Kirjoittaja Aihe: Yhdistystoiminta  (Luettu 4720 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Yhdistystoiminta
« : 31.12.11 - klo:17:03 »
Onkos porukka aktiivista yhdistysväkeä?  Itse en ole mukana missään yhdistystoiminnassa, vaikka nykyisellään minulla olisi kyllä voimavaroja ja periaatteessa voisin toimia aktiivisestikin jossain yhdistyksessä. Ei vain ole näemmä osunut kohdalle sopivaa. Muutama kiinnostava yhdistys on kyllä olemassa joiden toimintaa ja olemassaoloa periaatteessa katson mielihyvällä, kuten Suomen meripelastusseura ja Pohjola-Norden.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #1 : 31.12.11 - klo:17:14 »
Kohta päättyvän vuoden uudenvuodenpäätökseni oli liittyä yhdistykseen, ja joulukuussa sain homman hoidettua  :023: Aktivistia minusta ei vielä tullut. Ehkä sekin aika vielä koittaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #2 : 31.12.11 - klo:18:01 »
Olen kuulunut moninaisiin seuroihin ja järjestöihin. Puolueisiin, urheiluseuroihin, ammatijärjestöön, taidepuljuihin.
Nykyään maksan jäsenmaksua vain Kilpiäisten-Lehtolan omakotiyhdistykseen, Vesijakojärven suojeluyhdistykseen, Kasiniemen kyläyhdistykseen, Päijät-hämeen lintutieteelliseen yhdistykseen, Virolahti-seuraan, Piplia-seuraan ja muutamaan muuhunkin kuten Herättäjä-Yhdistykseen, Aholansaaren ystäviin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #3 : 31.12.11 - klo:18:05 »
Minä taidan kuulua HY:een, mutta tarkoittaako se, että kuulun samalla johonkin paikallisyhdistykseenkin, vai liitytäänkö niihin erikseen? Tästä voinee päätellä, etten ole aktiivinen jäsen.  :icon_rolleyes:

Kuulun muutamaan muuhunkin yhdistykseen, joista joihinkin lähinnä siksi, etten ole saanut erottua, vaikka liittymiseen johtaneet syyt eivät enää ole voimassa. Toisiin taas kuulun (peri)aatteellisista syistä joukkovoiman osoitukseksi.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #4 : 31.12.11 - klo:18:20 »
Minä taidan kuulua HY:een, mutta tarkoittaako se, että kuulun samalla johonkin paikallisyhdistykseenkin, vai liitytäänkö niihin erikseen? Tästä voinee päätellä, etten ole aktiivinen jäsen.  :icon_rolleyes:

---

Paikallisyhdistykseen joudutaan ja se on elinkautinen "virka". Herättäjäyhdistykseen kuuluminen ei siis tarkoita automaattisesti paikallisyhdistykseen kuulumista. Jos olet kiinnostunut paikallisyhdistyksestä, niin luulen, että pääset sinne hyvin helposti.

Kuulun myös erääseen toiseen yhdistykseen ja kun tapanani on tehdä asiat perusteellisesti, niin siitäkin näyttää tulevan elinkautinen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #5 : 31.12.11 - klo:18:48 »
Kyllä sitä kuulutaan, mutta olen pyrkinyt karsimaan niitä, kun kuulun aina niihin, joille hommat kaatuu. No eläkeläisellä on aikaa. Herättäjän ainaisjäsen olen ollut yli 45 vuotta, siis liittynyt nuorena ainaisjäseneksi enkä ole katunut. Muita jäsenyyksiäni en ryhdy luettelemaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #6 : 31.12.11 - klo:19:57 »
Paikallisyhdistykseen joudutaan ja se on elinkautinen "virka". Herättäjäyhdistykseen kuuluminen ei siis tarkoita automaattisesti paikallisyhdistykseen kuulumista. Jos olet kiinnostunut paikallisyhdistyksestä, niin luulen, että pääset sinne hyvin helposti.

Kiitos tiedosta! Itse asiassa oman alueeni paikallisyhdistykseen ei ole käytännössä helppo päästä, kun liikenneyhteydet kokoontumispaikkaan ovat meiltä hankalat. Siksi en ole siellä koskaan käynytkään.

Jos johonkin liittyisin, varmaan naapurikaupungin paikallisyhdistykseen, kun siellä on sympaattista porukkaa, johon olen aiempien vuosien herättäjäjuhlamatkoilla tutustunut. Vaan ei sinnekään oikein julkisilla helposti pääse. Seuratuvalle olisi helpoin mennä, mutta eipä ole vuosiin tullut sielläkään käytyä. Olen siis yhdistyspassiivi. Kai sitä jäsenmaksuja maksamalla kuitenkin jotenkin hyvää aatetta tukee.
 

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #7 : 31.12.11 - klo:20:26 »
Olen kuulunut moninaisiin seuroihin ja järjestöihin. Puolueisiin, urheiluseuroihin, ammatijärjestöön, taidepuljuihin.
Nykyään maksan jäsenmaksua vain Kilpiäisten-Lehtolan omakotiyhdistykseen, Vesijakojärven suojeluyhdistykseen, Kasiniemen kyläyhdistykseen, Päijät-hämeen lintutieteelliseen yhdistykseen, Virolahti-seuraan, Piplia-seuraan ja muutamaan muuhunkin kuten Herättäjä-Yhdistykseen, Aholansaaren ystäviin.

No johan oli lista. Itsekin olen liittynyt omakotialueeni asukasyhdistykseen, tosin en enää ole maksanut jäsenmaksua kun siellä samat pallinaamat, jotka on itse itsensä kyläpäälliköiksi ylentäneet; -säätävät omaan lukuunsa niinkuin ovat aina tehneet. Minulle yhdistys ei ole antanut mitään enkä ole siltä mitään vaillakaan. Jääköön siis. Koko yhdistykselle pitäisi tehdä nimimuutos: osuvampi olisi "Valittajayhdistys". Kaikesta valitetaan: katuvaloista, aurauksesta, hiekoituksesta, kastelusta, nurmikoitten leikkuusta...

Kuuluin pursiseuraan kun oli vähän käytännön syistä aikoinaan pakko liittyä. Muuten ei päässyt mukaan syksyisiin yhteisnostoihin ym. Kun sain oman trailerin ja venepaikan, lopetin jäsenmaksun maksamisen (vaikka sisälle yhdistykseen jäi aika rouhevan kokoinen liittymismaksu) -mutta minulle ei sovi sellainen meno että aikuiset miehet pukeutuvat klubitakkiin ja valkeisiin suoriin housuihin nostamaan ja laskemaan seuran mökkisaaressa suomen lippua ja sitten villapaita olkapäille kiedottuna esitetään toinen toiselle mitä hienostuneinta ihmistä.   Jääköön siis moinen kekkulointi sekin.

Ai niin, eräässä vesialueen jakokunnassa olen jäsenenä mutten toimi mitenkään aktiivisesti.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #8 : 31.12.11 - klo:21:42 »
Joskus kuuluin vaikka mihin.

Nyt en kuulu mihinkään.




Herra armahda.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #9 : 31.12.11 - klo:22:32 »

   Herättäjä-Yhdistys, Sukuseura ja Huussi ry
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #10 : 01.01.12 - klo:13:05 »
Kaikenlaiseen mihkä voi kuulua passiivisena

H-Y, Amnesty, Plan, Helsinki-Missio, Lääkärien sosiaalinen vastuu
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #11 : 01.01.12 - klo:16:25 »
Olen yhdistysaktivisti; Herättäjäyhdistyksen lisäksi kuulun tyttönimeni sukuseuraan, maanpuolustusjärjestöön (joka vie aikaa rutkasti, kun vastuuta on kertynyt) ja erääseen vammaisjärjestöön ainakin sekä tietysti ammattini etujärjestöön, josta on oikeasti hyötyä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #12 : 02.01.12 - klo:22:48 »
H-Y (vielä tällä hetkellä ainakin), vasemmistoliitto, maan ystävät, Pohjois-Karjalan lintutieteelinen yhdistys...nämä tällä hetkellä...mutta missään en ole aktiivinen. No ehkä lintuyhdistyksessä kuitenkin vähän. Kannatuksen vuoksi kuulun.

Yhdistysihminen enkä laumasielu ole koskaan ollut.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #13 : 02.01.12 - klo:23:14 »
Muutama vuosi sitten jouduin käymään hammaslääkärillä, joka ei ollut minun vakilääkärini. Tämä seurasi melko aktiivisesti kunnanssamme kaikkea toimintaa ja oli erittäin puhelias tapaus. Juuri kun suuni oli täynnä kaikkea kamaa: sylki-imuria, tampooneja, poraa ja kahta lääkärin kättä, niin hän kysyy minulta: "Sinä se taidat kuulua kaikkiin paikallisiin yhdistyksii?"
Siinä sitten yritän mokeltaa, että leijoniin en kuulu.  :003:

Tämmöisellä pienellä paikkaunnalla on se paha puoli, että jos lähtee mukaan yhdistystoimintaan, niin joutuu melko varmasti johonkin luottamustoimiin. Siksi kartan liittymistä moniin ihan hyvää tarkoittaviin yhdistyksii. Olen kuitenkin pesunkestävä martta ja talkoileva nuorisoseuralainen. Sitten olen jäsen muutamassa muussa yhdistyksessä, joihin riittää se, että maksaa jäsenmaksun.
Pyryharakka

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Yhdistystoiminta
« Vastaus #14 : 04.01.12 - klo:14:30 »
Tuota joo..vissiin edelleen kuulun Kirkonkylän Nuorisoseuraan, kun isukki miuta siihe sponssaa... Mtk sama juttu... Mutta näissä siis olen hyvin passiivisena. Sitten tietysti LuuMu, eli Luumäen elävänmusiikin yhdistys, jonka kekkereillä käyn aina talkoilemassa järjestyksenvalvojan omituisuudessa. Tänä vuonna aion liittyä kahteen yhdistykseen... Kymenlaakson Setaan, koska piän kirjani Kotkassa vaikka Helsinkiin muutankin ja sitten Helsingin suunnilla Anarkisti Marttoihin... Marttailu siis periytyy äidiltä tyttärelle!  :003: