Kirjoittaja Aihe: Päiväkirjani  (Luettu 17589 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Päiväkirjani
« : 28.11.22 - klo:07:30 »

   Myös Pena ja Leena ovat tulleet langoille. Ainakin ajatuksellisesti nyt saan heidän läsnäolostaan tukea.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #1 : 28.11.22 - klo:07:32 »
   Myös Pena ja Leena ovat tulleet langoille. Ainakin ajatuksellisesti nyt saan heidän läsnäolostaan tukea.

Luultavasti tukevat mitä tahansa minua vastaan. Anteeksi kun se kuulostaa niin narsistimaiselta, mutta tilanne on sellainen. Voin iloisesti erehtyä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #2 : 28.11.22 - klo:07:34 »
Luultavasti tukevat mitä tahansa minua vastaan. Anteeksi kun se kuulostaa niin narsistimaiselta, mutta tilanne on sellainen. Voin iloisesti erehtyä.

   Sitä toivon minäkin.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #3 : 28.11.22 - klo:09:08 »

   "Kääntäminen" = "varastaminen" rikollissanastossa

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #4 : 29.11.22 - klo:14:22 »

   Kyllä siitä jälki jäi. Jälkeiset ovat ilmeiset. Haavoista en tiedä. En usko.
Kansainvälisyys, kielitaito. Nehän ovat yleisesti hyväksytyt taidot ja ansiot. Mutta jos niihin liittyy luonnevika - niin, tai voihan olla että niihin kuuluu explisiittisesti persoonallisuuden häiriö, tai siis häiriö ...
   Nyt minun on otettava avuksi Fridell'n Uuden ajan kulttuurihistoria, jossa hän sivuaa aihetta:
"... jos lahjakas esittäjä on elämässä ujo ja saamaton, hän näyttelee parhaiten elegantteja ja varmoja salonkileijonia, jos hän yksityisenä ihmisenä on niukkasanainen ja kärttyisä, hän kehittää näyttämöllä säihkyvää dielektiikkaa ja loistavaa tuulta, jos hän arkioloissa on pehmeä, tarmoton luonne, sopivat hänelle parhaiten teräksiset, vallanhimoiset, toimintatarmoiuset osat. ... Keski-Euroopan varhaisen historian molemmat valtavimmat soturit, Attila ja Kaarle Suuri, olivat varreltaan lyhyitä ja tanakkoja, uusimman ajan suurimmat taisteluiden ohjaajat, Fredrik Suuri ja Napoleon olivat niinikään pieniä ja rakenteeltaan mitättömiä (vrt. Putin; minun huom.). Suunnaton sielullinen energia, ylivoimainen tahto oli epäsuotuisista ruumiillisista edellytyksistä tässä luonut kontrastivaikutuksen, kenties suorastaan niiden varassa alkujaan virinnyt. Myöskin kuuluista rakastajittarista, Lais'ista, Ninonista, Phrynestä, Pompadourista ja  muista tiedämme, etteivät he varsinaisesti olleet kauniita, vaan että heissä oli "eräänlaista jotakin", joka hurmasi jokaisen ..."

                                                                                                                           Osa 1, s. 89, 2. p., 1945

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #5 : 29.11.22 - klo:16:48 »

   Tät shiit

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #6 : 01.12.22 - klo:04:12 »

   Siis tää on huippu La folia: Salieri - Variations on 'La Follia', jonka suomalainen versio on siis Lampaanpolska.

https://youtu.be/pUJkROWNROU

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #7 : 04.01.23 - klo:05:31 »

