Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 9  (Luettu 29579 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #45 : 12.08.12 - klo:13:48 »
Kyllä kävin ja ihmeen paljon porukkaa oli saapunut paikalle ja suurin osa heistä hyviä veisaajia.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #46 : 12.08.12 - klo:14:06 »
Meillä oli nimikkolähettien, jotka ovat myös Herättäjän nimikkolähettejä tulojuhla. Jumalanpalveluksen jälkeen oli lounas ja itse tilaisuus.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #47 : 14.08.12 - klo:20:44 »
Nyt alkoi olla jo pakko johkin päästä, taas oli konfirmaatio ja kuhinaa kadulle asti, mainio asia sinänsä... mutta...,  siinä niin kokee tungeksivansa toisten perhejuhlassa.  Saattaisi olla eri, jos kirkko olisi hyvin suuri tai paikkakunta pieni, ja tuntisi edes yhden, edes etäisesti...   .  Nyt vie vain istuimen joltain  joka on roudannut ittensä tänne toiselta puolen Suomea.

Siis:  kirkko eteistä myöten täysi juhlapukuista kansaa,  mutta kas!  Pakilassa on messu aina vasta yheltätoista, heillä aina konf messut erikseen koska se nähty perhejuhlaksi jo, ja vain nelisen kilsaa täältä. Takasin patikoittin ja vain kahesti eksyin pahemmasti.  Sinne huomasin voivan talvella myös hiihtää tuosta Tuomarinkartanon kautta, siitä kulkee latumukset, kun vain ymmärtäisi sataa lunta - ja sen kuin tältä puolen Malmia pääsee tuolle puolen. Hitaasti mennen ja vaihtokengät reppuun. Näin toimitaan. Latukarttaa esille ja hiihtäen aina missä on seurapyhä, kyllä minä taidan vapauttaa omatuntoni tuosta et mennä omaan kirkkoon, vaikka se olisi kuin pahasti.  :074:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #48 : 15.08.12 - klo:17:45 »
Tiistaina on meitä(työkavereita puolisoineen) kutsuttu tutustmaan tähän yksityiseen kirkkoon, Rauhan temppeliin.

Kirkon rakentaja on myös kirjailija. Täälläkin foorumilla on muistaakseni puhuttu hänen sotaorpoja käsittelevästä krjastaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauhan_Temppeli
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #49 : 19.08.12 - klo:12:47 »
Omassa kirkossa, koska uhkaavat sateella.

Ja sielläpä saatan jatkossa useammastikin käydä. Tänään siellä veisattiin virsiä jotka löytyvät siikkareista, ja alkuvirtenä oli Silmäisi eteen, Jeesus. Saarnan valmistanut nuori pappi oli jaksanut puurtaa, eikä tasan hutaissut ohi - siinä kuului jotakin sanonko, että seuratuvan pöydän alle pikku tyttönä nukahtaneen kaukaa kantautuvaa kypsyyttä. 

Olenko minä jotenkin vähän rajoittunut?  Ehkä sitten. Kirkko kumminkin oli nyt tavanmukaista täydempi, ja joskaan en ole itseeni  >:( erityisen tyytyväinen, vaan jäin miettimään kuinka muutamalta ihmiseltä pyytää anteeksi, niin tunnistinpa nyt  jotakin jota kohti kuljin kun  :026: Dosentti ensin minua ravisteli, ja ravistelee yhä.  Olisiko niin, että kuulen Paimeneni äänen? 

 :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:  Olisin tahtonu kyl kirkkokahvei...   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #50 : 19.08.12 - klo:12:55 »
Omassa kirkossa, koska uhkaavat sateella.

Ja sielläpä saatan jatkossa useammastikin käydä. Tänään siellä veisattiin virsiä jotka löytyvät siikkareista, ja alkuvirtenä oli Silmäisi eteen, Jeesus. Saarnan valmistanut nuori pappi oli jaksanut puurtaa, eikä tasan hutaissut ohi - siinä kuului jotakin sanonko, että seuratuvan pöydän alle pikku tyttönä nukahtaneen kaukaa kantautuvaa kypsyyttä. 

Olenko minä jotenkin vähän rajoittunut?  Ehkä sitten. Kirkko kumminkin oli nyt tavanmukaista täydempi, ja joskaan en ole itseeni  >:( erityisen tyytyväinen, vaan jäin miettimään kuinka muutamalta ihmiseltä pyytää anteeksi, niin tunnistinpa nyt  jotakin jota kohti kuljin kun  :026: Dosentti ensin minua ravisteli, ja ravistelee yhä.  Olisiko niin, että kuulen Paimeneni äänen? 

 :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:  Olisin tahtonu kyl kirkkokahvei...   

Vasta ensi kuun alusta meillä alkaa jokapyhäiset kirkkokahvit. Nyt täytyy hoitaa se itse. Suositus virsissä oli varmaan paljon Siionin virsiä kun niitä meilläkin veisattiin. Uusi kappalainen teki ensiesiintymisensä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #51 : 19.08.12 - klo:12:56 »
Tiistaina on meitä(työkavereita puolisoineen) kutsuttu tutustmaan tähän yksityiseen kirkkoon, Rauhan temppeliin.

Kirkon rakentaja on myös kirjailija. Täälläkin foorumilla on muistaakseni puhuttu hänen sotaorpoja käsittelevästä krjastaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauhan_Temppeli

Aika tosikiva!  Tällaisen saakin vaari tuunata seuraavaksi, sillä hän tarvii jotakin näperreltävää, ja seinäkuvat saa kuvata lapsi numero 2, kun hän nyt kuvataideartesaaniksi valmistuu.  Minä lähetän kopion hänelle.  Tekee vaiks pienemmän.  Haminasta löytyy joku pappi takuulla joskus siel käymään, se voisi ollakin suuri juttu, perheelle myös omakirkko tulevia toimituksia varten.  

Viime viikolla Pakilassa annettiin kahvia, mutta tämä saarna herätti kyllä
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #52 : 19.08.12 - klo:14:01 »
Tulipa käytyä kirkossa. Jännä juttu, kun tarkistin lähtiessä, ketä siellä on palvelusvuorossa. Kaikki olivat eri tyyppejä mitä oli ilmoitettu, mutta ei se mitään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #53 : 19.08.12 - klo:15:20 »
Olin lukemassa tekstitkin. Jesaja täräytti raskaalla tykistöllä ja Johannes korjasi vauriot.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #54 : 19.08.12 - klo:17:47 »
Olen menossa Tuomasmessuun kl. 19. :109:
Elämä on kemiaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #55 : 19.08.12 - klo:21:08 »

   Meilläkään ei ollut kirkkokahveja, vaan kirkkomehu.
Luin 1. lukukappaleen. En viitsinyt kysyä, miksi minulle annettiin luettavaksi Genesis, kun sitä ei ole ainakaan Kotimaa-lehden lahjakalenterissa tälle pyhälle. Ajattelin, että kylläpähän pappi tietää. Ilmeisesti seurakunnan ei tarvitse noudattaa kirkkokäsikirjan tekstejä. Lukeminen kesti viisi minuuttia.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #56 : 19.08.12 - klo:21:44 »
   Meilläkään ei ollut kirkkokahveja, vaan kirkkomehu.
Luin 1. lukukappaleen. En viitsinyt kysyä, miksi minulle annettiin luettavaksi Genesis, kun sitä ei ole ainakaan Kotimaa-lehden lahjakalenterissa tälle pyhälle. Ajattelin, että kylläpähän pappi tietää. Ilmeisesti seurakunnan ei tarvitse noudattaa kirkkokäsikirjan tekstejä. Lukeminen kesti viisi minuuttia.


Genesis oli viime viikolla. Oliko pastori vielä lomalla?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #57 : 20.08.12 - klo:04:30 »
   En tullut kysyneeksi.
En keksi muuta syytä kuin, että srk halusi kuulla ääntäni oikein viimeisen päälle, viisi minuuttia, minkä Raamatun ensimmäisen sivun ja vähän toista lukeminen kesti. Nimittäin lukuvuorostani oli päätetty jo keväällä; helpompi oli siirtää sunnuntai.
Voishan tuota kysäistä, jos lie sen arvoinen, että ihan numero tehtäis. Ehken kehtoo, ellei tule tilannetta, että se liittyis johonkin.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33807
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #58 : 23.08.12 - klo:08:50 »
Ensi sunnuntaina on tekstinlukuvuoroni. En ole vielä katsonut niitä lukukappaleita kirkkokalenterista. Vahinko että samaan aikaan on Salpausselän kirkossa Herättäjän kirkkopyhä ja seurat.
Riihiseuroihinkaan en päässyt kun olimme iltapäivällä tulleet Lotan kanssa mökiltä. Silloin on aina levon vuoro. Piispasen Matin seuroihin Hämeenkoskelle olisi hyvä päästä. Ja omiin lahtelaisiin Ilmari Heinosen Muistoseuroihin myös jos ei tule voittamatonta estettä.
Tästä alkaa syksyn vilkas seuroissa- ja kirkossakäynti.
Kesäkausi on sellaista sattumanvaraista ollutkin. Suku ja mökki ensin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #59 : 23.08.12 - klo:11:40 »
Ensi sunnuntaina on tekstinlukuvuoroni. En ole vielä katsonut niitä lukukappaleita kirkkokalenterista. Vahinko että samaan aikaan on Salpausselän kirkossa Herättäjän kirkkopyhä ja seurat.
Riihiseuroihinkaan en päässyt kun olimme iltapäivällä tulleet Lotan kanssa mökiltä. Silloin on aina levon vuoro. Piispasen Matin seuroihin Hämeenkoskelle olisi hyvä päästä. Ja omiin lahtelaisiin Ilmari Heinosen Muistoseuroihin myös jos ei tule voittamatonta estettä.
Tästä alkaa syksyn vilkas seuroissa- ja kirkossakäynti.
Kesäkausi on sellaista sattumanvaraista ollutkin. Suku ja mökki ensin.

Su 26.8.2012

1. lukukappale:   2. Kun. 5:1-15
2. lukukappale:   Ap. t. 3:1-10
Evankeliumi:   Joh. 9:1-7, 39-41
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.