Kirjoittaja Aihe: Sairauteni II  (Luettu 40855 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #30 : 16.06.15 - klo:07:58 »
Huh! Tämän takia piti koko talo tyhjentää Suvikadulla kun Joensuussa asuin Ellillä siis paikallinen HOAS. Syynä oli siellä hyvin yksinkertainen asia. Oli vain yksi porrasnousu, ja kun väki aamulla rynnisti matkaan ja tarvitsi lämmintä vettä se ei riittänyt yläkerroksiin. Lisättiin painetta ja niin pettivät putket. Seinät kasvoivat niin kauttaaltaan hometta että väki vain sanottiin ylös, osalle voitiin osoittaa muualta kämppä muttei tietenkään kaikille. Olin niin utelias että kysyin perään.

Sillä piti myydä se pikkurivari joka oli kyllä hyvin hauska. Ei rivari oikeastaan vaan kasa rinteeseen kyhättyjä erisuuruisia asuntoja, ja ihan yhtä kahta lukuunottamatta ne suuuuuuuuret pihat. Mutta tosi oli sekin, että se oli aika maan korvessa ja kaikki matkat kuten työhön olivat autottomalle mutkikkaat.

Taisi tulla se muualle muutto vaan minne.   :icon_eek:  Herra ei-ei ei mahda tälle ehken mitään mutta soitan huoltoyhtiöön ja poikkean vielä hänellä, jos olisi kotona. Numeroa ei ole.


Nyt viimmistään on hyötyä siitä että elämä on myötä-  ja  vastoinkäymisissä  :003:  ja seikkailijan  vikaa.
Viepikö Herra toten nyt Italiaan. Trevissä saattaisi olla tilaakin, kun pelkäsivät järistyksiä. Ne olivat jo. Tai muutan signor Antonellin wiinitilalle pesemään tynnyreitä.
« Viimeksi muokattu: 16.06.15 - klo:08:04 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #31 : 16.06.15 - klo:22:43 »
Olen ryhtynyt pitämään särkylokia. Sormista ja jalkateristä sinne kertyy merkintöjä. Parin viikon merkinnöistä ei vielä löydy mitään johtopäätöksiä mahdollistavaa linjaa, paitsi se, että rasitus ei tunnu liittyvän näihin kipuihin, muuten se kyllä tuntuu lihaksissa ym. Ei myöskään sää näytä vaikuttavan eikä ravinto. Eikä täysikuu tai muu kansanlääkinnän alaan kuuluva ilmiö. Onneksi kivut ovat lievähköjä. Vain yhden kerran tuli mieleen, että olisiko otettava kipulääke ja soitettava lääkäriasemalle - mutta sekään toisen käden keskinivelten melko voimakas kipu ei kestänyt muutamaa minuuttia kauempaa.

Lomakauden jälkeen pitää käydä näyttämässä lokikirjaa terkkarissa.

Mt

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #32 : 22.07.15 - klo:15:43 »
Taas näitä tokkurapäiviä, jolloin ainoa mitä haluaa tehdä on istua naama velttona hiljaa paikallaan tasaisen puolihämärässä valaistuksessa.

Pää ei ole varsinaisesti ole kipeä, mutta jotenkin samaan tapaan pökkyrässä kuin joskus on ollut mekaanisen tällin jäljiltä. Ja lihasten kiristely tuntuu pahentavan.

En tiedä mikä on. Alkoholilla ei ole osuutta asiaan (jos olisi, tämä kai olisi krapula). Verensokerin mittasin, ei ollut korkea eikä matala (en ole diabeetikko, mutta ex-kissani oli, ja sen jäljiltä löytyy mittari). Ei ole sillä tavoin toispuolista kipua kuin migreenissä. Syönyt olen ja kahvia saanut.

Olisin ehkä mielelläni nukkunut vielä lisää, mutta työnantaja tahtonee toisin. Enköhän iltaan mennessä virkoa, ja ole sitten taas pirteä kuin peipponen!

Kaiken kaikkiaan vointini on ollut parhaimmillaan yliopistovuosina, kun enimmäkseen sai nukkua silloin kun nukuttaa. Toiseksi työttömänä ollessa, jolloin sama homma. Odotan innolla eläkepäiviä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #33 : 22.07.15 - klo:16:52 »
Tällaisen voimakkaan matalapaeen tultua äkisti päälle, kuten tänään, minulla aina on ollut nivelkipuja. Aiemmin luulin niitä fibromyalgiaksi, mutta lääkäri sanoi ettei sellaista ole olemassakaan.  Nykyään sekin tunnetaan.

Nivelrikkoiset raajani ja niska-hartia jännitykset ennen  työn ja nykyisen netissä istumisten takia tekevät välillä olon jäykäksi. Aamut etenkin ovat tokkuraisia.
Olen ottanut netistä, tietenkin, ohjeet selkä- ja hartia jumppaan. En tee enää mitään kuntoilulaitteella. Se on liian raskasta, Selkäyhdistyksen ohjeiden  mukaan. Nostelen 1,5 kg käsipainoja aamuisin.

Koira on nukkunut lähes koko päivä. Matti nukkuu jo kolmatta kertaa päikkäreitä.
Minä yritän sitkeillä kahvin ja netin avulla hereillä, jotta pääsen taas rytmiin.
Yksikin huonosti nukuttu yö tekee häijyä.

p.s. Onko kissan sokerimittari samanlainen kuin ihmisen ?  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #34 : 22.07.15 - klo:16:52 »
Taas näitä tokkurapäiviä, jolloin ainoa mitä haluaa tehdä on istua naama velttona hiljaa paikallaan tasaisen puolihämärässä valaistuksessa.

Pää ei ole varsinaisesti ole kipeä, mutta jotenkin samaan tapaan pökkyrässä kuin joskus on ollut mekaanisen tällin jäljiltä. Ja lihasten kiristely tuntuu pahentavan.

En tiedä mikä on. Alkoholilla ei ole osuutta asiaan (jos olisi, tämä kai olisi krapula). Verensokerin mittasin, ei ollut korkea eikä matala (en ole diabeetikko, mutta ex-kissani oli, ja sen jäljiltä löytyy mittari). Ei ole sillä tavoin toispuolista kipua kuin migreenissä. Syönyt olen ja kahvia saanut.

Olisin ehkä mielelläni nukkunut vielä lisää, mutta työnantaja tahtonee toisin. Enköhän iltaan mennessä virkoa, ja ole sitten taas pirteä kuin peipponen!

Kaiken kaikkiaan vointini on ollut parhaimmillaan yliopistovuosina, kun enimmäkseen sai nukkua silloin kun nukuttaa. Toiseksi työttömänä ollessa, jolloin sama homma. Odotan innolla eläkepäiviä.

Tuosta kyllä tulee mieleen muutama migreenin variantti. Siihen ei liity kipua, mikä unohtuu lääkäreiltä erinomaisen nopeasti:  aivot eivät tunne kipua vain aivokalvot joilta migreenikipu on lähtöisinkin. Sellainen etäinen kipu kuin kivun kaiku saattaa tuntua, mutta jos on
Väsynyt
Kalpea
Motoriikka haparoi
Tai
On toispuolisesti toimivaa
Tai tunne-elämässä on outo muutos äreään tai tuskaiseen
Tai maailma näyttää pimeältä, enkä puhu nyt vertauksin vaan tarkoitan kirjaimellisesti

On varsin mahdollisesti kyseessä basilaarimigreeni tai ohimolohkoalkuinen, vain aurana oireileva epilepsia

Tarvitset sairaslomapäivän ehkä kaksi
Tarvitset neurologiset tutkimukset
Etsiessäsi neurologia pyydä sellainen, joka on perehtynyt kohtauksellisiin tiloihin kuten epilepsiaan tai migreenityyppeihin

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #35 : 22.07.15 - klo:16:55 »
Öppiäinen! Minä olen erittäin tosissani! Tuo vaiva täytyy tutkia koska sen syy voi olla mikä hyvänsä.
Jos lääkäri sanoo ettei se ole mitään niin hän ei ole ehkä lääkäri lainkaan vaan tautioppinut.

Mikäkö ero niillä on?


Lääkäri ajattelee juuri kaikkien ruumiintoimintojen kautta niinkuin missä veri virtaa mitenkin ja noin.
Tautioppineella on erheellisesti lääkärin ammattinimike mutta hän koettaa muistaa oirenippua ja mitä siitä sanottiin ja ellei hän muista, mitään ei ole.
« Viimeksi muokattu: 22.07.15 - klo:16:58 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #36 : 22.07.15 - klo:18:30 »
Minulla on nykyisin usein päänsärkyä, mutta tiedän sen johtuvan lääkkeistä. Särky alkaa usein takaraivosta oikealta ja leviää välillä koko pään alueelle; erityisesti joskus pahasti silmiin. Silmät punoittaa kuin ruohon polttajalla ja on näköhäiriöitä. Pää on kuvattu ultralla eikä neurologi löytänyt muuta kuin pahan nivelrikon niskassa. Se oli tiedossa ennenkin, koska reumalääkäri aikoinaan totesi kaularankani olevan vino ja sieltä johtuu kivut alempana isoissa nivelissä. Se on kuulemma selkärankareuman sukulaistauti jolla on tieteellinen nimikin jota en nyt muista.

Neurologi väitti, että niskasta säryt ei johdu - tiedä häntä? Marevan ei koskenut päähän mutta tämä nykyinen Primaspan taitaa olla syyllinen. Minulle ei Marevanista (jota käytetään muuten rotanmyrkkynä ja kai myyränmyrkkynäkin) tullut mitään haittaoireita ja INR-arvokin pysyi alkuvaikeuksien jälkeen kohdallaan kuin nakutettuna. Beetasalpaaja Bisosprolol voi myös aiheuttaa päänsärkyä. Sain vaihdatettua entisen Orlocin siihen kun tässä B:ssä on oikea tablettikoko ja Orlocin joutui halkaisemaan. Muuten O:ssakin on vaikuttavana aineena bisoprololi. Bisoprololia käytän liian kovaksi nousevaan sykkeeseen. Hyvin se hiljentää sydäntä parissa tunnissa.

ACE-estäjää en voinut käytää, koska se laski verenpainetta liikaa pieninkin annos enkä losartaania.

Minua huimaa kaikki sydämeen vaikuttavat aineet, mutta kai niitä on syötävä. Reumalääkäri suostui pitkin hampain laittamaan reumalääke Remicaden tauolle ja se on nyt ollut poissa kuvioista 2,5kk. Luulin sen aiheuttavan huimausta ja päänsärkyä, mutta eipä taida ollakaan. Lääkärin soittoaika on 12.8 ja sitä ennen verikoe. En pärjää ilman sitä lääkettä - nytkin särkee molempia käsivarsia olkavartta myöten ja oikea käsi on turvoksissa. Aloitan elokuussa biolääkityksen uudestaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #37 : 22.07.15 - klo:18:58 »
p.s. Onko kissan sokerimittari samanlainen kuin ihmisen ?  :003:

On, se on ihan samanlainen. Eli ostetaan ihmisille valmistetut tarvikkeet. Verensokerin viitearvot vain ovat vähän toiset, ja näyte otetaan yleensä korvalehdestä, jonka laidassa on verisuoni hyvin näkyvissä. Ja ihan samoin piikitetään insuliinia kuin ihmiseen. Äitini suvussa esiintyy LADA-mallin diabetesta, joka ei ole itäauto vaan aikuisella iällä puhkeava ykköstyypin diabetes, ja tarkkailen itseäni sen varalta, jos olisi moinen minunkin riesakseni saapumassa.

Mitä migreeniin tulee niin minulla on kyllä migreeniä, sellaista verraten kivutonta versiota. Aura on mitä tyypillisin näköhäiriö, ja siitä alkaa noin kolmen päivän vaihe, jolloin päässä vihlaisee toispuoleisesti silloin kun verenpaine nousee. Tai siltä se tuntuu. Yskiminen tuntuu päässä erityisen pahalta. Mitään jatkuvaa jyskytystä ei kuitenkaan ole. Tämänhetkinen olo ei ole sillä tavoin toispuoleinen kuin noiden kohtausten aikana. Ja sanoisin että maailma näyttää pikemmin liian valoisalta kuin erityisen pimeältä, eli häikäisee. Minulla on kuulemma ollut pienestä pitäen valoherkät silmät. (Veljelläni oli sitten epilepsia.)

Unohtui kyllä listasta yksi ilmeinen mahdollinen aiheuttaja eli uudehkot moniteholasit, joihin en ole ihan tyytyväinen. Tosin nyt käytin tietokoneelta lukulaseina yksiä vanhoja rillejäni kun tuntuvat siihen tarkoitukseen toimivan paremmin.

Olen siitä omituinen istumaduunari, että minulla ei ole ollut niska-hartiajumeja. Ehkä johtuu siitä, että en usko työfysioterapeuttien ohjeita siitä miten pitää istua, vaan istun kuten kropassa hyvältä tuntuu. Nämä näppikset eivät tunnu koskaan hyvältä ja sen kyllä huomaan välillä kyynärpää - sormenpäät, mutta en sen ylempänä.
« Viimeksi muokattu: 22.07.15 - klo:19:04 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #38 : 22.07.15 - klo:19:12 »
Huh! Tämän takia piti koko talo tyhjentää Suvikadulla kun Joensuussa asuin Ellillä siis paikallinen HOAS.

Sillä piti myydä se pikkurivari joka oli kyllä hyvin hauska. Ei rivari oikeastaan vaan kasa rinteeseen kyhättyjä erisuuruisia asuntoja, ja ihan yhtä kahta lukuunottamatta ne suuuuuuuuret pihat. Mutta tosi oli sekin, että se oli aika maan korvessa ja kaikki matkat kuten työhön olivat autottomalle mutkikkaat.

Nyt alkoi kyllä minua askarruttaa, mitä taloja ovat olleet. Olenhan asunut Joensuussa tuollapäin, ja siellä jo pois muutettuanikin käynyt ja kävellyt. Ja minne sieltä on voinut olla mutkikas matka? Tuohan on jos ei nyt keskustaa niin ihan selkeää kaupunkialuetta kuitenkin. Maan korpi on jossain Noljakassa...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #39 : 23.07.15 - klo:02:25 »
Nyt alkoi kyllä minua askarruttaa, mitä taloja ovat olleet. Olenhan asunut Joensuussa tuollapäin, ja siellä jo pois muutettuanikin käynyt ja kävellyt. Ja minne sieltä on voinut olla mutkikas matka? Tuohan on jos ei nyt keskustaa niin ihan selkeää kaupunkialuetta kuitenkin. Maan korpi on jossain Noljakassa...

Juu kyllä näin oli. Suvikadun ainakin se talo jossa asuin itse eli ensimmäinen keskustasta tullessa tyhjättiin ja oli vuosia paketissa.

Sekoilin tekstissä... Minun täkäläinen kotini sijaitsi silloin Kirkkonummella ja sieltä oli mutkikas matka työhön ja se piti myydä koska jouduin ostamaan Joensuusta opiskelija-asunnon siinä hötäkässä koska opiskelin siellä silloin kolmos- tai nelosammattia riippuen miten ne laskee.

 Eli kun sitten valmiina valuin etelään se puolestaan piti myydä ja sitten asuin joitakin vuosia muuten mukavassa mutta erittäin homehtuneessa vuokratussa 16 neliön pikkukodissa yhtäällä  jossa en tehnyt työtä vaan opetin laulua.

Mutta silloin minulla oli alkuperäisammatin osa-aikatyötä varten täällä kaupungin soluvuokrahuone ja aikani sitten pendelöin edestakaisin kunnes löytyi pikku-hitas.

Se pikkuvuokrahomeasunto oli koska sillä seudulla oli hyvä oopperaluokka ja sain hyviä oopperaopintopisteitä kun tein siellä muutaman oopperan. Silloinkin piti matkustaa vähän liikaa. Ei käynyt pyrkimäni Savonlinnan kuoroon koska olin kaiket kesät ja ylikin taas sitten täällä töissä ja silloin luukutin HOASin soluasunnossa.

Auttoikohan tämä ollenkaan  :icon_eek:

Täällä tarkoittaa pk-seutua.
« Viimeksi muokattu: 23.07.15 - klo:02:29 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #40 : 23.07.15 - klo:02:36 »

Mitä migreeniin tulee niin minulla on kyllä migreeniä, sellaista verraten kivutonta versiota. Aura on mitä tyypillisin näköhäiriö, ja siitä alkaa noin kolmen päivän vaihe, jolloin päässä vihlaisee toispuoleisesti silloin kun verenpaine nousee. Tai siltä se tuntuu. Yskiminen tuntuu päässä erityisen pahalta. Mitään jatkuvaa jyskytystä ei kuitenkaan ole. Tämänhetkinen olo ei ole sillä tavoin toispuoleinen kuin noiden kohtausten aikana. Ja sanoisin että maailma näyttää pikemmin liian valoisalta kuin erityisen pimeältä, eli häikäisee. Minulla on kuulemma ollut pienestä pitäen valoherkät silmät. (Veljelläni oli sitten epilepsia.)

Unohtui kyllä listasta yksi ilmeinen mahdollinen aiheuttaja eli uudehkot moniteholasit, joihin en ole ihan tyytyväinen. Tosin nyt käytin tietokoneelta lukulaseina yksiä vanhoja rillejäni kun tuntuvat siihen tarkoitukseen toimivan paremmin.


Noh, minä arvelinkin. Hyvä olisi olla osaava neurologi vaikka harvakseltaisra seurantaa varten. Ei tuossa magneettikuva mitään toimita, se sulkee pois vakavat jutut kuten kasvaimet. EEG vaikka pitkäaikaisrekisteröintinä olisi hyvä.tosin se on toisinaan tuuripeliä, elkei kohtaus tule se ei tule. Harvalla näkyy se fokus, minulla esimerkiksi kylläkin näkyy aina. Tai nyt en tiedä ei ole nauhoitettu vähään aikaan.

Monitehot eivät todella aina toimi, on hieman arpomisessa kuinka niiden näköalueet saadaan säädettyä hyvin. Itselläni onkin nykyään vain miinuslasit ja luen ilman ja kotona paljolta muutenkin olen ilman. Se ongelma siinä että lasit on aina hukassa.

Mutta en usko tuota oireiden syyksi, en.
« Viimeksi muokattu: 23.07.15 - klo:02:40 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #41 : 23.07.15 - klo:07:26 »
Heräsin kurlkkuni kipeenä  >:(. Luin vähemmänviisauslehdestä tms että probiootti kera maidon vähentäisi infektioita ja ryhdyn niihin. Tai tästä kehkeytyy nuha. No ei harmita ettei jaksa eikä viitti kauniina kesäpäivänä  :003: mutta uskon tiaisviisauteen eli uv-säteiden kaikkia viruisia tuhoavaan voimaan.

Muistan opiskeluajoiltakin miten mentiin lujaa jonkin himmeänsinisen laboratorion läpi koska oli ultravioletit päällä siinä näkyy spektrin lyhytaaltoisinkin osa kyllä. En tiä mitä me pelättiin.

Eli nämä kaksi valotonta vuotta ovat syypäät niin arvelen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #42 : 23.07.15 - klo:09:29 »
Jos joku tapasi minut juhlilla, niin varmaan huomasi, ettei kuntoni ollut paras. Matkalle lähtöpäivänä sain diagnoosin ja lääkkeet. Astma on kuulemma se joka ajaa jalat heti maitohapoille, kun henki ei kulje kunnolla. Muutos oikeilta tuntuvien lääkkeiden jälkeen on ollut dramaattinen. Nyt happi liikkuu keuhkoissa, lihaksissa ja aivoissa. Yllättävä sivuoire on lääkkeen kortisonini aiheuttama käheys. Kurlaan nieluni aina lääkkeen jälkeen ja se auttaa. Siskolla, yhdellä pojallani, toisen siskon tyttärellä jne on sama tauti. Siis sukuvika.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #43 : 23.07.15 - klo:09:56 »


Minua huimaa kaikki sydämeen vaikuttavat aineet, mutta kai niitä on syötävä. Reumalääkäri suostui pitkin hampain laittamaan reumalääke Remicaden tauolle ja se on nyt ollut poissa kuvioista 2,5kk. Luulin sen aiheuttavan huimausta ja päänsärkyä, mutta eipä taida ollakaan. Lääkärin soittoaika on 12.8 ja sitä ennen verikoe. En pärjää ilman sitä lääkettä - nytkin särkee molempia käsivarsia olkavartta myöten ja oikea käsi on turvoksissa. Aloitan elokuussa biolääkityksen uudestaan.

Illalla iltatouhuissa ihmettelin, miten hartiat on leventyneet itsestään? Sitten tajusin, että nehän on turvoksissa ja pahasti. Soitin heti aamulla Reumakeskukseen, kerroin tilanteen sairaanhoitajalle ja sanoin, että olisihan se hienoa kun on leveät hartiat, mutta ei tämä taida ihan tervettä olla. Hoitaja sanoi, että ei kyllä siltä kuullosta ja alkoi miettimään lääkärin soittoaikaa nopeammin ja sain sen maanantaiksi. Huomenna verikoe. Olin kiitollinen, mutta äsken sama hoitaja soitti ja olivat neuvotelleet siellä jonohoitajan kanssa ja päätyneet siihen, että voin tulla maanantaina suoraan tiputukseen, koska olen saanut biolääkkeen toistakymmentä kertaa jo aikaisemminkin. Lääkäriä ei siis tarvita. Remicade on vaihtunut Inflectra merkkiseksi, jonka jo tiesinkin että se vaihtuu. Remicadesta on mennyt patentti ja sen pystyy nyt vaihtamaan. Tämä uusi lääke on sairaalalle noin 70% halvempi. Näin ne viimeksi kertoivat. Kaikki sairaalan käytössä olevat kahdeksan biologista lääkettä tulevat ajan kanssa vaihtumaan halvemmiksi. Jää niille kyllä siltikin hintaa. Näistähän Kela ei korvaa sentin hyrrää, koska ne on sairaalassa annettavia. Pyysin, että saisinko suojalääkityksen ennen tiputusta kun edellisestä kerrasta on jo pitkä aika ja kyllä kuulemma järjestyy. Nyt olen vielä kiitollisempi  :eusa_angel:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #44 : 23.07.15 - klo:10:56 »
Auttoikohan tämä ollenkaan  :icon_eek:

Kyllä se vastaa ihmettelyyni, miten Suvikadulta olisi vaikea matka. Ja siihenkin, missä siellä olisi rinteeseen heitettyjä isopihaisia taloja ollut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.