pulglollisen ruokaan. Taanila sanoi, että puolet ja kokille toinen puoliska. Oli kyllä hyvää.

Jos minä luen seuraavaksi sinun gradusi  :icon_eek:

Minä olen onnellinen uudesta kirjastani, olenolenolen. Voin ryömiä korkkimaton alle olemaan  nöyrä ja silti:  Minä olen onnellinen uudesta kirjasta.  Minulle annettiin tekemistä ja minun opettajani ovat takuulla onnellisia eli onnellistutin omaa työtänsä pienestä palkasta tehneitä ihmisiä siinä sivussa, ja minä voin tehdä sen tiedän jotakin missä mikään tauti ei haittaa vaikka viskoisi pitkin seiniä ja kun opin niinä kolmena vuotena vai viisikö minun meni ja opiskelin niitä teologisia seikkoja mutta pidän tästä enemmän puuhana ja toimena ja ei näitä julkaista edes tarvitse minä tiedän joka tapauksessa että kirjoitan.

Minun on hyvä pidellä tätä käsissäni, koska tämä sittenkin on kuin olisin juossut pari kerrosväliä silloin kun tein opetuskurssin kotiläksyjä ja onhan kaikkea muutakin. Minä jäin pitämään eniten siitä Tätä maata olen rakastanut kaikesta huolimatta.

Ja ei, minä en ajattele itsensä  voittamista ja kehittymistä kilpailuhenkisenä. Kilpailuhenkiselle  ihmiselle kaikki on kilpailuhenkisyyttä. Minä ajattelin tätä....  Niin täytyykin tehdä, niin täytyy olla. Täytyy jaksaa ponnistella oppiakseen ja kasvaakseen vaikka lähtiessään ponnistelemaan ei tietäisi tuottaako uurastus mitään. Ajattelen lääkäriä joka ei vaivaudu  kaiken aikaa itsensä ylittämiseen työssänsä,  hän palvelee potilaitansa huonosti.

Kaikessa mitä me teemne on kyse vuorovaokutuksesta, ja jos tänne on mahdollista jättää vähänkin toista ilahduttavaa sen eteen kyllä on ponnisteltava ja yritettävä, opiskeltava ja välillä jaksettava olla toivoton, me saimme lahjamme toisten palvelua varten, pienet ja suuret, ja jopa puolikkaalla  leiviskää saa iloita jos se poikii kolikoita.
« Viimeksi muokattu: 28.01.16 - klo:14:09 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #70 : 28.01.16 - klo:15:40 »
...ja Hannu Taanila tulivat äänittämästä jostakin studiosta.

 Juhani mainitsi toimittaja Hannu Tanilan, hän oli erittäin mielenkiintoinen radiotoimittaja, oli aina ilo kuunnella hänen ohjelmijaan. Kaksi vieläkin äänessä olevaa suosikkiani ovat Hannu Reime ja Jertta Roos. En tiedä vieläkö Taanila on äänessä jossain, mutta viimeksimainittuja vielä kuulee.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #71 : 28.01.16 - klo:23:33 »
Saattoi olla muistihärö nimen suhteen, ehkä tarkoitin Minna(tms.) Pay:ta, en ehkä Jerttaa. Pitääisi kuulla ääni niin voisi sanoa varmemmin.
 Olen kuitenkin intohimoinen puheohjelmien kuuntellija, olin alkuun Yle-veron vastustaja, mutta huomattuani tarjonnan laajuuden ymmärrän osittain rahastuksen tarpeen, tarjonnan laajuutta en kuitenkaan hyväksy, mutta minkäs teet. Minulle riittäisi yksi valtiollinen kanava, joka tuottaisi "virallista"totuutta,

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #72 : 29.01.16 - klo:00:04 »
Minä myös pidin suunnattomasti puheohjelmista. Jolloinkin 1980-luvin loppupuolella omistin ehyen radion ja kuuntelin jumikset radiosta, sen jälkeen se saikin olla päällä kunnes lähdin hiihtämään. Siis, sunnuntait sillä aika usein päivystin lauantain, arkena en jaksanut.

Tuli monta hyvää ohjelmaa sekä vähemmän hyviä joita oli huvittavaa kuunnella.  Sitten se radio hajosi. Kuuntelu loppui, nyt voi jälleen kuunnella tästä iPadista.  :icon_biggrin:  Telkka oli useasti päällä kuunnellakseni, pitäisi perehtyä radion juuri puheohjelmiin mitä tarjoavat sillä niistä on muistot että olivat iloksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #73 : 02.02.16 - klo:23:02 »
Kirjoittaminen.   :icon_biggrin:   Minä olen onnellinen kirjoittaessani, ja kirjoittaisin vieläkin, mutta ohjelma ilmoitti sulkevansa kaksi ohjelmaa ja pyysi hopusti tallettamaan tekstin jotta voi sammuttaa ohjelman käyttääkseen jonkin huoltokäynnistyksen ja lähdin katsomaan tänne. 

Siksi kirjoitin pitkästi.

Mutta!  Olen onnionnionnellinen. Siiliäiseni nautti kevyen ensi-illallisen, unii peitteissään, olemme jo laulaneet Kuka keksi siilin ja Hugo paras siili on, mutta lupasin että vielä laulamme.  Hugeliini todellakin ääntelee mukana. En voi kuvitella että valittaisi ääneen, se on tuttu ääni kylpyhetkistä, kyllä Hugo yhtyy lauluun aivan selvästi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #74 : 03.02.16 - klo:06:29 »
Kirjoittaminen. Pieni iilukkani vastaamassa, uh uh? Kun kysyn missä Leenan siilukainen on?

Se viime yönä moitti, tuh! Puhuhuh, tuh!
Syystä, olin unohtanut viedä pyörän kylppäristä takaisin. Otin lepyteltäväksi syliin, ja se parkkeerasi siihen. Huvittavaa oli kun se ihmetteli mistä ääni tulee. Sehän kietoutuu kaulalle, siinä tapahtuu jotakin, eilen löysi huulet ja nuuskutti niitä. Koskahan se hoksaa että osa tulee sieraimista.

Ne toimitan nyt ja sitten nukkunen taas.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.