Kirjoittaja Aihe: Riivatut rakkineet 5  (Luettu 27726 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #120 : 02.05.14 - klo:14:15 »
Olen silmäpolilla asioidessani havainnut etteivät ne hienot tietokonelaitteet toimi läheskään moitteetomasti. Olenkin epäillyt että minun "sähköisyyteni" sotkee heilläkin laitteita. Onneksi tärkeimmät toimenpiteet tehdään lääkärin ja hoitajan käsillä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #121 : 02.05.14 - klo:20:49 »
Koetan keksiä, miten saan yhteystiedot ja tekstiviestit Android-puhelimesta talteen (toiseen puhelimeen tai tietokoneelle), ja sitten puhelimen niidenkin osalta siivottua.

Lisäksi haluaisin tietää, miten 3D-tulostin oikein toimii. Miten se saa prässättyä jotain muovijauhoa haluttuun muotoon, ja kuinka tiiviiksi ja kestäväksi paketiksi? Kehittyisikö teknologia vielä niin, että voisin syöttää roskikseni sisällön (lähinnä muovia) johonkin kotoisaan jätemyllyyn ja käyttää sitten 3D-tulostuksen raaka-aineena? Onnistuisinko vaikka tulostamaan itselleni hajonneeseen ompelukoneeseen sen ainoan muoviosan joka siinä on ja joka tietysti juuri se on posahtanut? Tai reppuuni hajonneen soljen tilalle uuden?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #122 : 02.05.14 - klo:21:12 »
Koetan keksiä, miten saan yhteystiedot ja tekstiviestit Android-puhelimesta talteen (toiseen puhelimeen tai tietokoneelle), ja sitten puhelimen niidenkin osalta siivottua.

Lisäksi haluaisin tietää, miten 3D-tulostin oikein toimii. Miten se saa prässättyä jotain muovijauhoa haluttuun muotoon, ja kuinka tiiviiksi ja kestäväksi paketiksi? Kehittyisikö teknologia vielä niin, että voisin syöttää roskikseni sisällön (lähinnä muovia) johonkin kotoisaan jätemyllyyn ja käyttää sitten 3D-tulostuksen raaka-aineena? Onnistuisinko vaikka tulostamaan itselleni hajonneeseen ompelukoneeseen sen ainoan muoviosan joka siinä on ja joka tietysti juuri se on posahtanut? Tai reppuuni hajonneen soljen tilalle uuden?

Ensimmäinen osa kannattaa tehdä siellä mistä osti puhelimen. Heillä on teknologia siihen.

Roskiksen sisältö ei ole käypäistä tuohon, vaikka sen jauhaisi hienoksi, kun se sisältää useita eri muovilaatuja ja epäpuhtauksia. Parasta niistä muoveista on PET, josta useat ne vihoviimeiset avattavat pakkaukset on tehty samoinkuin useimmat elintarvikepakkaukset ja limonaadipullot. Pullon korkit ovat taas PP:tä ja ne erotellaan eri ominaispainojen avulla kierrätyksen yhteydessä.
Ompelukoneesi komponentti onnistuu, jos sinulla on ehjä malli, mistä saa kolmiulotteisella tulostuksella tehtyä kopion. Sama koskee kaikkea muutakin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #123 : 02.05.14 - klo:21:28 »
Muuten lupauksista huolimatta tuli eilen XP:hen päivitys.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #124 : 02.05.14 - klo:23:55 »
^^Mutta voisiko tekniikka kehittyä vielä niin, ettei haittaa, vaikka on eri muovilaatuja sekaisin? Ja jos on merkitty selvästi mikä muovi on kysymyksessä, niin osaanhan lajitella ne erilleen! Ja jos vielä metallin saisi jauhettua/prässättyä/whatever kotiuusiokäyttöön sopivaksi?

Keveitä rullalle käärittäviä tietsikan näyttöjä tässä kanssa odottelen. Niin keveitä, että voisivat vaikka leijua ilmassa. Tai ainakin melkein. Voisi pistää näytön kepin nokkaan juuri omille silmille sopivaan kohtaan.

Pahin rakkine on kumminkin työpöytä, ja se, että toimistotyöskentelyä ohjaa ajatus että pöytä on pakko olla. Tuoleistahan jo on osattu luopua. Seisomista parempana vaihtoehtona pitäisin kyykkyasentoa, mutta tasolähtöisesti suunnitellut rakkineet eivät sitä työasentoa tue.

Entä milloin kerrostaloon johtaa putki, jossa elintarvikkeet suhahtelevat kuin putkiposti konsanaan? Jossain lehdessä oli mainos laitteesta, jolla voi loihtia niin pääruoat kuin jälkkärit. Sanon sitä loihtimiseksi siinä vaiheessa, kun voin antaa masiinalle reseptien nettiosoitteet, ja se tilaa kaupasta mitä tarvitaan ja putkiposti tms. systeemi solauttaa elintarvikkeet kotiin ja ihmemasiina pyöräyttää niistä kolmen ruokalajin päivällisen tilaamakseni ajankohdaksi. Ja jos olen kohokasta tilannut niin lähettää kännykkään muistutuksen, milloin on oltava pöydässä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #125 : 03.05.14 - klo:15:19 »
Lisäkysymyksiä sinulle.

