Kirjoittaja Aihe: Tänään 5e  (Luettu 27188 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #45 : 28.01.12 - klo:14:40 »
Kannattaa vetää nollalinjaa tuon metelin hyväksymisessä.  Siis jos ei etukäteen ilmoitettu ja jatkuu hiljaisuudennjälkeen. Näin meidän talossa tehty ja porukka on elänyt useimmiten viimevuodet ihmiseksi. Alkuaikoina oli levottomampaa, mutta varmaan sana kulkee vuokramarkkinoillakin, että missä hyväksytään meteliä ja missä ei.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #46 : 28.01.12 - klo:14:54 »
Itse olen huono nukkumaan.
Menen aikaisin sänkyyn ja nousen kans aikaisin.

Tulee mieleen nuoruudessa reilatessa, kun oltiin Korffulla.
Siellä pienessä hotellissa piti makaroonit hirmuista meteliä aammu kolmeen tai neljään.
Sitten niitä ei nähnytkään ennen kello 14.
Samoin minua ärsytti heidän tapansa heitellä roskat mihin sattuu, jos olivat käytävällä, niin siihen ne roskat tippu kuin kiekko Tapparan molarilta.
Käytävät ja piha oli aina aamulla täynnä roskia ja hotellia pitävä vanhempi rouva keräs nuorten roskia selkä kipeenä, tympääntyneenä.
Muutenkin Korffulla ei paljoa Italialaisista tykätty (  Historian rasite ) öykkäreinä.

Yritin selittää Poijjille, että yö on nukkumista varten ja jos jaksaa pullon tuoda juotavaksi, niin pitää se jaksaa myös poiskin viedä.
Mummeli oli hyvillään kun joku edes yrittää rotia pitää.
Olisin kyllä pannu porukan kuriin, mutta entinen emannuus sanoi minua juntiksi kun en ymmärrä kulttuurikansan tapoja maalaispoikana, joten empä viihtinyt pahemmin enää neuvvoa.
Viimeisenä aamuna aattelin jotta nyt saa eukko aihetta myötähäpiään, herätin koko hotellin porukan, laulelin perinteellisiä, isontalon anttia, Ryysyrantaa, Haistakaa paska koko valtionvalta jne, Käytävällä komeasti, kovaa palkeitten täyeltä mitä nyt 191 senttisestä 120kilosesta lähtee ja kävellen aikanikuluksi het aamulla kun oli muuten hiljasta.
Emäntä jäi huoneeseen piiloon ja kaikki muut tuli hölmistyneen ja pelokkaan näköisenä oville, yksikään ei sanonnut mitään, katselivat vaan hullua suomalaista ja luikkivat takas koloihinsa, kun mulukasin silimiin.
Mitäkö teki omistajamummeli ukkosa kanssa, no vinkkasivat omalle puolelleen keittiöön ja laittovat iloisena parasta pöytään.  :  )

Jaa, että mitäkö emännäntekele , noo laiton sen kilometritehtaalle myöhemmin yhden muun asian takia. :kahvi:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #47 : 28.01.12 - klo:14:55 »
Lainaus
Meteli kesti koko yön. Sähkö- ja akustista kitaraa, mölyämistä kuorossa, ovien jatkuvaa paiskomista tupakalle mennessään ym. Porukkaa siellä oli varmasti toistakymmentä. Ap:llä, kun menin laittamaan autoa lämmitykseen huomasin, että ulko-oven lasi on rikottu ja käytävässä(kin) majaili ainakin kolme nuorta. Soitin talohuoltoon ja poliisille ja talohuollon mies kävi laittamassa oveen pahvin. Poliisi otti tarkan selon yön tapahtumista.

Talosta asioille lähtiessäni vastaan tuli käytävässä sitä samaa porukkaa kaljapullot käsissään ja ajattelin, että voi ei, taasko se alkaa. No nyt tuntuu olevan hiljaista; olisiko joku muu asukas saanut ne jollain keinolla hiljenemään. Soitan heti poliisit paikalle, jos se mölyäminen alkaa uudelleen. Vetivät illalla vielä kuorossa, että "mulle ei koskaan tapahdu mitään". Takaan ja alleviivaan, että tapahtuu, jos se mölyäminen alkaa vielä uudestaan.

Muuten tämä talo on ollut mukavan rauhallinen, eikä minua esim. opiskelijoiden järkevä ja hillitympi ilonpito haittaa. Tässä kerroksessa asui vielä toissa kesänä kaksi oikein kivaa, nuorta naisopiskelijaa kimpassa ja he laittoivat postiluukusta hauskan lapun, jos oli juhlat tiedossa. Siinä pyydettiin mm. etukäteen anteeksi, jos heistä lähtee vähän ääntä...

 

no voi sun sentään  :icon_sad:

toivotaan, että oppivat ensimmäisistä varoituksista,
jos ei, niin häätöhän se on edessä.

Niin meillä tehtiin. Ja hiljaista tuli.

Herra armahda.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #48 : 29.01.12 - klo:18:52 »
 :109:   Sain uusittua facebook-profiilikuvani!  Hurraaaa!!!!     :026: :026: :026: :026: :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #49 : 29.01.12 - klo:19:15 »
Kannattaa vetää nollalinjaa tuon metelin hyväksymisessä.  Siis jos ei etukäteen ilmoitettu ja jatkuu hiljaisuudennjälkeen. Näin meidän talossa tehty ja porukka on elänyt useimmiten viimevuodet ihmiseksi. Alkuaikoina oli levottomampaa, mutta varmaan sana kulkee vuokramarkkinoillakin, että missä hyväksytään meteliä ja missä ei.

Naapuri huutaa aina lapsilleen.
En oo viittinyt valittaa, kun lapsensa laulaa kannelkuorossa, siis kirkkokuorossa lasten.

Ihmetyttää millaisia näistä kahdesta pikkulapsesta tulee isona, kun ainoa kommunikointi heille tapahtuu huutamalla?
Kun rapussa tapaan heitä, niin kovin ovat aran oloisia, mut minkäs teet ja jaksa paljoa ottaa kantaa naapurien tekemisiin.

Mua ei haittaa heidän huutamisensa, mutta pikkasen mietityttää mitä huutaminen saa aikaan lapsille?
Toivottavasti ei mitään. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #50 : 29.01.12 - klo:20:01 »
Naapuri huutaa aina lapsilleen.
En oo viittinyt valittaa, kun lapsensa laulaa kannelkuorossa, siis kirkkokuorossa lasten.

Ihmetyttää millaisia näistä kahdesta pikkulapsesta tulee isona, kun ainoa kommunikointi heille tapahtuu huutamalla?
Kun rapussa tapaan heitä, niin kovin ovat aran oloisia, mut minkäs teet ja jaksa paljoa ottaa kantaa naapurien tekemisiin.

Mua ei haittaa heidän huutamisensa, mutta pikkasen mietityttää mitä huutaminen saa aikaan lapsille?
Toivottavasti ei mitään. :-\

Kyllä sellainnen huutaminen on lapsella pahasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #51 : 29.01.12 - klo:20:04 »
Naapuri huutaa aina lapsilleen.

 :-\ ikävää

Kyllähän normaalit elämisen äänet kerrostalossa on sallittuja ja minusta vieläpä mukavia. Autiotalossa olis vähän kolkkoa asua. Lapsen itku ja muukin metelöinti on ihan ok, mutta jos itku on jatkuvaa niin silloin on jossain vika. Voi tietysti olla kipeä, johonkin koskee tai sitten voi olla heitteillä. Ei kai vauva tai lapsi normaalisti jatkuvasti itke? Mitähän ne koliikkivauvat olikaan?

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #52 : 29.01.12 - klo:20:27 »
Koliikki on usein alle 3kk (alle6kk) ikäisen epäselvät vatsavaivat, jotka laitetaan kypsymättömän suoliston syyksi. Tietysti lapsi / vauva voi itseä esim allergioiden vuoksi epämukavaa oloaa tosi paljonkin tai sitten olla muuten vaikeasti vammainen / sairas ja itkee vain yleistä pahaa oloaa ja ainua lohtu on vanhemman syli. Tolla aikaisemmin olleella nollatoleransiilla tarkoitin aikuisten (juoppo)metelöintiä, en lapsen itkua. Sitäkin meidän talossa oli aikuinaan ja kaikki kyllä ymmärsivät, kun tapauksen tiesivät. Asialle ei voinut mitää; pienellä oli paha olla ja vanhemmat tekivät parhaansa. Kyllä meiltkin välillä on huutoa kuulunut kun kahta ajottain kovinkin kovapäistä poikaa on pitänyt ojentaa  :018:. Se on kuitenkin satunnaista ja pikkuhiljaa vanhempienkin äänitaso on laskenut. :017:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #53 : 29.01.12 - klo:20:51 »
Tänään saimme loppuun Tiitäisen entisen asunnon tyhjennyksen. Kannoimme viimeiset tavarat autoihin ja siivosimme kämpän. Kun Tiiti vei tavaroita autooni, tuli siihen naapurinsetä haastelemaan. Hän lupasi, että minä pääsen taivaaseen.

                  :026: :026: :026: :026: :026:


Kuulema kaikki Fordin omistajat pääsevät taivaaseen, koska ovat kokeneet jo maanpäällisen helvetin.  :002:
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #54 : 29.01.12 - klo:20:54 »
Koliikki on usein alle 3kk (alle6kk) ikäisen epäselvät vatsavaivat, jotka laitetaan kypsymättömän suoliston syyksi. Tietysti lapsi / vauva voi itseä esim allergioiden vuoksi epämukavaa oloaa tosi paljonkin tai sitten olla muuten vaikeasti vammainen / sairas ja itkee vain yleistä pahaa oloaa ja ainua lohtu on vanhemman syli. Tolla aikaisemmin olleella nollatoleransiilla tarkoitin aikuisten (juoppo)metelöintiä, en lapsen itkua.

Kiitos.


myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #55 : 29.01.12 - klo:21:06 »


Kuulema kaikki Fordin omistajat pääsevät taivaaseen, koska ovat kokeneet jo maanpäällisen helvetin.  :002:

Mun viimetalvinen Ford pysähtyi kaupantekoa seuraavana päivänä melkein ruuhka-aikana keskustan pääkatujen valoristeykseen vasemmalle kaistalle, josta oli tarkoitus kääntyä vasemmalle. Onneksi veli oli kyydissä, että saimme sen työnnettyä syrjään risteyksen läpi tukkona olemasta. Kyllä vtutti

Sen auton kesärenkaat oli pitkään mulla vaikka olinkin jo saanut kaupan purettua ja sitten kun omistaja tuli ne hakemaan sillä voortilla niin se kaara ei lähtenyt pihasta käyntiin... HAHHAH...  :003: Annoin sille Nissanista virtaa.

Huom! Fordin akku oli täysin kunnossa?

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #56 : 29.01.12 - klo:21:31 »
Miss Suomen valinta ei osunut kohdalleen!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #57 : 29.01.12 - klo:21:41 »
Miss Suomen valinta ei osunut kohdalleen!

Miss semmoin on valittu?
Nykysin menee nuo missikisatkin ohi, niin ettei niitä edes huomaa. Olen vissiin tullu vanhaksi, kun en niitä noteeraa.
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #58 : 29.01.12 - klo:21:57 »
Miss semmoin on valittu?
Nykysin menee nuo missikisatkin ohi, niin ettei niitä edes huomaa. Olen vissiin tullu vanhaksi, kun en niitä noteeraa.

http://www.iltalehti.fi/missit/2012012915139313_mm.shtml


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33822
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #59 : 02.02.12 - klo:10:45 »
Sain just paistettua sunnuntain seurojen kahvipöytään Homperskat. Hyvin onnistuivat. Muotovaliot n. 75 kpl seuroihin, muotopuolet omiin suihin.
Yhteensä tein 90 kpl.
Ensi sunnuntai on monenkirjava päivä. Meillä on uusi presidentti valittuna. Me olemme ensin kirkossa tehtävissämme ja kohta yhden jälkeen lähden
hakemaan kahvittajia seuroja laittamaan.

Samoille lämpöisille laitoin haukea uuniin ja keitin punikkitattikastikkeen. Perunamuusin laitan 5 min. pussista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)