Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 5  (Luettu 37556 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #45 : 12.06.18 - klo:07:49 »
Selkää ja iskiasta minun lääkäri epikriisissän epäilee+ suonikohjutulehdusta+polvien kulumaa. On nämä monen mahdollisuuden kipuja.

Nivelrikkoihin ei ole mitään muuta apua kuin kipulääkettä. Se tuntuu minuakin helpottavan kun vihdoin uskalsin aloittaa sen. Voltaren ei auttanut, mutta 2 Panadolia alkuun ja jatkossa 1 kolme kertaa päivässä.

Jos kipu edelleen jatkuu, kuvataan ja vaihdetaan särkylääke voimakkaammaksi. Sitä en haluaisi, mutta jos aion Juhannuksena synttärijuhlille ja 7.7. Herättäjäjuhlille, suostun.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #46 : 14.06.18 - klo:16:13 »
Alan hoksata miksi tämä kipu mulle tuli. Omaa tyhmyyttäni. Nostelin yksin 5 kpl. 40-litraista multasäkkiä kottarista ,ja leikattuani pussin pään auki roikottelin säkkiä niin korkealla että mullat karisivat rakentamaani kasvatuspenkkiin.

Matti oli säkit auton takakontista nostellut kottariin ja kärrännyt sen haluamaani paikkaan, mutta olihan siinä sitä liikaa minulle sittenkin.

Kun pään sisällä olen sama likka joka on tätä taloa ja muutakin rakentanut, niin eihä se muista että ikää on jo 75 v.

Me ollaan veli-veneheiton kanssa työhullua ' vanhaa kansaa'. Pitäis ymmärtää että ' tyhmästä päästä kärsii koko ruumis'.  :003:

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #47 : 14.06.18 - klo:18:23 »
Voi Sisar-hyvä miten tarkasti meidät olet määritellyt ihmisinä. Nivelrikkoiseksikin viime kerralla lääkäri kuvien perusteella minut hyväksi näki luokitella. Periksi ei auta antaa, sillän Jumalan iltahuutoaikaa me emme tiedä. :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #48 : 16.06.18 - klo:00:01 »
Nyt menee monimutkaiseksi: Minulla on ruokatorvessa kuulemma haavauma ja hiivaa. Aika ylläri tuo hiiva kun ei mitään sellaisia oireita ole ollut.

Lääkäri määräsi hiivalääkettä ja happosalpaajaa, mutta unohti mainita että hiivalääke ei ollenkaan sovi yhteen käyttämäni unilääkkeen kanssa, mutta apteekissa huomattiin kertoa. Pitää siis koettaa löytää joku sellainen ajanjakso jolloin on ihan sama milloin nukun ja milloin valvon.

Ja sitten happosalpaaja vetelöittää jalkoja, joista vasen muutenkaan ei toimi. Ja jonka vasemman jalan vaivaan syön tulehduskipulääkkeitä, jotka ärsyttävät vatsaa. ja varsinkin jos olisi tarkoitus nukkua, vieläpä ilman unilääkettä, ne kipulääkkeet olisivat tarpeen. Mitä siis jätän syömättä  :017: Tuntuu ettei kukaan oikein koordinoi hommaa.

Ja vielä se että töiden loputtua ja kaupungin potilaaksi jouduttuani missään vaiheessa ei ole kerätty yhteen tietoa siitä, mitä kaikkea olen aiemmin sairastanut. Jostakin neuvonnasta kun taannoin asiaa kysyin niin väitettiin, että kyllä he Kannasta tiedot saavat. Ja tänään tähystävä lääkäri moitiskeli, kun en ole aiemmasta tähystyksestä ottanut papereita mukaan.

Muualla olen saanut ennen vatsantähystystä jotain kurkkua puuduttavaa ainetta, täällä kai pitivät tarpeettomana, joten toimenpide olikin epämiellyttävämpi kuin ennen.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #49 : 16.06.18 - klo:09:43 »
Voi sisar-hyvä, kuinka tuttua. Olenkin siksi opiskellut ' ite-tohtoriksi' eli googlaan sairauksia ja lääkkeitä, näin olen monisairaana oppinut. Muinoin eräskin työterveyslääkäri, nuori ja kokematon, kysyi: Mitä rouva on itse mieltä ?   :003:

Minä en edes astman takia uskalla syödä tulehduskipulääkkeitä. Happolääkkeitä en ole tarvinnut. Joskus pureksin Rennien. Unen saan ilman nukahtamislääkettä, melatonini riittää nykyään. On ollut toisella tavoinkin.
Tein päätöksen ja irrottauduin kolmiolääkkeistä vuosia sitten.

Luonnonlääkkeitä en käytä, vitamiineja kyllä. Ja siemen-pähkinä-voi-punainen maito- uskovainen olen nyt kun kuivaihoisena ja -limakalvoisena minut siihen urologi ohjasi.

Tulin juuri salilta ja suihkusta. Voitelin polvet Nivelrikko-geelillä, olkapään ja olkavarren Voltarenilla, ja toivon parasta.

Televisiotuolin puolimakuu-asento on hyvä, mutta täytyy muistaa nousta välillä liikkumaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #50 : 21.06.18 - klo:07:33 »
Tänään jalat tuntuvat vihdoinkin ' omilta'.  Nyt salilla viisautta tekemiseen !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #51 : 21.06.18 - klo:08:51 »
Pannaan tähän Juhannus kevennys muutaman vuosikymmenen takaa, kenenkään vaivoja väheksymättä.
Duunikaveri liukastui jalkakäytävällä ja tietysti kun molemmat kädet oli taskussa suoraan takapuoelleen jäiseen jalkikseen.
Tuli kuitenkin seuraavana päivänä duuniin ja kävi työpaikkalääkäärillä. Lekuri tutki ja sanoi että on häntäluu murtunut. Mietti sitten ääneen ja kysyi että mitä tehdään, kun ei siihen voi oikein LASTAAKAAN  laittaa  :icon_eek:?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #52 : 21.06.18 - klo:11:12 »
Häntäluun murtuman kokeneena voin kertoa, että siitä on huumori kaukana varsinkin mannertenvälisillä lennoilla (miten istut?).

 Muihin asioihin DiabetsII:sen omaavana luin pari päivää sitten iltapäivälehdestä oireista ja minulle selvisi monen ongelmani syy. Yksikään lääkäri ei ollut kiireltään ehtinyt vastata asiaa koskeviin kysymyksiini. Jalkakrampit ovat todella suuri ongelma, mutta hämäyksen vuoksi ne alkoivat Simvastatiini lääkkeestä ja jatkuvat yhä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #53 : 21.06.18 - klo:12:39 »
Häntäluun murtuman kokeneena voin kertoa, että siitä on huumori kaukana varsinkin mannertenvälisillä lennoilla (miten istut?).

Minulla on tuttu, joka muusta tukirankaperäisestä syystä ei saa istua pitkiä aikoja, ja lennoille tilaa makuupaikan. Maksaa enemmän, mutta on sitten perillä kohteessa useamman viikon niin ehkä se tulee kuitattua. Ja vähän vaatii etukäteisselvittelyä, mikä lentoyhtiö voi sellaisen järjestää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #54 : 21.06.18 - klo:13:27 »
Minullakin on kokemuksia häntäluun murtumista, kolme kertaa on näin käynyt. Jo toisen kerran jälkeen lääkäri totesi ettei voinut tehdä puudutusta ( epiduraali kai ) kun häntäluu oli sellainen. Teki sitten spinaalin, joka puuduttaa koko alavastalon.
Kolmas kerta oli muutama vuosi sitten. siitä pakisin täällä muutamaan otteeseen kuinka pienikin auton tärähdys aiheutti voihkaistavan kivun.

Siitä samasta diabetes-artikkelista minäkin löysin selityksen miksi suuni oli aina niin kuiva, kuin myös muut paikat. Sekin on diabeteksen aiheuttamaa. Eikä hammaslääkäri eikä terveyskeskulääkäri minulle sitä kertoneet vaikka näitä valittelin.
Urologi sitten tiesi syyn ja neuvoi ruokavalion jolla vaiva on helpottanut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #55 : 21.06.18 - klo:14:36 »
Minullakin on kokemuksia häntäluun murtumista, kolme kertaa on näin käynyt. Jo toisen kerran jälkeen lääkäri totesi ettei voinut tehdä puudutusta ( epiduraali kai ) kun häntäluu oli sellainen. Teki sitten spinaalin, joka puuduttaa koko alavastalon.
Kolmas kerta oli muutama vuosi sitten. siitä pakisin täällä muutamaan otteeseen kuinka pienikin auton tärähdys aiheutti voihkaistavan kivun.

Siitä samasta diabetes-artikkelista minäkin löysin selityksen miksi suuni oli aina niin kuiva, kuin myös muut paikat. Sekin on diabeteksen aiheuttamaa. Eikä hammaslääkäri eikä terveyskeskulääkäri minulle sitä kertoneet vaikka näitä valittelin.
Urologi sitten tiesi syyn ja neuvoi ruokavalion jolla vaiva on helpottanut.

Tässä tämä erinomainen diabetes artikkeli

https://www.is.fi/terveys/art-2000005724543.html
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #56 : 21.06.18 - klo:23:13 »
Varasin maanantaiksi lannerangan magneettikuvauksen. Omasta pussista maksan.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #57 : 28.06.18 - klo:16:07 »
Varasin maanantaiksi lannerangan magneettikuvauksen. Omasta pussista maksan.

Hyvässä kondiksessa on selkä vielä, eli sekään ei selitä vasemman jalan vaivoja. Omalääkäri kirjoitti Panacodia särkyyn. Tulehduskipulääkkeitä en nyt saa syödä, kun on ruokatorven haavauma.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #58 : 28.06.18 - klo:16:21 »
Eikö Panacod ole juuri sitä pahimmasta päästä !

Aamulehti :

https://www.aamulehti.fi/uutiset/pana-kuin-pana-sama-kai-se-200447997/

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 5
« Vastaus #59 : 28.06.18 - klo:19:04 »
^En ole tilaaja niin en näe tuota artikkelia lukea.

Vatsaa sen ei kai kuitenkaan pitäisi ärsyttää samalla tavoin kuin tulehduskipulääkkeiden. Siis ylävatsaa; se cod-osuus voi kyllä aiheuttaa ummetusta.

Minulla oli joskus kodeiinipitoista yskänlääkettä oikein reseptillä määrätty. Yskään se tehosi hyvin mutta tuntui että lopettaa kyllä kropan muutkin toiminnot kohta, mm. suolentoiminnan. Mitään erityisen autuasta koukuttavaa oloa en kokenut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.