Kuuntelin myös tästä papista,lainaus edellisestä vuotoketjusta:
Olisi mukavaa tehdä tällä foorumilla gallup, kuinka moni paheksuu sitä, että kirkossamme on pappeja, jotka avoimesti myöntävät, etteivät usko esimerkiksi Jeesuksen neitseestäsyntymiseen tms.
Olen ensimmäinen galluppiin osallistuja: minä paheksun tätä seikkaa, että suhtaudutaan epäuskoisesti kristillisen opin ydinasioihin julkisesti papin virassa ja minun mielestäni kirkon pitäisi tuomita tällainen käytös.
Voisi olla hyvä, että kirkko auttaa epäuskoisia pappeja uranvaihdossa, jottei kenenkään tarvitsisi vain rahan vuoksi pappina olla.
Epäilys on sitten eri asia.
Sen käsittelyyn oikea paikka voisi olla jokin luotettu sielunhoitaja, ei missään tapauksessa julkisuus.
Jos pappi epäilyksistään huolimatta haluaa pitäytyä kirkon tunnustuksessa eikä toitottele epäilyksiään eteenpäin, hän on tietysti mitä sopivin papin virkaan, aivan samoin, kuin ei-juuri-tällä-hetkellä epäilevä virkakaverinsakin.
_________________________
Siis pappi oli alkanut pitää ns, agnostikko iltoja ja sinne oli sitten kutsuttu ihmisiä ja illat oli kait ihan rakentavia ja muuta.
Tästä oli sitten valitettu tuomiokapitulille tai johonkin ylöspäin isoille pojille ja he olivat sitten pitäneet kokousta ja oliko se meinanneet eroittaa nämä papit.
Olisi kiva tavata sellainen uskonpappi joka uskoisi kaiken Raamatussa olevan. En usko että sellaisia onkaan tai voipi olla, että uskovat mutta tulkinnoissa sitten varmastikkin voipi olla eroja.
7 päivän luomiskertomuksesta olen kuullut vuosien varrella enempikin erilaisia tulkintoja, niin papeilta, rovasteilta, diakonissoilta ja ties keneltä, mutta harvemmin sen kirjaimelliseen tulkintaan oikeana.
Ihmeellinen kirkkomme joltain agnostikolta vaaditaan työpaikasta potkujen uhalla uskomaan niinkuin joku haluaa, mutta erilailla tulkitsemista ei hyväksytä, kuitenkin toisaalta kaikilla on erilaisia tulkintoja.
No tämä naispappeus ja muut asiat on yksi esimerkki, että yhtenäistä säveltä ei löydy vaikka kuinka vaaditaan samanlaista tulkintaa.
Sitten perussanoma lähimmäisten rakastamisesta, sääli ja muut hyveet on jossain ihan ulkopuolella näitten mun mielestä toisarvoisten asioiden..
Ei ihme että ulkopuolinen jos sattuu katsomaan touhua eroaa kirkosta.