Kirjoittaja Aihe: Hyvää huomenta taas!  (Luettu 27372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #45 : 23.09.10 - klo:07:21 »
Huomenta!  Joka aamu on armo uus ja niinpoispäin.  :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #46 : 23.09.10 - klo:07:47 »
Näin ja huomenia !

Aurinko paistaa - keltaset lehdet pitkin poikin -ihana syyspäivä.
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #47 : 23.09.10 - klo:07:56 »


     


   
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #48 : 23.09.10 - klo:08:00 »
loistava hymiö hippiäinen  :109:
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #49 : 23.09.10 - klo:08:10 »

   :045:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #50 : 23.09.10 - klo:08:44 »
Omenantuoksuista torstai-aamua!           
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #51 : 23.09.10 - klo:17:26 »
Naapurin Matillekin olisi meidän puiden alla omenantuoksua - ja erikoisesti peuroilleen. Kaksi muutakin omakotipuutarhuria haluaa antaa maahan pudonneet Matille ja peuroille, jos vain hakee pois. Meiltä voi hakea puiden alta ja portaiden edessä on pari pussia valmiiksipoimittuja.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #52 : 23.09.10 - klo:18:00 »
Oho!  Matti käy taas teijän puiden alla. Johan se ison laatikollisen haki. Kyllä nyt on Kasiniemen peuroilla purtavaa. Huomenissahaetaan. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #53 : 24.09.10 - klo:07:20 »
Naapurin Matillekin olisi meidän puiden alla omenantuoksua - ja erikoisesti peuroilleen. Kaksi muutakin omakotipuutarhuria haluaa antaa maahan pudonneet Matille ja peuroille, jos vain hakee pois. Meiltä voi hakea puiden alta ja portaiden edessä on pari pussia valmiiksipoimittuja.
Mis asut? Leena hakee.

Huomenta, körttikansa. Herätys.
http://www.youtube.com/watch?v=nDjfVtzrngs
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #54 : 24.09.10 - klo:07:38 »
Huomenta körtti-tohtori!

Aamuisin on kaikkein oudointa kun Basso ei ole keittiössä hääräämässä. Että saa syödä puuronsa ja juoda kahvinsa ilman koirankuonoa sylissä, kuolatippoja lattialla. Saa itse syödä voileivän kokonaan.
Rauhallista on, hiljaista ja ikävää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #55 : 24.09.10 - klo:09:16 »
Huomenia!

Tää Tirpukka tupsahti konttorille palloilemaan... Kerranki on nätti sää, tää koko viikko on tasasesti satanu aamusta alkaen...eilen kyllä päivällä poutaantui. Aamu alkoi rauhallisesti ja hyvillä fiiliksillä. Eilinen aamu vielä kovasti mielessä, sain auttaa naapuria (vein hänet Prismalle, jotta sai ison paketin vietyä postiin) ja toinenkin naapuri jutteli...puhuivat että 2.10. lauantaina on pihatalkoot ja siellä on aina mukavaa, kun heillä on niin kiva porukka ja samaan hengenvetoon, että sie kyllä varmasti viihtyisit niissä talkoissa kanssa... Täytyy mennä...  :) Kyllä tämmösestä maalaistallikasta on kivaa, kun pääs vuokralle tuommoseen kerrassaan sympaattiseen naapurustoon...  :054: Kohta on ihan muumilaakso fiilarit...tai Postimies Pate tai joku muu satuidylli...miten voi olla näin kotoisa fiilis vuokralaisella? Onnea on se.  :D

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #56 : 24.09.10 - klo:10:33 »
Huomenta körtti-tohtori!

Aamuisin on kaikkein oudointa kun Basso ei ole keittiössä hääräämässä. Että saa syödä puuronsa ja juoda kahvinsa ilman koirankuonoa sylissä, kuolatippoja lattialla. Saa itse syödä voileivän kokonaan.
Rauhallista on, hiljaista ja ikävää.

