Kirjoittaja Aihe: Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006  (Luettu 37785 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa minttu

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 197
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #30 : 06.07.06 - klo:14:03 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
[Musta olis niin hienoa tietää, kuka Myyris on!


Sen tunnistaa helposti: kärttyisä, melko karvaton pikkujyrsijä, joka tapaa rouskuttaa toisten akillesjänteitä. (Hehe)

Taitaa tänä(kin) vuonna jäädä juhlat väliin tai ainakin vähiin töiden takia. Miittiin en ainakaan jouda. Harmittaa.

"Ensi vuonna Jerusalemissa!", Lahtikin kelpaa jos armon aika saa jatkua.

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #31 : 07.07.06 - klo:16:48 »
Huomenna heti kun kynnelle kykenen liityn juhlakansaan.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #32 : 07.07.06 - klo:23:28 »
Notta minäkin, hiliaanen, isoo pohojalaanen, meinaan tulla juhuliihin. Enkä sitte rupia rimajamahan. Nähärähän! :-k
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #33 : 09.07.06 - klo:00:11 »
Arvakkaa mihinä mää nytte olen! :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #34 : 09.07.06 - klo:00:28 »
Jeps tuli päiväreissu tehtyä herättäjäjuhlille...ekan kerran elämässäni! Mutta oikeastaan oli kuin olisin aina ollut siellä. Kaikki tuntui jotenkin niin tutulta ja omalta ja juuri sellaiselta, kuin olen aina kuullut. Mikähän lie, ettei ole ennen tullut käytyä. Varmaan, kun niin harvoin on porukatkin käyneet, vain silloin kun on juhlat hyvin lähellä olleet ja nytkin olin sitten tätin mukana, kun se on ollut huomattavasti useammin juhlilla, kuten tänäkin vuonna. Rippikoulunkin olen käynyt seurakunnan leirillä ja taas tänään harmittelin sitä, ettei tullut silloin mieleen, että olisin Aholansaaressa voinut sen käydä, niin olisi ehkä ollut muutakin kuin  ainaista hauskanpitoa, jolloin itse asia jäi vähemmällä. Ei ole sitten sitäkään kautta tulleet juhlat tutuksi. Mutta tänään päätin, että varmasti lähden uudelleenkin, kunhan joskus on taas lähempänä. Espooseen en varmaankaan lähde ja Lahtikin on vähän turhan kaukana, mutta Kiuruvesi ja Seinäjoki ovat taas mukavan lähellä. Tai eihän sitä koskaan tiedä! ;)

Siis aamulla ennen viittä heräsin ja tunti sitten tulin kotiin, niin kieltämättä alkaa vähän olla vähän väsynyt olo. Kuitenkin jokin vain tekee, että niin älyttömän mukava mieli tuli tuliaisena! Todella hyviä ja puhuttelevia puheita oli joukossa jne. Siionin virsistä olisin kaivannut enemmän niitä tuttuja, kun nyt oli aika paljon näitä uusia. Huomasinkin, että ihmiset ympärillä heti lauloivat usein lujempaa, kun vanhan kirjan puolelta oli. Toisaalta hyvä ne on uudetkin pikku hiljaa opetella... Oheistapahtumiin en kerennyt tutustua, kun tätin mukana koko päivän olin, ettei eksytä... Kiitoksia kovasti kaikille järjestelyissä mukana olleille  -ainakin omalta kohdalta juhlat meni tosi hyvin!
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #35 : 09.07.06 - klo:00:45 »
No pitää tässä vielä se kertoa, että en sinne foorumitapaamiseen sitten tullut, vaikka vähän aattelin. Oltiin kuitenkin toisella puolen aluetta, niin aattelin, että en viitsi lähteä sokkelehtimaan, kun en kuiteskaan ketään siellä henkilökohtaisesti tunne. No, kyllä minä kuitenkin tiirailin päivän uteliaana ja huomasinkin aika monen niistä, joilla on kuva täällä. Sitten loppujen kohdalla piti veikkailla, ketkä voisi olla foorumilaisia. Taisinpa tehdä ostoksiakin foorumilaisten kanssa. ;)

Körttipukuja ei liiemmin ollut, niin jäi mieleen, kun yhdellä tytöllä oli. Ensin aattelin, että se on Eliza, kun eikös sinulla Eliza ole puku ja olet ehkä jossakin ketjussa sanonut, että aiot pistää sen juhlille tms.? Sitten katsoin, että pitkät hiukset, niin ei täsmää tuon foorumin lyhyttukkaisen Elizan kanssa...ei siis tärpännyt.

Sitten m.k:ta en meinannut ensin tunnistaa, mutta sattumoisin olin ostoksilla ja maksamassa, kun kuulin, että joku esitteli m.k:ta nimeltä ja olen sen jossakin ketjussa nähnyt ja toinen vielä tiedusteli, että onko mistä kotoisin, kun semmonen sukunimi. Käännyin katsomaan ja niinpäs taisi löytyä lisää foorumilaisia.

