Kirjoittaja Aihe: Miksi, Jeesus?  (Luettu 7541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Miksi, Jeesus?
« : 05.03.10 - klo:18:00 »
Miksi, Jeesus?
”Rakas Jeesus, monet sanasi ja tekosi, myös koko persoonallisuutesi ovat usein olleet käsittämätön arvoitus itselleni ja ehkä muillekin.
Sen tähden, seuraavassa joukko ”miksi”- kysymyksiä, minulta Sinulle.
Niiden kohdalla en aina ole ymmärtänyt Sinua enkä hyväksynyt toimiasi. Olen jopa loukkaantunut ja katkeroitunut Sinuun ja Isääsi.
Kuitenkaan Sinä et ole menneiden vuosikymmenten aikana torjunut kysymyksiäni tai loukkaantunut minuun.”


Näin kirjoittaa Porin rovasti Matti Vuolannen kirjansa takakannessa:

Miksi, Jeesus?
Matti Vuolanne
Gummerus Kirjapaino Oy
Jyväskylä 2005

Kirjan viimeisillä teksti sivulla 153 rovasti Matti Vuolanen kysyy Kristukselta: ”Eikö, Jeesus, evankeliumillasi ollutkaan kiire?
Luvun lopussa hän toteaa Jeesukselle, seuraavasti:

Jeesus, Sinun seurassasi eläminen on täyttä armoa. Se on myös elämämme perusoikeus ja perustehtävä: Tietämättämmekin Pyhä Henki saa läsnäolollansa meissä aikaan Sinun tuntemisesi tuoksun (2.Kor. 2:14–16; Ef 5:1-2).
Sanovatpa ympärillämme elävät meistä mitä tahansa ulkokohtaisesti, he sisimmässään ovat onnellisia siitä, että armahdettuina syntisinä olemme Sinun omiasi. Siten kirkastamme heille Sinua. He tiedostavat, että yhtäläinen seurassasi elämisen oikeus kuuluu myös heille. Armosta saamme näin olla heille Sinun kutsusi seurakuntaan, Sanasi ääreen, rukousyhteyteen, Isäsi valtakuntaan.


Näin rovasti Matti Vuolasen teksti antaa minulle, ristin ryövärille rohkaisun ja lohdutuksen.
Vaikka en ymmärrä Hänen tekojaan, niin silti saan kysyä Häneltä aina:
Miksi, Jeesus?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #1 : 05.03.10 - klo:20:52 »
Olen Patmoksen (Leo Meller ja kumppanit) radio-ohjelmissa kuunnellut Matti Vuolannetta RadioDeisssä.
Hän oli aika aktiivinen ihminen viime vuosina Venäjän evankeliointiaktioissa.
Kovia on mies kokenut elämänsä aikana, kasassa pysynyt ja kovin positiivisen oloinen.
Tuosta kirjasta puhuttiin Patmoksen radio.ohjelmissa. Ovat ilmeisesti sen kustantaneet.
En ole sitä lukenut, mutta on varmasti hyvä kirja.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #2 : 05.03.10 - klo:21:12 »
Olen Patmoksen (Leo Meller ja kumppanit) radio-ohjelmissa kuunnellut Matti Vuolannetta RadioDeisssä.
Hän oli aika aktiivinen ihminen viime vuosina Venäjän evankeliointiaktioissa.
Kovia on mies kokenut elämänsä aikana, kasassa pysynyt ja kovin positiivisen oloinen.
Tuosta kirjasta puhuttiin Patmoksen radio.ohjelmissa. Ovat ilmeisesti sen kustantaneet.
En ole sitä lukenut, mutta on varmasti hyvä kirja.


Kirja on Kuva ja Sana oyn kustantama. Kenen lie se kustantamo nykyisin. Näkyy julkaisevan myös Leo Mellerin kirjat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #3 : 05.03.10 - klo:21:16 »
Lainaus
Kirja on Kuva ja Sana oyn kustantama. Kenen lie se kustantamo nykyisin. Näkyy julkaisevan myös Leo Mellerin kirjat.

Luulen (olen jokseenkin 100% varma), että se on tavalla taikka toisella kiinteästi Patmokseen liittyvä kustantamo.
Leksa saattaa olla jopa töissä siellä.
Nopeastihan se selviäisi netissä surffaamalla, vaan nyt en lähde surffaamaan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #4 : 05.03.10 - klo:22:11 »
Miksi, Jeesus, asiat rönsyilevät niin paljon ihmisten keskinäisissä vuorovaikutus tilanteissa?

ps. siihen ei pysty teistä sitten kukaan vastaamaan, hyvät keskustelualueen nimimerkit.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #5 : 06.03.10 - klo:08:57 »
Miksi, Jeesus, asiat rönsyilevät niin paljon ihmisten keskinäisissä vuorovaikutus tilanteissa?

ps. siihen ei pysty teistä sitten kukaan vastaamaan, hyvät keskustelualueen nimimerkit.

Leo Meller on erinomainen keskusteluaihe. Miten ylipäänsä kukaan järkevästi ajatteleva ihminen on voinut kannattaa Melleria?
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #6 : 06.03.10 - klo:09:04 »
Oi kiitos! Olenko minäkin järkevä?

Melleriä saan kiittää että uskoni profetioihin (ihmisistä lähteviin) ja lähes kaikkeen karismaattiseen loppui.

Hän julistaa Antikristusta niin väkevästi että sunnuntaisin suljen Dein ja vaihdan vaikka ck-radioon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #7 : 06.03.10 - klo:09:07 »
Miksi, Jeesus, asiat rönsyilevät niin paljon ihmisten keskinäisissä vuorovaikutus tilanteissa?

ps. siihen ei pysty teistä sitten kukaan vastaamaan, hyvät keskustelualueen nimimerkit.

Leo Meller on erinomainen keskusteluaihe. Miten ylipäänsä kukaan järkevästi ajatteleva ihminen on voinut kannattaa Melleria?

Siis oletko Salis, Jeesus?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #8 : 06.03.10 - klo:09:11 »
Siis oletko Salis, Jeesus?

Kristus on Jumalan poika ja samalla omnipotentiaalinen Jumala. Olen ominaisuuksiltani rajoitettu ihminen, mutta vielä rajoitetumpi on Leo Meller.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #9 : 06.03.10 - klo:09:19 »
Kristus on Jumalan poika ja samalla omnipotentiaalinen Jumala. Olen ominaisuuksiltani rajoitettu ihminen, mutta vielä rajoitetumpi on Leo Meller.

Kysymys tai viestiketjun alussa ei ole ollut puhettakaan Leo Melleristä.
Mutta tietyillä nimimerkeillä on aina ja tulevaisuudessakin kääntää asiat päälaelleen.
Siksi on hyvin vaikeata lähteä avaamaan mitään keskustelua kun se "väänetään väänöksi". Joten ehkä meillä olisi hyvä kysyä itse kukin:

Miksi näin on Jeesus?

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #10 : 06.03.10 - klo:09:52 »
Lainaus
Miten ylipäänsä kukaan järkevästi ajatteleva ihminen on voinut kannattaa Melleria?

Lexa on suosikkisaarnaajani (ollut jo varmaan toistakymmentä vuotta), ja juuri siksi, koska en ole järkevästi ajatteleva ihminen.
Vaan takaisin tuohon Benkun aiheeseen.
Kysymyksiä riittää, niitä on hyvä kysyä, vaikka kaikkiin ei vastausta saakaan.
Pelkkä kysyminen jo ainakin minulle tuo jonkinlaista kummaa mystistä lohtua -ehkä siinä on jokin toivo mukana, että jospa ainakin joihinkin kysymyksiin tulisi edes jonkinalinen vastaus.
« Viimeksi muokattu: 06.03.10 - klo:09:58 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #11 : 06.03.10 - klo:09:57 »
KEsäkuussa 2008 uskontopropagandan syöttö-tuputusikkunassa Mannerheimintiellä oli tällainen aiheeseen sopiva teksti:

Miksi...?
      Milloin...?
              Mitä...?
Jumala, onko
sinua olemassa?

Sinnikäs kyselijä ei tieltä
eksy.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #12 : 06.03.10 - klo:20:03 »
Pelkkä kysyminen jo ainakin minulle tuo jonkinlaista kummaa mystistä lohtua -ehkä siinä on jokin toivo mukana, että jospa ainakin joihinkin kysymyksiin tulisi edes jonkinalinen vastaus.

Niin minulle ja useimmille muillekin. Sanat, joita ei torjuta mielestä pois, alkavat elää ja kasvaa kohti vastausta...ja ymmärrystä.

"Raivoisa uhma ja viha valtaavat minut, villejä, hyödyttömiä kysymyksiä minä sinkoan tyhjyyteen.
Miksi, miksi, miksi? Kysyn lakkaamatta
........

Ojennan käteni ja rukoilen -
ja minä pääsen tietämään uutta:
mennyt palaa luoksesi
kuin elävin osa elämääsi
kiitoksen kautta ja katumuksen kautta

Tartu siinä mikä on mennyttä Jumalan
anteeksiantamukseen ja hyvyyteen
rukoile, että hän
sinut tänään ja huomenna varjelisi"


Bonhoeffer
Viimeinen runo??? Ainakin kun kaikki oli menetetty --- paitsi henki
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #13 : 06.03.10 - klo:21:15 »
Leo Meller on erinomainen keskusteluaihe. Miten ylipäänsä kukaan järkevästi ajatteleva ihminen on voinut kannattaa Melleria?

Veit jalat suustani!

Leo Meller on kaikkein vähiten uskottava kristillisyyden suhteen.  Vähemmän uskottava ei voi olla!  Samaa ö-sarjaa Benny Hillin ja muiden hengenheimolaistensa kanssa.

Minustakin on todella uskomatonta että joku voi olla niin pihalla että menee kuuntelemaan Leo Melleriä?

Yhtä hyvin voisi heittää rahaa sillalta jokeen kun antaa niitä Leo Mellerille! Ja hengellinen anti on mielestäni suunnilleen samaa tasoa kuin kuuntelisi sian piereskelyä. Siitäkin oppii enemmän...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi, Jeesus?
« Vastaus #14 : 06.03.10 - klo:22:19 »
Meniköhän nyt Hillin ja Hinnin 'Penat' sekaisin? Minä suosin edellistä, vaikka en tosin saarnamiehenä.