Kirjoittaja Aihe: Saanko minä olla minä?  (Luettu 32160 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #60 : 17.01.10 - klo:15:35 »
...vetää roolia, koska jos yritti omista kiinnostuksen kohteista puhua, mun silloiset ns. kaverit vaihtoivat äkkiä puheenaihetta. Piti unohtaa puolet itsestään ja yrittää pitää hauskaa...
Nyt saan olla aika lailla oma itseni kavereiden kanssa kuin myös....

Aivan Sanneli, toiset vaan eivät löydä, eivät osaa tai eivät halua etsiä omaa ”audentista svingiä".
Sitten oma lyönti on kadoksissa ja pallo menee aivan metsään tai jopa bunkkeriin, koko elämänkaarensa aikana. Niin kuin aika monella täällä vai mitä sanoo ”metsänhoitaja”.

...palata alkuun, eli ketjun aloittajan kysymykseen.


Ennemminkin toteamus kuin kysymys, "ikävööivä".
Ainakin minulle , mutta Sinähän saat ymmärttää tai käsitellä niin muin Sinä haluat.

...enhän sinua edes tunne...
ja ihan hyvä niin  :icon_wink:

MIssä kulkee raja, kun ihminen "on oma itsensä" ja "käyttäytyy kuten haluaa"!  Se ei näytä aina ihan selkeältä.

Eikä tarvitsekaan , vaan saa elää Jumalan kämmenellä täysillä, se on baby on rock`n rollia  :icon_cool:

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #61 : 17.01.10 - klo:18:07 »
...enhän sinua edes tunne...
ja ihan hyvä niin  :icon_wink:
Mietin joskus, että eikö ihminen ole aika pitkälti erilaisia rooleja esittävä näyttelijä omassa elämässään.
Tarkoitan sitä, että jokaisella on erilaisia rooleja suhteessa muihin ihmisiin. Itse esimerkiksi olen opettajalleni oppilas, kavereilleni kaveri, vanhemilleni lapsi.
Jos käyttäytyisin kaikille samoin, olisin sosiaalisesti köyhä. Missä siis on se oikea "Joona"?
Tietenkin voi vastata, että käyttäytymismallit eivät ole sama asia kuin "minä". Mikä sitten on? Sen minä haluaisin tietää.

Tuli nimittäin mieleen, että saatan ainakin itse ajatella hyvin epäjohdonmukaisesti. Jos vertaa eri rooleja keskenään, vanhempien läsnäollessa ajattelen toimintaani aivan eri tavoin kuin kavereiden kanssa.
Olo tuntuukin ristiriitaiselta vasta, kun olen samassa tilanteessa yhtäaikaa vanhempien ja kaverin kanssa.
Kuka siis oikeastaan tuntee minut, vanhempani vai kaverini?

Eikä tarvitsekaan , vaan saa elää Jumalan kämmenellä täysillä, se on baby on rock`n rollia  :icon_cool:

Ehken tuo kaikki edellä esittämäni olikin ihan turhaa. Ei kai tässä muuta voi kuin oppia.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #62 : 17.01.10 - klo:19:30 »
jännä juttu... me olemme kameleontteja kaikki ihmiset... jotka haluamme tehdä muille ihmisille siedettävyyksiä
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #63 : 17.01.10 - klo:19:38 »
...me olemme kameleontteja kaikki ihmiset... jotka haluamme tehdä muille ihmisille siedettävyyksiä
Vai niin,... kaikella kunnioituksella juhani, minä vajavainen olen kyllä profiloinut Sinut Lutheriuksen... :icon_wink:
En kyllä missään vaiheessa voisi kuvitella Sinun olevan kameleontti, tai toisaalta. Et Sinä ole saalista...Sinä olet sittenkin Lutherius.
 :icon_cool:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #64 : 17.01.10 - klo:20:15 »
...Et Sinä ole saalista...Sinä olet sittenkin Lutherius.


"Kerro kerro kuvastin mikä on totuus"? - "Totuus, he ovat enkeleitä " :eusa_angel:

"Kerro kerro kuvastin mikä on totuus "? - "Totuus, he ovat enkeleitä" :eusa_angel:

"Kerro kerro kuvastin mikä on totuus  ja jos  et kerro totuuta niin pirstaleksi Sinut lyön"?   
:074: ”metsänhoitaja, opettaja, Tuomari, kokit, tiput ja muut tämän "sadun" sankarit”.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #65 : 17.01.10 - klo:20:23 »
.....Me ollaan sankareita kaikki kun oikein silmiin katsotaan
me ollaan sankareita elämän ihan jokainen....
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #66 : 17.01.10 - klo:20:37 »
.....Me ollaan sankareita kaikki kun oikein silmiin katsotaan
me ollaan sankareita elämän ihan jokainen....

Ehdottaisin Sinulle "hippiäinen" ottamaan pois ne mustat lasit nenulta, niin voisit nähdä että valitettavasti me emme ole sankareita muuta kuin omissa kuvitelmissa.
Näin se taitaa olla myös näissä uskon asioissakin.
Uskottelu jne on aika kaukana totuudesta.
Siksi minä "Benkku" en paljon pyristele, vaan suostun siihen mitä Hän haluaa.
On vain yksi Sankari, ja jos Hän ei ole tai olisi sankari. Ei olisi meitäkään pikku-piruja kukaan pelastanut.
« Viimeksi muokattu: 17.01.10 - klo:20:40 kirjoittanut Benkku »

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #67 : 18.01.10 - klo:00:26 »
ps. On helppo hengittää kun monen vuoden palapeli alkaa loksahtaa paikoilleen, omassa elämässä. Mutta  älkää vain kuvitelko että jättäisin ”piikittelyn” pois.

hienoa että palapeli loksahtaa, ja (o)saat olla sinä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #68 : 18.01.10 - klo:08:12 »
Ehdottaisin Sinulle "hippiäinen" ottamaan pois ne mustat lasit nenulta, niin voisit nähdä että valitettavasti me emme ole sankareita muuta kuin omissa kuvitelmissa.

Kannatan Hippiäistä. Jokainen on oman elämänsä sankari. Sehän tarkoittaa juuri oman itsensä, oman minuutensa löytämistä.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #69 : 18.01.10 - klo:08:22 »
Joona, nuori filosofi-poliitikko, olet huomannut saman kuin minäkin sekä työssä että perheessä.
 Täysin eri roolit oli minullakin pankkitiskin takana ja "pirttihirmuna" hellapoliisina.

Myös hämäläis-virsu-peritasainen mieheni Matti esittää huomaamattaan useita rooleja. Helppo huomata kun tulee puhelu kenen kanssa hän  kulloinkin puhuu. Ääni tunnelma, puheen tahti, asiointi ovat aina erilaiset. Tietysti soittajan mukaiset. Hänelläkin on oma roolinsa.
Onko se tilanne-olemus?
Kun veljekset soittelivat äitinsä kuoltua oli toinen ääni kellossa kuin metsästys-kalastusjuttuja kehuessaan.
Myöskin pukeutumisella roolitetaan aivan samoin kuin teatterissa. Kun lähdetään kirkkoon, teatteriin, oopperaan pannaan parempaa päälle. Usein parasta.
Itsenäisyyspäivän linnanjuhlat ovat erikoinen näytelmä. Kun sitä vertaa meikäläisen kotiasuun, kaikkein virttyneimpään gollageasuun on näytelmän nimi Prinsessat ja kerjäläistyttö.
Roolit ovat luontevia, helpottaviakin. Mutta on kokonaan toinen asia etsiä itseään, sisintään ja olla sen mukaan eri rooleissa. Hyvien tapojen mukaan.

Elä, ja annan toisenkin elää!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #70 : 18.01.10 - klo:10:38 »
Elä, ja annan toisenkin elää!

Aivan eli tapa tai tulet tapetuksi :icon_cool:

Hyvien tapojen mukaan.
:icon_wink:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #71 : 18.01.10 - klo:10:45 »
Kannatan Hippiäistä. Jokainen on oman elämänsä sankari. Sehän tarkoittaa juuri oman itsensä, oman minuutensa löytämistä.
Nyt että on Salis menossa suohon, ei kannata kannattaa "sankareita".
Tästähän on varottava esimerkki meidän "suurella mäellä istuvista edustajista", lautatarhan takana kun voi olla mitä vaan korruptiota.
Tai mistäs minä tiedän  jos Sinut "metsähoitaja" on jo "korruption käärme nielyt kitaansa" , toivottavasti ei.  :icon_wink:


santtu-62

  • Vieras
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #72 : 18.01.10 - klo:10:59 »
Hienoa että palapeli loksahtaa, ja (o)saat olla Sinä.

Perfect :icon_cool:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #73 : 18.01.10 - klo:11:18 »
Benkku, saat tämän kotiläksyksi:
Pelkkä henkensä säilyttäminen ei ole elämistä, eikä tappaminenkaan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Saanko minä olla minä?
« Vastaus #74 : 18.01.10 - klo:11:29 »
Benkku, saat tämän kotiläksyksi:
Pelkkä henkensä säilyttäminen ei ole elämistä, eikä tappaminenkaan.
Älä tule "Reksi" opettaa,mulle  :icon_cool:

ps. eiks ole kiva olla "sika" ja antaa "sikaa" Sähän tiedät että me "kakrut" ollaan ihan cool... :icon_wink:
Toiseksi Sä taidat olla vähän kirjanoppinut "ukko", no kyllä Sä menettelet . Sä saat olla Sä.