   Läppärini on takkuillut kauan, ja viimeiset kolme vuorokautta ollut täysin kaput. Kunnes! Siunattu vävy! Hän tuli ja ratkaisi ongelman. Nimittäin latausjohto on murtunut, kuten hän oletti. Ja annas olla, löysin laatikon pohjalta edellisen läppärin johdon. Se oli yhteensopiva! Ja kas! Nyt pelittää! Pasianssi ja kaikki muut anssit sujuvat vanhaan malliin.
   Mutta olihan erämaataival! Eee-i, en ole riippuvainen, en ollenkaan. Oli vaan mukava kun entinen meininki sai uuden buustin.
Ja kaikki on nyt hyvin taas! Jumalalle kiitos! (Ja vä[Oh, meinas tulla aivastus]vylleni)

Älähämmittää, kun pääsin alkuun, tekee mieli jatkaa ...
Voe tätä mualiman mennoo! Lehteä selatessa tosiaan selaan eli käännän seuraavan sivun, kun sotaa kuvaillaan. Ei kiitos. Ei minulle. Hätäapua annan, uutisiin en uppoudu. En mässäile enkä ole kiinnostunut yksityiskohdista. Rukoilen rauhaa ja toistan toistamasta päästyäni: "Jumala! Lopeta sodat, nälänhätä ja sairaudet maailmasta. Tapahtukoon Sinun Tahtosi. Amen."
   Mielessäni lisään tai ainakin haluaisin lisätä, että: suo Tahtosi olla sama kuin minun.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #8 : 09.01.23 - klo:04:22 »

   Kuinka erilaiset kommunikaatiomuodot: kasvokkain ja netissä!
Onko välimuotoja?
Mikä on kasvokkain olemus ja sisältö? Mikä on netin olemus ja sisältö? Luonne? Suora? Välitön?
Kumpi on suorempi ja välittömämpi?
Henkilökohtaisuudessaan ja välittömyydessään netti etäännyttä kuitenkin vastaanottajasta juuri siksi, koska se on henkilökohtaista ja välitöntä. Puuttuu suodatus.
Mikä suodattaa kasvokkain? Jotain enemmän suodattavaa siinä on.
Kasvokkain vastaanottajia on vähemmän. Joukko on yhdenmukaisempi. Useimmin ei ole joukkoa, vaan yksi.
Netissä vastaanottaja on tuntemattomampi.
Mutta emmekö me ihmiset ole periaatteessa samanlaisia! Iloitsemme ja suremme. Meillä kaikilla on äiti ja isä. Kuten luonnossa kaikki, mekin kuolemme.
Rakkaus elvyttää jokaista. Viha tuhoaa.
Olemme sama ihminen netissä ja kasvokkain.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #9 : 09.01.23 - klo:06:11 »
   Kuinka erilaiset kommunikaatiomuodot: kasvokkain ja netissä!
Onko välimuotoja?
Mikä on kasvokkain olemus ja sisältö? Mikä on netin olemus ja sisältö? Luonne? Suora? Välitön?
Kumpi on suorempi ja välittömämpi?
Henkilökohtaisuudessaan ja välittömyydessään netti etäännyttä kuitenkin vastaanottajasta juuri siksi, koska se on henkilökohtaista ja välitöntä. Puuttuu suodatus.
Mikä suodattaa kasvokkain? Jotain enemmän suodattavaa siinä on.
Kasvokkain vastaanottajia on vähemmän. Joukko on yhdenmukaisempi. Useimmin ei ole joukkoa, vaan yksi.
Netissä vastaanottaja on tuntemattomampi.
Mutta emmekö me ihmiset ole periaatteessa samanlaisia! Iloitsemme ja suremme. Meillä kaikilla on äiti ja isä. Kuten luonnossa kaikki, mekin kuolemme.
Rakkaus elvyttää jokaista. Viha tuhoaa.
Olemme sama ihminen netissä ja kasvokkain.
Netti tuo uusia haasteita ja uusien taitojen tarvetta. Samalla ihmisellä on monet kasvot.
Viha on tuhonnut vanhojen Siionin virsien käännöksen, ja rakkaus voisi sen elvyttää hyvin pienellä, mutta joka kerta kun annan sille tilaisuuden, te teette saman virheen. Joku hyökkää ja toiset tiivistätte rivejä, niin kuin teitte viimeksi narsismi-jutussa.
Olen oppinut, että heränneet eivät halua, että ne virret ovat näkyvissä, mutteivät myös halua sanoa miksi. Eivät suostu keskustelemaan asiasta. Eivät halua ilmaista pelkojensa, vihansa, riviensä tiivistämisensä syitä.
Se taitaa olla yleinen suomalainen ilmiö. Otin yhteyttä kaupunkiin, kun laativat koneella yleisen hiihtoladun pihani läpi. Sanoin, että sellaista ei saa tehdä luvatta niin neuvotellaan asiasta. Ei neuvoteltu, vaan kaupunki sanomatta mitään lakkasi tekemästä latua. Ihmiset närkästyivät minuun, kun olin muka estänyt hiihtämästä. Luvalla se olisi ollut mahdollista. Ilmeisesti suomalainen on tyytyväinen vain jos voi toimia luvatta tai laittomasti.
Ylläpito on osannut toimia kiitettävästi muitten ihmisten kanssa, niin osaatte toimia oikein. Olen vain pyytänyt, että minua kohdellaan täällä niin kuin muitakin kohdellaan. Se on teille ylivoimaista. Niin Pekka aloitti tämän ketjun tämän asian keskustelua varten. Aloitus oli, että kääntäminen on yhtä kuin varastaminen, kuten italialaiset keksivät ennen häntä.
En ole vaatinut rakkauttanne. En ole vaatinut kiitosta, enkä rahaa, asemaa, kultajalustaa niin kuin olette väittäneet. Olen vain tarjonnut käännökseni körttifoorumille ja HYn sivuille sillä ehdolla, ettei cyberbullyingia harrasteta niiden tiimoilta. Sitä te ette voi hyväksyä, niin siksi ne on poistettu molempien sivuilta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #10 : 09.01.23 - klo:07:30 »
Olen oppinut, että heränneet eivät halua, että ne virret ovat näkyvissä, mutteivät myös halua sanoa miksi. Eivät suostu keskustelemaan asiasta. Eivät halua ilmaista pelkojensa, vihansa, riviensä tiivistämisensä syitä.