Vika voi aiheutua myös seuraavista seikoista.
Tikulla on vian aiheuttava haittatiedosto? Ammattilainen voi tehdä sille jotain. Virusturvaohjelmat eivät yleensä suostu tarkistamaan tikkuja, mutta voit yrittää, sillä se ei maksa mitään.
Jos tikku on on tehty Applella, niin tuon vastauksen saat aina Windows koneelta ja päinvastoin.
Tikku on viallinen, mikä on epätodennäköistä, mutta mahdollista ja ammattilainen voi pelastaa jotain.

Enpäs olekaan huomannut tätä. En tiedä yhtään mikä vian on voinut aiheuttaa, siellä pitäisi olla vaan kuvia ja ehkä jotain musiikkiakin. En ole vielä yrittänyt ratkaista ongelmaa, mutta aikeissa on. Voin yrittää skannata tikun virusohjelmalla jos osaan.. uusi versio virusohjelmasta vasta ladattu koneelle. Windows-kone on..

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #126 : 04.05.14 - klo:21:47 »
Eilisen illan manasin kun iPad oli lukossa ja mokkula ei suostunut toimimaan. Aamulla se toimi taas kauniisti
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #127 : 04.05.14 - klo:23:27 »
Itse tässä olen ihmetellyt. Ostin iPadiini lisää muistia mutta tämä ei lataa mitään elokuvia mitä katselisin kun ilmoittaa että ei riitä muisti. Tässä on jokin sählinki. Tämä ei saa sitä muistitilaa käyttöön, montako kymmentä gigaa.

 >:( >:( >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #128 : 04.05.14 - klo:23:38 »
Itse tässä olen ihmetellyt. Ostin iPadiini lisää muistia mutta tämä ei lataa mitään elokuvia mitä katselisin kun ilmoittaa että ei riitä muisti. Tässä on jokin sählinki. Tämä ei saa sitä muistitilaa käyttöön, montako kymmentä gigaa.

 >:( >:( >:(

Tunnin HD filmi on reipas 1Gt, joten jos sinulle on lisämuistia asenettu, niin sen pitäisi riittää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #129 : 05.05.14 - klo:08:09 »
Niille jotka juttelevat tekstiviestein ja käyttävät "fiksupuhelinta", suosittelen sovellusta Whats App. Aivan mainio, ilmaiseksi tekstiviestit ja kuvaviestit netin kautta- vaikka ulkomaille asuvalle sukulaiselle.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #130 : 05.05.14 - klo:18:55 »
Kahdesti käyty kännykkäkaupassa eikä tekstiviestien siirto vanhasta puhelimesta ole edelleenkään ratkennut. Jotain sovelluksia on, joilla sen pitäisi onnistua, mutta en onnistu lataamaan niitä. En tiedä tarpeeksi, mitkä jutut on kiinni SIM-kortista ja mitkä itse puhelimesta.  Erilaisten toimintaohjeiden kieli ei ole näin tietämättömälle ymmärrettävää.

Näin tietojenkäsittelijänä (tänään viimeksi ohjelmoinut) ajattelen, että hommanhan pitäisi olla äärimmäisen yksinkertaista: jotakin on tekstimuotoisena yhdessä laitteessa, siirretään se toiseen. Mutta kai tätä homma sekoittavat jotkin ansaintalogiikat tms. häkkyrät.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #131 : 11.05.14 - klo:18:16 »
Toissailtana tuli ohjelmapäivitys konetta sulkiessani. Sen jälkeen työpöydältäni poistuivat etusivula Kopio ja Liitä toiminnot. Ne ovat Muokkaa-otsikon takana, mutta kun yritän liittää kopioimaani virttä, ohjelma liittää päivällä viimeeksi liittämääni  äitienpäivä-laulua.

Vika on korvieni välissä. Nyt jää toistaiseksi iltavirsistä linkit pois.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #132 : 11.05.14 - klo:18:51 »
Ongelma ratkesi. Vika oli omassa päässä, ei johdoissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22094
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #133 : 11.05.14 - klo:19:57 »
"Puolan johto on vaihdettava," sanoi taannoin eräs sähkömies Gdanskin telakalla.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Riivatut rakkineet 5
« Vastaus #134 : 16.05.14 - klo:07:10 »
Olin jättänyt tietokoneohjelmaan tallentamatta viimeksi lisättyjä tietoja. Sitten vahingoissa poistin tiedot, kun en ymmärtänyt, että toinen ohjelma oli kytköksissä tähän ohjelmaan.  :icon_sad: Suoritin koneella (tietojen vai oliko se järjestelmän) palautuksen,joka tapauksessa ohjauspaneelista se löytyi, kommellusta edeltäneeseen aikaan, mutta en saanut uusimpia tietoja takaisin. Onneksi kuitenkin ulkoiselta kiintolevyltä löytyivät vanhat merkinnät, mutta silti harmittaa suunnattomasti, että uudet merkinnät näyttivät kadonneen sen siliän tien.

Näyttäisi olevan joitakin palveluita, jotka palauttaisivat hävinneitä tietoja, mutta enpä oikein uskalla luottaa niihinkään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.