Kirjoittaja Aihe: Kasvit  (Luettu 41885 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: Kasvit
« Vastaus #120 : 18.08.13 - klo:13:19 »

   Talventörröttäjiä on alkanut odottamaan.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #121 : 23.08.13 - klo:20:34 »
Koinpa kelpo yllätyksen. Ostin jotain vuotta 10 clematiksen,  jolla ketju näkyy alkaneen. Olin unohtanut koko olevaisen, ja  luulin että minulta vain on pudonnut ruusupapuja sinne tänne kun yhdestä isosta ruukusta, ja terassilaudoituksen oikeasta reunasta maasta nousi semmoisia varsia. Ajattelin että olkoot siinä nyt kuitenkin, enkä repinyt pois.

Että äimistyin heinäkuun lopulla kun rupesivat pukkaamaan kukkaa. Suuria violetteja ja kun tarkemmin katsoin lehtiä niin ei ne olleet mitään ruusupapuja. Niitä varsia on kahtaalla ja ne kukkivat aivan hurjapäisinä ja levittäytyvät ja totean itseni hyvin hämmästyneeksi, nöyrän kiitolliseksi ja ihmetteleväksi henkilöksi.

Kesä oli paljon ajattelua vaativa mutta sain ajatteluni valmiiksi.  Ja ne kukat, missä ihmeessä koko clematis piileskeli kolme vuotta ja miten se nyt keksi kukkimisen?

Minä haluaisin kirjoittaa blogia. Voiko joku neuvoa, miten sellainen perustetaan? En tänne koska en halua täällä ketään suututtaa, mutta täällä on ihmisiä jotka osaa.  Ei piiloblogia jonka heti itse hukkasin vaan julkisen.
« Viimeksi muokattu: 23.08.13 - klo:20:38 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #122 : 23.08.13 - klo:20:41 »
Oli kuin symboli lahjana minulle, kun se tyhjästä kohosi ja alkoi kukkia, kun tuntui, että saatoin yhden todella työllään ajatuksen saada ajateltua. Siksi minä kirjoittaisinkin ja blogia. Se kukoistus kun joku vähän neuvoo vaikka yksityisviestinä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Kasvit
« Vastaus #123 : 24.08.13 - klo:23:38 »
Minä haluaisin kirjoittaa blogia. Voiko joku neuvoa, miten sellainen perustetaan? En tänne koska en halua täällä ketään suututtaa, mutta täällä on ihmisiä jotka osaa.  Ei piiloblogia jonka heti itse hukkasin vaan julkisen.

Blogialustoja on monia. Ehkä yksinkertaisin on suomalainen vuodatus, josta minulla on kokemusta. Käy katsomassa osoitteessa vuodatus.net ja noudata ohjeita, niin sinulla on oma blogi alta aikayksikön.  :001:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Kasvit
« Vastaus #124 : 30.09.13 - klo:16:36 »
Ostin muutama päivä sitten pöydälleni pienikukkaisen syklaamin. Se on kauniisti kukassa, hyväkuntoinen ja nuppuja on aika runsaasti. Kun katsoin tarkemmin nuppuja, yhden varren päässä roikkuikin pieni pallo. Se on kuin pähkinä. Onko kukaan havainnut samaa ?
En harrasta kovin usein syklaameita, joten tämä on minulle täysin uutta. Mikähän se on. Wikipediasta en löydä vastausta ja Kukkiva koti-kirjani lahjoitin tyttärelle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kasvit
« Vastaus #125 : 02.10.13 - klo:11:20 »
Seuraan ryytimaallamme auringonkukkia. Ne ovat hyvin nököllään alaspäin, siis siemenet säilyvät talitinteille. Kun vain eivät olisi kahuja. Kiva seurata talitintin syöntipuuhaa, se yksitellen joutuu siemenen selällään ollen kukasta ottamaan ja lentämään puunoksalle siemenen irroittamaan ja sama uusiksi. Kun "luonnon" antimet näyttäisivät olevan lopussa, alamme ruokinnan automaatin kautta.