Minusta olet ymmärtänyt asiat jokseenkin väärin. Ensinnäkin: ei ole mitään heränneiden yhteistä halua, joka koskisi sinun arvokasta käännöstyötäsi. Toiseksi: yksittäisillä kriittisilläkin kannanotoilla on oikeus päästä esille, jos ne eivät ole loukkaavia. Sananvapaus on tärkeä arvo. Kolmanneksi: juuri arvostelijat ovat suostuneet keskustelemaan. Sen sijaan, että heidät torjuttaisiin, voisi koettaa saada heidän 'pelkojensa ja vihansa' syitä esille. Nähdäkseni näin on tapahtunutkin. Kun kerrotaan, että jokin koetaan 'kuvottavaksi pappisvihaksi', se ei ole hyökkäys, vaan ilmaus kirjoittajan tuntemasta huonosta olosta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #11 : 09.01.23 - klo:18:47 »
Minusta olet ymmärtänyt asiat jokseenkin väärin. Ensinnäkin: ei ole mitään heränneiden yhteistä halua, joka koskisi sinun arvokasta käännöstyötäsi. Toiseksi: yksittäisillä kriittisilläkin kannanotoilla on oikeus päästä esille, jos ne eivät ole loukkaavia. Sananvapaus on tärkeä arvo. Kolmanneksi: juuri arvostelijat ovat suostuneet keskustelemaan. Sen sijaan, että heidät torjuttaisiin, voisi koettaa saada heidän 'pelkojensa ja vihansa' syitä esille. Nähdäkseni näin on tapahtunutkin. Kun kerrotaan, että jokin koetaan 'kuvottavaksi pappisvihaksi', se ei ole hyökkäys, vaan ilmaus kirjoittajan tuntemasta huonosta olosta.

Muistan asiat aivan toisella tavalla. En ole yrittänyt kaventaa sanavapautta enkä ole pyytänyt loukkavien postien poistamista. Arvostelijat eivät ole suostuneet keskustelemaan eikä juurikaan kukaan muu, kun olen rukoilemalla sitä toivonnut, että nimenomaan keskustelu syntyisi ja erilaisia mielipiteitä tulisi esille. Olen saanut kuulla, ettei kukko käskien laula. Haluatte muuttaa historiaa. Olen kääntänyt virret ja tyytynyt niiden vastaanottoon kuusi vuotta. Sitten tuli muutos. Ei noussut kritiikkiä eikä arvostelua, vaan vihamielistä panettelua, jota ylläpito salli ja joka levisi leviämistään. Sitä kutsutaan sivistysmaissa cyberbullying ja ylläpito yleensä katkaisee sellaisen lyhyeen. Se jatkui täällä siksi, että tekijänoikeuksista oli kiinni enkä siksi vain poistunut areenasta. Olen välttänyt riitaa muualla niin kuin moni järkevä ihminen on tehnyt. Jos väitätte, ettei ole täällä tapahtunut, niin se tuntuu kummalliselta. Olen tietoisesti toistanut toisten ilmaisut, joihin ylläpito tai muut eivät ole reagoineet, ja järjestelmällisesti ne paheksutaan minun taholtani eikä toisten.
Mutta teillä on nyt elefantti olohuoneessa. Annoin käännösten olla HYn sivuilla sillä ehdolla, että cyberbullying niiden tiimoilta ei hyväksytä. Joka ikinen tietää, että se narsismi-posti oli kokeilu, tarkoitanko mitä sanoin. Tietoisesti ylläpito ja past. Hiltunen tekivät valintansa, että se sallitaan. Niin, pidin lupaukseni ja vedin käännökset pois. Oli rauha maassa ja teit sen kokeilun. Nyt on tilanne sellainen, että käänökset ovat olemassa, muttei näkyvissä, koska körttifoorumi ja HY ovat tehneet valintansa. En yrittänyt kaventaa sananvapautta enkä tukahduttaa keskustelua. Pieni ystävällinen huomautus ylläpidon puolesta olisi riittänyt osoittamaan minulle, että HY ja körttifoorumi toimivat hyvässä uskossa. Tekijänoikeuksien hallitsija voi itse päättää millä ehdoilla tekstinsä voi käyttää. Sen jälkeen mitä on tapahtunut kuuden rauhan vuoden jälkeen, minulla on tämä ehto. Se ei teille kelpaa ja se on tietysti teidän oikeutenne sekin, mutta te rikoitte sopimuksen enkä minä. Past. Hiltunen oli siitä tietoinen ja lupasi, ettei tämä tule tapahtumaan. Mutta tapahtui.
Elefantti jää teidän olohuoneeseenne ja kerron kaikille, että minua houkuteltiin antamaan käännökseni taas HYn käyttöön ja teitte saman tempun uudestaan, vaikka oli sovittu, ettei tapahtuisi. Jos tulee taas lehtihaastattelu, niin sanon sen suoraan, niin saatte taas mennä yleisöosastoon valehtelemaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #12 : 09.01.23 - klo:21:27 »
Nyt on tilanne sellainen, että käänökset ovat olemassa, muttei näkyvissä, koska körttifoorumi ja HY ovat tehneet valintansa.

Valinta on ainoastaan sinun. Siihen sinulla on toki oikeus. Älä kuitenkaan siirrä vastuuta omista rakaisuistasi muille.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #13 : 10.01.23 - klo:04:58 »
   
Haen vintistä vanhimman päiväkirjani. Se on noin vuodelta 1970. Lukioaikana kirjoittamani kaksi ensimmäistä päiväkirjaa tuhosin. Sen jälkeen kirjoitin 2000-luvun puolelle saakka, kunnes siirryin tähän Körttifoorumiin. Nyt teen paluuta juureen. Katson mitä sieltä löytyy. Ei se aivan tyhjää voi olla. Julkaisukelpoisuudesta välitän toissijaisesti. Onko se vaivaannuttavaa? Ehkä järkeväkin kysymys. Perstuntuma ratkaisee otteen julkaisemisen puolesta tai vastaan.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Päiväkirjani
« Vastaus #14 : 10.01.23 - klo:05:38 »
Valinta on ainoastaan sinun. Siihen sinulla on toki oikeus. Älä kuitenkaan siirrä vastuuta omista rakaisuistasi muille.

Jokaisella on oma vastuu. Ylläpito päätti, että narsisti sanaa saa rauhassa ja toistuvasti käyttää, jos on kysymys vanhojen Siionin virsien kääntämisestä tai jopa pelkästä linkityksestä. Siitä valinnasta he ovat vastuussa.
HYn päätti poistaa käännökset sen sijaan, että olisit puuttunut ylläpidon toimintaan. He ovat vastuussa siitä.
Tämä on vihamielinen suhtautuminen kännökseen ja minulla on oikeus huomauttaa sitä missä vain on mahdollisuutta. Otan vastuun.
Siis tämä on päätös.. HY ja körttifoorumi ovat sitä mieltä, ettei voi rajoittaa cyberbullyingia, kun se viittaa minuun. En ole sysännyt vastuuta kenellekään. Sensijaan, syytätte minua itse aiheuttamasta "sotaa" täällä, kun on kysymys omista ilkeämielisistä toiminnoista.
Jokainen järkevä ihminen tietää, että käyttämällä sana narsisti täällä, erityisesti niin usein kuin viisveisaaja on sen tehnyt, on sääntöjen vastaista ja on cyberbullying. Silti HY ja ylläpito ovat hyväksyneet sen. Se ei ole minun mielikuvitustani. Ja te olette kaikki vastuussa siitä, että tuette sitä päätöstä, tai hiljaa hyväksytte sen, tai olette minuun närkästyneitä siitä. Suurin osa vastaajista ovat minuun närkästyneitä, koska tein asiallisen valituksen sanasta. Harva on närkästynyt viisveisaajaan, vaikka hän on julkisesti sanonut minua narsistiksi monta kertaa viimeisen vuoden aikana, siksi, että olen kääntänyt SV, yksin puolustanut käännöstä, tai viimeksi siksi, että kommentoimatta laitoin linkin. Te sysäätte vastuuta siitä minulle. Olette suurin piirtein kaikki törkeitä, paitsi 1944, Leena, ja luterilainen ja joku muu. Vastuu on teillä.
Mikset yritä löytää ratkaisua tähän? Minä ratkaisin itse antamalla kaiken tämän jälkeen luvan HYlle julkaista nettisivuille käännöksen, sillä ehdolla, että cyberbullying loppuu. Tehän pilasitte asian. Miten korjaatte sen? Vai haluatteko ottaa vastuuta siitä, että vihamielisyys jatkuu? Se oli minun puolestani loppunut silloin, kun HY julkaisi käännöksen. Viisveisaaja, Seppo Samila, Pena, Pekkav, ja Riitta herätitte sen eloon uudestaan. Vastuu ei ole minulla. Minä tein jotain konkreettista ja oli rauha maassa. Tehän reagoitte asialliseen linkitykseen epäasiallisesti, ja kannatte siitä juuri sen verran vastuuta.
Pallo on nyt taas teillä. Jos lehdistöstä pyydetään taas haastattelua, niin voin sanoa, että ongelma ratkaistiin, mutta viisveisaaja, Seppo Samila, Pena, Riitta, ja Pekka Väätäinen halusivat palauttaa vihamielisyyttä.. Jos lehdistö olisi pyytänyt haastattelua sillä aikana, kun käännös oli HYn sivuilla, olisin voinut vastata, että vihamielisyys on lakannut.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.