Se on!  Ja vaikeinta lienee ajatella toista koiraa Basson paikalle.  Mitä jos miettisitte kissaa?  Sisar hän otti juuri toisen, osittain se oli työtapaturma... eli on nyt kaksi koiraa ja kaksi kissaa heillä.  Uusi kissa on poikkeuksellisen älykäs ja noin.  Tietysti.  Mutta kissakin ulkoiluttaa ihmistä, ja ottaa persoonallista, luonteeseen kuuluvaa kontaktia.  Minulla on ystävä jonka kissa on riivatun mustasukkainen, kun hän soittaa minulle tai minä hänelle alkaa katti mouruta. Oli kuulemma ihan tyyni mutta kun emännän huomio on muualla, tahtoo sitä ja tahtoo tätä.

Hän ratkaisi ja ennakoi jo nuorena lemmikin menetystä ottamalla uuden eli vaihtoi lennossa.  Koiraihmiselle kissa on outo, tiedän sen, mutta ne ovat hyvin hauskoja kaikkien niiden mukaan joilla kokemusta on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #57 : 24.09.10 - klo:11:20 »
Kiitoksia vaan reseptistä Leena, mutta yritetään ny ainakin alkuun olla itse kissana ja koirana. Kissat on hienoja eläimiä, kaikkein kaunein on lumileopardi. Mutta ei sitäkään voi meille ottaa kun olemme kissa-allergisia. Kumma ettei koira tee samaa kutinaa ja kirvelyä.

Aamulenkillä tapasimme hienon "tikru-kissan", mutta se oli varautunut, ei antanut maanitella itseään. Naapurin koira on uusi ja erittäin varautunut ,
suursnautserin ja airedalenterrierin sekoitus. Venäjän rajavartilaitos käyttää niitä palvelukoirina. Siihen en aio tehdä lähempää tuttavuutta. Isäntään kyllä. Onkin oikein mukava Pohjois-savolainen. Vein heidän oven taakse laatikollisen omenoita. Näin ne omenat kulkee talosta toiseen.
Matti on just tyhjentämässä Maunon pihaa.
Mauno itse pyöräili kahden ämpärin kanssa jonnekin kun ajettiin ohi. Kai oli omenia viemässä.

Nuhanenä Lotta jäysti pikkuisen omenaa ja oli itse aivan "syötävän" suloinen, kuumeisenakin liverteli meille.

80 kpl. tulppaaninsipuleita on nyt maassa. Osan laitoin tyhjiin munakennoihin. Jossain oli vinkki, siis istutin ne siinä maahan.

Kaiken tämän jälkeen purkkihernekeitolle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #58 : 24.09.10 - klo:16:06 »
Oho!  Matti käy taas teijän puiden alla. Johan se ison laatikollisen haki. Kyllä nyt on Kasiniemen peuroilla purtavaa.

Parin kilometrin päässä pientaloalueella oli käynyt karhu yöllä omenavarkaissa. Kuollut karhu oli löydetty keskustasta hotelli Kimmelin rannasta ja teollisuusalueella nähtiin joku aika sitten kaksi karhua. Olikohan niitä vielä muitakin?

Aika karhupitoinen kaupunki tämä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyvää huomenta taas!
« Vastaus #59 : 25.09.10 - klo:07:53 »
Parin kilometrin päässä pientaloalueella oli käynyt karhu yöllä omenavarkaissa. Kuollut karhu oli löydetty keskustasta hotelli Kimmelin rannasta ja teollisuusalueella nähtiin joku aika sitten kaksi karhua. Olikohan niitä vielä muitakin?

Aika karhupitoinen kaupunki tämä.
Siistiä. Kadehdin, täällä ei ole yhtään.  Kuinkahan se karhuparka oli päätynyt Kimmelin rantaan, tietty istunut iltaa, ottanut yhden liikaa, alkanut murista ja päätynyt pihalle, horjahtanut jokeen... :-\

Huomenta. 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.