Kirjoittaja Aihe: Nyt istahdan penkin päähän veisaamaan.  (Luettu 30670 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Nyt istahdan penkin päähän veisaamaan.
« Vastaus #45 : 04.06.08 - klo:17:56 »
Mahdatkohan pelätä turhia. Mielikuva ahtaasta piiristä, johon tarvitsee änkeytyä on luultavasti turha. Eiköhän seuroihin kävellä kaikessa rauhassa ovesta sisään, jos oikean oven ja ajankohdan on saanut tietoonsa. Ujo saanee istua penkinpäässä vaivihkaa vilkuilemassa sen kummemmin tuttavuutta hieromatta. Näin uskallan arvata. Jos joku vähemmän ujo tulee juttelemaan, sekään ei liene vaarallista.

Mahjong

  • Vieras
-paikkausta-
« Vastaus #46 : 04.06.08 - klo:19:50 »
Kun en nyt muista, mitä tästä muokkasin pois, kirjoitan Veisuut - (ehdotuksia uusiksi Siionin virsistä) seuraavaa:

Veisu: 345

1. En jaksa, Jeesus, kantaa ristiäni,
kun uupumukseen ajaa tehtäväni.
Helposti katkeruuteen vajoan
ja lähimmäistä loukkaan, haavoitan.

2. Tuon sinulle nyt sydämeni nuhteet
ja raskaat, sirpaleiset ihmissuhteet.
 Vain sinä pystyt minut muuttamaan,
luonasi rikki mennyt korjataan.

3. Siis siunaa, Herra, hyvyytesi tähden,
kun arkana taas palveluusi lähden,
niin työni jaksan hoitaa uskoen,
 viisaasti voitan huolten paljouden.

Sanat: Jouko Pesonen
Sävel: Ilmo Riihimäki

Mahjong

  • Vieras
Iltavirsi.
« Vastaus #47 : 04.06.08 - klo:22:38 »
SV: 238

1. Mua siipeis suojaan kätke, oi Jeesus Herrani.
Suojassas suo mun olla, jos kuinka kävisi.
Sä kaikeks tule mulle valollas, neuvoillas.
Suo joka päivä mun yksin armostas.

2. Suo anteeks kaikki synnit, puhdista verelläs.
Luo minuun uusi mieli, pyhitä Hengelläs.
Ja meidät, suuret pienet sun sulje suojahas.
Yö rauhainen suo meille, oi Jeesus laupias.

Sanat: Lina Sandell-Berg
Sävel: Ruotsalainen

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Nyt istahdan penkin päähän veisaamaan.
« Vastaus #48 : 05.06.08 - klo:09:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Lahti ja Espoo ovat liian kaukana, enkä osaa ajaa isoissa kaupungeissa. Juhla-cd:t voi onneksi ostaa h-y:ltä jälkeenpäin.


Hei Mahjong! Tule Espooseen julkisilla liikennevälineillä (bussi, juna). Se lienee mahdollista joka puolelta Suomea, eikä tarvitse ajaa autoa isoissa kaupungeissa. Espooseen pääsee suoraan junalla, juhlakenttä on ihan Leppävaaran aseman lähellä. Junassa matka taittuu leppoisasti kun ei tarvitse itse huolehtia ajamisesta. Tässäpä kehotus kaikille, jotka miettivät, että "Espoo on liian kaukana", kun sinne on niin kovin helppo tulla. Esim. Johannes, odotan näkeväni sinut tänä vuonna juhlilla :)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Re: -ahtautumia-
« Vastaus #49 : 05.06.08 - klo:10:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Pidän Siionin virsistä, vanhoista ja uusista sekä herännäiskristillisyydestä. Mutta olen niin onnettoman ujo, että ei ole helppoa seuroihin mennä. Meidän körttiläiset ovat ihan mukavia, jos heihin pääsee tutustumaan. Siis: jos! Ovathan monet "sisäänlämpiäviä", ovat siis mielellään keskenään, omana kuppikuntanaan. Siinä onkin pahin ahtautuma. Ei siihen joukkoon ujohko tyyppi pääse änkeytymään.

Herättäjäjuhlilla voi kaikessa rauhassa kulkea tuntemattomana, jutella niitä näitä tuntemattomien kanssa. Istua penkissä, veisata ja kuunnella, mikään ei ahdista, jos nyt teltta on riittävän iso yöpymiseen. Lahti ja Espoo ovat liian kaukana, enkä osaa ajaa isoissa kaupungeissa. Juhla-cd:t voi onneksi ostaa h-y:ltä jälkeenpäin.

Kiitos kun otit kantaa asiaan!


Suomalainen perusluonne?
Mäkin oon ihan sairaan ujo, mutta kun opettelee viisveisaamaan kaikenlaiselle, niin elämässä pääsee helpommalla.

Toisaalta tytöt tuntuu olevan yleensäkin paljon epävarmempia.
Tanskassa kun asuin, niin oli tapana aina moikata ihmisiä omassa kerrostalo piirissä ja muutenkin.
Seurakuntaan kun meni ei voinut olla tulla halatuksi.

Muutenkin jotenkin vapaammin ihmiset siellä juttelee ja muuta.
 Täällä on pikkasen raskasmielistä, mutta ihan kivaa.
 Olen huomannut, että ei se aina omasta ujoudesta ole kiinni, että ei pääse juttuun joidenkin kanssa.
Täällä Hesassakin, kun olen käynyt aktiivisesti seuroissa, en ole päässyt juttuun aluesihteerin ja joidenkin muiden kanssa, vaikka olen yrittänyt heittää juttua.
Taitanee heillä olla joku rooli tai mikä lie.

Tuntuu kuitenkin odolta, sillä tunnen joitakin kun on kertoneet olleen jossain seurakunnassa 5 vuotta ja tuntevansa tasan viis immeistä??
Juu Herättäjäjuhlille vaan, Mahjongi ja turha stressi pois.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Nyt istahdan penkin päähän veisaamaan.
« Vastaus #50 : 05.06.08 - klo:11:13 »
Kerropa, Viisveisaaja, aluesihteerille Penalta terveisiä! Voisi syntyä juttua vaikka viis veisaamisesta.

Mahjong

  • Vieras
Espoo
« Vastaus #51 : 05.06.08 - klo:16:54 »
Jätän Espoon juhlat tällä kertaa väliin. Olen tottunut omalla autolla menemään leirintäpaikalle ja teltan pystyttämään auton viereen. Tulee mukaan kaikenlaista, ehkä liikaakin tavaraa, kulkevat mukavasti autossa. Espoo on liian ettäällä. Seuraavat juhlat lähempänä: Seinäjoki, Kiuruvesi, Oulu... Näin tällä kertaa! :)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: Espoo
« Vastaus #52 : 06.06.08 - klo:01:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Jätän Espoon juhlat tällä kertaa väliin. Olen tottunut omalla autolla menemään leirintäpaikalle ja teltan pystyttämään auton viereen. Tulee mukaan kaikenlaista, ehkä liikaakin tavaraa, kulkevat mukavasti autossa. Espoo on liian ettäällä. Seuraavat juhlat lähempänä: Seinäjoki, Kiuruvesi, Oulu... Näin tällä kertaa! :)


Miksi näin? Kyllä siellä nytkin on leirintäalue. Se, että ne ovat Espoossa ei muuta mitään perinteistä. Juhlat ovat juhlat riippumatta siitä missä ovat. Poisjäänti kaduttaa aina.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Mahjong

  • Vieras
-oekeessa oot-
« Vastaus #53 : 06.06.08 - klo:04:46 »
Harmittaapa tietennii! Pitää katsoa, josko löytyisi ajotaitoisempi kuski.

 :-?

Benkku

  • Vieras
Virsikirja. virsi. 591.
« Vastaus #54 : 06.06.08 - klo:10:50 »
1.
Käy aavaa merta purtemme ja myrsky meidät kohtaa. Soi Herra tähden yöhömme, se kulkuamme johtaa, valaisee meitä valollaan, tien näyttää rauhan satamaan. On tähti sana Herran.
Zachris Topelius 1869, 1880. Suom. Hilja Haahti 1902. Uud. Lauri Pohjanpää 1923. Virsikirjaan 1938.

Mahjong

  • Vieras
-mietin-
« Vastaus #55 : 06.06.08 - klo:11:23 »
En kai ole käynyt Kouvolaa etelämpänä herättäjäjuhlilla. Sinnekin ajoin yöllä, kun oli vähän liikennettä. Aamulla telttani oli ihan vikapaikassa, kunnes neuvottiin sinne raviradalle. Nekin juhlat olivat ikimuistoiset, kasetteja kuuntelen. Voisihan tänäkin kesänä tehdä kuuden ja puolen tunnin yökeikan. :wink:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
päläpäläpälä
« Vastaus #56 : 06.06.08 - klo:12:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Kerropa, Viisveisaaja, aluesihteerille Penalta terveisiä! Voisi syntyä juttua vaikka viis veisaamisesta.


Kiitti, mutta ei tässä mitään pakottavaa tarvetta ole väkisinkään juttua heittää.
Kummastuttaa vaan, jos näkee tyyppiä monta kertaa ja silti ei tutustu.

Mahjonkille vaan mainitsin, että ei se aina itsestä ole kiinni päästä tutustumaan muihin körtteihin.
 
Espoon herättäjäjuhlien lähellä on ainakin Luukissa leirintäalue.ja sitten on toinenkin, mut nimeä en muista.
 Se on lähellä, että ajaa uskoltaa sieltä kyllä.
Eikä tästä liikenteestä täällä kannata stressata. Täällä on niin kaikenlaisia kuskeja, että sekaan vaan. Kaikki on nähty ja koettu. Ei Hesalaiset välitä vaikka ei onnistukkaan kaikki ajamisessä.
 Ja jos joku näyttää sormimerkkiä, niin mitäs siitä.

Elämässä tuklee tehtyä virheitä, mutta se ratkaisee miten niihin suhtautuu.
Jos ne saa masentumaan tai vetäytymään jonnekkin, niin se on paha.
Mutta jos kiittelee vaan ja ajattelee. Kaikki vaikuttaa mun parhaaksi ja Isommassa kädessä kaikki on niin hyvin käy.
 
Kiitos ongelmista. Kiitos vastoinkäymisistä.
Ilman niitä en olisi oppinut luottamaan itseeni ja Jumalaan.
 Vaikkakaan ahdistuksessa ei tunnu kivalta koskaan.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Re: -mietin-
« Vastaus #57 : 06.06.08 - klo:12:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
En kai ole käynyt Kouvolaa etelämpänä herättäjäjuhlilla. Sinnekin ajoin yöllä, kun oli vähän liikennettä. Aamulla telttani oli ihan vikapaikassa, kunnes neuvottiin sinne raviradalle. Nekin juhlat olivat ikimuistoiset, kasetteja kuuntelen. Voisihan tänäkin kesänä tehdä kuuden ja puolen tunnin yökeikan. :wink:


Mä en oo käyny Pohjois- Haagaa pohjoisempana..... :oops:  :roll:
Tik toc.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Re: päläpäläpälä
« Vastaus #58 : 06.06.08 - klo:15:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"

Espoon herättäjäjuhlien lähellä on ainakin Luukissa leirintäalue.ja sitten on toinenkin, mut nimeä en muista.
 Se on lähellä, että ajaa uskoltaa sieltä kyllä.
Eikä tästä liikenteestä täällä kannata stressata. Täällä on niin kaikenlaisia kuskeja, että sekaan vaan. Kaikki on nähty ja koettu. Ei Hesalaiset välitä vaikka ei onnistukkaan kaikki ajamisessä.
 Ja jos joku näyttää sormimerkkiä, niin mitäs siitä.



Juhla-alueen vieressä on oma väliaikainen leirintäalue eli autoa ei juhlien aikana tarvitse käyttää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Mahjong

  • Vieras
-espoo-
« Vastaus #59 : 06.06.08 - klo:20:28 »
Siiskö saan auton ja teltan juhla-alueella olevaan urheilupuistoon, jos sinne asti osaan ajaa. Yleensä ajo-ohjeet ovat hyvät ja selvät. Jospa hyvinkin lähtisin ajamaan klo 24 yöllä, niin olisin Espoossa n. klo 6.30 perjantaiaamuna. Teltta pystyyn, tulpat korviin ja ei ku aamu-unille telttaan. :D