Kirjoittaja Aihe: Sairauteni II  (Luettu 40853 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #135 : 24.11.15 - klo:12:59 »
ratkesikohan se Öppiäisen ongelma silmälaseista johtuvaksi.

En nyt muista, mikä kaikista ongelmista, mutta sitten viime (epäonnistuneen) yrittämän en ole saanut uudelleen yritettyä optikkoreissua. Minulla pitäisi olla patistuspalvelu. Ne, joilla on rouva, usein sanovat, että sellaisella hoituu myös patistuminen. Olisi kätevää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #136 : 24.11.15 - klo:13:46 »
Influenssarokotus on minullakin mielessäni. Kun on tämä lentsu, nuhan ja yskähtelyn
vuorotellessa ilman kuumetta, ajattelin kysäistä pääterveysasemaltamme voinko nyt ottaa piikin, mutta ...  Kolmekymmentäkolme puhelua oli jonossa. En jäänyt langalle vaan käännyin google-aseman puoleen.
Vasta Vauva-sivuston keskustelussa joku vastasi että jos ei ole kuumetta voi ottaa.

Googlen  ja somen terveysneuvoista kuulema moni nykyään hakee vahvistusta omalle diagnoosilleen, ja se on tiemmä hyvä apu lääkäreille. Oikein tv-uutisissa kertoivat.
Ei nyt mistä tahansa ole apua, eikä mistä tahansa kannata kysellä, saati huolestua.

Vertaistuki oli minulle  myyrän   taholta oikein hyödyllinen liian matalaksi menneen verenpaineen suhteen. Kun puolitin lääkkeet on arvot nyt sopivat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #137 : 25.11.15 - klo:12:11 »
En nyt muista, mikä kaikista ongelmista, mutta sitten viime (epäonnistuneen) yrittämän en ole saanut uudelleen yritettyä optikkoreissua. Minulla pitäisi olla patistuspalvelu. Ne, joilla on rouva, usein sanovat, että sellaisella hoituu myös patistuminen. Olisi kätevää.

Huimausta olen ajatellut. Sitä ajattelit johtuvaksi väärän vahvuisista silmälaseista,
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #138 : 25.11.15 - klo:12:30 »
Olemme varhaisvuosien ystävän kanssa päätyneet perustamaan oma apu, digitalisoivat aktiivieläkeläiset - asunto-osakeyhtiön jossa eläminen käy edulliseksi. Sekä fyysiset psyykkiset että sosiaaliset pulmat ottaa yhteisö digitalisoiden asianmukaisesti kantaakseen. Sinne toki huolitaan myös pariskuntia.

Asunnot ovat pienehköjä kuten Hesassa nytkin, mutta se täytyy pystyttää lapsuuden leikkitanhuville tai jotain, ja koon arvioisi tyydyttävän helsinkiläisissä onnellisina pysyneihin. Tarkka lokalisaatio on nimeämättä. Digitalisoimme lähiviljelijään  joka  tuo tilatut ravitsemustarvikkeet viileävarastoihin. . Samoin terveysasema digitalisoi ja sinnepäin koulutetut ottavat ne skypetykset vastaan ja juttelevat jonkin Sari Sairaanhoitajan kanssa joskin tähtäämme kaikessa omavaraisuuteen.
Meillä on yhteistila omien asuntojen keskiössä,  sinne  tulee lehtiä,  on suuri kirjasto ja kotiteatteri yms. Siellä voi viettää laatuaikaa. Siellä luennoidaan ja opiskellaan Avoimissa Yliopistoissa.

Tähtäämme teemaan kaveria ei jätetä ja kukaan ei joudu omaishoitamaan yksin.  Siis se ei aio olla kommuuni. Emme kestäisi kommuuneja. Vaan niin että jos Marjo kaatuu niin Pirjo huomaa sen niin ettei Marjon tarvitse murtuneella lonkalla lojua yksin kunnes joku joko kuulee koputusta tai sitten ei.

Samoin jos jollakin puoliso käy äreäksi, me tiedämme mistä se johtuu tai ainakin digitalisoimme ja tilaamme dementialaastaria.

Kirjastosta siis tulee todella tasokas.

Rakennus on yksikerroksinen, päädymme tähän monen kaksikerrosomakotitalon siivoamisen vaivaa valittaneen valitusta kuultuamne.  Talonmies saa ilmaisen kaksion. Pidämme, että poliisin ammatti olisi siihen hyvä. Ja kun niitä valmistuukin työttömiksi. Harkitsemme muitakin työllistämistoimia, sillä tämä hakee yritystukea. Vatuloivat Vanhukset tai jotain.

Jos kuka tahtoo mukaan niin nyt on aika.
« Viimeksi muokattu: 25.11.15 - klo:12:34 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #139 : 25.11.15 - klo:23:51 »
Huimausta olen ajatellut. Sitä ajattelit johtuvaksi väärän vahvuisista silmälaseista,

En ole kärsinyt viime aikoina huimauksesta. Mutta nämä rillit eivät siitä huolimatta ole hyvät.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #140 : 02.12.15 - klo:09:48 »
Eilisessä kontrollissa näkyi taas hiukan silmäni makulan turvotus lisääntyneen.
Lääkäri sitä ehdotti, mutta kysyi myös haluanko jatkaa pistoshoitoa. Haluan tietenkin jos toisena vaihtoehtona on näön menetys kokonaan vasemmasta silmästä.

Olin sen verran hämmästynyt vaihtoehdoista etten osannut kysyä onko tämä nyt kunnallinen säästötavoite, että lopetettaisiin pistoshoidot.
Ensi viikolla taas pistetään. Se on 9. kerta. Silloin myös kysyn mitä tapahtuu jos hoitoa ei jatketa. Onko yli 70-vuotiaita ohjattava säästösyistä pois hoidoita.

Näkökyky on minusta tärkein aisteista. Hajuitta ja mauittakin voisin olla, mutta
tuntoaisti ja kuulo ovat tärkeitä niinikään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #141 : 02.12.15 - klo:11:16 »
Tuntoaisti on tärkein. Ilman tuntoaistiahan sitä voi vaikka nojata tulikuumaan hellanlevyyn eikä huomaa mitään, ennen kuin haistaa palaneen lihan käryn. Eikä tajua umpisuolentulehdustakaan. Ja jos vielä lasketaan tuntoaistiin mukaan liiketuntoaisti. Mitähän tästäkin näppäilystä tulisi, jollei se kertoisi, miten sormet liikkuvat. Kävely vielä vaikeampi suoritus; taitaisi olla mahdotonta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33758
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #142 : 02.12.15 - klo:12:39 »
Tuo oli minullakin tiedossa ja kirjoitinkin siitä jo vähän kunnes tämän läppärin yliherkkä tuntoaisti vetäisi tekstit pois enkä viitsinyt tehdä uutta laveampaa sepustusta.
Kyllä, tuntoaistin tärkeyttä on sekin, että jos se puuttuu ei koiran silityskään tunnu kai missään. Eikä kissan raapaisu  :003:

Kuulon menetys rajoittaa sosiaalista kanssakäymistä. Sen olen joutunut huomaamaan kotona.  :icon_sad:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #143 : 03.12.15 - klo:13:05 »
Tekisi mieli todeta riesani kun ihan oikeasti väsyttää ja kurkussa tuntuu sangen usein kuin olisin nielaissut siilin. En ole, se nukkuu siiliunta ylähyllyllänsä teltassansa ja huomauttaa puhuhuhuhuhuuhuh, jos ja kun jonkin tuoreen veden tuomisen verukkeella minun täytyy sen kanssa saada vaihtaa pari sanaa.

En siis ole nielaissut ainakaan rakastani  Kugeliinia Vaan nuhaisaa on oloni ja särkyisä. Hyvin outoa tämä.

Nimeäisin vaivaksi mutta jatkuu liian kauan mennen tullen viipyillen. Paha jos tulee kun pitäisi mennä johkin johon ei siis yhtään huvita.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni II
« Vastaus #144 : 03.12.15 - klo:22:08 »
Sairastetaan tästä lähtien osassa III

Tunnen henkilön, jolla on uusinut rintasyöpä (50v, 65v ja on nyt 73v ei oireita), leukemia, astma ja melanooma ja tärkein huoli on onko tukkani nyt hyvin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi