Kirjoittaja Aihe: Ruumiin ravinto  (Luettu 7155 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ruumiin ravinto
« Vastaus #15 : 12.04.11 - klo:10:16 »
Jos kovin kovasti yrittää pidättäytyä, voi kohta ahmia kaksin käsin. Yhtäkkinen syömisen vähentäminen voi tehdä kiljuvan nälkäiseksi ja voimattomaksi. Entäs jos hiljakseen vähentäisi, ensin niitä ylimääräisiä herkkuja, jos semmoisia on ollut. Ja ateriat tasaisin väliajoin. Tarpeeksi luonnollista rasvaa, niin nälkä pysyy poissa kauan. Ja laihtuu. Ei turhia sokereita ja hiilareita. Plus jotain liikuntaa ja happea ulkoilmasta  :)

No nyt sataa raikkaasti. Turhat sokerit ja hiilarit pois niin paino putoaa ilman nälkää ja tuskaa. Riittaa-mummin ohjeesta ne ranskikset pois pahoina ja lisää pihviä sekä kurkkua ja tomaattia, kun ne ovat pelkää vettä. Rehut alle ja ruoka päälle niin tulee kylläinen olo vähemmällä ruoalla. Teemalla uusia reikiä vyöhön, että housut pysyy ylhäällä. ( viime kesäiset housut putoaa ilman remmiä)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Ruumiin ravinto
« Vastaus #16 : 12.04.11 - klo:10:38 »
Tiedän kyllä diabeetikkona mikä on pahasta. Mutta aina kun arvot putoavat alle 5 lankean hetkeksi johonkin kiellettyyn. Ranskikset otin esille perunaherkuistani. Minä en syö chipsejä, vaan n. kerran kahdessa kuukaudessa ranskiksia pihvin kanssa.
Karkkihyllyn aion kiertää visusti. Kun paikka hampaasta tarttuu salmiakkiin tai hedelmäkarkkiin tulee pussilliselle hintaa.

Nyt on liedellä wokkikasviksia ryytipossulisäkkeellä.

Paino pääsi nousemaan polvikipujen, paukkupakkasten(astma-este), liukkauden ja näistä koituneen laiskuuden avulla.
 Nyt kun jalkakäytävät ovat sulat menen vauhdilla. Polviin koskee vain alamäissä. Kääntöliike ottaa eniten kipeää.

Naapuri tuli eilen polven keinonivelleikkauksesta. Minua 10 v. nuorempi mies.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Ruumiin ravinto
« Vastaus #17 : 12.04.11 - klo:11:24 »
Tiedän kyllä diabeetikkona mikä on pahasta. Mutta aina kun arvot putoavat alle 5 lankean hetkeksi johonkin kiellettyyn. Ranskikset otin esille perunaherkuistani. Minä en syö chipsejä, vaan n. kerran kahdessa kuukaudessa ranskiksia pihvin kanssa.
Karkkihyllyn aion kiertää visusti. Kun paikka hampaasta tarttuu salmiakkiin tai hedelmäkarkkiin tulee pussilliselle hintaa.

Nyt on liedellä wokkikasviksia ryytipossulisäkkeellä.

Paino pääsi nousemaan polvikipujen, paukkupakkasten(astma-este), liukkauden ja näistä koituneen laiskuuden avulla.
 Nyt kun jalkakäytävät ovat sulat menen vauhdilla. Polviin koskee vain alamäissä. Kääntöliike ottaa eniten kipeää.

Naapuri tuli eilen polven keinonivelleikkauksesta. Minua 10 v. nuorempi mies.

Minulla on keinonivel oikeassa polvessa ja vasen on muuten huono. Piroxinia aamulla (sama kuin Voltaren) polveen niin pärjää päivän. Sama kuin sinulla eli polviin koskee vain alamäissä. Kääntöliike ottaa eniten kipeää. Turvatarkastuksessa, kun joutui ottamaan vyön pois, niin oli pakko käsin kannatella housuja, kun olisivat muuten pudonneet. Lisää uusia reikiä remmiin on tavoite, mutta pakko olla tiukkana hiilareiden suhteen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ruumiin ravinto
« Vastaus #18 : 12.04.11 - klo:13:33 »
Jos kovin kovasti yrittää pidättäytyä, voi kohta ahmia kaksin käsin. Yhtäkkinen syömisen vähentäminen voi tehdä kiljuvan nälkäiseksi ja voimattomaksi. Entäs jos hiljakseen vähentäisi, ensin niitä ylimääräisiä herkkuja, jos semmoisia on ollut. Ja ateriat tasaisin väliajoin. Tarpeeksi luonnollista rasvaa, niin nälkä pysyy poissa kauan. Ja laihtuu. Ei turhia sokereita ja hiilareita. Plus jotain liikuntaa ja happea ulkoilmasta  :)
Tämä vartalotyyppi suorastaan nauttii tästä ihan kokonaansyömättömyydestä.  

Sitten kun vartalotyypin vatsalaukku on totutettu siihen että ei tipu vaikka kiljut kuinka, se tyytyy oloonsa ja on kiitollinen siitä kun saa pikkuhiljaa jonkun... kananmunan jai noin... ´juu, tämä tyyppi aloitti tällä kertaa näin.
Ensimmäisenä päivänä oli erittäin kiljuva nälkä. Nyt on kevyt olo. Huomena on vielä kevyempi.

Sitten voi ruveta ruokkimaan vähin erin, viikko mennään jotain näin.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Ruumiin ravinto
« Vastaus #19 : 12.04.11 - klo:16:53 »
Tämä vartalotyyppi suorastaan nauttii tästä ihan kokonaansyömättömyydestä.  

Kouluaikanani käytimme 'ruumiinrakennetta' kuvaamaan väljästi koko persoonallisuutta:

- Nou tänks, ei sovi mun ruumiinrakenteelle!

'Vartalotyyppi' voisi kai vastaavaan tapaan tarkoittaa samaa kuin 'tyyppi'.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Ruumiin ravinto
« Vastaus #20 : 12.04.11 - klo:19:33 »
Pena on kyllä fiksu ku mikä ja varmaan hyvä ope.
Ois kiva joskus viettää ilta sen kaa ja filosofoida, niinku kaikkien kirjoittajien kaa täältä.

Niinku Pena kirjoitti.
______________

Kouluaikanani käytimme 'ruumiinrakennetta' kuvaamaan väljästi koko persoonallisuutta:

- Nou tänks, ei sovi mun ruumiinrakenteelle!

'Vartalotyyppi' voisi kai vastaavaan tapaan tarkoittaa samaa kuin 'tyyppi'.
___________________

Noh tyyppi on tyypi, mut ruumiinrakenne voi olla mitä on.

Siis niinku suuri filosofi ja suomalaisen kansankulttuurin ylläpitäjä, en tiiä nimeä.... Kirjoitteli Jerry Cottoneja, totesi. Ruumiin kunto pitää olla parempi kuin ruumiinkunto gansterijahdissa, niin näihin syvällisiin sanoihin yhtyen..Vihdoinki.Hyvvee öötä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Ruumiin ravinto
« Vastaus #21 : 12.04.11 - klo:20:46 »
Kouluaikanani käytimme 'ruumiinrakennetta' kuvaamaan väljästi koko persoonallisuutta:

- Nou tänks, ei sovi mun ruumiinrakenteelle!

'Vartalotyyppi' voisi kai vastaavaan tapaan tarkoittaa samaa kuin 'tyyppi'.

Ennen naimisiinmenoa asuin hetken kolhoosissa, jossa oli naisia, joiden "vartalolle" sopi kaikki muu paitsi siivous.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Ruumiin ravinto
« Vastaus #22 : 13.04.11 - klo:16:14 »
Ah! Vartalotyyppi on identiteettini ruoan äärellä.

Nyt kun taas olen puntarin ulottuvilla (eli lupauduin erään yksikön avohoidon erikoiskirjuriksi eli tekemään ne kolmattasataa unohtunutta loppulausuntoa) voin puntaroida itseni tiheästi!  Tämä vartalotyyppi huomasi tulevansa ähkyyn kun ylilääkäri tarjosi sienipiirasta, ja vartalotyyppi nautti vain kaksi viipaletta!  Ei muuta koko päivänä Hyvin mennään alaspäin...  mutta kyllä tyyppi nautitsee eilen keittämäänsä kukkakaalisosekeittoa joka on sitten hyvää!!! ja kananmunia. Mutta kyllä tästä tulen täysin asialliseen kuosiin eli sitten solakkana karppaan,...karppaan...karppaan...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Ruumiin ravinto
« Vastaus #23 : 13.04.11 - klo:16:38 »
Minä tapaan kaupasta saara komian naamanikin tähären kaupanpäällisiä!  Yritä nyt siinä sitten laihduttaa...

(enkä minä trossaa vaan sanon totuuren)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-