Kirjoittaja Aihe: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.  (Luettu 16967 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #15 : 05.04.11 - klo:21:08 »
Täällä pikkupaikkakunnalla on ollut joskus taannoisina vuosina vapun jeesusmarssi. En ottanut osaa. Juuri samaisesta syystä kuin mitä Tiitiäiseni mainitsi. Koken mielenosoitusmarssit olevan jonkin puolesta jotakin vastaan. Mielestäni Jeesus on sen verran merkittävä "heppu", ettei hän tarvitse minua puolustajakseen. Ja ketä vastaan minä täällää mieltäni osoittaisin uskon asioissa. En todellakaan haluaisi arvioida itseäni toisia paremmaksi uskovaksi.

Olen kyllä Jyväskylässä ollut mukana juhlakulkueessa. Se oli muutama vuosi sitten, kun siellä oli ekumeeninen Raamattujuhla. Pipliaseuran väki käveli juhlakulkueena kirkkoon. Seillähän me käveltiin keskellä tietä ja polkupyöräpoliisit valvoivat meidän kulkuetta. Sitä en kokenut minkäänlaisena mielenosoituksena. Ei siellä kannettu panderolleja kenenkään puolesta, eikä ketään vastaan.
Pyryharakka

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #16 : 05.04.11 - klo:21:24 »
Olen ollut marssimassa takavuosina, monta kertaa. Sinänsä se oli hyväntuulinen tapahtuma, kokonaisia perheitä oli mukana ja sai samalla harjoittaa yhteiskristillisyyttä. En kokenut olevani hurskas tai parempi uskovainen, vaan päinvastoin, sylkykupiksihan siinä joutuu, ja jotkut humalaiset yrittivät häiriköidä ja huudella sivusta. Pääasiassa suhtautuminen oli kuitenkin hyväntahtoisen uteliasta. Välillä oli pelastusarmeijalaisiakin marssissa mukana.

Sen sijaan en kauheasti tykännyt niistä hengennostatus-etkoista ja -jatkoista Senaatintorilla. Ja sitten yhdessä vaiheessa tajusin, että marssin taustalla vaikutti oppi maan valloituksesta: kun astuu jalallaan maahan, samalla valloittaa sitä Jeesukselle (vrt. Joosua ja Kaaleb ja Pyhän maan valloitus). Se ja yleensäkin "hengellinen sodankäynti" liikaa korostettuna alkoi tuntua oudolta. Jos pysytään iloisessa perhejuhlassa ja kristillisessä karnevaalissa, niin sitten se on ok ja ihan hauskaa.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #17 : 06.04.11 - klo:09:11 »
Työväki marssi ensin. Sitten ylioppilaat. Sen jälkeen Kokoomus. Nyt viimeksi jeesukset.

Porvari ei marssi.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #18 : 06.04.11 - klo:10:55 »
Hyvin edustettu asenne tällä foorumilla näyttää minusta olevan se, että kutakuinkin kaikkeen toisuskoisuuteen suhtaudutaan niin, että

"
MINÄ en ainakaan toimi noin, koska MINÄ olen löytänyt jonkun suuremman totuuden ja näinollen en halua olla noin hölmö.
Tuollainen toiminta on ylpeyttä ja koska MINÄ olen niin nöyrä, toimin paremmin / vedän matalampaa profiilia tai muuten vain EN toimi noin,
koska se ei nyt vaan ole kunnon ihmiselle (kuten MINULLE) sopivaa.
"

Tuonkaltainen "nöyryys" estää maailmankuvan laajenemisen, eli on kovin vaikea oppia ymmärtämään OIKEIN sitä logiikkaa, millä "vääräuskoinen" muodostaa oman maailmankuvansa.
« Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:11:00 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #19 : 06.04.11 - klo:11:04 »
Köpihän on jo kateederilla. :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #20 : 06.04.11 - klo:11:09 »
Hyvin edustettu asenne tällä foorumilla näyttää minusta olevan se, että kutakuinkin kaikkeen toisuskoisuuteen suhtaudutaan niin, että

"
MINÄ en ainakaan toimi noin, koska MINÄ olen löytänyt jonkun suuremman totuuden ja näinollen en halua olla noin hölmö.
Tuollainen toiminta on ylpeyttä ja koska MINÄ olen niin nöyrä, toimin paremmin / vedän matalampaa profiilia tai muuten vain EN toimi noin,
koska se ei nyt vaan ole kunnon ihmiselle (kuten MINULLE) sopivaa.
"

Tuonkaltainen "nöyryys" estää maailmankuvan laajenemisen, eli on kovin vaikea oppia ymmärtämään OIKEIN sitä logiikkaa, millä "vääräuskoinen" muodostaa oman maailmankuvansa.


Omasta puolestani voin vastata, että vierastan Jeesus-marsseja siksi, että en ole tottunut semmoisiin. Vappuna lapsuudenkodissani oli puhdasta ja saimme vappuviuhkat ja ilmapallot. Äiti oli tehnyt simaa ja kokeilimme ensi kertaa kumisaappaiden jälkeen pikkukenkiä jalkaan ulkona. Niillähän oli mukavaa hypellä ruutua.

Sanottiin, että kommunistit marssivat tuolloin kaupungissa ja yhdistän vapun marssit heihin. Me emme olleet kommunisteja.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #21 : 06.04.11 - klo:11:56 »
Porvari ei marssi.
... Paitsi jääkäripataljoonan lipun perässä.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #22 : 06.04.11 - klo:15:26 »
Porvari ei marssi.

Porvari marssii huonosti.

Mt

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #23 : 06.04.11 - klo:16:23 »
Porvari tanssii, Suomen Keskusta soittaa pilliä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #24 : 06.04.11 - klo:16:34 »
Porvari tanssii, Suomen Keskusta soittaa pilliä.
Miten olisi yhteiskristilliset Jeesus-tanssit vappuna?

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #25 : 06.04.11 - klo:16:52 »
Kovastippas otatte kantaa. Olen marssinut ja paljon. Minulla on juhlapäivä kesäkuun neljäntenä. 

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #26 : 06.04.11 - klo:16:55 »
http://www.youtube.com/watch?v=VvDBKPADpT8


ps. kannattaa kuunnella sanat! :001:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #27 : 06.04.11 - klo:16:59 »
Porvari tanssii, Suomen Keskusta soittaa pilliä.


Tämä olisi pitänyt saada tuonne Kerro vitsi -ketjuun.  :repee:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #28 : 07.04.11 - klo:07:07 »
Porvari tanssii, Suomen Keskusta soittaa pilliä.

Kuten Katainen Uutisvuodossa totesi, hän pani pannaan hansvilit. Siksi porvarit tanssii twistiä.
Acta, non verba.

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Yhteiskristillinen Jeesus-marssi vapunpäivänä.
« Vastaus #29 : 08.04.11 - klo:12:06 »
http://www.youtube.com/watch?v=VvDBKPADpT8


ps. kannattaa kuunnella sanat! :001:
Yle arkisto körttiläiset

Jos on uskominen Yle arkiston dokumenttiin, niin körttiläiset ennen marssivat IKL:n, Lapuan liikkeen tai Suojeluskunnan riveissä. Körttipuku vaihtui suojeluskunnan pukuun ja kyntöaura kivääriin. Sota ateistista Neuvostoliittoa vastaan hävittiin, ja kun ateistit voittivat sodan, niin alkoi suomettuminen ja rähmällään olo suhteissa ateistiseen Neuvostoliittoon. Onneksi ateistista Neuvostoliittoa ei enää ole, ja nykyisin saavat Suomessa kristityt vapaasti marssia Jeesuksen rivissä Jeesus marssilla vapunpäivänä.

« Viimeksi muokattu: 08.04.11 - klo:12:14 kirjoittanut Frank »