Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XX  (Luettu 27915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #45 : 20.12.15 - klo:11:15 »
Kyläilevät pikkutytöt koristivat joulukuusen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #46 : 20.12.15 - klo:20:45 »
Rauhallinen ja levollinen päivä.
Sain huoneeni siivottua "joulukuntoon"...siis levällään olleet paperit pois lojumasta..

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #47 : 21.12.15 - klo:15:20 »
Vointi alkaa hellittää, jaksoin palauttaa kirjaston kirjat, siellä oli poistomyynti ja sain kaksi hyvää kirjaa eurolla. Ja ihan kehtasin tulla hirmuonnelliseksi siitä kun yleensä olen lahjoittanut ( kun kirjat on aina myöhässä) yhden omani ja kysyin mahtuuko ja hän katsoi ja sanoi, se olisi suuri palvelus. Se vasta tuli ja kuusi jonottaa sitä. Ehkä se on joulukuusi. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #48 : 21.12.15 - klo:18:27 »
Sopivaa pientä puuhailua koko päivän, nuoriso auttoi siivouksessa ja ruoanlaitossa. Eilenillalla kauneimmissa joululauluissa oli kirkko täynnä ja tunnelma lämmin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #49 : 22.12.15 - klo:12:32 »
Eilen illalla soitti yksi vapaaehtoisihminen,  jota en muista. Hän oli vain lukenut sivustolta että apua hakemaan joulukoristeita, en pääse joulujuhlaan ja ripaus oirekuvausta. Hänellekin on basilaarimigreeni  ja  hän halusi lohduttaa ja kannustaa. Hän kirjoitti että se menee ohi kun pääsee eläkkeelle ja saa nukkua paljon ja omassa rytmissään, ja puhuimme siitä kuinka vaikeaa on olla tekemättä koko ajan työtä, tai hän kuunteli, että syyllinen olo on ellei harjoita jotakin, ja erityisesti ettei omaa työtään tee, ja hän oli viisas ja muistutti että tauti on tappava pahimmillaan ja kaikki aivotapaukset saattavat tulla ellei lepää.

Tuntui kuin saisi luvan olla tekemättä vapaaehtoistyötä, kun siihenkin liittyy kiirettä ja stressiä ja epäröintejä.

Se oli hyvin lohdullinen ilta ja Hugo potki tarmokkaasti ja juoksenteli edestakaisin pitkin minua. Se täytyi laittaa kaappiin tyyntymään, pelkäsin että se putoaa. Selitin asian kyllä, onhan Herra Hugo järkevä siili, mutta siitä huolimatta se vastasi vain Tuh. Puhuhuhuhuhuuhuh. En ole varma oliko se vihdoin kaapissa -tuh vai tyhmä orja-tuh. Yleensä se tietämäni mukaan haluaa potkia sylissäollen, ellei se halua jotakin se sähisee ja piikein piikittelee. Vaikkei se minulle, niin ehkä silti. Se on potkiva ja juokseva siili ja pesä on äkkiä potkittu kokoon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #50 : 22.12.15 - klo:16:40 »
Lapsi numero Yksi soitti ja tarkensi, hän on Hesassa yötä hänellähän  on täällä kavereita ja toinenkin täti, oletettavasti kylläkin lapsi Kolmosen asunnossa, ja hakee sekä lahjasäkin että Herra Hugon että minut eli tarkensi vain milloin osapuilleen pakkaan Herra Hugon valmiiksi. Hugelokugelo oletettavasti siirretään nukkuvana lämmitettävällä levyllä lämmitettävän koppaansa kun sellainen on jonka ostin ja samalla ostin mikron kahdellakympillä kun Hugelokugelon Mamma eli kasvattaja huolehtii että Hugelokugelon matkustus sujuu. Niin sain elämäni ensimmäisen mikronkin jolla olen lämmittänyt ruokaa.  :icon_biggrin:

Tämä on uskomattoman suuri palvelus ja viitseliäisyys.  :icon_biggrin:  En aina viitsi valittaa että voin huonosti ja nyt meni ihan valittamatta. Kai tämä osin sen takia että Herra Hugo ei ole ennen matkustanut, eikä voinutkaan jättää kissoja kotiin koska sillä kissalla joka on aivan erityisesti Lapsi Neljän kiintymyskissa on todettu jotakin pahanlaatuista. Kissoilla on suurhäkit ja kun lisäksi matkustaa kaksi koiraa. Nyt ilmeisesti pienkoira on Lapsi Ykkösen mukana.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #51 : 22.12.15 - klo:21:52 »
Hieno joulukonsertti tuossa keskiaikaisessa kirkossa, myös paljon keskiaikaisia lauluja oli.
Kylmän kalsea kirkkosali täynnä...Kamarikuoro Vokaali esitti parastaan..

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #52 : 29.12.15 - klo:22:49 »
Moni seikka, raikas ilma, helppo hengittää. Sitten luin kirjani päätökseen ja siedän sitä, mikä tapahtuu hyvin harvoin. Katselin Areenalta loppuun ne jaksot pappisseminaarisarjaa jotka olivat ykkösjaksossa. Sain hieman kevättä suunniteltua joskin laiskasti eli vietin lomaa! Minulla ei koskaan ole ollut näin lomalomalomaa!

Päiviä vain olla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #53 : 08.01.16 - klo:16:34 »
Puhelinratkaisin ristikkoa kaverin kanssa: Kummallakin nokan edessä sama lehti, luuri toisessa kädessä ja kynä toisessa, keskustellaan visaisimmista kohdista. Välillä lopetetaan puhelu ja pähkäillään itseksemme, sitten taas jatketaan. Tässä hommassa on tupla-aivoista hyötyä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #54 : 08.01.16 - klo:16:44 »
Television urheiluanti. Pakkasen pieni lauhtuminen nosti heti lämpöä sisälläkin.

Eilen tulin onnelliseksi kun ystävä soitti mukavista asioista.

Toissapäivänä lääkäri antoi hyviä toiveita diabeteksen hoidostani, lääkkeet puolitettiin.

Ensimmäiset kevät-enteet tavoitettu lintujen ja musiikin kautta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #55 : 08.01.16 - klo:18:23 »

   Mökillä puuhailu. Kerrostaloissa asuneena jo kohta viisikymmentä vuotta, sitä ennen omakotitalossa, rivitalossa ja ensimmäiset kymmenisen elinvuottani isoissa, vanhanajan pappiloissa mökillä puuhailu, varsinkin kun se on lapsuuteni kesänviettopaikka ja vaarini vanhuudenakoti, puuhailu mökillä on niin niin autuaallista, eritoten nyt muutaman kuukauden taas kerrostaloasumisen perspektiivistä kaipuu kesän, kevään ja syksyn maalaismaisemaan kuvasteleiksen ruusuisena mielessäni.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #56 : 08.01.16 - klo:20:51 »
Lupauduin töissä tuplavuoroon, tosin se jälkimmäinen luvattiin lyhyemmäksi kuin tavallinen vuoro olisi, sairastuneen tilalle. Nyt on ihan duracell-olo kaikesta puuhaamisesta. Lopussa aina kiire kasvaa, vaikka välillä oli hiljaista ja odottelua.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #57 : 11.01.16 - klo:01:08 »
Äitini soitti  enkä pystynyt peittämään alakuloisuuttani vaikka tavallisesti en nyt enää rasita heitä, vaan koetan olla kaikin tavoin kuuntelulla.

Sain sotten  kerrottua mikä mieltä painaa, olisi  pitänyt hoitaa pari hommaa ja täällä oli vähän ikävyyttä.

Hän jaksoi ne kuunnella, vaikka saapui juuri nuoruudenystävän hautajaisista. Eli olin siinä ensin kuuntelulla ja sitten toisin päin.

Myöhemmin sain vielä toisen puhelun kun oli lukenut kirjaani, ja tietysti tuntuu hyvältä, että on oppinut kirjoittamista. Enhän siihen pystyisi ilman kolmea neljää oikein hyvää kurssia ja muutamaa huonoa, ok. Oikein toistuvan virheen kun hoksasi Seita Parkkonen ensimmäisellä tunnilla, niin kyllä tulin onnellisena kotiin. Muistin ne kaikki ja  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #58 : 21.01.16 - klo:10:38 »
Kyllä hyvin onnellinen on ollakseni lumesta. Toivoisin tämmöisiä lumi-  ja pakkastalvia.  Ja minudta on hauskaa että täällä nukkua tuhistelee pieni eläin jolla on oma tahto ja mieli ja suuri persoonallisuus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XX
« Vastaus #59 : 21.01.16 - klo:18:57 »
Aamulla oli mukava bussimatka töihin. Ylläni oli toiseksi lämpimimmät vaatteeni, olihan pakkasta vain 27 astetta. Ne lämpimimmät on tarkoitettu yli 30 asteen pakkasille. Yhtään ei palellut bussia odotellessa. Bussipysäkin lasiseinä oli täynnä kauniita jääkukkia. Parin pysäkin päästä kyytiin nousi kolme noin 5-6 vuotiasta sisarusta nuoren äitinsä kanssa. Lapset olivat hauskoja, hyppivät innosta, kun bussi tuli pysäkille (eivät kylmästä, koska seisoivat edeltävästi ihan rauhallisina ja olivat hyvin puettuja) ja silmät naurusta sikkurassa etsivät istumapaikkojaan. Pirteitä tapauksia. Vieressäni istuvalla naisella oli siililapaset ja Virkkukoukkusen raikkaan vihreä kassi, eikä hän ollut paikkakuntalaisia, koska sanoi jäävänsä pois seuraavalla pysäkillä. Paikkakuntalaiset näet vain nousevat seisomaan ja tunkevat mitään puhumatta vieressäistuvan ohi. Kukaan bussissa ei ollut yrmeä tai seissyt tulppana käytävällä, jolloin uudet matkustajat joutuvat ahtautumaan etuosaan käytävälle, vaikka takana olisi vapaita penkkejäkin. Perillä olin iloinen rolaattoripapan puolesta, hän pääsi hengissä nelikaistaisen kadun yli paikassa, jossa ei ole suojatietä eikä jalankulkijoitten liikennevaloja. Klo 8 aamuruuhkassa rollaattorin kanssa semmoinen tienylityspaikka!