Kirjoittaja Aihe: Uskonnonsyöttö vol3  (Luettu 50995 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #75 : 20.07.09 - klo:11:35 »

Olen kummallinen, myönnettäköön.
Onko siinä, että olisi keskiarvoinen jotain tavoittelemisen arvoista? Olkaamme siis erilaisia.
« Viimeksi muokattu: 20.07.09 - klo:11:37 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #76 : 20.07.09 - klo:11:57 »
Lainaus
Onko siinä, että olisi keskiarvoinen jotain tavoittelemisen arvoista? Olkaamme siis erilaisia.

Kun olin nuori, minusta tuntui, että olen erilainen, kuin muut ja vähän siitä taisin kärsiäkin.
Toisaalta, tod.näk. sattaa olla, että näytin ja käyttäydyin sen verran samanlaisesti, että ehkäpä suurimmalta osalta aikaa näytin kuitenkin samanlaiselta.
Kun sitten nuoruusvaihe on nyt onnellisesti ohi, nykyään nautin siitä, että olen erilainen monelta osin.
Enään ei tarvitse peitellä erilaisuuttaan: varttuneempi väki ei ole niin turhan tarkkaa, kuin nuoremmat - uskaltavat itsekin olla enemmän erilaisia, eivätkä samalla tapaa tavoittele samanlaisuutta, kuin nuoret tavoittelevat.

Kerran vaimoni tokaisi minulle, että "olisi mukava, jos minulla olisi sellainen tavallinen mies".
Toki perustelin hänelle heti, minkä takia on parempi, että hänellä ei ole tavallista miestä, vaan erilainen mies.
Perusteluni ilmeisesti meni jotenkin kuitenkin läpi - tai, sitten, vaimoni ei vain halunnut argumentoida asiasta kanssani.
Yritän kyllä panostaa siihen, että vaimoni olisi tyytyväinen - ja niin varmaan tavallinenkin mies tekee.



Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #77 : 20.07.09 - klo:13:05 »
Kun olin nuori, minusta tuntui, että olen erilainen, kuin muut ja vähän siitä taisin kärsiäkin.
...
Kun sitten nuoruusvaihe on nyt onnellisesti ohi, nykyään nautin siitä, että olen erilainen monelta osin.
Enää ei tarvitse peitellä erilaisuuttaan: varttuneempi väki ei ole niin turhan tarkkaa, kuin nuoremmat - uskaltavat itsekin olla enemmän erilaisia, eivätkä samalla tapaa tavoittele samanlaisuutta, kuin nuoret tavoittelevat.
Identiteetin muodostuminen on mielenkiintoinen prosessi. Aikuisuuteen kuuluu tietty sisäänlämpiävyys sillä tapaa, että yhteiskunnan ja yksilön välinen rajankäynti on tehty. Ylilyönnit eivät enää kuulu asiaan. Kun on saanut tarpeeksi kipeitä kokemuksia, perääntyminen ei tunnu tappiolta, vaan oman reviirin, itsen löytämiseltä. Kotona olemisen tietoisuus antaa varman alustan luoda haluamaansa maailmaa, niin kauan kuin vielä voimia on. Vanhuuskin on toki vaikuttamisen aikaa, mutta näkökulma on eri.

Kerran vaimoni tokaisi minulle, että "olisi mukava, jos minulla olisi sellainen tavallinen mies".
...
Tuo lienee yleinen kokemus.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #78 : 21.07.09 - klo:00:14 »
Samaa mieltä ehdottomasti olen minäkin, sillä poikkeuksella, että jos henkilö antaa luvan, että häneltä saa nuo kieltää, niin silloin, jos kielletään, niin ei mene yli.
Minulta saa kieltää nuo kaikki ja julkisesti ja niin usein, kuin sitä tuntuu.
Tuskin tulen siitä mieltäni pahoittamaan - päinvastoin: se tuntuu aina niin hauskalta, kun tuonkaltaisia minulle puhutaan.
Sen varran harvoin kukaan tuollaisia puhuu minulle - saati muille

Olen kummallinen, myönnettäköön.

Höh, minusta olet normaali :eusa_clap: Jumala päättää!!
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #79 : 11.08.09 - klo:07:04 »
Tuota julkisten liikennevälineiden käyttämistä olen edelleen pohtinut uskonnollisen propagandan syöttömuotona.
Minusta tuntuu, että jokin tällainen lause olisi ehkä hyvä busseihin liimattuna:
"Minä olen tie, totuus ja elämä". Ja loppuun tietysti allekirjoitus, että sanojana on Jeesus.

Vähän olen yrittänyt saada selville, kuinka mainostamisasiassa voi edetä.
Mm. täällä löytyy tietoja.
http://www.jcdecaux.fi/index2.php?m=2&id=3107&sm=311

550 mainosta (35 x 50 cm)
joukkoliikennevälineisiin katseen korkeudelle ALVn kanssa noin 10700 kahdeksi viikoksi.
Vajaat 1,40 E mainos per päivä.
Ei kovin paha hinta, kun vielä ajattelee niitä valtavia matkustajamääriä, joita pääkaupunkiseudun joukkoliikenteessa kulkee.
Ja jos vielä onniostuu tinkimään hinnasta, niin hyvä homma.

Eipä tämäkään välttämättä ole hinnalla pilattu:
http://www.jcdecaux.fi/index2.php?m=2&id=3119&sm=313

Tämä taasen hintansa puolesta tuntuu jo aika houkuttelevalta:
http://www.jcdecaux.fi/index2.php?m=2&id=3115&sm=314
Ikkunabanneri (50 x 10 cm), 6200 pintaa, 14 päivää.
NOin 6950 euroa, eli 8 senttiä pinta per päivä.
Kyllä tuohon kokoon nyt lyhyen Jeesuksen sanoman asian saa mahtumaan.


Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #80 : 11.08.09 - klo:12:07 »
Ei hassumpi ajatus, näkyvyyttä ois ainakin ja kyllä sen lehdistökin noteeraisi, ainakin uskoisin niin.
Tuli sama mieleen silloin kun oli ne "homoviikkoon" kuuluvat epäily mainokset.Ja olen niin tyhmä jotta jos oisin ollut kuskina niin lomille oisin jäänyt tai potkut. Vaikka bussissahan ne oli eikä minun otassa mutta minusta on hurskastelua ja saivartelua jos oisin niin ajatellut. Ainahan busseissa on mainoksia joiden taa ei tosiaankaan voi asettua, mutta minusta se oli silloin liikaa. Olen tällainen Äkkiväärä.  ;  )

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #81 : 11.08.09 - klo:12:11 »
Miltä kuulostaisi: "Ei kukaan toinen korjaa"?  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #82 : 12.08.09 - klo:06:04 »
Lainaus
Miltä kuulostaisi: "Ei kukaan toinen korjaa"?

Kuulostaa varsin körttiläiseltä mystiseltä lauseelta ja tulee mieleen ne körttijuhlillä myytävät paidat.
Onko tämäkin eräs paitateksti?
Itse pidän tuonkaltaisista mystisistä lauseista: ne jäävät mieleen ja laittavat pohtimaan, että mistä on kyse.
Hyvä lause.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #83 : 12.08.09 - klo:08:30 »
Mystisyys ja salattu Jumala ovat sama asia.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #84 : 12.08.09 - klo:09:09 »
Se tuo koulujen uskonnonopetus vai minkä nimistä se onkin nykyään, on muutospaineissa, "uudistaa" halutaan. Voi olla jotain hyvääkin, mutta huonoa ainakin ja luulen että se lisää ateismia. Ihminen kun oppii siinä iässä hyvin ja kun opetetaan uskoa moneen eri suuntaan, niin itse ainakin olisin silloisella ajatusmaailmalla ajatellut että joo, mikä ihmeen uskonto ja jumala.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #85 : 12.08.09 - klo:09:25 »
Islamisteillä on Allah, kristityillä Jumala. Ei se sen monimutkaisempaa ole.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #86 : 12.08.09 - klo:09:42 »
Niihän se on. Sitten vielä Krisna, budha, Vikka, satanismi, saatananpalvonta,Thor.... Kyllähän näitä löytyy mihin ihmiset uskoo varmaan satoja ja kun niitä alkavat käydä läpi niin minkähän jättävät pois ja millä perusteella jos meinaavat että siitä tehdää kaikille "tasapuolista". Ehkä ottavat ne jotka jo ovat rantautuneet Suomeen, onhan niitäkin jo kymmeniä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #87 : 12.08.09 - klo:09:55 »
Yksinkertaisista asioista ei pidä tehdä monimutkaisia, koska se aiheuttaa vain hämmennystä; asia kerrallaan, uskonto kerrallaan. Kaikilla on oma painoarvonsa. Kullakin uskonnolla on sille kuuluva merkitys. Perustotuus on, että ihmisessä on kaipuu korkeampaan. Kulttuurit muovautuvat historian saatossa ympäristönsä kuvaksi. Kielet ovat syntyneet Baabelissa.

SV 189:5 :

Voi jos niitäkin muistaisitte
ja ne Herralle kantaisitte,
joille taivas on tuntematon
sydän kun yhä suljettu on,
Baabelin virtain varsilla.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #88 : 12.08.09 - klo:10:26 »
Kristityillä arabeilla on Allah, saksalaisilla Gott, italialaisilla Dio, zuluilla Nkosi, suomalaisilla Jumala ja niin edelleen.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #89 : 12.08.09 - klo:12:26 »
Kuulostaa varsin körttiläiseltä mystiseltä lauseelta ja tulee mieleen ne körttijuhlillä myytävät paidat.
Onko tämäkin eräs paitateksti?
Itse pidän tuonkaltaisista mystisistä lauseista: ne jäävät mieleen ja laittavat pohtimaan, että mistä on kyse.
Hyvä lause.

Ei oo paitateksti kun autotarra, herättäjäjuhlilla niitäkin myydään (vai myytiin, olikohan niitä tänä vuonna...?) Minun huoneeni ovessa on Matkamies maan, Jaakko Löytyn autossa tuo Ei kukaan toinen korjaa ja kaverin traktorissa Tie on ahdas.  ;D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna