Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 8  (Luettu 37766 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #60 : 25.08.17 - klo:08:36 »
Pidä itseäsi vieraana ja muukalaisena, jota maailman meno ei koske. Pidä sydämesi vapaana ja ylennettynä Jumalan puoleen, koska sinulla ei täällä ole pysyväistä asuinsijaa. Lähetä sinne huokauksesi ja rukouksesi joka päivä, että henkesi voisi kuoleman älkeen onnellisesti mennä kotiin Jumalan luo. Amen.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #61 : 26.08.17 - klo:07:20 »
Kaikki muu on turhuutta paitsi rakastaa Jumalaa ja häntä ainoata palvella. Sillä ken Jumalaa kaikesta sydämestä rakastaa, hän ei pelkää kuolemaa, ei rangaistusta, ei tuomiota eikä helvettiä; sillä rakkaus antaa vapaan pääsyn Jumalan luo. Mutta ei sovi ihmetellä, että se, joka yhä synnistä iloitsee, pelkää kuolemaa ja tuomiota.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
« Viimeksi muokattu: 27.08.17 - klo:08:33 kirjoittanut Pena »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #63 : 28.08.17 - klo:08:44 »
Kaikilla ei ole yhtä paljon voittamista ja kuolettamista, mutta uuttera kilvoittelija on edistyvä paremmin, vaikka hänellä olisi enemmän intohimoja, kuin siveämpi, joka on vähemmän innokas. Kaksi seikkaa eniten vaikuttaa parannukseen: väkinäinen luopuminen siitä pahasta, mihin luontomme taipuu, ja voimakas pyrkimys siihen, mikä meiltä vielä puuttuu. Koeta erikoisesti myöskin kavahtaa sitä, mikä muissa on epämiellyttävää.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #64 : 29.08.17 - klo:08:01 »
Kristuskin oli maailmassa ihmisten ylenkatsoma, ja ystävät ja tuttavat jättivät hänet hänen suurimmassa hädässään häväistäväksi. Kristus kärsi alttiisti ylenkatsetta, ja sinä rohkenet nurista. Kristuksella oli vihamiehiä ja herjaajia, ja sinä haluat vain ystäviä ja hyväntekijöitä. Minkä vuoksi sinun kärsivällisyytesi kruunattaisiin, jos sinulla ei mitään vastoinkäymisiä olisi. Jollet tahdo kärsiä mitään vastahakoisuutta, kuinka sitten olet Kristuksen ystävä? Kärsi Kristuksen kanssa ja Kristuksen tähden, jos tahdot Kristuksen kanssa hallita.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #65 : 30.08.17 - klo:09:18 »
Kun ihminen nöyryydessä tunnustaa vikansa, silloin hän helposti lepyttää muut ja sovittaa vihastuneet. Nöyrää Jumala suojelee ja pahasta pelastaa, nöyrää hän rakastaa ja lohduttaa; nöyrän puoleen hän kääntyy, nöyrälle lahjoittaa suuren armon ja korottaa hänet alennuksesta kunniaan. Nöyrälle hän ilmoittaa salaisuutensa ja häntä suloisesti vetää puoleensa. Nöyrä on häväistynäkin rauhallinen, koska hänen perustuksensa on jumala eikä maailma. Älä luulottele edistyneesi, jollet ajattele olevasi kaikkein halvin.

Tuomas Kempiläinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #66 : 31.08.17 - klo:08:00 »
On niitä, joilla itsellään on rauha ja jotka muidenkin kanssa voivat ylläpitää rauhaa. Ja on niitä, joilla itsellään ei ole rauhaa ja jotka eivät myöskään muille sitä suo. Ne ovat vaivaksi muille, mutta itselleen vielä enemmän. Vielä on niitäkin, jotka pitävät itsensä rauhallisina ja koettavat tehdä muitakin rauhallisisksi. Onhan tässä viheliäisessä elämässä meidän rauhamme enemmän vastusten nöyrää kärsimistä kuin tunteettomuutta. Ken paremmin taitaa kärsiä, omistaa suuremman rauhan. Hän on itsensä ja maailman voittaja, Kristuksen ystävä ja taivaan perillinen.

Tuomas Kempiläinen

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #67 : 31.08.17 - klo:09:29 »
Kiitos tästä!  Antaa ajattelemisen aihetta!   :109:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #68 : 01.09.17 - klo:08:42 »
Kun en halua olla uskonnollinen

Elävä Jumala! Varjele minua uskonnollisuudelsta. Se on monen muuten miellyttävän ihmisen ikävin piirre.
Auta minua olemaan luonnollinen ja aito. Estä minua esittämästä yleisesti hyväksyttyä hurskautta, vaikka joskus kaipaankin kanssaihmisteni antamaa tunnustusta. Varjele minua matkimasta niitä, joita ihailen. Tahtoisin olla se, joksi sinä olet minut luonut. Auta minua olemaan tosi sinun ja ihmisten edessä.
Tee minusta ihminen, jolla on Jumala.


Olavi Kaukola, Täällä ihminen, Herättäjä 1969

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #69 : 01.09.17 - klo:10:02 »
SV 7  On yksinkertaisuus sanoa helppo suulla

https://www.h-y.fi/5000-siionin-virret-110#7
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #70 : 01.09.17 - klo:14:43 »
Kiitos edellisistä.
Näissä on ajattelemisen aihetta.
Ja joillakin on kyky pukea sanoiksi ydinasioita ja ydinajatuksia.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #71 : 02.09.17 - klo:07:20 »
Kun tajuan nykyisyyden

Vapahtajani! Sinä päästät synneistä ja hurskaista tunnelmista. Sinä vapautat menneisyydestä ja lahjoitat tulevaisuuden.
Sinä teet sen, että minulla olisi nykyisyys. Me kohtaamme tässä tänään. Huudan avuksesi sinun nimeäsi. Kiitän sinua. Älä jätä minua.
Auta minua huomaamaan kaikki, joille nyt voin olla iloksi tai avuksi. Suo minun nyt harjoitella Isän tahdon tekemistä kaikessa hiljaisuudessa.
Kiitos tämän hetken todellisuudesta, jossa saan olla sinun, vaikkei minua pidetä uskovaisena.


Olavi Kaukola

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #72 : 02.09.17 - klo:09:16 »
Aamen!   :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #73 : 03.09.17 - klo:06:19 »
Kun en viitsi lähteä kirkkoon

Jumala, minä kiitän sinua lepopäivästä. Saan olla vapaa. Olen levon tarpeessa. En viitsi lähteä kirkkoon. Minä nukahdan vielä. Jumalanpalveluksen aika on uudelleen herättyäni. Ennen nukahtamista pyydän sinulta yhtä asiaa. Ole niin hyvä ja pane kirkkosi muuttamaan jumalanpalvelusaika myöhemmäksi tai lisäämään jumalanpalvelusten lukumäärää. Sillin voisin sekä levätä että pyhittää lepopäivän. Näethän sinä, Jumala, että meitä on monta, jotka näin rukoilemme halveksimatta pyhää sanaasi ja käskyjäsi.


Olavi Kaukola

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #74 : 04.09.17 - klo:07:19 »
Kun en jaksa uskoa

Olen uskonut sinuun, Jumalani, lapsuudesta asti. Olen kokenut elämässäni hyvyyttäsi ja johdatustasi, mutta nyt en näe sitä. Oletko kääntänyt selkäsi minulle? Muuta en ansaitse.
Sinä olet armollinen. Sanot antavasi anteeksi. Olen odottanut merkkiä siitä, että teet minulle hyvää isällisestä laupeudestasi ilman mitään ansiotani tai mahdollisuuttani. Et ole antanut merkkiä. En ainakaan ole sitä huomannut tai ymmärtänyt.
Nyt en jaksa uskoa sinun johdatukseesi. Olen tänään ateisti. Toivon etten olisi sellainen enää huomenna, vaan osaisin ja jaksaisin uskoa näkemättä.


Olavi Kaukola