Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 15  (Luettu 18745 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #45 : 30.06.20 - klo:06:50 »
Joka rauhan aikana on liian huoleton, hänet havaitaan sodassa usein pelkuriksi. Jos osaisit alati pysyä nöyränä ja halpana omissa silmissäsi ja pitää itsesi kurissa, et niin helposti joutuisi vaaraan ja loukkaukseen. Pidä tämä neuvo sääntönäsi: mieti saatuasi palavan hengen, mitä sitten tapahtuu, kun valo sammuu. Jos näin tapahtuu, niin ajattele, että valo voi jälleen palata, se valo, jonka olen ajaksi ottanut pois, sinulle varoitukseksi, mutta itselleni kunniaksi.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #46 : 01.07.20 - klo:05:26 »
Ole ylistetty, Jumalani, sillä vaikka minä olen kaikkeen hyvään arvoton, niin sinun laupeutesi ja määrätön hyvyytesi ei milloinkaan herkeä tekemästä hyvää kiittämättömille ja sinusta kauas poiikenneille. Käänny puoleemme tullaksemme kiitollisiksi, nöyriksi ja hartaiksi, sillä sinä olet autuutemme, voimamme ja rohkeutemme.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #47 : 02.07.20 - klo:08:29 »
Oi suloista ja ihanaa Jumalan palvelusta, jonka kautta ihminen tulee todella vapaaksi ja pyhäksi! Oi, mikä pyhä sääty on hurskas palvelus, joka ihmisestä tekee enkelien vertaisen, Jumalan mieleisen, perkeleille pelättävän ja uskoville rakkaan! Oi, kuinka suotuisa ja toivottava on tuo palvelu, jolla korkein hyvä ja iäti pysyväinen ilo saavutetaan.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #48 : 03.07.20 - klo:07:40 »
Minun Herrani ja Jumalani, minä huomaan, että kärsivällisyys on minulle suuresti tarpeen, sillä tässä elämässä on lakkaamatta vastuksia. Vaikka kuinka tahansa tavoittelen rauhaa, ei elämäni pääse vapaaksi sodasta ja taistelusta.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #49 : 04.07.20 - klo:06:51 »
Kiivaile itseäsi vastaan äläkä salli ylpeyden itsessäsi asua, vaan notkistu niin pieneksi ja alhaiseksi, että kaikki voivat päästä kulkemaan ylitsesi ja polkemaan sinua niinkuin katujen lokaa. Mitä on sinulla, sinä turha ihminen, valittamista? Mitä voit, sinä saastainen syntinen, sanoa niitä vastaan, jotka nuhtelevat sinua, sinä, joka niin monesti olet loukannut Jumalaa ja ansainnut kadotuksen? Mutta minun silmäni on sinut säästänyt, koska sielusi on ollut minulle kallis. Sillä minä tahdoIn, että tuntisit minun rakkauteni ja aina olisit kiitollinen minun hyvistä töistäni, että antautuisit tosi nöyryyteen ja alistumiseen ja että kärsisit sen halveksimisen, joka osaksesi saattaa tulla.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #50 : 05.07.20 - klo:06:11 »
Ei ole mitään pyhyyttä, jos sinä, Herra, otat pois kätesi. Ei mikään viisaus auta, jollet sinä meitä hallitse. Ei mikään väkevyys suojaa, jos sinä suojelemasta lakkaat. Ei mikään puhtaus ole taattu, ellet sinä sitä varjele. Ei mikään vartioitseminen hyödytä, ellei sinun silmäsi valvo. Sillä sinun hylkääminäsi me uppoamme ja hukumme, mutta kun sinä tulet luoksemme, niin me nousemme ja elämme. Kovin horjuvaisia olemme, mutta sinulta saamme vahvistusta; itsessämme olemme penseitä, mutta sinä meidät sytytät palaviksi.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #51 : 06.07.20 - klo:07:52 »
Mitä on kaikki liha sinun edessäsi? Sopiiko saven kerskata savenvalajaa vastaan? Voidaanko sellaista turhalla puheella korottaa, jonka sydän on täydellä todella alistunut Jumalan edessä? Sitä, jonka totuus on alentanut, ei koko maailma voi korottaa, eikä sitä ihmisten kiitos liikuta, joka on kaiken toivonsa perustanut Jumalaan. Sillä katso, nekään, jotka puhuvat, eivät ole mitään, sillä he katoavat samoin kuin heidän sanojensa kaiku. Mutta Herran totuus pysyy iankaikkisesti.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #52 : 07.07.20 - klo:05:46 »
Oi armollisin Jeesus, suo minulle armosi, että se olisi minun kanssani ja työskentelisi minussa sekä loppuun asti pysyisi kerallani. Suo minun alati haluta ja tahtoa sitä, mikä sinulle on mieluisinta. Sinun tahtosi olkoon minun, ja minun tahtoni noudattakoon sinun tahtoasi ja olkoon yhtä mieltä sen kanssa. Oi, kunpa aina voisin tahtoa ja olla tahtomatta sitä, jota sinä tahdot tai et tahdo, niin etten voisikaan tahtoa muuta.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #53 : 08.07.20 - klo:06:13 »
Anna minun kuolla pois kaikesta, mikä on maailmassa, niin että sinun tähtesi mielelläni olisin tuntematon ja halveksittu tässä maailmanajassa. Anna minun yli kaiken halutun löytää leponi sinussa ja sinussa saada sydämelleni rauha. Sinä olet sydämen tosi rauha ja ainoa lepo. Ilman sinua on kaikki vaivaa ja levottomuutta. Tässä rauhassa juuri, toisin sanoen sinussa, korkeimmassa, iankaikkisessa hyvässä, olen nukkuva ja löytävä levon. Amen.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #54 : 09.07.20 - klo:06:32 »
Herra, totta on, mitä sanot. Sinun huolesi minusta on suurempi kuin kaikki murheeni omasta itsestäni. Horjuvalla perustuksella seisoo, joka ei murheitaan heitä sinun huomaasi. Herra, kunhan vain tahtoni pysyy vahvana sinussa, tee minusta mitä haluat. Mitä tehnetkin, se on hyvää.
Jos tahdot minut olemaan pimeydessä, ole ylistetty, jos tahdot minut olemaan valossa, ole jälleen ylistetty. Jos katsot hyväksi minua lohduttaa, ole kiitetty, ja jos tahdot minut olemaan ahdistuksessa, ole aina yhtä kiitetty.


Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #55 : 10.07.20 - klo:07:13 »
Herra, mielelläni minä kärsin sinun tähtesi, mitä tahtonetkin kärsittäväkseni lähettää. Yhtä mielelläni tahdon ottaa kädestäsi vastaan pahaa ja hyvää, suloista ja karvasta, iloa ja surua ja kiittää kaikesta, mikä minulle sattuu. Varjele minua kaikesta synnistä, niin en pelkää kuolemaa enkä helvettiä. Kunhan et minua iankaikkisesti hylkää etkä minua poista elämän kirjasta, ei minua vahingoita, mikä kova onni minua kohdanneekin.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #56 : 11.07.20 - klo:07:59 »
Tulkoon, Herra, armosi avulla minulle mahdolliseksi sekin, mikä minulle luonnon mukaan näyttää mahdottomalta. Sinä tiedät, kuinka vähän minä voin kärsiä ja kuinka pian minä väsyn pienimmänkin vastoinkäymisen sattuessa. Tulkoon jokainen koettelemus minulle nimesi tähden rakkaaksi, jopa halutuksi; sillä kärsiminen ja vaivaantuminen sinun tähtesi on suuresti terveellistä sielulleni.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #57 : 12.07.20 - klo:05:56 »
Vapauta minut kaikesta luotujen tilapäisestä lohdutuksesta, sillä ei mikään luotu kappale voi tuottaa tyydytystä haluilleni. Yhdistä minut itseesi rakkauden katkeamattomalla siteellä, koska sinä yksin tuotat rakastavalle tyydytystä, ja ilman sinua kaikki on turhaa ja arvotonta.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #58 : 13.07.20 - klo:07:27 »
Poikani, älä ole utelias äläkä kanna turhia huolia. Mitä tämä tai tuo sinuun koskee? Seuraa sinä minua! Mitä se sinuun tulee, onko joku muu sellainen vai tällainen, puhuuko hän tai toimiiko hän niin taikka näin? Sinun ei tarvitse vastata muiden puolesta; tee vain tili omasta kohdastasi. Miksi sekaannut muiden asioihin? Katso, minä tunnen kaikki ja näen kaikki, mitä auringon alla on. Minä tiedän, kuinka ovat kunkin asiat, mitä hän miettii, mitä tahtoo ja mihin hän pyrkii. Minun huomaani on sentähden kaikki jätettävä; mutta sinä pysy rauhassa ja anna puuhaajien puuhata, niinkuin tahtovat. Heidän osakseen on kerran koituva, mitä ovat puhuneet tai tehneet, sillä minua ei kenkään petä.

Tuomas Kempiläinen

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Aamuhartaus 15
« Vastaus #59 : 13.07.20 - klo:08:44 »

   Hyviä ajatuksia. Kiitos Pena ja Tuomas!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024