Kaikkiaan aika paljon näkyi siellä "tuttuja", joita en oikeasti tunnekaan. ;) Semmosta salapoliisityötä tullut tänään tehtyä...eihän se kyttääminen niin viisasta ole, mutta silti oli kivaa ajatella, että tuonkin kanssa on ehkä keskustellut netissä ja tuo on vähän samannäköinen kuin siinä kuvassa jne...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #36 : 09.07.06 - klo:13:01 »
Minä jouduin lähtemään jo vuoroveisuiden jälkeen pois kun oli eilen ystävän häät, ja kyllä riipaisi. Kun kävelin kentältä pois, niin kyyneleet valuivat silmistä, koska niin ikävä oli kesken kaiken lähteä. Toivoisin olevani siellä nytkin, mutta ei voi mitään, ensi vuonna uudestaan.

Onneksi se aika minkä siellä ehdin olla, oli niin kovin ihanaa! Pe-iltana yritin etsiä Miinan avulla m.k:ta yökahvilasta, mutta jonnekin saunomaan se oli mennyt :) Aatto- ja aamuseurat ehdin kuulemaan. Ja voiko mikään olla niin rauhoittavaa kuin ne puheet ja virret; pidin vaan silmiäni kiinni ja nautin! Olisipa jo ensi vuosi! (ja olkaa te onnelliset, jotka vielä tälläkin hetkellä olette Ylivieskassa, tahtoisin niin olla veisaamassa siellä Herraa hyvää kiittäkää...)

Poissa mamma

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 1
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #37 : 09.07.06 - klo:18:14 »
mua vähä jännittää,kun en ole koskaan ollut missään keskustelu foorumissa.mutta nyt tuntui,että just näille sivuille on päästävä!!olin eilen illalla Ylivieskassa kuuntelemassa konserttia,jossa esiinti Leppilampeja ja Löytty orkestereineen.Olen vieläkin  aivan liikuttunut...ja todella kiinnostunut körttiläisyydestä

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #38 : 09.07.06 - klo:21:13 »
Lainaus käyttäjältä: "mamma"
mua vähä jännittää,kun en ole koskaan ollut missään keskustelu foorumissa.mutta nyt tuntui,että just näille sivuille on päästävä!!olin eilen illalla Ylivieskassa kuuntelemassa konserttia,jossa esiinti Leppilampeja ja Löytty orkestereineen.Olen vieläkin  aivan liikuttunut...ja todella kiinnostunut körttiläisyydestä


Tervetuloa.

Olo on väsynyt ja huojentunut. Ja fyysisesti palanut. Oli kiva törmäillä väkeen juhlilla. Ja oli mukava viettää päätösseurat seurapenkin (-nurmikon) puolella, relata, viettää hetki sellaista vähän perinteisempää herättäjäjuhlaeloa. Tulihan se "foorumimiittikin" pidettyä. On siitä joku kuva, voisi sen kai linkitellä, kunhan taas henki riittävästi pihisee kameran esiin kaivamiseksi.

Poissa pasipa

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 1
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #39 : 09.07.06 - klo:22:41 »
Moiks. Tietääkö joku, miten saisin ostettua juhlilla myynnissä olleita "odotan noutajaani" -paitoja? Tahtoisin TOSI kovasti pari kpl niitä, maksaisin tietysti postikulut yms.

Keneltä asiaa voisi kysellä, juhlien markkinointivastaavaltako vai joltain muulta?

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #40 : 09.07.06 - klo:23:33 »
Lainaus käyttäjältä: "pasipa"
Moiks. Tietääkö joku, miten saisin ostettua juhlilla myynnissä olleita "odotan noutajaani" -paitoja? Tahtoisin TOSI kovasti pari kpl niitä, maksaisin tietysti postikulut yms.

Keneltä asiaa voisi kysellä, juhlien markkinointivastaavaltako vai joltain muulta?


http://www.h-y.fi/

No tuossa on ainakin nuo muut, kun otat herättäjäyhdistyksen etusivulta kohdan "körttipaidat". Just tosin huomasin, että ei ollut siellä juuri tuota tekstiä. Ihmettelen tosin ja luulen, että kyllä niitäkin pystyy netistä tilaamaan. Saattaa olla, että on niin uusi teksti että ei ole keretty vielä laittaa nettiin. Joku yhdistykseen taloudesta tms. enemmän tietävä saattaisi tietää enemmän asiasta. Itse tosin epäilen, että se on vain "järjestelykysymys" ja tilaaminen onnistuu, jos laittaa tilauksen mukaan tai palautteeseen maininnin tekstiasiasta, mutta selvittäkööt muut paremmin, jos ja kun tietävät asian todellisen laidan.

