Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 9.  (Luettu 31249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #135 : 08.07.20 - klo:15:42 »
Käyttövalmiuteen ei sitä liikkeessä laiteta, niiden tehtävä on  m y y d ä.
Onneksi minulla on lapsenlapsi, ja  sinä  osaat sen kyllä.

No mutta voisi olla toinen liike, joka tarjoaa opastuspalvelua!

Minä ehkä oppisin, mutta sijaitsen turhan kaukana toimiakseni apurina aina jos ja kun tulee ongelmia. Malleihin olen kyllä tutustumassa. Käyttöohjeetkin nykyään on netissä. Paperiset on niin pientä pränttiä ettei niitä huonompisilmäiset lue.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #136 : 08.07.20 - klo:15:55 »
Kyllä netti hyvin palvelee. Sieltä minäkin haen apuja aina, kun oma järkeily ei riitä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #137 : 08.07.20 - klo:16:07 »
Joo, netti palvelee niitä jotka sitä käyttävät... äitini ei kuulu joukkoon. Eikä edes halua. Minä kyllä sieltä haen neuvoa omien rakkineitteni ongelmiin.

Internet ja etenkin sen osa-alue nimeltä web on kyllä hienoin asia, joka minun elinaikanani on tapahtunut. Annetaan nyt siis "rakkineelle" tunnustustakin! Jonkin verran olen sen historiaan ja toteutustapaan (bittitasolla) joutunut opinnoissa perehtymäänkin. En osaa nähdä sitä yksin teknisenä vempaimena, vaan hyperteksti on pohjimmiltaan humanismia ja protokollapinon periaate logiikkaa ja formaalitieteitä.

Mutta ei tuo sitä muuta, että älykännykkä on mielestäni epämielenkiintoinen ja vähän takapajuinenkin vehje. Kun kerran on yksi hyvä käyttöliittymä keksitty, miksi pilkkoa kaikki sovellussilpuksi? Ja ruutu on joko liian pieni tihrustaa tai liian iso taskuun (odotan rullattavia näyttöjä), häikäisee bussissa vieressä istuvan (odotan näyttötekniikalta muutakin kehitystä). Kirjoittaminen hidasta (näppisasioihinkin minulla olisi ideoita, mutta vakaumukseni mukaan keyboard kuitenkin on syvältä, reliikki mekaanisten kirjoituskoneiden ajalta). Olisinpa verkostoituja ja osaisin viedä ajatuksia eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 08.07.20 - klo:16:15 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #138 : 08.07.20 - klo:16:09 »
Okei, Sinä olet nuori ihminen vielä kerta äitisikin elää. Omaiset ovat tärkeitä, yleensä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #139 : 05.08.20 - klo:17:53 »
Tuoreemmat rakkineet
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #140 : 25.08.20 - klo:15:44 »
Perustin 8. osan, kun sellainen taitaa puuttua.

No niin, ostin uudet mikrofonilliset kuulokkeet, kun on videokokouksia tiedossa. Ensinnäkin näissä on surkein käyttöohje mitä ikinä olen nähnyt. Siis mikä idea on kirjoittaa ohje pienellä valkoisella präntillä oranssille pohjalle? Toisekseen jos ei käytä Bluetoothia vaan kytkee piuhalla tietsikkaan, ei oikealle korvalle kuulu mitään. Kolmas ja pahin on se, että Teamsin kanssa sekä oma ääni että toisen särkyvät käsittämättömäksi melumössöksi. Eli en voi käyttää tuotetta juuri siihen tarkoitukseen, mihin oli tarkoitus. Musa kuuluu kyllä hyvin, mutta videokokouksissa ei toimi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 8
« Vastaus #141 : 25.08.20 - klo:16:48 »
Olen pari kertaa käyttänyt Teamsia, mutta tuohon en ole törmännyt. Firman ATK-tuki olisi nyt paikallaan, mutta kun sitä ei ole.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #142 : 29.08.20 - klo:18:26 »
Olen etsinyt netistä polkupyörääni U-lukkoa. Lidlissähän niitä viime viikolla oli, mutta myöhästyin. Netistä löytyy useita merkkejä ja useita kauppoja. Olin jo ihan mielissäni, jotta jos vaikka tuosta Prismasta kävisin ostamassa. Sitten selailin vielä googgelia ja löysin varoittavia esimerkkejä muutaman vuoden takaa: lukko ei ollut suostunutkaan aukeamaan avaimella, ainakin pari melko hinnakastakin lukkoa oli käyttäytynyt siten.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/jupiter-polkupyoran-u-lukko-320-166mm?gclid=EAIaIQobChMI_qDRzNvA6wIVlKmyCh39dgcqEAQYASABEgKOyfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Olisikohan kenelläkään kokemusta, jotta mikä u-lukko olisi toimiva? On toki muitakin malleja vaijeri- yms. mutta testin mukaan vain u-lukko suojaa varkailta. Niitä kun ei kuulemma saa pihdeillä poikki.


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #143 : 12.03.21 - klo:14:51 »
Läppärini toiminta alkoi takuta eilen kunnes se lopahti kokonaan. Minulla on taloyhtiön laajaista DNA:n kautta. Soitin tutulle netistille, hänellä toimi, mutta operattorina on Telia. Seinä naapurilla oli kuulema DNA. Kävin ovella kysymässä, hänellä toimi.
Soitin  tylleröisen isän paikalle, luottomieheni. Hän teki temppunasa eikä keksinyt muuta kuin että läppäri oli siirrettävä samaan huoneeseen missä boxi on.
Siitä on seurannut se hankaluus, ettei hiirimatto mahdu tämän pienen komuutin päälle, vaan on käytettävä mattoa reiden päällä. Se ei ole helppoa, en kirjoita mielelläni kunnes rokotukset saatuamme uskallamme huonekalukauppaan hankkimaan asiallisen työpöydän.

Muuten tämä on kätevää, siis se, että läppäri on nyt minun huoneessa ja kätevän lähellä yö-aikaan. :icon_rolleyes:

Ennen se oli ruokapöydän nurkalla. Se ei ollut kivaa kun tuli ruokavieraita. Aina piti roudata se siitä muualle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #144 : 13.03.21 - klo:12:12 »
Elämä jatkuu osassa 10
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi