Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 8  (Luettu 27193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #15 : 27.08.10 - klo:13:30 »
Eilen 26.8 oli Seppo Ahdin eli Bisquitin mainio kolumni Iltasanomassa koskien lääketiedettä ja tässä muutama siteeraus:


"Esikoisemme on narkoleptikko.
 
- Onneksi olkoon ja ihan peruskoulupohjalta."

..............

"Periaatteessa lääketiedettä on kolmea lajia: koululääketiedettä, uskomuslääketiedettä ja vakuutuslääketiedettä.

Jos tauti ei parane koululääketieteellä eikä uskomushoidolla, vaiva lähtee viimeistään vakuutustohtorilla. Koulu- ja vakuutuslääketiede suosivat osin samoja metodeja, mutta koululääketiede käyttää vaikka sellaista kevyttä toimenpidettä kuin rokotusta ennaltaehkäisevästi, vakuutuslääkärin diagnoosi rokottaa jälkikäteen potilaan asemesta raskaasti hänen kukkaroaan.

.....

Homeopatiassa erillistä vastetta ei tarvita, koska homeopaatti itsessään täyttää kaikki humpuukin tunnusmerkit.

Ulkopuolisesta hieman bisarri uskomushoito on oraalinen virtsaterapia, jossa potilas tuottaa itse prosessissa käytettävät tehoaineet. Humpuukivaste on akustinen ja verifioituu (osoittautuu oikeaksi), kun hölskyntä lakkaa kuulumasta hoitoketjun vastakkaisesta päästä"
Acta, non verba.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #16 : 27.08.10 - klo:16:45 »
Viisi tuntia lomaan.....   :039:

Virkistävää lomaa! :icon_sunny:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #17 : 27.08.10 - klo:20:48 »
Foorumilla lukee, että uusin jäsen on myyrä. Tuota en kyllä taida uskoa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #18 : 27.08.10 - klo:21:33 »
Nyt mulla on palion hilloa  :icon_cool: - oikiaa! Keittelin justihin 20ltr mustikoota hilloksi. Nyt en mee enää  mustikkamettähän vaikka mettämaa aivan sinisenä viäläkin. Keruu saldoksi tuli 130ltr ja siitä on riittäny jaettavaksikin ympäri kylää.
Huamenna suunnatahan urheeluseuran perheporukalla merenrannikolle kalareissulle ja suuntana on helluntaiseurakunnan leirikeskus Maksamaalla. Pitääs tänään viälä vispata sangoollinen lättytaikinaa huamenna paistettavaksi. Onkiminen taitaa jäärä mulla vähälle. :icon_rolleyes:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #19 : 27.08.10 - klo:21:36 »
Foorumilla lukee, että uusin jäsen on myyrä. Tuota en kyllä taida uskoa.

Pitäisikö esittäytyä? :003:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #20 : 27.08.10 - klo:22:22 »
Tänään kävin optikolla ja tuloksena käynnistä päässä pitäisi olla kohta moniteholasit. Yksitehot mulla onkin olleet jo kymmenen vuotta ja siinä ajassa näkö on huonontunut aika paljon. Olin vähäsen ymmälläni pokien suhteen mutta ystävällinen myyjätär tuli auttamaan ja annoin hänelle vapaat kädet päättää. Hän valitsi sellaiset muotipokat joista mainitsin tuollaisia olevan ravihevosilla. Kuulemma käyvät meikäläiselle hyvin joten tyydyin ratkaisuun.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #21 : 27.08.10 - klo:22:39 »
Taidatkin olla maamyyrä eli kontiainen! Ainakin Peukaloliisa-sadussa sellaisella oli silmälasit.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #22 : 27.08.10 - klo:22:43 »
Foorumilla lukee, että uusin jäsen on myyrä. Tuota en kyllä taida uskoa.

Myyrä taisi välillä nollauttaa jäsenyytensä. Viestejäkin on vasta parikymmentä.  :icon_wink:
Pyryharakka

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #23 : 28.08.10 - klo:17:38 »
Tänään nousin reippaasti aamulla seitsemäksi töihin, omiin töihini. Klo 15:00 mennessä olin purkanut erään hirsitalon. Apunani minulla oli 2 miestä ja 1 traktorimies jolle maksoin palkkaa. Hirret olin numeroinut etukäteen ja myöhemmin; -joskus tulevina vuosina aion rakentaa niistä kesämökin.  Tänään oli päivä jolloin sai väsyttää itsensä oikeassa rehellisessä työssä.  :kahvi:
Ainoastaa 1 juttu vielä tälle päivää tekemättä: -illalla saunaan!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #24 : 28.08.10 - klo:21:58 »
Tänään nousin reippaasti aamulla seitsemäksi töihin, omiin töihini. Klo 15:00 mennessä olin purkanut erään hirsitalon. Apunani minulla oli 2 miestä ja 1 traktorimies jolle maksoin palkkaa. Hirret olin numeroinut etukäteen ja myöhemmin; -joskus tulevina vuosina aion rakentaa niistä kesämökin.  Tänään oli päivä jolloin sai väsyttää itsensä oikeassa rehellisessä työssä.  :kahvi:
Ainoastaa 1 juttu vielä tälle päivää tekemättä: -illalla saunaan!

Meidänkin isäntä purki kerran hirsitalon isänsä kanssa ja numeroi hirret. Sitten laitettiin lehteen ilmoitus, että hirret ovat myytävänä. Ostajat tarjosivat hirsistä niin vähän, että siihen hintaan niitä ei kannattanut myydä. Niinpä hirret pätkittiin polttopuiksi ja poltettiin pikkuhiljaa keskuslämmityskattilassa. Hyvin ne lämmittivät, vaikka vähän haikealta se tuntui.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #25 : 29.08.10 - klo:09:07 »
Meidänkin isäntä purki kerran hirsitalon isänsä kanssa ja numeroi hirret. Sitten laitettiin lehteen ilmoitus, että hirret ovat myytävänä. Ostajat tarjosivat hirsistä niin vähän, että siihen hintaan niitä ei kannattanut myydä. Niinpä hirret pätkittiin polttopuiksi ja poltettiin pikkuhiljaa keskuslämmityskattilassa. Hyvin ne lämmittivät, vaikka vähän haikealta se tuntui.


No harmi!  Kova työ meni tavallaan hukkaan sitten...   Voi kyllä olla että moni haluaisi itse ensin nähdä sen talon pystyssä niin osaisi arvioida vähän kuntoa vaikka todellisuudessahan puretuista hirsistä se totuus vasta oikein näkyykin kun siellä varauksessa ja salvoksissa voi olla huonokuntoistakin osaa.  Mutta talon ryhdin näkee kyllä pystyssä.

Itse löysin mielestäni edullisen ja sopivan mökin rungoksi n. 50 m2. Ensi kesänä se varmaan pitäisi sitten kuljettaa saareen jollakin konstilla. Kova homma kyllä oli tuo purkaminenkin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #26 : 29.08.10 - klo:21:35 »
Tänään tultiin kotiin Laatokan Valamosta. Upea paikka. Paljon on tehty ja paljon on vielä tekemättä. Se oli meidän seurakunnnan retki sinne. Yöt olimme Sortavalassa. Suosittelen. Yritin vilkuttaa pyrtyharakalle ohiajaessa ja sitten Atanasialle, mutta en huonnut kumpaakaan tien varressa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #27 : 30.08.10 - klo:09:42 »
Virkistävää lomaa! :icon_sunny:

Kiitos!  :) Olenkin jo nyt virkistynyt, kiva aloittaa loma pirteänä kuin peipponen, jo viikonloppu latasi akkuja. Viikko mennä hujahtaa nopeesti mut ihan pian lomailen sit lisää...
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #28 : 30.08.10 - klo:09:47 »
Huomaan, että foorumilla on ollut semmoinen vilske, että taitavat jäädä nyt lukematta, kun ei ehdi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään osa 8
« Vastaus #29 : 30.08.10 - klo:20:58 »
Tuli nukuttua liian pitkät päikkärit. Voi olla, ettei yöllä nukuta vaikka kyllä univajetta on vieläkin.

Näyttää tulevan tyyni ja kirkas yö - tienneekö jo pakkasta?