Itse ostin itselleni valkean paidan "Nyt ihmettelen tässä" -tekstillä. Sitten ostin äidille tuomiseksi huivin. Täti sanoi sitten kotona, että harmittaa, ettei hän itselleen sitä ostanut, kun ajatteli, että on aika tyyris, 16e. Nyt sitten olisi kuitenkin halunnut sen ja lupasinkin hänelle katsoa sitä netistä, kun tiesin, että ainakin paitoja voi tilata netistä. No, en sitten löytänytkään yhdistyksen sivuilta. Ilmeisesti niitä myydään vain juhlilla, mutta jos joku tietää vastauksen tuohon pasipan paitakysymykseen, niin varmaan samalla osaa kertoa tuonkin huiviasian varmaksi ja välitän sitten tiedon tätille!   :D
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #41 : 10.07.06 - klo:08:24 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Lainaus käyttäjältä: "pasipa"
Moiks. Tietääkö joku, miten saisin ostettua juhlilla myynnissä olleita "odotan noutajaani" -paitoja? Tahtoisin TOSI kovasti pari kpl niitä, maksaisin tietysti postikulut yms.

Keneltä asiaa voisi kysellä, juhlien markkinointivastaavaltako vai joltain muulta?


http://www.h-y.fi/

No tuossa on ainakin nuo muut, kun otat herättäjäyhdistyksen etusivulta kohdan "körttipaidat". Just tosin huomasin, että ei ollut siellä juuri tuota tekstiä. Ihmettelen tosin ja luulen, että kyllä niitäkin pystyy netistä tilaamaan. Saattaa olla, että on niin uusi teksti että ei ole keretty vielä laittaa nettiin. Joku yhdistykseen taloudesta tms. enemmän tietävä saattaisi tietää enemmän asiasta. Itse tosin epäilen, että se on vain "järjestelykysymys" ja tilaaminen onnistuu, jos laittaa tilauksen mukaan tai palautteeseen maininnin tekstiasiasta, mutta selvittäkööt muut paremmin, jos ja kun tietävät asian todellisen laidan.


Nimenomaan ja juuri näin. Ensimmäiset paidat uusilla teksteillä tulivat myyntiin juhlille, vielä eivät ole nettiin ehtineet. Nyt on pientä hengähdystaukoa ja eivät nettisivuille ehkä ihan heti ehdikään. Mutta jolleivät loppuun tulleet myydyiksi, saa niitä HY:stä ostettua - tilaus selitysten kanssa myyntilomakkeella netistä tahi puhelimitse.

Körttihuiveja voi kanssa HY Lapualta kysyä.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #42 : 10.07.06 - klo:09:26 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Onneksi se aika minkä siellä ehdin olla, oli niin kovin ihanaa! Pe-iltana yritin etsiä Miinan avulla m.k:ta yökahvilasta, mutta jonnekin saunomaan se oli mennyt :)
No jopas nyt jotakin... Olisit tullu Miinan kanssa saunomaan ja grillaamaan tai rimputellut puhelimella. Tai tuu ens lauantaina Sodankylään omaisten vierailupäivänä piipahtamaan 8)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #43 : 10.07.06 - klo:16:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Körttipukuja ei liiemmin ollut, niin jäi mieleen, kun yhdellä tytöllä oli. Ensin aattelin, että se on Eliza, kun eikös sinulla Eliza ole puku ja olet ehkä jossakin ketjussa sanonut, että aiot pistää sen juhlille tms.? Sitten katsoin, että pitkät hiukset, niin ei täsmää tuon foorumin lyhyttukkaisen Elizan kanssa...ei siis tärpännyt.

Mutta mulla sitten loppujen lopuksi oli körttipuku jotain puoli vuorokautta päällä, oli siellä kun kuoron kanssa esiinnyin enkä ehtinyt ennen Leppilampien, Löytyn ja Soihtuorkesterin konserttia vaihtaa pois. Ja tuli valvottua (sekä kirjaimellisesti että hengellisesti, oli hyvät keskustelut meidän yövalvojan kanssa) melkein koko lauantai-sunnuntai -yö niin että sen pari tuntia nukuinkin körttipuvussa kun nukahdin koulun aulaan :oops: Ja kun olin matkalla kohti kirkkoa kuoroesitykseen, joku näppäsi minusta körttipukuisena nuorena neitona kuvan ja laittoi mun kaveritkin siihen viereen etten mää näyttäis "vanhanaikaiselta".

Ja kun törmäsin konsertin jälkeen Jaakko Löyttyyn ja Kaija Pispaan, Kaija sano mua "pieneksi körttimummuksi".
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Ylivieskan herättäjäjuhlat 2006
« Vastaus #44 : 10.07.06 - klo:22:06 »
^Näin sut siellä joskus körttipuvussa takaapäin ja mietin kuka mummo täällä menee körttipuvussa :D
Tänä iltana kaikki onnistuu.