Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 11  (Luettu 39059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #60 : 16.02.12 - klo:17:39 »
Torstai 16.2.2012

PÄIVÄN SANA

Sanat, jotka Herra on puhunut,
ovat henki ja elämä.

Joh. 6:63                                                                    DAGENS ORD

                                                                             De ord Herren har talat till er
                                                                             är ande och liv. Joh 6:63

                                                                              Joh 6:63  
                                                                                                                
                                                                  
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #61 : 17.02.12 - klo:14:42 »
Perjantai 17.2.2012

PÄIVÄN SANA

Isämme eivät vallanneet maata omalla miekallaan,
ei heidän oma voimansa vienyt heitä voittoon,
vaan sinun oikea kätesi, sinun voimasi ja kirkkautesi,
sillä sinä rakastit heitä.

Ps. 44:4

DAGENS ORD

De tog inte landet med sitt svärd,
deras egen kraft gav dem inte seger 
men din hand, din kraft och din gunst,
ty du älskade dem.

Ps 44:4
                                                                        

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #62 : 18.02.12 - klo:07:45 »
Lauantai 18.2.2012

PÄIVÄN SANA                                                                       DAGENS ORD

Kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin,                         För de kallade, judar som greker,
ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.            är Kristus Guds kraft och Guds vishet.
Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi                                          Guds dårskap är visare än människorna
ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.                                 och Guds svaghet starkare än människorna. 

1 Kor. 1:24-25                                                                         1 Kor 1:24-25
                                                                       
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #63 : 18.02.12 - klo:19:03 »
                  Laskiaissunnuntai (Esto mihi)


Jumalan rakkauden uhritie

Sunnuntain suomenkielinen nimi tulee paastoon laskeutumisesta. Pian alkaa yksinkertaisten elämäntapojen, itsekieltäymyksen aika. Sunnuntain latinankielinen nimi esto mihi (= ole minulle) on puolestaan saatu päivän vanhan antifonin alkusanoista (Ps. 31: 3).

Jeesuksen julkinen toiminta saavuttaa käännekohtansa. Vaellus Jerusalemiin, kohti kärsimystä ja kuolemaa, alkaa. Mutta juuri tällä tiellä Ihmisen Poika kirkastetaan. Jumalallinen rakkaus voittaa antaessaan itsensä alttiiksi kuolemaan asti. Tarvitsemme silmiemme avautumista, jotta näkisimme, miten Jeesus kärsii meidän puolestamme ja koko maailman puolesta. Vapahtaja kysyy myös meiltä itsemme alttiiksi antamista Jeesuksen seuraamisessa.

1. lukukappale

Hes. 18: 30-32

Minä tuomitsen teistä itse kunkin sen mukaan, mitä hän on tehnyt. Näin sanoo Herra Jumala.
    "Kääntykää, luopukaa synneistänne, ettei syyllisyys olisi uhkana yllänne! Heittäkää pois kaikki rikkomuksenne, kaikki se millä olette syntiä tehneet, ja ottakaa rintaanne uusi sydän ja uusi henki. Miksi te kuolisitte, israelilaiset? En minä tahdo kenenkään kuolemaa - näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää, niin saatte elää!"

2. lukukappale

1. Kor. 13 (1. vuosikerta)

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
    Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
    Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
    Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.
    Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.

TAI

1. Tim. 2: 4-6

Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
      Jumala on yksi,
      ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä,
      ihminen Kristus Jeesus.
      Hän antoi itsensä lunnaiksi kaikkien puolesta,
      todistukseksi Jumalan tarkoituksesta,
      kun oikea aika oli tullut.

Evankeliumi

Mark. 10: 32-45

Kun he sitten nousivat Jerusalemiin vievää tietä, Jeesus kulki muiden edellä. Opetuslapset olivat ymmällä, ja heidän perässään kulkevat ihmiset alkoivat pelätä. Silloin Jeesus kutsui taas luokseen kaksitoista opetuslastaan ja alkoi puhua heille siitä, mitä hänelle oli tapahtuva: "Me menemme nyt Jerusalemiin, ja Ihmisen Poika annetaan ylipappien ja lainopettajien käsiin. He tuomitsevat hänet kuolemaan ja luovuttavat hänet pakanoille, ja nämä pilkkaavat ja sylkevät ja ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmen päivän kuluttua hän nousee kuolleista."
    Jaakob ja Johannes, Sebedeuksen pojat, tulivat Jeesuksen luo ja sanoivat: "Opettaja, meillä olisi sinulle pyyntö. Suostuthan siihen." "Mitä te haluatte minun tekevän?" kysyi Jeesus. He vastasivat: "Kun kirkkautesi tulee, anna meidän istua vierelläsi, toisen oikealla ja toisen vasemmalla puolella." Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä mitä pyydätte. Onko teistä juomaan sitä maljaa, jonka minä juon? Voitteko te ottaa sen kasteen, jolla minut kastetaan?" "Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät. Mutta minä en määrää siitä, kuka istuu oikealla ja kuka vasemmalla puolellani. Ne paikat ovat niiden, joille ne on tarkoitettu."
    Kun muut kymmenen kuulivat tästä, he suuttuivat Jaakobille ja Johannekselle. Mutta Jeesus kutsui heidät luokseen ja sanoi: "Te tiedätte, että ne, jotka ovat hallitsijan asemassa, ovat kansojen herroja ja maan mahtavat pitävät kansoja valtansa alla. Niin ei saa olla teidän keskuudessanne. Joka tahtoo teidän joukossanne tulla suureksi, se olkoon toisten palvelija, ja joka tahtoo tulla teidän joukossanne ensimmäiseksi, se olkoon kaikkien orja. Ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta."
                                
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #64 : 19.02.12 - klo:15:42 »
Roomalaiskirje 10:
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #65 : 20.02.12 - klo:09:51 »
Maanantai 20.2.2012

PÄIVÄN SANA

Ole minulle kallio,
jonka suojaan saan paeta, vuorilinna,
johon minut pelastat.

Ps. 31:3

                                                       DAGENS ORD

                                                       Var min klippa dit jag kan fly,
                                                       borgen där jag finner räddning.

                                                       Ps 31:3
                           
                                                                                                                           
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #66 : 20.02.12 - klo:22:16 »
1.Kor.1:
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa,
5 että kaikessa olette rikastuneet hänessä, kaikessa puheessa ja kaikessa tiedossa,
6 sen mukaan kuin todistus Kristuksesta on teissä vahvistettu,
7 niin ettei teiltä mitään puutu missään armolahjassa, teidän odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestystä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #67 : 21.02.12 - klo:08:22 »
Laskiaistiistai 21.2.2012

PÄIVÄN SANA

Minä tuomitsen teistä itse kunkin sen mukaan, mitä hän on tehnyt.
Näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää, luopukaa synneistänne,
ettei syyllisyys olisi uhkana yllänne!

Hes. 18:30

DAGENS ORD

Alltså skall jag döma er, var och en efter hans gärningar, säger Herren Gud.
Vänd om! Vänd er bort från era brott, så att de inte får er på fall.

Hes 18:30
                 

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #68 : 21.02.12 - klo:15:18 »
1.Kor.1:
30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra". :eusa_pray:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #69 : 22.02.12 - klo:08:40 »
Tuhkakeskiviikko 22.2.2012

PÄIVÄN SANA

Kun siis Kristus on ruumiissaan kärsinyt,
niin olkaa tekin valmiita kärsimään,
jotta eläisitte jäljellä olevan maallisen elämänne
Jumalan tahdon mukaisesti
ettekä ihmisten himoja seuraten.

1 Piet. 4:1-2                           

DAGENS ORD

När nu Kristus har lidit med sin kropp
skall också ni väpna er med hans sätt att tänka.
Ty den som lider med sin kropp har slutat att synda.

1 Pet 4:1                                   

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #70 : 22.02.12 - klo:23:50 »
1. Joh. 5:6
   
Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #71 : 23.02.12 - klo:11:37 »
Torstai 23.2.2012

PÄIVÄN SANA

Auta meitä, Jumala, pelastajamme, nimesi ja kunniasi tähden!
Pelasta meidät ja anna syntimme anteeksi oman nimesi tähden!

Ps. 79:9       

DAGENS ORD

Hjälp oss, Gud, vår räddare, så att ditt namn blir förhärligat.
Befria oss och förlåt våra synder, ditt namn till ära.

Ps 79:9                          
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #72 : 23.02.12 - klo:14:20 »
Efesolaiskirje 2:
17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö. :eusa_pray:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #73 : 24.02.12 - klo:07:48 »
Perjantai 24.2.2012

PÄIVÄN SANA

Armahda minua, Jumala, armahda minua, sinuun minä turvaan.
Minä kätkeydyn siipiesi suojaan, kunnes myrsky on ohitse.

Ps. 57:2                                                                                                        

DAGENS ORD

Förbarma dig, Gud, förbarma dig! Jag flyr till dig,
i dina vingars skugga tar jag min tillflykt tills faran har dragit förbi.

Ps 57:2                                                                                                     

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 11
« Vastaus #74 : 25.02.12 - klo:10:06 »
Lauantai 25.2.2012

PÄIVÄN SANA

Syvyydestä minä huudan sinua, Herra. Herra, kuule minun ääneni.

Ps. 130:1-2                                                    

DAGENS ORD

Ur djupen ropar jag till dig, Herre. Herre, hör mitt rop, lyssna när jag bönfaller dig!

Ps 130:1-2


Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.