Kirjoittaja Aihe: Pakolaiset  (Luettu 40457 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Pakolaiset
« : 08.09.15 - klo:13:07 »
Pakolaiskysymys kuumentaa tunteita. Toiset ovat sitä mieltä, että heitä ei lainkaan pitäisi ottaa vastaan ja että heidän auttamisensa Suomessa lisää yleistä turvattomuutta. Mitä mieltä asiasta ollaan?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #1 : 08.09.15 - klo:14:08 »
Nyt näyttää siltä, että yleistä turvattomuutta voivat lisätä maahanmuuttoa vastustavat ääriliikkeet.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #2 : 08.09.15 - klo:15:05 »
Onneksi eivät tule kiväärein tai miekoin aseistettuina. :003: Outous luo aina uhkakuvia, jos niin halutaan nähdä.....Etiopialaisen, kurdin ja romanin aistini rekisteröivät kotikylällä, vaikka ovat kylään sopeutuneita asukkaita.  Tampereella, ehkä täysin peittävä huntu saisi huomaamaan...
Ilmeisesti, meillä on tyhjiä sairaaloita, kouluja, varuskuntia ja tyhjiä asuntoja täytettäviksi. Vieläpä kotimaan asunnottomille, jos heille kelpaisi.
Laajasti tutustuneena Inkeriläisten evakuointi, siirto, asutus ja palautustoimiin kirjallisuuden välityksellä... :039:

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #3 : 08.09.15 - klo:15:11 »
Stalin oli tyhmä.  Jos ois lähettänyt miehittäjät suomeen rääsyläisinä ja ilman aseita, niin suomi ois vallattu nopsaan - 39. Arabimaat ei halua ottaa lisää muslimeja, miksi ottaisikaan, heillähän on jo ne maat.  Eurooppa on hyvä kohde, senhän osoittaa myös historia.  Ei ole eka yritys, mutta nyt hyvin suunniteltu ja onnistunee. Tässä Pakolaisuudesta nuin yleisesti. On Suomi tekstinkin joku laittanut.  Valaisee paljon asioita. Jokainen voi tuosta tehdä omat päätelmänsä.  http://www.liveleak.com/view?i=d42_1373758900#sYo38OM0rRXYroPW.01     :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #4 : 08.09.15 - klo:17:29 »
Arabimaat ei halua ottaa lisää muslimeja

No jaa, riippuu maasta. Saudi-Arabia ei ota; Jordaniassa ja Libanonissa on miljoonia pakolaisia. Arabimaistakin on moneksi.

Eipä Suomessa kaikki suopeasti aina suhtautuneet karjalaisiin evakkoihinkaan:
http://www.evakkolapset.fi/artikkelit.htm
http://tinyurl.com/qyq6hjz (linkki toki foorumilta, jossa on tapana möykätä mitä sattuu)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #5 : 08.09.15 - klo:18:19 »
Luterilainen kirkko ei tee tietääkseni lähetystyötä maahan virtaavien muslimien keskuudessa. Miksikähän näin. Jos olen oikein ymmärtänyt lähetyskäsky ja ilosanoman vienti pakanoille on kuitenkin tärkein työsarka mitä kristityille annettiin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #6 : 08.09.15 - klo:19:18 »
^Miten järjestäisit tuon lähetystyön? Mitä tavallisesta kirkon normaalista kotimaan toiminnasta poikkeavaa erityisesti muslimien keskuudessa tehtävä työ vaatisi?

Voisin kuvitella, että iso juttu olisi kyetä selittämään kolmiyhteistä Jumalaa ja Kristuksen kahtalaista luontoa (koska näissä asioissa se iso ero on), mutta sepä taitaa olla aika kinkkistä ymmärtää itsekin.

Sisälähetystyötähän saa tehdä jokainen seurakuntalainen niin paljon kuin haluaa. Ja saa tehdä myös kotimaisten mihinkään uskonnolliseen yhdyskuntaan kuulumattomien keskuudessa.

Eikös se jo ole hyvä alku, että vastaanottamalla näytetään, että eletään edes jonkin verran uskomme mukaan ja jaetaan omastamme?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #7 : 08.09.15 - klo:19:21 »
Olen allekirjoittanut Amnestyn kautta vetoomuksen sisäministeri Petteri Orpolle.

Tämä on lähimmäisyysvaatimusteko minun kohdallani. Olenhan itse Karjalan evakkolapsi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karlbaxter

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #8 : 08.09.15 - klo:19:37 »
On hyvä erottaa maahantulijoissa pakolaiset ja turvapaikanhakijat. Pakolaiset ovat henkilöitä jotka ovat saaneet YK:n pakolaisstatuksen. pakolaiset haetaan pakolaisleireiltä ja he siirtyvät suoraan kuntiin. Suomi on vastaanottanut n. 1000 pakolaista + Syyrian sodan aikana n. 500 Syyrian pakolaista. Oikeastaan keskustelu pakolaisten vastaanottamisesta on turha, koska heidät haetaan. Turvapaikan hakija on henkilö joka rajalla ilmoittautuu turvapaikan hakijaksi.  Heidät sijoitetaan vastaanottokeskuksiin.  Heidän taustansa tutkitaan. Vain muutama harva heistä saa turvapaikan, suurin osa maahan hyväksytyistä saa oleskeluluvan, ja osa turvapaikan hakijoista karkotetaan. Jostakin syystä yleisessä keskustelussa nämä kaksi ryhmää sekoitetaan toisiinsa. Mitä tulee vastaanottokeskuksissa tehtävään lähetystyöhön niin se on yleensä kielletty kaikilta uskontokunnilta, kun hakija on saanut oleskeluluvan niin hänelle haetaan kuntapaikka ja silloin hänen kansaan voi tehdä lähetystyötä kuten kantaväestön kanssa.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #9 : 08.09.15 - klo:19:39 »
Maahanmuutto ei sinänsä ole kovin suuri ongelma, vastaanottotiloja löytyy ja ehkä kaikkea ylläpitoonkin liittyvää. Mielestäni maahanmuuttajat tulisi hajauttaa eri puolille, ettei syntyisi ghettoja. Ja jotain järkevää tekemistä heille tulisi tarjota, että kokisivat itsensä tarpeellisiksi. Joutilaisuus aiheuttaa monenlaista harmia.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #10 : 08.09.15 - klo:19:47 »
^Miten järjestäisit tuon lähetystyön? Mitä tavallisesta kirkon normaalista kotimaan toiminnasta poikkeavaa erityisesti muslimien keskuudessa tehtävä työ vaatisi?

Aikoinaan perheellämme oli nuori muslimi somalimies ystävänä. Hän oli hyvin miellyttävä nuori mies. Uskonkysymyksistäkin pystyimme puhumaan avoimesti, välittömästi ja ilman riitaa toisin kuin monen suomalaisen "kristityn" kanssa. Somaliryhmä, johon mies kuului, kutsui meidät kerran kylään ja he tarjosivat meille somaliruokia. Oikein hyvä mieli jäi tuosta visiitistä.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #11 : 08.09.15 - klo:20:08 »
Aikoinaan perheellämme oli nuori muslimi somalimies ystävänä. Hän oli hyvin miellyttävä nuori mies. Uskonkysymyksistäkin pystyimme puhumaan avoimesti, välittömästi ja ilman riitaa toisin kuin monen suomalaisen "kristityn" kanssa. Somaliryhmä, johon mies kuului, kutsui meidät kerran kylään ja he tarjosivat meille somaliruokia. Oikein hyvä mieli jäi tuosta visiitistä.

Juuri tätä kiihkotonta ja rohkeaa kohtaamista ja tutustumista tavitaan puolin ja toisin. Toki maahantulijoissa on monenlaisia, mutta niin on meissä täällä jo olevissakin. Onneksi teillä ei sattunut kumpikaan olemaan kiihkeä fundamentalisti, niin pystyitte keskustelemaan.

Minä yritän kotonani tuoda esiin, etteivät kaikki meille asti tulleet ole pahoja hyväksikäyttäjäihmisiä. Lehdessä oli Sisu-ryhmän esikunnan (!) kirjoitus, joka oli asiallisempi ja kiihkottomampi kuin jutut, joita kotona minulle kerrotaan. Minä tarkkailisin tilannetta avoimin silmin ja yrittäisin poimia tiedonjyvät akanoista.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #12 : 08.09.15 - klo:21:13 »
On hyvä erottaa maahantulijoissa pakolaiset ja turvapaikanhakijat. Pakolaiset ovat henkilöitä jotka ovat saaneet YK:n pakolaisstatuksen. pakolaiset haetaan pakolaisleireiltä ja he siirtyvät suoraan kuntiin. Suomi on vastaanottanut n. 1000 pakolaista + Syyrian sodan aikana n. 500 Syyrian pakolaista. Oikeastaan keskustelu pakolaisten vastaanottamisesta on turha, koska heidät haetaan. Turvapaikan hakija on henkilö joka rajalla ilmoittautuu turvapaikan hakijaksi.  Heidät sijoitetaan vastaanottokeskuksiin.  Heidän taustansa tutkitaan. Vain muutama harva heistä saa turvapaikan, suurin osa maahan hyväksytyistä saa oleskeluluvan, ja osa turvapaikan hakijoista karkotetaan. Jostakin syystä yleisessä keskustelussa nämä kaksi ryhmää sekoitetaan toisiinsa. Mitä tulee vastaanottokeskuksissa tehtävään lähetystyöhön niin se on yleensä kielletty kaikilta uskontokunnilta, kun hakija on saanut oleskeluluvan niin hänelle haetaan kuntapaikka ja silloin hänen kansaan voi tehdä lähetystyötä kuten kantaväestön kanssa.

Kiitos tiiviistä ja asiallisesta tietopaketista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #13 : 08.09.15 - klo:21:24 »
Täytyy myöntää että minua joskus hatuttavat sekä kolminaisuusoppi että kaksiluonto-oppi. Kumpikin on inhimillinen pyrkimys sanoittaa koettua mysteeriä, muttei kerrassaan mitään enempää.

tämä nyt on vain minun puuskutustani,   varmasti on täyttä heresiaa hylkiä niitä jne.  , ja jotenkinhan piti koettaa sopia siitä mitä oli koettu, nähty ja miten yhdessä yrittää sitä sitten ymmärtää. Ilman niitä varhaisia kirkolliskokouksia ja niissä tehtyä työtä meillä kai olisi vähän sitä ja vähän tätä kuten taitaa tosin nyt olla  yhtäläisesti 🎭. ehkäpä niille tapauksille ei ihmiskielessä  ole sanoja, ei ainoassakaan. Ja sitten tämmöiset erottavat ihmisiä toisistaan  :icon_eek:

Vaikeaa.

Eihän meilläkään ole kuin yksi Jumala.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Pakolaiset
« Vastaus #14 : 08.09.15 - klo:21:39 »
Aikoinaan perheellämme oli nuori muslimi somalimies ystävänä. Hän oli hyvin miellyttävä nuori mies. Uskonkysymyksistäkin pystyimme puhumaan avoimesti, välittömästi ja ilman riitaa toisin kuin monen suomalaisen "kristityn" kanssa. Somaliryhmä, johon mies kuului, kutsui meidät kerran kylään ja he tarjosivat meille somaliruokia. Oikein hyvä mieli jäi tuosta visiitistä.

Tuohan kuulostaa oikein hyvältä! Ilmeisesti ei mitään tuputtamista kumminkaan puolin. Ollaan yhdessä ihmisiä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.