Kirjoittaja Aihe: Paasto  (Luettu 30204 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Paasto
« Vastaus #30 : 09.02.16 - klo:06:50 »

   Aamuhartaus 9.2. kirjailija Veli-Pekka Hänninen

Virsi 463: 2-4. Virsi alkaa sanoin: "Kanssa luomakuntansa". Virren toinen säkeistö alkaa sanoin: "Ihmiselle uskottiin".

http://areena.yle.fi/1-3202514?autoplay=true

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Paasto
« Vastaus #31 : 09.02.16 - klo:22:37 »
Olenko minä alottanu tämmösenkin?  :icon_eek:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Paasto
« Vastaus #32 : 10.02.16 - klo:15:42 »
VIHJE: Tee yksinkertaisemmaksi / tee edullisemmaksi ruokavaliotasi paastonajaksi

Törsäsin eilen ja ostin jälkiuunileipää, joka maksoi kahdeksan euroa kilo. Voita olisi saanut viidellä eurolla kilon. Paastoajan säästeliäs voileipä on siis mättää lusikalla voita suuhun ja vain vähän maustaa sitä leivällä. Tai jos oikein nuukailee, niin korvaa leivän sianlihalla tai broilerilla, sillä nekin ovat leipää halvempia. Munat edullista syötävää myös.

Joustaakohan vanhojen kirkkokuntien paasto ottamaan huomioon tuollaiset muuttuneet olosuhteet? Ainakin lännessä kala taitaa olla sallittu paastoruoka. Paaston aikana siis hyvällä omallatunnolla kerrankin syömään kunnolla kalaa, kun halvempi liha on kiellettyä. Sikäli kuin kukkaro kestää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Paasto
« Vastaus #33 : 10.02.16 - klo:17:30 »
 :)
Tänään 6 kuppia kahvia ei muuta :)
Pitkästä aikaa oon ainakin tän päivää syömättä,.
Elimistö saa pikkupaussia..
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Paasto
« Vastaus #34 : 11.02.16 - klo:07:31 »
:)
Tänään 6 kuppia kahvia ei muuta :)



 :icon_eek:
 :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Paasto
« Vastaus #35 : 12.02.16 - klo:20:21 »

 :icon_eek:
 :'(

Jahas,,
Lääkäri ja teknikko ei kohtaa taaskaan :)
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Paasto
« Vastaus #36 : 13.02.16 - klo:01:03 »
:)
Tänään 6 kuppia kahvia ei muuta :)
Pitkästä aikaa oon ainakin tän päivää syömättä,.
Elimistö saa pikkupaussia..

Elimistöä on se mahalaukkukin! Ja ruokatorvi. Ei niitä kahvee lepuuta, etenkään siltään nautittu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Paasto
« Vastaus #37 : 06.04.16 - klo:19:15 »
Pääsiäisen aikaan sattui Raamattu avautumaan tästä, Jesajan kirjan 58. luvun kohdalta.  http://www.evl.fi/raamattu/1992/Jes.58.html

Sen lisäksi että siinä Jumala kertoo mikä on oikea, Hänen mielen mukainen paasto, tekstissä on useita hurjan tärkeitä kohtia  elämän ohjeiksi. En tarkoita 1. jaetta.

Kun on vihollinen vastassa, siihen auttaa rukous ja paasto. Vai auttaako ?

Sitten on kysymys muukalaisen auttamisesta. Puhkeaako sinun valosi näkyviin  ja seuraako Herran kirkkaus suojanasi ?

Onko nämä vahvat eväät myös meille kristityille, vai vainko juutalaisille ? Onko Herra alati ohjaava sinua ?

Onko vaarana omien tekojen tie, vai miten ojentautua niin ettei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee ?

Tätä olen itsekseni yrittänyt sisäistää. Saanko ajatusten jakajia ?

Viiden kysymysmerkin viesti  Riitta-mummilta   :017:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Paasto
« Vastaus #38 : 22.04.16 - klo:15:13 »
 :)

Meni tossa viikko taaksepäin, nyt sitten ihan vaan vedellä 6 vrk.

Kyllä heikotti ja ihmettelin sitä huonoa yleiskuntoa, kun nuorena kundina paastosin 10 vrk, niin jaksoi hyvin kävellä ja mennä, mutta nyt oli ihan kauhee puuskutus, kun teki mitä vaan, no nyt on voimat palautuneet.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Paasto
« Vastaus #39 : 23.05.16 - klo:08:51 »
 :)
Aika hurahtanut tähän paastoilun mukavaan itsensä kiduttamiseen :)
Siis positiivisella tavalla.
Nyt toka päivä menossa. Eilen pikkasen kahvia, kun tuntuu, että tulee päänsärkyä, jos ei sitä ja lähikuppila on tullut tavaksi käydä istumassa ja juttelemassa aamuisin.

Eiköhän pömppävatsa saa nyt kyytiä.
Viime kerralla 6 vrk oli aika kokemus ja ihmettelen miten toi yleskunto oli niin huono, vaikka pikku uupumusta taaskin.

Kaveri sanoi, että jos hengästyy helpolla, niin voinee olla sydämessä vikaa?
Tiiä sitten. Kuntolaite kyllä himassa ja sillä puuskutellen iltaisin.
Että mietityttää mistä johtuu hengästyiset, siis noin muutenkin kuin paastotessa.

Mukavaa viikkoa kaikille.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Paasto
« Vastaus #40 : 24.05.16 - klo:07:49 »
:)

Meni tossa viikko taaksepäin, nyt sitten ihan vaan vedellä 6 vrk.

Kyllä heikotti ja ihmettelin sitä huonoa yleiskuntoa, kun nuorena kundina paastosin 10 vrk, niin jaksoi hyvin kävellä ja mennä, mutta nyt oli ihan kauhee puuskutus, kun teki mitä vaan, no nyt on voimat palautuneet.

Voi viisveisaaja, pidä huolta ittestäs!  Älä pelkällä vedellä ainakan puntteja nosta!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Paasto
« Vastaus #41 : 24.05.16 - klo:08:45 »
 :)
Joo joo, kiitos huolenpidosta, mutta pikku ylipaino vaivaa ja muutenkin elimistö saa pitää pikkupaussia tän kaiken grillaamiskesän alussa.
Tik toc.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Paasto
« Vastaus #42 : 17.07.16 - klo:13:40 »
Pääsiäisen aikaan sattui Raamattu avautumaan tästä, Jesajan kirjan 58. luvun kohdalta.  http://www.evl.fi/raamattu/1992/Jes.58.html

Sen lisäksi että siinä Jumala kertoo mikä on oikea, Hänen mielen mukainen paasto, tekstissä on useita hurjan tärkeitä kohtia  elämän ohjeiksi. En tarkoita 1. jaetta.

Kun on vihollinen vastassa, siihen auttaa rukous ja paasto. Vai auttaako ?

Sitten on kysymys muukalaisen auttamisesta. Puhkeaako sinun valosi näkyviin  ja seuraako Herran kirkkaus suojanasi ?

Onko nämä vahvat eväät myös meille kristityille, vai vainko juutalaisille ? Onko Herra alati ohjaava sinua ?

Onko vaarana omien tekojen tie, vai miten ojentautua niin ettei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee ?

Tätä olen itsekseni yrittänyt sisäistää. Saanko ajatusten jakajia ?

Viiden kysymysmerkin viesti  Riitta-mummilta   :017:

Kyllä varmasti saat, näillä kysymyksillä tänne taisin tullakin.  Oikeastaan niin itse, koskivatko nämä Israelin kansaa joskus vai koskevatko nämä yksittäistä kristittyä. On paljon virrannut vettä Vantaanjoessa vaan vastausta en ole saanut. Kerro mikäli löydät ymmärrystä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Paasto
« Vastaus #43 : 17.07.16 - klo:15:14 »
Mitään kunnollista ei ' omasta päästäni '  lähde.

Tänään huomasin varustautuvani kolehtihaavia varten sekä muutamalla kolikolla että vaihtoehdon vuoksi paperirahalla.

Olin siis ' asemissa' antaakseni tuntemukseni mukaan. Molemmat kädet todellakin tiesivät miten aioin antaa. :018:

Kolehti kerättiin Afrikan naisten auttamiseksi Naistenpankin kautta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Paasto
« Vastaus #44 : 01.10.16 - klo:16:46 »
Mitään kunnollista ei ' omasta päästäni '  lähde.

Tänään huomasin varustautuvani kolehtihaavia varten sekä muutamalla kolikolla että vaihtoehdon vuoksi paperirahalla.

Olin siis ' asemissa' antaakseni tuntemukseni mukaan. Molemmat kädet todellakin tiesivät miten aioin antaa. :018:

Kolehti kerättiin Afrikan naisten auttamiseksi Naistenpankin kautta.

Joskus mun nuoruudessa joku saarnasi, että kerran viikossa pidä paastopäivä ja anna siitä tullut säästö ruokailusta Afrikanköyhille.

Se saarna voisi olla paikallaan nykyäänkin.

Tänään toka päivä nestepaastossa, ei vielä vain vedellä, mutta ehkä jo huomenna alkaa. Ilman kahvia tulee päänsärkyä liikaa.
Yritän johonkin asti paastota ihan terveydellisistä syistä, vaikka aloitin nälkälakkoilemalla yhtä asiaa vastaan, mutta se jo selvisi.
Nyt siis jatkan, kun tuntuu hyvälle.
Tik toc.