Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 14  (Luettu 39717 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #45 : 20.04.14 - klo:01:42 »
Terveisiä pääsiäisyön messusta, jonka jälkeen seurakunta nautti yhdessä maittavan pääsiaisaterian.

Uuden kirkkoherran saarnaa en ollutkaan vielä kuullut, ihan muilla perusteilla häntä äänestin kuin saarnataidon perusteella. Hyvän pääsiäissaarnan hän piti.

Virsi 727 jää aina pitkäksi aikaa soimaan päähän. Hyvä kiitosvirsi. Muita en oikein jaksanut väsyneenä veisata.

Tuttavia oli sopivasti.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #46 : 20.04.14 - klo:11:23 »
Vastauksena ketjun kysymykseen: En käy nyt yöllä, enkä edes seuraa menoja telkkarista. Nappasin jo unilääkkeen. Ajattelin säilyttää vuorokausirytmini työelämän vaatimuksia vastaavana myös näin pääsiäisenä. Sopii varmaan näin luterilaiselle? Ehkä sitten eläkkeellä taas, tai ensi vuonna jos ottaisin vuosilomaa juhliakseni pääsiäistä kunnolla. Nythän lomat meni kun vaihdoin työpaikkaa.

En tiedä miksi se ei sopisi, en tiedä onko tämä muisto sovelias mutten malta jättää kertomatta, raati saa poistaa jos on sopimaton...     Kun vielä ravasin Kiilopäällä pääsiäisinä hiihtämässä, hiihdeltiin kiirastorstai-iltana Tievakappeliin.  Takana oli jo päivän 40km, sauna ja sapuskat, ja mentiin hissukseen ettei tule hiki.  Meitä tietty väsytti, ja kun pappi sitten saarnassaan totesi hiihtäneensä ja todenneensa että ensin tulee ylämäki sitten tulee alamäki, ja että näin on myös meidän elämässämme, minä aloin revetä...  Meitä oli kolme, ja onneksi keskimmäinen pysyi nahoissaan sillä jos minä ja Maritta oltais istuttu vierekkäin, siitä olis tullu katastrofi, me täristiin jokseenkin tukehtumaisillamme, jotta kun me selvittiin ulos, ei meinattu saada suksia jalkaan...  me naurettiin niin että kierittiin hanges.  Näin on myös meidän elämässämme.  Ensin tulee ylämäki ja sitten tulee alamäki, elämäni unohtumattomin pääsiäissaarna.  Keskellä istunut Mervi väitti hävenneensä meidän käytöstämme...  Mahdollisesti tai sitten ei...    :icon_rolleyes:

Via Crucis, hyvä Passio-leffa ja yöpalvelus saivat riittää tänä vuonna, mutta muistan kyl nuoruudesta pääsiäisviikon saarnat ja Matteus-Passion. Menee vähän aina noidenkin mukaan luovasti, missä iässä ovat 1,2,3 ja 4.  Toivottavampi on pääsiäisajatus joka tulee tai ei.   Tämän vuoden pääsiäisajatus oli tuo "Jumalan ainoa poika", eli silloinhan toden totta jokainen hallitsija oli Israelissa Jumalan poika... Kyl se niin oli...  Välimeren maissa muutoinkin.    

 Kun on Jumalan ainoa poika on hän Jeesus Kristus ainut koko ihmiskunnan herra ja hallitsija, ja oikein hyvä sellaiseksi, maailman  lunastaja ja kuoleman voittaja, pahuutta voimakkaampi.
« Viimeksi muokattu: 20.04.14 - klo:11:33 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #47 : 20.04.14 - klo:11:25 »
Meillä on tänään kyläkirkossa uuden kirkkotilan siunaus klo 13.00. Tiedottajat ovat kuulemma jossain muissa hommissa, joten pyysivät minua kuvaamaan tilaisuuden. Seurakunnalla ei ole muita hommia samaan aikaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #48 : 20.04.14 - klo:23:28 »
Oletin, että pääsiäisen normaali aamupäivän luterilainen jumalanpalvelus olisi YLEn Areenassa, mutta eipä olekaan  :107:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #49 : 20.04.14 - klo:23:59 »
Oletin, että pääsiäisen normaali aamupäivän luterilainen jumalanpalvelus olisi YLEn Areenassa, mutta eipä olekaan  :107:

On se, katselin.  Ogelin kirkosta.  Varsin katseltavaa ja kuunneltavaa kaikin puolin.
Huomena menen kai Malmin kirkkoon.  Ei ole Puksussa messua. Täytyy harkita, se on taas näitä Malmin seurakunnan tempauksia...   Nyt minä vasta tajusin sen mitä kirkkoherra Seponveli Simola kerran Herättäjän kirkkopyhässä poiketessaan tarkoitti, kun sanoi että kyl pitäis osallistua oman seurakunnan jumalanpalveluselämään...  vähän kuin separatismista nuhteli...     :082: ja minä tännekki kirjotin että onko mun torestans käytävä Malmin kirkossa!!  

Se mies sekotti heränneet kaikkiin muihin.  Täällä kun kaikilla herätysliikkeillä on omat messunsa, vaan ei ole körteillä.  

No, minä hänen erehyksensä oikasen.  Herännäisseurois tarpeeton puhe.
« Viimeksi muokattu: 21.04.14 - klo:00:07 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #50 : 21.04.14 - klo:00:19 »
^Ehkäpä katsoit sen loppuun, kun ei minulla näy?

Pistätkö linkin jos vielä löydät, minä vain en onnistu!
« Viimeksi muokattu: 21.04.14 - klo:00:27 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #51 : 21.04.14 - klo:09:29 »
^Ehkäpä katsoit sen loppuun, kun ei minulla näy?

Pistätkö linkin jos vielä löydät, minä vain en onnistu!

Juu voin yrittää linkittää, katsoin loppuun paitsi kun joku soitti.  Jäin päätösteksti näkemättä.   Olen huono laittamaan linkkejä. http://areena.yle.fi/tv/2173041
« Viimeksi muokattu: 21.04.14 - klo:09:33 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #52 : 21.04.14 - klo:10:54 »
^No nyt löytyi, kiitos! Ja samalla äkkäsin, että syy, miksi en löytänyt Areenan omalla haulla "jumalanpalvelus", on se, että jumalanpalvelus on sarjaohjelma, josta ilmestyy hakutuloksiin vain uusin jakso, mutta napsauttamalla linkkiä "8 jaksoa" saa näkyviin muut jumalanpalvelukset.

Joo, ihan iloinen meininkihän tuolla. Kiva soitinyhtye.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #53 : 21.04.14 - klo:12:37 »
Hyvä, kas että osasin.  
Ei saisi arvostel pappeja tietty, kyllä sitä mietin, mutta singahdin ulos kyllä, ja poikkesin pihallakin, sillä eteiseen kuului kanssa. Mahdotonta melodraamaa, hän aina liikuttuu kyynelehtimään omista saarnoistaan, ja minusta subj se on tarpeetonta.

Saarnasta en saanut mitään selkoa. Ensimmäiset opetuslapset ei ollenkan tunnistaneet Jeesusta?  Mutta tunnistivathan he, mitä nyt alkuun piti vähän selittää.  Kun aina ajattelin, kuin itselle käy niin usein että ihminen tulee vääräs paikas vastaan en saa häntä mihinkään lokeroon enkä osaa yhdistää, että kuka tää nyt taas olikan...  Ja tämä hän selittää että hekin joutui elämään ihan uskonvaraisesti??  

Ja sitten että' Jeesus piileskelee keskuudessamme naamioituna, emmekä koskan tiedä jos vaikka se kerjäläinen jota potkaisin olikin Jeesus.  

Ei, kyl hänet tunnistettiin todella.  "Siitä mitä me olemme nähneet mitä omin korvin kuulleet, siitä me puhumme, elämän Sanasta".  (Joh 1).  Kun juuri oli tekstinä.  Ja kyl hänet otettiin Isän tykö ja Puolustaja, Pyhä Henki, tuli tilalle.  Vähintä Veljeä ei pidä mennä potkimaan, sillä kas, jos hänessä on Kristuksen Henki, eli Jumalan Henki, eli tästäkin saa komian riidan, lähteekö Henki Isästä vai Isästä ja Pojasta   :003:

Jos jättäisi potkaisematta muuten vaan.
« Viimeksi muokattu: 21.04.14 - klo:12:43 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #54 : 21.04.14 - klo:12:42 »
Kävin kirkossa ja papin saarnassa kiinnitti huomiota ensin se, kuinka tavattoman selkeällä äänellä hän puhui. Alussa tuli asiaa ja hyvin tulikin, mutta loppulätkytykset olisivat saaneet jäädä pois. Musiikki oli huippua ja siitä tuli hyvä olo.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #55 : 21.04.14 - klo:16:05 »
Naiset ovat katalia. Olemme lähdössä katsomaan ristin tien uusinta versiota pitäjän pohjois osaan. Yksi meidä kauniista ja kaunisäänisistä kanttoreista sanoi vaimolleni, "Kerro Sepolle, että siellä on erinomainen ja kaunis harpunsoittaja, niin saat hänetkin mukaan". Tässä on nyt sitten kuultu kauniista harpunsoittajasta koko pyhien ajan ja kai se on nyt sitten lähdettävä katsomaan häntä. Miehet ovat heikkoja herkuille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #56 : 21.04.14 - klo:19:20 »
Naiset ovat katalia. Olemme lähdössä katsomaan ristin tien uusinta versiota pitäjän pohjois osaan. Yksi meidä kauniista ja kaunisäänisistä kanttoreista sanoi vaimolleni, "Kerro Sepolle, että siellä on erinomainen ja kaunis harpunsoittaja, niin saat hänetkin mukaan". Tässä on nyt sitten kuultu kauniista harpunsoittajasta koko pyhien ajan ja kai se on nyt sitten lähdettävä katsomaan häntä. Miehet ovat heikkoja herkuille.

Tuli käytyä katsomassa tämä Ylösnousemuksen Pääsiäinen. Se on Anna-Mari Kaskisen kirjoittama ja Arto Myllärisen ohjaama ja sitä on esitetty meillä useita vuosia. Arto aloitti uransa nuorisonohjaajana meillä ja siksi tämäkin on meillä. Ei muuten ollut hukkareissu. Harpistikin oli taidokas ja nätti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #57 : 21.04.14 - klo:20:31 »
Viides päivä peräkkäin kirkossa jossain tilaisuudessa.
Tänään perinteisessä pääsiäiskonsertissa Lielahdessa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #58 : 27.04.14 - klo:09:16 »
Tänään on Korsossa Herättäjän kirkkopyhä ja sinne käy matkamme.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Käytkö kirkossa osa 14
« Vastaus #59 : 27.04.14 - klo:13:39 »
 :)
Kotiseuriksessa piipahdin.
Espoonlahden seurakunta.
Isosten siunaus ja laskin, et noin 100 nuorta.
Aika määrä.

Rippileireistä noin osaa olla mieltä tai toista, mutta paljon pitää olla riparilaisia, kun isoisiakin on tollanen määrä.

Rukous nousi, et toivottavasti kukaan nuorista ei jää yksin ja ulkopuoliseksi mistään, kun nuoret on aina omissa klikeissään ja muitten vaikea päästä mukaan ja aina on yksin jääjiä.

Kaikki valta tekoälylle!