Kirjoittaja Aihe: Tänään 5e  (Luettu 27303 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #120 : 14.02.12 - klo:13:14 »
Ei mikään ole niin viisas kuin insinööri... Öppis, nosta leuka korkeammalle, jokin teho löytyy missä tehot pelittää...  tai työnnä niitä ylös-alas. 

Se influenssa sitten tuli rokotuksesta huolimatta. 
Ei osuneet antigeenit tällä kertaa päikseen. 

Silmät on vähän kipeät jos lukee tai kirjoittaa, ponnistella ei hyödytä, mutta mitähän sitä katselis Areenalta milloin ei nuku? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #121 : 14.02.12 - klo:14:13 »
^Näissä on semmoinen parin asteen sektori, jolla näkee terävästi. Mutta kun olen tottunut lukemaan koko ruudullisen päätä liikuttamatta! Lukunopeus on paljon suurempi kuin päänkääntelynopeus.

Vaalituloksia tässä jännitän...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #122 : 14.02.12 - klo:15:03 »
Joo, nämä on kinkkisiä.  Minul säädettiin nuottietäisyydelle joskus ja se on täsmälleen löydettävissä läppärietäisyyteen...

Nyt teen jotakin mitä en ikinä normaalisti -- kai siksi ettei kukaan huomais kuin huonoa kirjotan   :053:  .  Mutta:  Suuri Avustushanke Afrikan sarven Nälkäänäkeville epäonnistui, kun kaikki oli jo järjestetty, kirjat  ostettu ja yhteistyötahot innokkaina...   jokin pykälä esti.  Voi sentään, en tiedä edes saako näin toimia, mutta jos yhden kerran.  Tarkoitus on hyvä. 

Niin minä annoin läjän Aholansaari-säätiön hyväksi.  Vasta nyt ilkeän mainita kun muutkin kustantajat oli suopeamielisiä (oli se toki tarkastettu kahdella taholla jo ennen! Ja ainahan omakin tarkastaa ja korjuuttaa).  Eli Aholansaaresta saa ostaa minun viimistä kirjaa (tämän talven kokemusten jälkeen sitten tosissansa viimistä). Jos käytte niin kaikki rahat saa juuri Aholansaari.  Sitä kannustan voimakkaasti, ja leheltä luin ettei rahaa ole liikaa, niin tämä oli minun osuuteni talkoisiinkin. 

Sitä ei hyödytä ostaa muualta mutta JOS sen ostaa Ahiksesta, hyödyttää Aholansaarta.  Se Aholansaaren mies mikä hän on, luki ensin itse sen.  Eli nimi on

Tätä maata olen rakastanut    Tarina Pyhäsrä Kristoforoksesta.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #123 : 14.02.12 - klo:22:48 »
Pyrkimykseni on suuri ekumeeniseen olutseuraan.  Minulla saattaa olla mahkuja, sillä oitis  Körttifoorumin mainitsin, se sai suuret suosionosoitukset samoin  Aidot Aaveet joita ei ole toisilla. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #124 : 15.02.12 - klo:09:40 »
Tänään polven tyhjennys. Moneskohan kymmenes kerta se onkaan? Kuitenkin eka kerta uudessa terv.keskuksessa S-kaupan yläkerrassa Niinivaaralla.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #125 : 15.02.12 - klo:14:24 »
Tänään polven tyhjennys.

110ml ja lähete reumapolille. Jutellaan siellä lääkärin kanssa, josko aloitettaisiin biologinen lääkitys? Olen nyt periaatteessa myöntyväinen, kunhan muutama lääkkeen käyttöön liittyvä käytännön seikka vaan selvitetään.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #126 : 15.02.12 - klo:15:38 »
En ollut moisesta kuullutkaan, joten kurkkasin wikistä. Joo, ikäänkuin rokotteet, elävistä soluista muodostettuja vasta-aineita. OK.
Olen tiennyt vain iilimadot ja sellaiset pikkukalat jotka hoitavat tulehtuneita varpaita altaassa.
Minulla oli Basso, mitä elävin perheterapeutti.  Nyt osaan jo vähän itsekin. Jo oli aikakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #127 : 15.02.12 - klo:23:09 »
Tänään oli kerrassaan jännä päivä...oltiin Heurekassa!  :icon_lol: Joo, kyllä tää koulunkäynti tästä vielä vakavoituu.. Tänään kuitenkin huomasin kauhukseni erään seikan...koskapa olen nykyään helsinkiläinen, olen vaihtanut myös hiippakuntaa...  :icon_eek: :icon_cool: Joo ihan yhtä eläväinen olen kuin ennenkin...  :icon_biggrin:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #128 : 16.02.12 - klo:00:53 »
Kertokaapas ystäväkansa, auttoiko rokotus suojaamaan influenssalta.  Kun minulla ei.
Kyllä kuumeisenakin voi elää ja kiittää, onhan sekin tila. 


Mitä korkeampi kuume sitä hilpeämpi olo.   Isältä perittyyä, ei nyt ehkä ihan viisautta vaan ominaisuus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #129 : 16.02.12 - klo:06:19 »
Mua on auttanut rokotus ja lisäksi aina silloin tällöin omaksi iloksi ja muiden kiusaksi otan raa an valkosipulikynnen.
Ja vastustustuskykyä löytyy. Kaikkea vastustan. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #130 : 16.02.12 - klo:09:43 »
Mua on auttanut rokotus ja lisäksi aina silloin tällöin omaksi iloksi ja muiden kiusaksi otan raa an valkosipulikynnen.
Ja vastustustuskykyä löytyy. Kaikkea vastustan. :-\

Mullakin tosin kävi niin että pitkään vastustin  - minä en pilaa kenenkään kirjailijanuraa - nmuttas sitten en enää jaksanu.  Ensin rupesin täällä  :022:  sitten nousikin kuume neliinkymmeniin.  

Kyllä joskus ihmettelen mikä minua mietityttää noissa "kirjoita luovasti" kursseissa.  Ei sillä, olisin mennyt mutta jokin silti oli minusta oudosti...   minun tuli mieleen, ettei musiikin opiskelijoillekaan järjestetä mitään "soita musikaalisesti" kursseja.  He soittavat.  Vaativampia biisejä aletaan kuunnella levyltä ja käydään konserteissa, niistähän saa nykyisin merkinnän koulua vartyen, mutta  jotkin soittaa loppupeleissä musikaalisesti, toiset ei.  

Jotenkin olen alkanut epäillä...   Ei niillä kyllä ihan mahdottomia opi, ainakaan jos ei ymmärrä opetusta.  Tai niinkuin nyt, että kyllä minä tuosta lauseesta jokac sanan erikseen ymmäörrän mutten mitään kun tekevät niistä lauseen.  Oriveden kurssilta oli opettaja kaksi kolmannesta poissa, lopuilla oli aina joku sijainen joka tipsutti sinne:  Mä oon shillee niiku tollee semmoin kirjailija... mult on sihillee niiku jukashtu yksh kirja... jos mä niinku kertoshin mun eklämästäni...

Lopuksi sanottiin että te olette nyt löytäneet oman kirjailijaäänenne kaikki...     Höpöhöpö. Semmosen etsiminen kestää niin pitkään kuin elämä.   Kyl sitä täytyy vain kirjoittaa ja lukea ja kirjoittaa...   Olen huomannut että yhdeltä opettajalta näissä hommissa oppii 0-1 asiaa.  Tasokkaasta arvostelupalvelusta (NVL) saa saman halvemmalla.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #131 : 16.02.12 - klo:10:02 »
Kyllä joskus ihmettelen mikä minua mietityttää noissa "kirjoita luovasti" kursseissa.

Ensimmäisen firmani toimialaksi viranomainen määritteli jossain vaiheessa "taiteellinen luominen". Siihen loppui uskoni elinkeinoelämän tilastoihin. Kesällä tulee kuluneeksi neljännesvuosisata yhtiön perustamisesta, ja voin mennä takuuseen, että mitään "taiteellista luomista" sen toimintaan ei ole ikinä sisältynyt tippaakaan.

Taiteellinen luominen, hyi olkoon.

Pieneksi protestiksi olen päättänyt, että en käytä luoda-verbiä muusta kuin lumen ja vastaavan lapioimisesta, uskonnollinen diskurssi pois luettuna. Hyvin se on onnistunut jo vuosikausia, vaikka työkseni tuotan tekstiä mm. valokuvauksesta.

Samaa suosittelen muillekin.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #132 : 16.02.12 - klo:10:06 »


Taiteellinen luominen, hyi olkoon.

Mt

Hurraa!    :023:   Siinä se oli!  Tuota minä tarkoitin!  :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #133 : 16.02.12 - klo:10:26 »
Luoda- lapioida ?     ;  )

Siitä tulikin het mieleen Juicen laulu asiasta.

http://www.youtube.com/watch?v=pwvfNODPzTc     :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Tänään 5e
« Vastaus #134 : 16.02.12 - klo:10:33 »
Teen luovaa työtä. Joka työpäivä käsken lukuisia kertoja tietokonetta luomaan: create table diibadaaba as select muuttuja_1, muuttuja_2 from aiemmin_luotu_taulu...  Vai onkos tuo luottavaa, kun en itse luo vaan käsken muita luomaan? (Jaa mutta nyt valmistui edelliset luomukset, joten suunnittelenpa uusia.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.